G: Hassuinta, mitä olet unenpuuteessasi vauva-aikana tehnyt?
Itse olen vain heijannut ostoskärryjä ja asetellut keräkaalia parempaan niskatukiasentoon sylissäni, mutta mitäs te olette tötöilleet?
Kommentit (115)
Kuopuksella oli jatkuvia heräämisiä ja selittämättömiä ilta/yökarjumisia vajaa vuoden ikään saakka. Jonain yönä oli sitten jo niin väsynyt että päätin napata kaapista ehdan viinapullon, jos saisi kerrankin nukuttua. Kävin jo niin univajeessa ettei unikaan tullut kun olisi saanut tunnin kaksi ehkä nukkua.. N.puoli litraa kirkasta ja jo äiti nukkuikin. Mutta ymmärsipä mieskin vihdoin äidin todellisen väsymyksen ja alkoi edes silloin tällöin auttamaan öissä ja alkoi antaa aikaa levätä. Paljon herkemmin tuon jälkeen kyseli miten jaksan ja auttoi oma-aloitteisesti. Yleensä kun en juo juuri mitään niin taisi havahduttaa miehen tosissaan.
Eli kun yöt on olleet risaisia vauvan kanssa, mutta taaperon, leikki-ikäisen ja koululaisen takia on ollut yksinkertaisesti PAKKO nousta joka aamu 7 aikaan viimeistään, olen väsyneenä ehostanut itseäni miten sattuu:
Laittanut dödöä hiuksiin ja ihmetellyt kun ei hiuslakka pidä mitään..
Vastaavasti olen jskus hiuslakkaa suihkuttanut kainaloon ja ihmetellyt tahnamaisuutta..
Hampaat olen pessyt useasti kuorintavoiteella.
Huulet olen rajannut eyelinerilla..
Olen kahvinkeittimeen kaatanut veden sijasta maitoa..
Eräänä aamuna syötin korvakipuisen lapsen antibioottiannoksen sisarelle.
....joo. Joskus ne unet olis olleet ihan kivat.
Kerran mua pänni ihan toden teolla, kun eräs tuttumme kysyi minulta ja mieheltäni, että valvottaako vauva öitä. Mies vastasi: "e-hei.. ei tämä meidän vauva ole koskaan valvottanut! "
AI EI VAI???
Miin, meillä kun mies nukkui joka yö hyvin. Jopa lomilla ja viikonloppuina. (ei auttanut pyynnöt, ei painostukset, ei rukoilut, ei mitkään.. mies ei tajunnut että minäkin tarvitsen joskus unta. Eihän meidän lapset huonosti nuku, eihän? Kun hän ei itkuihin herää, niin ongelmaa ei ole) Minä en nukkunut kolmeen vuoteen yhtä ainoaa kokonaista yötä. Pahimmillaan oli kausi jolloin nukuin 4 tuntia yössä, senkin pätkissä, neljän kuukauden ajan.
olin niin tööt etten osannut laittaa meidän omaa sähkökiuasta päälle. Siinähän on peräti kaksi vipua, toisesta laitetaan sauna lämpiämään, toisesta valitaan haluttu lämpö ja siihen ei edes tarvitse koskea kun se on aina sama... Mies oli hiukan huolissaan, että olenko kunnossa, kun tulin saunalta ja sanoin etten osaa laittaa saunaa päälle :D
Sitten olen useamman kerran maustanut ruokia runsaalla kädella valkoPIPPURILLA kun on ollut tarkoitus laittaa valkoSIPULIJAUHETTA. En vaan ole "jaksanut" lukea enempää kuin sen valko... :D
uutta reseptiä. Unohdin siitä riisin, joka oli kyseisessä uunivuoassa aika merkittävä ainesosa.
Kyselin miehen mielipidettä ruuasta. Hän sitten kommentoi, että: "Ihan hyvää, mutta melko löysää. Kannattaisikohan tätä kokeilla ensi kerralla siten, että lisäisi sinne vaikka pari perunaa kosteutta imemään."
Huvittavinta tässä oli se, että reseptissä oli riisi oikein mustattu paksulla, sillä resepti oli riisifirman vihkosesta... Olin luullut sitä otsikoksi XD.
ihan kirjaimellisesti. Olisin itelleni laittanut korvatulpat tai varannut hotelliyön/majoituksen kaverilta YKSIN. Tyhmä mies sulla, mutta itse olet antanut periksi. Minä olisin kyllä keksinyt keinot herättää miehen. Jos ei sängystä potkiminen auttaisi, niin kylmää vettä kasvoille sitten. Ihan varmasti heräisi.
Onneksi mulla on ihana mies, joka on jakanut mun kanssa yövalvomiset hyvin, mutta kyllä rankkaa oli silti. Esikoinen varsinkin valvotti pahimmillaan useamman kuukauden ajan niin, että nukkui yöllä maksimissaan puolen tunnin pätkiä. :-( Toinen lapsi hiukan helpompi.
Mä oon kanssa laittanut kosteusvoidetta kainaloihin dödönä ja hiuksiin hoitoaineena. Jotain muutakin yhtä fiksua tuli tehtyä silloin kun väsytti. Usein lähdin kauppaan ja ostin kaikkea muuta kuin sitä mitä todella olisimme tarvinneet.
Eli kun yöt on olleet risaisia vauvan kanssa, mutta taaperon, leikki-ikäisen ja koululaisen takia on ollut yksinkertaisesti PAKKO nousta joka aamu 7 aikaan viimeistään, olen väsyneenä ehostanut itseäni miten sattuu:
Laittanut dödöä hiuksiin ja ihmetellyt kun ei hiuslakka pidä mitään..
Vastaavasti olen jskus hiuslakkaa suihkuttanut kainaloon ja ihmetellyt tahnamaisuutta..Hampaat olen pessyt useasti kuorintavoiteella.
Huulet olen rajannut eyelinerilla..
Olen kahvinkeittimeen kaatanut veden sijasta maitoa..
Eräänä aamuna syötin korvakipuisen lapsen antibioottiannoksen sisarelle.
....joo. Joskus ne unet olis olleet ihan kivat.
Kerran mua pänni ihan toden teolla, kun eräs tuttumme kysyi minulta ja mieheltäni, että valvottaako vauva öitä. Mies vastasi: "e-hei.. ei tämä meidän vauva ole koskaan valvottanut! "
AI EI VAI???
Miin, meillä kun mies nukkui joka yö hyvin. Jopa lomilla ja viikonloppuina. (ei auttanut pyynnöt, ei painostukset, ei rukoilut, ei mitkään.. mies ei tajunnut että minäkin tarvitsen joskus unta. Eihän meidän lapset huonosti nuku, eihän? Kun hän ei itkuihin herää, niin ongelmaa ei ole) Minä en nukkunut kolmeen vuoteen yhtä ainoaa kokonaista yötä. Pahimmillaan oli kausi jolloin nukuin 4 tuntia yössä, senkin pätkissä, neljän kuukauden ajan.
7-vuotiaalle esikoiselle, joka lojui lattialla katsomassa telkkaria. Kyllä oli hämmästynyt ilme, kun äiti alkoi kiskomaan rutiinilla housuja alas :-)
Ei ole kyllä täysin palautunut vieläkään.
Jos joku olisi äkkiseltään kysynyt nimeäni niin olisi saanut miettiä jonkun aikaa. Puhelinnumerot ihan kateissa osoitteesta puhumattakaan.
"kassatettuna", huomasin, että lompakko on kotona...
Toisen kerran kiireisenä kaupassa maksoin ja läksin ja jätin ostokset muovipusseissa sinne kassan päätyyn. Onneksi kaupasta juoksivat ostokset perässä mulle...
sitä suolavettä nenään, mutta laitoinkin d-tippoja. Jessus vauvan ilme oli hieman hämmästynyt! Parilla aivastuksella siitä selvittiin.
mä kans hetkutan ostoskärryä ja oon ruvennu vaihtaa vaippaa hämmästyneelle 4-vuotiaalle! Sitte ettin aina tavaroitan kun oon ihan itte ne pistäny väsyksissni jonnekin ihme paikkoihin. Esim miehen likaiset sukat vein jääkaappiin vaikka ne piti mennä pyykkikoppaan....
Tulin vaippaa vaihtamasta ja otin jääkaapista rintamaitoa. Kello oli varmaan jotain klo 04 aamuyöllä ja olin ihan pyörryksissä. Vauva oli toisessa kainalossa, vaippa vielä kädessä - piti panna tietysti vaippa ensin roskiin, mutta laskin sen jääkaapin hyllylle. Otin lypsymaidon, lämmitin ja syötin vauvan - ja aamulla mies ihmetteli, että mitä se kakkavaippa teki kylmässä. Oli onneksi tiiviisti kääritty kiinni, eli ei haissut... ainakaan paljon...
Ihan normaalia oli tuo kauppakärryjen heijaaminen.
Olen monet kerrat kävellyt vauinujen kanssa kaupungilla ja vaunujen alaosa on ollut täyettnsullottuja roskapusseja, jotka unohdin heitää roskikseen lähtiessä.
Rahapussin olen monet kerrat unohtanut kotin ja kaupassa ollut täyden kärryn kanssa kassalla.
Minulta unohtuivat ihan simppelimmätkin sanat ja saatoin käyttää ihan väärää sanaa väärässä yhteydessä. Oma puhelinnumeroa en millään muistanut, saatika ikääni.
Kerran olin ostanut 3 ruokakassia ja olin sentään niiden kanssa parkkipaikalla. Laitoin lapset autoon ja latasin kassit auton viereen. Sitten vein kärry pois ja hyppäsin autoon. Olin jo hyvän matkan peruuttanut, kun mies koputti ikkunaan. Ajattelin joksikin häiriköksi ja meinasin painaa kaasua kunnolla, kunnes tuli auton eteen ja sanoi kovalla äänellä:" Rouvan kauppakassit unohtuu!". Sitten pysäytin auton ja ennekuin ehdin mitään tehdä, niin tämä mies oli nostanut ne autoon...
Auton valot olen onnistunut jättämään päälle montakin kertaa ja mies on todella kiitollinen kun on aamulla yrittänyt lähteä töihin. Joo ja se auto piippaa todella kovaa jos avaa oven ja valot on päällä, mutta siltikään en ole mitään huomannut.
Olenhan toki myös jättänyt auton marketin parkkihalliin kolmeksi vartiksi käyntiin, avaimet virtalukossa ja radio päällä.
-ap
Jugurtin oon kaatanut leivänpaahtimeen ja astiat roskikseen. Ostokset ovat jääneet kauppaan ja dösällä oon huristellut päätepysäkille. Soittelen väärille ihmisille enkä muista ystävieni nimiä. Onneksi vauva-aika on kohta ohi : )
-unohdan ottaa lämppärin johdon pois ja ihmettelen et mikäs todssa viuhahti kun se lähtee repäisemällä irti :/
-laitoin 10kk ikäsitä 5v:n turvaistuimeen :)
-annoin 1v:lle 5v:n housut ja se veti ne jalkaan,oli muuten hassun näköistä ja toisinpäin,käskin 5v laittaa 1v pipon päähän,yritti se sanoo et "äiti,ei tää..." mut väsyneenä kiljahdin vaan et nyt se pipo päähän ja heti.... ;D
-annoin 5v:lle vauvan deetipat
-meinasin antaa nenätippoja (suolaliuos) deetippoina
-puin itselleni miehen ulkoiluhousut,huomasin portailla,kun ne valui kummasti
tällaisia :D
- olen lähtenyt koiran kanssa lenkille, enkä muistanut et koira pitää laittaa hihnaan ennen kuin ulko-oven aukaisee. Onneksi on tottelevainen koira.
- eräänä yönä seisoin makarissa tutti kädessä enkä muistanut, mitä sillä pitäis tehdä. Mietin hetken ja vastaus oli, että tutti kuuluu suuhun. Olin jo laittamassa sitä omaan suuhuni, kunnes onneksi välähti...
- istuin esikoisen joulujuhlassa paita nurinpäin päällä
Hei tää on kiva ketju!
... aatteli varmaan että mikäs nyt muijalla on kun tissiä rupee tunkemaan suuhun...
Kaupan pihalla säikähdin, että auto on rikki kun ei lähde liikkeelle... hoksasin sitten että vois kääntää avaimestakin.
Olin ajanut parinsadan kilsan päähän mummolaan ja olin melkein perillä kun säikähdin että apua, auton avaimet on jääneet varmasti kotiin. Järki palasi pätkittäin siinäkin ennen ku ehdin soittaa miehen hätiin...
Vauva oli n. 2kk, kun menin käymään kirjastossa lukemassa lehtiä. Menin ison lehtikasan kanssa peränurkan pehmeälle tuolille ja sieltä sitten heräsin kun kirjastotäti herätteli kun kirjasto oli menossa kiinni.