MIKSI Helsingin kaupungin asunnoissa pitää asua VUOSI ennenkuin voi vaihtaa
myös SATOlla ja VVOlla asuneena tiedän että näillä ei ainakaan tarvii vuotta olla..eikä meidän kiinteistöyhtiö ainakaan jousta tästä yhtään.No ei ole onneksi enää kun 2kk niin voi yrittää vaihtoa
Kommentit (7)
toden totta! Olisi mielenkiintoista kuulla perustelut...
En varmaan ole asiaan itse vain kiinnittänyt huomiota kun ei ole ollut ajankohtaista meidän perheessä. Meidän muutto isompaankin tapahtui taloyhtiön aloitteesta (vanha talo meni peruskorjaukseen eli tyhjennettiin kokonaan ja samalla meille tarjottiin isompaa asuntoa, johon oli mahdollisuus jäädä pysyvästi).
-2-
koittanut vaihtaa sitä asuntoa jos edessä on ollut sopiva?
Itse olimme asuneet 1vee 3kk ja viereinen asunto oli vapautumassa ja tiesimme tästä, koska tunsimme naapurit ja soitin kaupungin asuntotoimistoon ja kerroin että tiedän asunnon vapautuvan 2kk kuluttua ja olisiko meidän mahdollista saada se, kun asuimme silloin 3h+k+s asunnossa ja viereinen oli 4h+k+s.
Ja kyllä kävi päinsä asia meidän muutolle ainakin.
Nyt ollaan tässä uudessa asuttu vajaa 6kk :)
Tän tästä saa kun samalla selittää lapsille :D
Eli siis oltiina asuttu 3kk asunossa ;)
Lauseen piti olla: Itse olimme asuneet 1vee sijaan 3kk jne...
koittanut vaihtaa sitä asuntoa jos edessä on ollut sopiva?
Itse olimme asuneet 1vee 3kk ja viereinen asunto oli vapautumassa ja tiesimme tästä, koska tunsimme naapurit ja soitin kaupungin asuntotoimistoon ja kerroin että tiedän asunnon vapautuvan 2kk kuluttua ja olisiko meidän mahdollista saada se, kun asuimme silloin 3h+k+s asunnossa ja viereinen oli 4h+k+s.
Ja kyllä kävi päinsä asia meidän muutolle ainakin.
Nyt ollaan tässä uudessa asuttu vajaa 6kk :)
vastaus vuosi pitää asua.Oli aikas ehdoton viesti...voisihan sitä vielä asuntotoimistoltakin kysyä
Jo 90-luvun alussa oli tuo sääntö olemassa, ja on edelleen.
Vuosi siksi että asukkaan maksukyky, asumisen häiriöttömyys ym. seikat tulevat ilmi tuossa ajassa. Jos vuokrat on maksamatta tai häiriöitä ollut niin on asuntoa ei voi vaihtaa toiseen.
Onko tämä joku uusi sääntö koska en ole tuollaiseen koskaan törmännyt?
Kaupungin asunnossa olen asunut 8 vuotta, vajaa 6 vuotta sitten vaihdettiin isompaan.