Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi? 67 m2 rähjäinen kolmio Tapulikaupungissa vai hieno 48 m2 kaksio Punavuoressa?

Vierailija
23.11.2009 |

Tilanne: Olen kahden lapsen yh, isompi on 11v, pienempi 2kk vauva. Asutaan nyt täällä Tapulikaupungin rähjässä. Kaupungin jonossa olen ollut jo monta vuotta, eikä mitään ole kuulunut - mullahan on jo asunto.

Alan olla niin epätoivoinen täällä juoppojen ja narkkareiden kansoittamalla alueella. Lapseni kavereiden perheillä on jotain ongelmaa kaikilla, alkoholismia, mielenterveyshäiriöitä, kouluttamattomuutta ja siihen liittyvää epäsosiaalista elämää ja käytöstä. Koulu on täynnä ko. tapausten lapsia. Lapsukaiset on kyllä ihania, siksi olenkin niin ahdistunut kun en oikein voi tehdä mitään muuta kuin katsella vierestä ja pyytää hätätapauksessa meille. Lastensuojeluun olen soittanut lukuisia kertoja, myös poliisille akuuteissa tilanteissa.

Nyt Punavuoresta löytyi yksityiseltä ihana kaksio sopuvuokralla. Mitä tekisin? Yliopistollekin olisi lyhyempi matka.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoi Punavuorta rauhalliseksi alueeksi? Sinnehän avattiin juuri yli 100 paikkainen pakolaisten vastaanottokeskus Uudenmaankadulle. Albertinkadulla on kodittomien asuntola. Punavuoren naapurissa on Munkkisaaren huumeklinikka. Narkit riehuvat myös Punavuoren puolella. Koulut ovat hyvät. Siihen se sitten jääkin.

Vierailija
2/32 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaitsee Koivukylän aseman lähellä.

Kaikki palvelut vieressä 5 min kävelymatkan päässä.

Citymarket, Kappahl, Seppälä, S-market, posti, pankki jne.

Päiväkodit parin sadan metrin säteellä.

Koulukin lähellä.

Helsingin keskustaan juna menee 10 min välein ruuhka-aikaan (matka 20 min). Bussilla pääsee myös hyvin.

Hinnaltaan kohtuullista aluetta. Saat varmasti isomman asunnon kohtuuhinnalla.

Asola on rauhallista aluetta, vaikka lähellä Koivukylää onkin ja sillä on joskus huonompi maine ollutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asolassa on omakotitaloja, rivitaloja ja kerrostaloja -kaikkea löytyy :)

Vierailija
4/32 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en edes kuvittele muuttavani yhtään mihinkään.

Parhaat koulut ovat ja kaikki lähellä.

11 vuotias saa oman huoneen ja vauva ei edes omaa huonetta kaipaa seuraavaan kolmeen vuoteen.

Kun valmistut 3 vuoden kuluttua, et edes harkitse muualle muuttamista.

Vierailija
5/32 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omakotitalossa,rauhallisella alueella mutta asioin usein Tapulikaupungin läpi Puistolan ostarille,ja kyllä ällöttää tuo Tapulikaupunki1!Mielelläni en lapsia sen läpi vie,tosin neuvolakin on siinä ostarilla johon kuulumme.Tapulin leikkipuisto on ihan kamala,huomaa kyllä ettei mammat siellä edes tervehdi,aivan ala-arvoista näin suoraan sanottuna.Maatullin koulu olisi meitä lähinnä mutta sinne en lastani halua,mieluummin Tapanilaan,joka on hiukan kauempana.

Vierailija
6/32 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoi Punavuorta rauhalliseksi alueeksi? Sinnehän avattiin juuri yli 100 paikkainen pakolaisten vastaanottokeskus Uudenmaankadulle. Albertinkadulla on kodittomien asuntola. Punavuoren naapurissa on Munkkisaaren huumeklinikka. Narkit riehuvat myös Punavuoren puolella. Koulut ovat hyvät. Siihen se sitten jääkin.

sen jälkeen kun remppa tehtiin. Yli puolet petipaikoista lähti ja sen jälkeen homma rauhottui entisestään. Ei ennenkään niistä ollut ongelmia, mutta nyt entistä vähemmän. Lähikauppa ei tykännyt, mutta muut eivät valittanut.

Vierailija
7/32 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

PUNAVUORIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
8/32 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vain huonejärjestelyjä. Isompi tarvitsee kyllä oman huoneen, vauva nyt ei vielä. Mutta miten kaikki päiväunet jne, jos mulle tulee kavereita kylään..

Ap

Vierailija
9/32 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana?

Vierailija
10/32 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunnon pohjaratkaisusta. Minä itse tein vastaavan ratkaisun kun jäin yh:ksi. Oli varaa joko Itä-Helsinkiin pikkukolmioon tai Etelä-Helsinkiin kaksioon. Muutin Etelä-Helsinkiin, jossa asuimme 50 neliön kaksiossa niin, että lapsi sai oman (tosi pienen) huoneen ja sinne parvisängyn. Minä nukuin isossa olohuoneessa futon-ratkaisulla (helppo nostaa sohvaksi, kun tulee vieraita ja sopii ihan hyvin olkkariinkin sisustuksellisesti. Kämppä oli kuitenkin tähän tarkoitukseen juuri passeli pohjaratkaisultaan, sillä KUMMATKIN huoneet sai ovella suljettua ja tosiaan, makuuhuone oli pieni, olkkari niin iso, että sinne mahtui sekä sohvaryhmä"osio" ja sitten sänkyosio.

Minusta 11-vuotias tarvitsee jo oman sopen. Joten jos voit nukkua vauvan kanssa olkkarissa, sitten varmaan kallistuisin Punavuoreen. Minulle asunnon sijainti on aina ollut neliöitä tärkeämpää.

Mieti kuitenkin myös tulevaisuutta. Onko sinulla opiskeluiden jälkeen realistisesti varaa vähän isompaan samalta alueelta. Kun vauva kasvaa leikki-ikäiseksi, tarvitaan mielestäni vähän isompi kämppä (esim. juuri kolmio). Ja ei ole kouluikäiselle reilua repiä häntä koulusta/kaveripiiristä ja tutuista kuvioista toisiin parin vuoden välein.

Itse asuin siinä kaksiossa niin kauan kun opiskelin, nyt olemme vuokranneet samalta alueelta kolmion, johon sitten onneksi kustannuksia jakamaan muutti myös nykyinen mieheni pari vuotta sitten.

Vierailija
11/32 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tulis mieleenkään muuttaa lasten kanssa punavuoreen kaikkien juoppojen ja narkkareiden sekaan! :) Siis ilmeisesti me asutaan sitten jossain "paremmalla" puolella tapulikaupunkia, kun ollaan ihan viihdytty.

Mun henkilökohtanen mielipide on, että kaksio on liian pieni teille, koululaisella pitää olla omaa rauhaa ja ainakin mulla menis hermo, jos pitäis itse nukkua/vauvaa nukuttaa olkkarissa...

Mikset oo kattonu yksityiseltä isompia asuntoja vähän kauempaa keskustasta? Kaupungin jonossahan notkut ihan turhaan, kun teillä jo on sopiva asunto...

Vierailija
12/32 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koulua vaihdat heti Tammikuun alusta.

Vierailija
13/32 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi olla 2-kuisen yh? Nykyaikana?

Vierailija
14/32 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapulikaupunkiin en välttämättä itsekään muuttaisi mutta 48m2 kaksio kahden lapsen kanssa... Isompi lapsista kaipaa jo varmaan omaa huonettakin. En usko että pieni kaksio olisi teille sopiva kovin pitkään.

Lisäksi kun isompi lapsista on jo koulussa niin en välttämättä muuttaisi kovin usein, tekee elämästä aika levotonta jos koko ajan koti, koulu ja kaverit vaihtuu.

Oletko laittanut hakemuksen esim. VVO:lle, Satolle (Satolla vähän kalliimmat asunnot).

Luulisi muitakin vaihtoehtoja löytyvän kuin Tapulikaupunki ja Punavuori.

Soittele VVO:lle jne. sen jälkeen kun laitat hakemuksen, huomaavat että tosiaan tarvitset asunnon etkä ole vain "siellä jonossa". Auttoi ainakin mua kun aikoinaan hain vuokra-asuntoa.

Miten olisi Vantaa? Kohtuuhintaisia asuntoja ihan ok alueilla (Hakunilaa, Korsoa ja Havukoskea ehkä välttelisin, ovat vähän samantyylisiä kuin Tapuli).

Olen itsekin yh ja lapsen myötä olen myös alkanut ihan erilailla katselemaan missä haluan asua... mikä alue sopii lapsiperheelle ja mikä ei.

Tsemppiä asunnonhakuun!

ylästöläinen

Vierailija
15/32 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asunnossa erillinen keittiö vai keittokomero/syvennys?

Onko huonejärjestys sellainen, että siitä saa kivan teille kolmelle?

Onnea uuteen kotiin!!!

Vierailija
16/32 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eikö vauva voi nukkua esim. parvekkeella (onko parveketta)? Varmaan sitten hätätapauksessa voi lainata ison sisaren huonettakin päiväuniin: eikös tämä ole kuitenkin koulussa ainakin päiväaikaan?

Ja voihan pienen nukuttaa vaikka keittiöön omiin vaunuihin/matkasänkyyn. Tai sitten sinä voi ystäväsi kanssa kahvitella keittiössä, kun vauva nukkuu olkkarissa.

Minäkin muuttaisin siis Punavuoreen. Vuodesohva (sellainen, jossa on HELPPO mekanismi) tai futon olkkariin ja sinä vauvan kanssa sinne. Osta pieni, kahden istuttava sohva ja vaikka 120 leveä sänky. Voit myös käyttää paperiverhoja, ylös nostettaavaa verhoa tai vaikka siirrettävää sermiä kätevänä ja kevyenä tilanjakajana olkkarin makuupuolen ja oleskelupuolen välillä.

Ja neloselle (vai mikä se nyt oli)? Miksi EI voisi olla 2 kk:n yh? Jos sinun miehesi keksii lähteä vaikka raskausaikana (sattuu kuule paremmissakin piireissä), niin mitenkä estät häntä? Jonkun mies voi myös sairastua tai joutua onnettomuuteen ja vaikka kuolla vaikka samana päivänä, kun vauva syntyy. Täällä taas joku naiivi "ei minulle kyllä ikinä" tai "ei minun kumppanini kyllä" ihminen, joka ei tiedä, miten ihmiset voivat muuttua ja miten elämä voi kääntyä päälaelleen sekunneissa!

Terveisin: 10 vuotta saman miehen kanssa seurustellut, joka jäi 6 kk vanhan, yhdessä toivotun vauvan yh:ksi (VASTOIN OMAA TAHTOAAN ja kaikkia suunnitelmia), kun mies sai hermoromahduksen.

Vierailija
17/32 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana?

Vierailija
18/32 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on ehkäisy ja muutenkin kai naisten olettaisi olevan fiksumpia.

Vierailija
19/32 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mies lähtee toisen naisen matkaan, tai ero tulee muusta syystä tms. Niin voi käydä sinullekin, ei siinä ole fiksuudella merkitystä.

Nykyään on ehkäisy ja muutenkin kai naisten olettaisi olevan fiksumpia.

Vierailija
20/32 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto olisi pohjaratkaisulta oikein hyvä. Parveke on sisäpihan puolella. Pidemmän päällehän emme voisi tuolla asua, koska lapset kyllä tarvitsevat omaa tilaa. Valmistun n. kolmen vuoden päästä, työllisyystilanne on hyvä alallani. Silloin tulee varmasti asunnonvaihto eteen, mutta palkkakin on parempi sitten.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme