Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kai kukaan oikeasti päästä lasta kouluun tai vie päiväkotiin likaisissa

Vierailija
11.11.2009 |

epäsiisteissä vaatteissa?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroitko vanhemmille suoraan, että lapsen vaatteet pissassa?

Eikös olis suora kehoitus, että peskää lapsenne vaatteet, jos likaantuvat tarhapäivänä olisi ollut tarpeen...

Vierailija
2/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jokin vaate on jäänyt liian pieneksi, olisi syytä pestä tms. Mun mielestä se on hyvä, ei tartte miettiä sadattelevatko hoitajat epäkelvoista vaatteista keskenään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroitko vanhemmille suoraan, että lapsen vaatteet pissassa?

Eikös olis suora kehoitus, että peskää lapsenne vaatteet, jos likaantuvat tarhapäivänä olisi ollut tarpeen...

Se kiertävä

Vierailija
4/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On selvää, että likaisuus on heidän perheensä ongelmista pienimpiä.

Minusta on hienoa, jos päiväkodin henkilökunta panee lapsen vesileikkeihin puhdistumaan ja jopa näköjään pesee haalarin, vaikkei se tietenkään heidän työnkuvaansa ja velvollisuuksiinsa kuulu.

Vierailija
5/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti likaisia lapsia näkee, huonommin puettuja ennemminkin. Eli lapsia muovikengissä pakkassella tai ylipienissä vaatteissa olevia. Mutta likaisuus kertoo jo perheen pahoinvoinnista ja välinpitämättömyydestä itsessään. Yleisesti perheiden lapset eivät ole koskaan olleet likaisia, vain tapauksissa joissa on paljon muitakin vakavia ongelmia.

Vierailija
6/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki ulkovaatteet saisi pestä jokaisen käyttökerran jälkeen jos haluaisi että ne ovat puhtaat. Turhaa työtä minusta (ja veden ja sähkön tuhlausta, koska aina ei olisi muuta pestävää joten koneessa pyörisi vaan yksi ulkoiluasu), vaikka lapsella onkin 2 ulkovaatekerrastoa. Pesen kummatkin 1-2 kertaa viikossa, pahimpia rapoja pyyhin välillä kyllä pois.

Vierailija
7/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eikö sitä kotiin hakevalle vanhemmalle voisi mainita asiasta? Kyllähän nyt normaalioloissa vanhemmat itsekin sen haistaisivat, mutta jos syystä tai toisesta eivät reagoi siihen itse niin mieluummin mä sanoisin että "nämä vaatteet ovat jo aika likaiset, ne kannattaisi varmaan seuraavaksi pestä" kuin päivästä toiseen haistelisin lapsiparkaa niissä vaatteissa.

Omilla ei nyt sentään pitäisi pissaisia vaatteita olla, mutta joskus huomaan vasta liian myöhään että puhtaaksi luulemani paidan hihansuut ovatkin likaiset, tai vaatteessa on tahra jossain yllättävässä paikassa.

Vierailija
8/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yksi mehutahra "haise". säästän vaatteita ja luontoa, enkä välitä pikkutahroista.

Lapsia nyt harvemmin kiinnostaa onko paidalla eilisen päivän ruokalista,rapatessa roiskuu nääs.Minä säästän luontoa ja vesistöjä,ei ne lapset pariin tahraan kuole...

ei, mutta jos lapsesi haisee on se hieman ikävää hoitajille ja muille lapsille.

Vierailija
9/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä että eikö vanhemmat voi huolehtia ettei montaa päivää peräkkäin ole samat likaiset vaatteet. Aika epämiellyttävää muille

Vierailija
10/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päässyt lähtemään kouluun vaatteissa, jotka olisi syytä pestä. Kyse lähinnä ulkovaatteista, sisävaatteet vaihtaa joka päivä. On myös kiintynyt joihinkin ikivanhoihin suosikkivaatteisiinsa ja pistää niitä salaa päälleen, vaikka kuinka vahtisin.

Päiväkoti-ikäisen suhteen tämä asia onkin paljon helpompi.

Vierailija
11/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun tilanne säilyy samana vuosikausia niin ei sitä viitsi joka päivä tai viikko asiasta mainita jos yhteydenpito on muutenkin hankalaa.

Olen erityisluokanope ja lopulta on pitänyt usean lapsen kohdalla soittaa sosiaalityöntekijöille lasten likaisuudesta (ja usein tällöin myös nälkäisyydestä). Urani alussa suorastaan järkytyin miten lapsi voi haista niin pahalta. Joskus saa ihan oksennusta pidätellä kun koko luokkahuone lemuaa kuvottavalta. Meillä koulussakin pestään vaatteita joskus tarvittaessa (siivoajilla on pesukone).

Siitä paidan mehutahrasta tai pari päivää putkeen käytetyistä sukista on aika pitkä matka tuohon.

Jos lapsi todellakin haisee pissalle niin eikö sitä kotiin hakevalle vanhemmalle voisi mainita asiasta?

Vierailija
12/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kotona ei ole kaikki kunnossa ja vanhemmat eivät kykene huolehtimaan lapsesta? Eikö tulisi ilman muuta tehdä ilmoitus sosiaaliviranomaisille? Jo ihan lapsenkin edun takia.

Joskus kun tilanne säilyy samana vuosikausia niin ei sitä viitsi joka päivä tai viikko asiasta mainita jos yhteydenpito on muutenkin hankalaa. Olen erityisluokanope ja lopulta on pitänyt usean lapsen kohdalla soittaa sosiaalityöntekijöille lasten likaisuudesta (ja usein tällöin myös nälkäisyydestä). Urani alussa suorastaan järkytyin miten lapsi voi haista niin pahalta. Joskus saa ihan oksennusta pidätellä kun koko luokkahuone lemuaa kuvottavalta. Meillä koulussakin pestään vaatteita joskus tarvittaessa (siivoajilla on pesukone). Siitä paidan mehutahrasta tai pari päivää putkeen käytetyistä sukista on aika pitkä matka tuohon.

Jos lapsi todellakin haisee pissalle niin eikö sitä kotiin hakevalle vanhemmalle voisi mainita asiasta?

Vierailija
13/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kotona ei ole kaikki kunnossa ja vanhemmat eivät kykene huolehtimaan lapsesta? Eikö tulisi ilman muuta tehdä ilmoitus sosiaaliviranomaisille? Jo ihan lapsenkin edun takia.

Joskus kun tilanne säilyy samana vuosikausia niin ei sitä viitsi joka päivä tai viikko asiasta mainita jos yhteydenpito on muutenkin hankalaa. Olen erityisluokanope ja lopulta on pitänyt usean lapsen kohdalla soittaa sosiaalityöntekijöille lasten likaisuudesta (ja usein tällöin myös nälkäisyydestä). Urani alussa suorastaan järkytyin miten lapsi voi haista niin pahalta. Joskus saa ihan oksennusta pidätellä kun koko luokkahuone lemuaa kuvottavalta. Meillä koulussakin pestään vaatteita joskus tarvittaessa (siivoajilla on pesukone). Siitä paidan mehutahrasta tai pari päivää putkeen käytetyistä sukista on aika pitkä matka tuohon.

Usein ovat jo lastensuojelun asiakkaita. Mutta ei se sitä ongelmaa poista, että lapset rapsuttavat kutisevia takapuoliaan ja haisevat. =((

Vierailija
14/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuollainen tilanne pitkään jatkuneena kieli siitä että kotona ei ole kaikki kunnossa ja vanhemmat eivät kykene huolehtimaan lapsesta? Eikö tulisi ilman muuta tehdä ilmoitus sosiaaliviranomaisille?

Perheet ovat usein sossun vanhoja tuttuja. Monen kohdalla koulun väki on säännöllisesti yhteydessä sosiaalityöntekijöihin, koska huoli on jatkuva. Uran alussa jännitti tehdä lastensuojeluilmoitus asiasta "lapsella on likaiset vaatteet", mutta nykyisin se on jo arkipäivää. Ja edelleenkään ei ole kyse mistään mehutahrasta, vaan kuvottavasta hajusta ja tönkkölikaisista vaatteista.

Vierailija
15/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on moniallerginen lapsi. Pelottaa viedä hänet päiväkotiin toisten lasten likaisten vaatteiden vuoksi. Jos lapseni koskettaakin allergeenia, johon hänellä on vaikea (hengenvaarallinen) allergia, iho turpoaa ja menee rakkuloille. Kyllä, iho turpoaa ja menee rakkuloille, jo pelkästä kosketuksesta allergeeniin! Eli toisten lasten ruokatahrat voivat olla todella haitallisia minun lapseni terveydelle. Ei kai se nyt niin vaikeaa ole laittaa puhtaita sisävaatteita päiväkotiin?

Vierailija
16/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra vie niin paljon rahaa. Säästämme vaatteisiin rahaa. vaatteita voimme ostaa kerran kolmessa vuodessa. Asumme pääkaupunkiseudulla.

Hävettää mutta muutakaan ei voi tehdä.

Vierailija
17/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei. Kitsaita paskoja ovat.

Vierailija
18/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole niinkään väliä, etä onko vaatteet viimeisintä muotia, mutta puhtaant ja ehjät niiden pitää olla.

Nyt kun sairastettiin sikaflunssa niin olen vaihdattanut lapsilla kaikki vaatteet joka päivä, jiotta eivät veisi muualle tautia vaatteissaan. Ulkovaatteetkin pesin varmuuden vuoksi.

Vierailija
19/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei. Kitsaita paskoja ovat.

mä muuten lahjoitan vaatteet eteenpäin mutta kaikille ne ei kelpaa koska ylpeys estää ottamasta vastaan.

Vierailija
20/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin naureskellaan niille, jotka ostavat täyshintaisia Jonathaneita sillä "mä ostan ne sit kirpparilta ja säästän viiskymppiä hinnassa"! Kunpa nuo ääliöt tajuaisivat, että JONKUN pitää ensin ostaa ne haalarit JA laittaa myyntiin kirpparille...huoh.

Ja olen muuten ollut niin lastensuojelun kuin sossunkin asiakas JA löytynyt myöhemmin kaupunkini rikkaampien listalta ;).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi