Kenellä on lain mukaan oikeus tutkia pankkitilejäni?
Kommentit (29)
Ei ole olemassa lakia, jonka perusteella voisit joutua maksamaan hänen velkojaan.
Kunhan lämpimikseen puhuu ja kiusaa. Unohda nuo puheet kokonaan.
Oli sinulla kuitteja tai ei, niin kaikki tilillepanot on sinun omiasi. Se nökyy sekä sinun että ex-miehesi tiliotteessa jos hän siirtää sinulle rahaa. Ja jos sen tekee, niin saahan senkin tehdä, osallistua omien lastensa elatukseen muullakin summalla kuin elatusmaksulla. Kyllä se näyttövelvollisuus on hänellä, ja jos hänellä ei ole kuitteja tyyliin siirretty pimeetä rahaa 20 000 e, niin eipä taida todisteet riittää. Kunhan kiusaa sinua.
Heillä ei edes ole pääsyä sinun tilillesi kun sinä et tässä ole se jolta ulosmitataan. Et ole missään olosuhteissa velvollinen maksamaan miehesi velkoja, ellei ne sitten ole esim. sinulla olevan sohvan osamaksuerien maksamatta jättäminen.
Sinä olet siis tallettanut käteistä rahaa tilillesi. jos miehesi väittää antaneensa sinulle käteistä, on hänen asiansa todistaa se. Onko hänellä kuitteja, että hän on nostanut saman summan kuin sinä sitten olet tallettanut? Tai velkakirja, missä on sinun nimesi? Ihan älytöntä, ei ulosottomies noin tyhmä ole....
Ulosotolla on velvollisuus osoittaa, että rahasi ovat miehen velkojien rahoja jos he haluavat päästä niihin käsiksi.
Kolmen lapsen äitinä yritän säästää aina kaiken yli jäävän.Esimerkiksi kun saan vanhemmiltani/mummoltani synttärirahaa kirjekuoressa, vien sen pankkiin pahan päivän varalle. Exäni tietää sen ja haluaisi ne rahat omiin kuluihinsa. Millä minä selittäisin ulosotolle, että mistä kaikki kirppisrahat/synttärirahat jne. ovat tulleet kun en ole tähän mennessä tajunnut kuitteja kaikesta säästää. (Ja mummolta on paha kuitteja pyytää...)
Onpa hurja tyyppi! Pelottelee sinua, jotta mukisematta luovuttaisit rahat hänelle. Täytyy sanoa, että kuulostaa tosi nilkiltä. Olisi viemässä rahat, ei ainoastaan sinulta, vaan lapsiltaan.
Kun alkaa puhua raha-asioistaan sano, että ne eivät kuulu sinulle ja lopeta keskustelu lyhyeen.
Finanssialan keskusliiton sivuilta löytyy pankkisalaisuusohjeet. Siellä kerrotaan ihan tarkkaan kuka pääsee tutkimaan tilitietoja. Ex-miehen asianajaja ei todellakaan pääse. Sen sijaan esim. sosiaaliviranomaiset pääsevät yllättävänkin paljon.
eivät kuulu sinulle eivätkä kiinnosta sinua. Mitä ihmettä, sinun synttärirahojasi kyylää ja haluaa itselleen :D Melkonen sälli.
Soita ulosottovirastoon ja kysy asiaa, silloin saat selvän tiedon. Mun mielestä exäsi puhuu läpiä päähänsä, pelottelee vain.
Voit muotoilla kysymyksen vaikka teoreettiseksi tai että soitat tutun puolesta tms, jos pelkäät että kyyläävät.
Jouduin nuorempana tekemisiin ulosoton kanssa ja sain hyvää ja myötätuntoista palvelua.
Se, että pankki tietää mitä sen asiakkaiden tileillä tapahtuu, on ihan itsestäänselvää! Duh!
on sotkenut rahakuvionsa (kuten muun elämänsäkin) ja on ulosotossa. Hän haluaa minun osallistuvan hänen velkojensa maksuun jollakin tavalla ja väittää, että jos hän vihjaa ulosotolle jotakin kautta, että minä talletan rahaa (siis näitä kirppisrahoja) tililleni, niin ne ovat häneltä ja ulosotto vie ne.
Kolmen lapsen äitinä yritän säästää aina kaiken yli jäävän.Esimerkiksi kun saan vanhemmiltani/mummoltani synttärirahaa kirjekuoressa, vien sen pankkiin pahan päivän varalle. Exäni tietää sen ja haluaisi ne rahat omiin kuluihinsa. Millä minä selittäisin ulosotolle, että mistä kaikki kirppisrahat/synttärirahat jne. ovat tulleet kun en ole tähän mennessä tajunnut kuitteja kaikesta säästää. (Ja mummolta on paha kuitteja pyytää...)