Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis ihanko totta te ostatte niitä kalliita joulukalentereita lapsille?

Vierailija
08.11.2009 |

Jokainenhan tekee niinku haluaa, mutta minä se en käsitä..

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmalle tytölle Pet Shop-kalenteri ja nuoremmalle Mini Baby Born-kalenteri. Itse toivoivat. Meillä joulukalenterit sisällytetään joulun budjettiin, mutta en koe sen olevan joululahjoista pois. Niitä kun tulee muutenkin. Itse ostamme jouluksi lapsille kirjat, dvd:t, jotkut heidän toivomansa lelut ja yhteiseksi jonkun pelin. Muuten isovanhemmita, kummeilta ja serkuilta kertyy paketteja. Saapahan vähän sitä riemua jaettua useammalle päivälle kun luukusta ilmestyy aina jotain kivaa. Aattona kun tulee valtava kasa kerralla, niin usein loppuu mielenkiinto pakettien avaamiseen kun ekasta löytyy joku mielenkiintoinen lelu!

Vierailija
62/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiseen - sen, minkä alunperinkin löysimme lehtiroskista (käyttämättömänä) - halvaksi tulee!

Sen lisäksi tosin ostelin kirppikseltä syksyllä kaikkia kivoja leluja (legoja, pikkuponeja, nukenvaatteita babybornille, kirjoja, palapelejä yms.) ja tein niistä toisen kalenterin edellisen lisäksi. Käärin tavarat erivärisiin silkkipapereihin ja laitoin pajukoriin, tuli oikein hauskan näköinen joulunajaluskoriste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos 20 euroa on kallis ja siitä on iloa aika pitkäksi aikaa, en ymmärrä pointtiasi.

Vierailija
64/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole koskaan ostanut mitään suklaa tms. -kalenteria, mutta kerran ostin kannatuksen vuoksi partiolaisten kalenterin pojalle (5v.). Silti joka vuosi on ollut vähintään 1 suklaakalenteri tms. AIna joku mummi tai kummi ostaa, joten miksi ostaisin toisen/kolmannen.

Vierailija
65/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime vuonna meni varmasti vähintään 50 e kalenteriin täyttöön, 2 lapselle yhteinen. Halvemmaksi varmaan tulisi joku petshop-kalenteri :)

Meillä on sellainen kestokalenteri, johon laitan pieniä lahjoja joka vuosi :). Suklaakonvehtejakin sieltä löytyy, toki.

Vierailija
66/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no hän säästi itse rahat ja osti itse. :-)

Sen saa minkä eteen on itse valmis tekemää hommia, kannattaa varmistella hyvät joululahjat aikuisenakin niin että itse ostaa;-) nim. "humidoria toivova ja sen saava"

Vierailija
67/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Meillä viisivuotias ei osaa vaatia yhtään mitään. Ei Lego-kalenteria (vaikka sellainenkin on hankittu) Ja joululahjatoiveita kysyttäessä vastaus voi olla mitä vaan, tyyliin; punainen kukka, barbin kengät tai piirustuspaperia.

Ja lapsi on tarhassa on ollut jo yli vuoden.

Vierailija
68/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä en ostaisi kun rahaa on mielin määrin? Tytölle littlest pet shop ja sitten sellainen korukalenteri, joka maksaa 29e. Jälkimmäinen tosi kiva, kun siinä askarrellaan esim. pienistä helmistä jokin koru joka päivä.

Kuulostaa kivalle!

Mutta viime viilolla ostin Turusta leluliike Casagrandesta. Sieltä kannattaa kysellä.

Vierailija
69/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan koska omassa lapsuudessani joulukalenterissa oli vain kuvia. Minulle oikea joulukalenteri on sellainen, joka on kaunis, jossa on paljon yksityiskohtia ja jossa luukkujen takana on kuvia.

Sellaiset vuodesta toiseen käytettävät taskukalenterit ovat mielestäni vähän tylsiä enkä myöskään halua hankkia pikku tilpehööriä turhaan. Ennen joulua me pikemminkin vältetään kaiken krääsän ostamista jotta jouluna lahjat todella tuntuisivat joltain. Onneksi lapsillekin on kuvakalenterit niitä ainoita oikeita. Rumia suklaakalentereita, joissa suklaakin on pahaa, en ostaisi ikinä!

Vierailija
70/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olisi varaa vaikka minkälaiseen kalenteriin, mutta en kestä sitä krääsää kodissani enää yhtään enempää. Joulu on muutenkin jo siinä mielessä haastava että taas tulee lisää rojua melkein väkisinkin (koska lapset tod eivät ole iloisia jos saavat vain "hyödyllisiä" lahjoja kuten villasukkia ja yöpaitoja, vaikka ne äidin mieleen olisivatkin), ja jos vielä pitäisi 24 jotain pikkukrääsää per lapsi sietää joka joulu niin mulla katkeaisi piuha päästä.

Vierailija
71/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olisi varaa vaikka minkälaiseen kalenteriin, mutta en kestä sitä krääsää kodissani enää yhtään enempää. Joulu on muutenkin jo siinä mielessä haastava että taas tulee lisää rojua melkein väkisinkin (koska lapset tod eivät ole iloisia jos saavat vain "hyödyllisiä" lahjoja kuten villasukkia ja yöpaitoja, vaikka ne äidin mieleen olisivatkin), ja jos vielä pitäisi 24 jotain pikkukrääsää per lapsi sietää joka joulu niin mulla katkeaisi piuha päästä.

LEGO-kalenterista tulevat legot menevät meillä sujuvasti isoon jo olemassa olevaan lego-laatikkoon.

Vierailija
72/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten tavaroihin joten en viitsinyt enää ostaa siihen 3 tavarakalenteria.

Vierailija
73/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vanhempi lapseni pyytää jotain 14€ kinder kalenteria ja saa sen 1-2€ kalenterin! Laitetaan nekin rahat sitten lahjoihin :)

...mukavia lahjoja noiden kalenterien hinnan erotuksella saa :-))) Ei nykyään mitään!!! Niin tai tietty jos tyytyy johonkin sälään ja b-luokan lahjoihin, mutta kukin tyylillään :-)

Vierailija
74/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos vielä pitäisi 24 jotain pikkukrääsää per lapsi sietää joka joulu niin mulla katkeaisi piuha päästä.

Ne ovat lapsia varten, lasten ilahduttamiseen. Kyllä aikuisen tarttee hieman sietää kun vaakakupissa on laspen joulun odottamisen ilo!!!

Vierailija
75/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on lapset voineet tulla toimeen ennen näitä joulukalentereita? Minulle oli lapsuudessa tärkeintä äidin itsetekemä,hieno kuvakalenteri.Näin aion toimia myös oman tyttäreni kanssa,kun tulee vanhemmaksi.Ei siihen mitään lelukalentereita tarvita.

Kodissasi ei varmaan ole sähköjäkään sillä "Miten on voitu tulla toimeen ennen sähköjä" :-DDD

Vierailija
76/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka kertaa ekaluokkalaiselle ainokaisellemme.

Mielestäni on nyt nelikymppisenä hauskaa hieman törsätä ja ilahduttaa poikaamme nyt kun ok-talo ja uudehkot autot on maksettu pois. Ei niitä rahoja kuitenkaan saa mukaan hautaansa....

Aikaisempian vuosina olemmekin sitten pihdanneet kaikesta mahdollisesta....

Vierailija
77/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te vanhemmat ole itse joulun odotuksen lapsena pärjänneet?

Minulle se oli aina yhtä jännää, iästä riippumatta vaikka äitini ostikin minulle VAIN se viiden markan (vai paljonko se silloin maksoi) suklaakalenterin (eipä tainnut edes tuollaisia fancypants-kalentereita silloin ollakaan).

Itse ostin tytöllemme muumikalenterin. Jos vanhemapa haluaa krääsäkalenterin niin saa itse ostaa, tämä äiti ei osta 2 euroa kalliimpaa kalenteria sillä se joulu ei siitä pilalle mene, ellei lasta siihen opeta että pitää olla kallista ja bränää!

Vierailija
78/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai hän sitten parin euron tai vaikkapa tuon Lego-kalenterin.

Mutta joskus on kiva kokeilla jotakin uuttakin....

Itselläni ei ollut koskaan muuta kuin kuvakalenteri. Ei siis suklaa- tms. sellaista kalenteria. Yhtenä päivänä mietin, jos jonkun karkkikalenterin itselleni ostaisin, mutta luovuin kuitenkin ajatuksesta. :)

T: #80

Miten te vanhemmat ole itse joulun odotuksen lapsena pärjänneet? Minulle se oli aina yhtä jännää, iästä riippumatta vaikka äitini ostikin minulle VAIN se viiden markan (vai paljonko se silloin maksoi) suklaakalenterin (eipä tainnut edes tuollaisia fancypants-kalentereita silloin ollakaan). Itse ostin tytöllemme muumikalenterin. Jos vanhemapa haluaa krääsäkalenterin niin saa itse ostaa, tämä äiti ei osta 2 euroa kalliimpaa kalenteria sillä se joulu ei siitä pilalle mene, ellei lasta siihen opeta että pitää olla kallista ja bränää!

Vierailija
79/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai hän sitten parin euron tai vaikkapa tuon Lego-kalenterin. Mutta joskus on kiva kokeilla jotakin uuttakin.... Itselläni ei ollut koskaan muuta kuin kuvakalenteri. Ei siis suklaa- tms. sellaista kalenteria. Yhtenä päivänä mietin, jos jonkun karkkikalenterin itselleni ostaisin, mutta luovuin kuitenkin ajatuksesta. :) T: #80

Miten te vanhemmat ole itse joulun odotuksen lapsena pärjänneet? Minulle se oli aina yhtä jännää, iästä riippumatta vaikka äitini ostikin minulle VAIN se viiden markan (vai paljonko se silloin maksoi) suklaakalenterin (eipä tainnut edes tuollaisia fancypants-kalentereita silloin ollakaan). Itse ostin tytöllemme muumikalenterin. Jos vanhemapa haluaa krääsäkalenterin niin saa itse ostaa, tämä äiti ei osta 2 euroa kalliimpaa kalenteria sillä se joulu ei siitä pilalle mene, ellei lasta siihen opeta että pitää olla kallista ja bränää!

Vierailija
80/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

9v ja 10v pojat saavat tänä vuonna Lego-kalenterit. Toiselle on Pirates ja toiselle City. Viime vuonna jo kyselivät, mutta ei niitä enää siinä vaiheessa mistään löytynyt, meinasi tavalliset suklaakalenteritkin jäädä saamatta.

Nyt pojat maksoivat kumpikin omistaan osan ja minä osan. Ihan tasapuolisuudenkin vuoksi, koska pienemmät eivät saa parin euron suklaakalenteria kalliimpaa. Ja arvatkaa vaan kumpaan meillä lasketaan päiviä: jouluaattoon vai kuun ensimmäiseen päivään? No ensimmäiseen päivään tietysti. :)