Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis ihanko totta te ostatte niitä kalliita joulukalentereita lapsille?

Vierailija
08.11.2009 |

Jokainenhan tekee niinku haluaa, mutta minä se en käsitä..

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 4v:na varsinkin osaa. MIten voi olla että jonkun 4v ei OSAA pyytää joululahjoja. MIten ihmeessä olette pystyneet suojelemaan. Vai onko meillä jotenkin erityisen välkky ja valveutunut lapsi? Ja meidän 4v osaa vaatia myös joulukalenterit, juuri tietynmoiset. Tietää kyllä mikä kalenteri on parempi kuin toinen. Ja pettyy hetkeksi jos saa huonomman. Onhan sillä kavereita, ja osaa kyllä jo verrata.

vaan ahne ja hemmoteltu.

Omilla lapsillani on toki ollut nelivuotiaanakin toiveita, mutta en käyttäisi niistä termiä: "osaa pyytää todella voimakkaasti"

Vierailija
22/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 4v:na varsinkin osaa. MIten voi olla että jonkun 4v ei OSAA pyytää joululahjoja. MIten ihmeessä olette pystyneet suojelemaan. Vai onko meillä jotenkin erityisen välkky ja valveutunut lapsi?

Ja meidän 4v osaa vaatia myös joulukalenterit, juuri tietynmoiset. Tietää kyllä mikä kalenteri on parempi kuin toinen. Ja pettyy hetkeksi jos saa huonomman. Onhan sillä kavereita, ja osaa kyllä jo verrata.

Meillä viisivuotias ei osaa vaatia yhtään mitään. Ei Lego-kalenteria (vaikka sellainenkin on hankittu) Ja joululahjatoiveita kysyttäessä vastaus voi olla mitä vaan, tyyliin; punainen kukka, barbin kengät tai piirustuspaperia.

Ja lapsi on tarhassa on ollut jo yli vuoden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ne lelukalenterit ovat paljon parempi vaihtoehto kuin joka-aamuinen suklaanami. Jää jotain käteenkin... lapset leikkivät petsareilla ja legoilla joka tapauksessa ja ostan heille niitä muutenkin.

Vierailija
24/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon luullu että kalentereita on vaan kuvallisia tai suklaisia.Lapsi on vasta kolme. mutta näin sitä oppii joka päivä jotain uutta...eli tulevia jouluja odotellessa...nyt ainakin kelpaa parin euron kuvakalenteri!

Vierailija
25/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos 4v:na ei osaa/uskalla haluaamansa joulukalenteria vaatia. Lapsiparka. Lapsien pitääkin olla ahneita, se ajaa elämässä eteenpäin.

Vierailija
26/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä en ostaisi kun rahaa on mielin määrin? Tytölle littlest pet shop ja sitten sellainen korukalenteri, joka maksaa 29e. Jälkimmäinen tosi kiva, kun siinä askarrellaan esim. pienistä helmistä jokin koru joka päivä.

Kuulostaa kivalle!

Vierailija
27/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kalenteri on koko perheelle ja siitä lapset saavat avata vuorotellen luukun.

Vierailija
28/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olkaa vaan tyytyväisiä jos lapsi vaatii. Se on eri asia kuin kinuaa. Kaikkia toiveita ei tietenkään tarvi toteuttaa, mutta meillä ainakin lapset uskaltaa sanoa toiveensa ääneen. Aika huolestuttavaa jos 5 v ei osaa vaatia mitään.

Vierailija
29/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia on 5 ja mä olisin vararikossa pelkkien kalentereitten takia. Euron kalenteri jokaiselle, jouluna sitte lahjoja!

hintaa tulee n. 60 euroa. Jouluna jokainen saa vanhemmiltaan kaksi pakettia.

Vierailija
30/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun poika toivoi sitä. Maksoi pari kymppiä. Legot on mielestäni hyviä leluja, joten parempi se kuin joku suklaakalenteri. En mennyt konkurssiin

Vierailija
31/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmiita tavarajoulukalentereita on olemassa! Onhan se paljon parempi kuin suklaa tmv. Minä kun olin pieni niin äiti täytti yksi joulu suurella vaivalla jouluna meille ihan itse sellaiset käsityönä tilaamansa pussijoulukalenterit pienillä leluilla, se oli aivan ihana avata niitä pieniä paketteja, muistan sen vieläkin niin hyvin! Yleensä niissä pusseissä oli karkkeja ja täytettiin ne yhdessä marraskuussa mutta se joulu jolloin siinä oli niitä pikkulahjoja on kyllä jäänyt todella hyvin mieleen!

Joten joo, vaikkei ollakaan mitään rikkaita niin lapsi saa kyllä juuri sen joulukalenterin minkä pyytää. Tai sitten teen juuri noin että itse täytän sen. Tänä jouluna valitsen itse koska vajaa 2v ei osaa vielä pyytää.

Vierailija
32/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta siinä on iso ero. Eli lapsi ymmärtää ettei aina saa haluamaansa.

Eli olkaa vaan tyytyväisiä jos lapsi vaatii. Se on eri asia kuin kinuaa. Kaikkia toiveita ei tietenkään tarvi toteuttaa, mutta meillä ainakin lapset uskaltaa sanoa toiveensa ääneen. Aika huolestuttavaa jos 5 v ei osaa vaatia mitään.

Vierailija
33/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapsi sai synttärilahjaksi pari koska synttärit marraskuussa, mun mielestä ihan hyvä ajatus.

Vierailija
34/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna halusi kaikkien kalliiden keskeltä halvimman tai olisiko ollut toiseksi halvin. Muumi kalenterin.

Vierailija
35/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapsi vaan toivoo, se ei koskaan vaadi. Minusta on ihan normaalia vaatia tavaroita (vaikkei niitä saisikaan) ja meillä kyllä toivotaan ettei sairastuta ja toivotaan että saataisiin olla onnellisia jatkossakin. Tavaroita meillä uskalletaan ihan VAATIA. Ja silti niitä kaikkia ei saa.

Huh, sinulla on pelottavan kiltti ja nöyrä lapsi.

Vierailija
36/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhlaavat sitten kaljaan ja tupakkaan sekä muihin itselle elintärkeisiin asioihin kuten koruihin ja upouuteen autoon. SItten todetaan, että ei voi ostaa lapselle, kun ei ole yhtään rahaa. Lisäksi haukutaan vielä muiden lapset hemmotelluiksi, koska omatunto soimaa.

Itse muistan vieläkin lapsuudesta sen että joulukalenteri oli NIIN tärkeä. Ja meillä oli monta. Ja vielä olen hengissä.

Vierailija
37/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sellainen kestokalenteri, johon laitan pieniä lahjoja joka vuosi :). Suklaakonvehtejakin sieltä löytyy, toki.

Vierailija
38/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on itselläkin joka vuosi oma joulukalenteri. Tänä vuonna ostin My Little Pony-kalenterin. En minä niillä tavaroilla kai mitään tee, mutta ilahduttaa silti joka aamu joulukuussa.

Pitää sitä lapsenmieltä olla!

Vierailija
39/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t'rke'mp'' kun joulu sinänsä. Meillä laitetaan pikkuhiljaa joulua, ja lapsi ( nyt 9 v) nauttii siitä. Ensin valot, sitten laulut, sitten siivotaan, koristellaan, leivotaan ja lopulta tulee joulu. Kalenterit on tosi tärkeitä siinä.

Vierailija
40/95 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. 1 ainoa littlest petshop-hahmo maksaa jo noin 4 euroa!!! Kalenterista tulee niitä 3 kpl ja lisäksi paljon tarvikkeita. Sellainen setti missä on petsi + muutama tarvike, maksaa helposti 8-12 euroa!

Itse tehdenkään ei juur halvemmalla pääse. Jos sujauttaa itse tehdyn kalenterin luukkuihin esim: hiuspompuloita (noin 3 eur/setti), tarroja (noin 2 eur/pieni arkki), pikkuisen legopaketin (noin 3 euroa), pyyhekumin (noin 1 eur) jne, kuhunkin lokeroon jotain pientä niin helposti hintaa kohoaa YLI noiden valmiiden lelukalenterien.

Itsekin olen sitä mieltä että lelut, joilla muutenkin leikkivät, on parempia yllätyksiä kuin joka päiväinen suklaa/karkki!