Oltiin eilen lastenklinikan päivystyksessä illalla/yöllä, lapsella allerginen reaktio
Oli muuten aika karmea paikka näinä sikainfluenssaepidemian aikoina!
Hoitaja mm. jutusteli kanssamme ja kertoi että tehohoitopaikat ei tule mitenkään riittämään kaikille kansalaisille. Meilahdessa makaa jo nyt "perusterveitä" parikymppisiä miehiä ECMO-laitteissa kuolemankielissä. Oli sitä mieltä että Tamiflun käyttöä tullaan lisäämään jatkossa rajusti, jotta tehohoidon tarvitsijoiden määrä edes vähän pienenisi.
Kommentit (118)
yön lastenklinikalla ja tarinat ovat varsin erilaiset. Olen kyllä huomannut muutenkin, että on kahdenlaisia ihmisiä: niitä, jotka näkevät asiat ns. positiivisessa valossa, ovat mm. kiitollisia saamastaan hoidosta ja sitten niitä, joilla ei ole koskaan mitään muuta kuin valittamista joka asiasta. Kumpaakohan ryhmään ap mahtaa kuulua?
Todellakaan tuollaisia kauhukuvia ei saisi maalailla. Ei, vaikka näin mahdollisesti kävisikin. Todella ajattelematonta toimintaa, paniikin kylvämistä. Otan yhteyttä lastenklinikalle ja kerron hoitajasta. Noilla tuntomerkeillä hänet varmasti tunnistetaan.
t. hoitaja itsekin
tuo hoitaja oli "asiallinen". Oliko hoitaja ollenkaan vai kenties osaston siivooja?
[/quote]
Hoitaja sanoi, että jos perheellämme ei vielä ole tartuntaa, niin tämän reissun jälkeen on!
ap
[/quote]
ollut eilen yöllä jotenkin normaalia kamalampi paikka. Ihan normiyö.
No ehkä se on sulle sitten tuttu paikka ja sen myötä kotoisa aina.
Mä olin tokaa kertaa siellä lapseni kanssa. Ekalla kerralla päästiin suoraan lääkäriin. Nyt odotettiin kuusi tuntia väsyneen itkevän lapsen kanssa si-potilaiden keskellä.
ap
Minä arvostan realisteja. Ei ole mukavaa kuunnella niitä ruusunpunaiset lasit silmillään olevia.
Kaksi tässä ketjussa on ilmeisesti viettänytyön lastenklinikalla ja tarinat ovat varsin erilaiset. Olen kyllä huomannut muutenkin, että on kahdenlaisia ihmisiä: niitä, jotka näkevät asiat ns. positiivisessa valossa, ovat mm. kiitollisia saamastaan hoidosta ja sitten niitä, joilla ei ole koskaan mitään muuta kuin valittamista joka asiasta. Kumpaakohan ryhmään ap mahtaa kuulua?
Ahaa, eli kaikki pitää niellä, mitään ei saa kritisoida. Kuusi tuntia itkevän lapsen kanssa si-potilaiden keskellä oli hirveä kokemus meidän perheelle.
ap
jos on vielä väittänyt teidän varmasti nyt saavan sikainfluenssan, ja sanonut, että tehohoitopaikat eivät riitä.
Tällä hetkellä tehohoitopaikoista ei ole minkäänlaista pulaa, ja rokotukset etenevät koko ajan. Samoin Tamilfun antaminen on ihan viisasta tässä vaiheessa, kun tauti todennäköisesti on potilaalla, ei se ole mikään vaihtoehto tehohoidolle.
Kuuntele mieluummin lääkäreitä kuin hoitajia näissä asioissa, lääkäreiden mukaan tauti ei tartu poikkeuksellisen helposti, esim Lapin varuskunnissa sairastuvuus oli vain 15% luokkaa, mikä on sama kuin kausi-influenssassa.
tuosta tehohoitopaikkojen loppumisesta, että hyökkäävät aiheetta ap:n kimppuun. ihan käsittämätöntä!
myös realistista varoittaa, että saatte sikainfluenssan. Jos siellä samoissa tiloissa niitä on, niin tarttuuhan se. Eihän sille mitään voi. Hyvä, että osaa varautua.
Törkeää on se, että ovat samoissa tiloissa, vaikka kenelläkään ei ole vastustuskykyä siihen.
kun kellään ei ole vastustuskykyä. Kämmenniemen koulussa on sairaana kolmasosa oppilaista. (Tai oli toissa viikolla. Tämänhetkistä tilannetta en tiedä.)
jos on vielä väittänyt teidän varmasti nyt saavan sikainfluenssan, ja sanonut, että tehohoitopaikat eivät riitä. Tällä hetkellä tehohoitopaikoista ei ole minkäänlaista pulaa, ja rokotukset etenevät koko ajan. Samoin Tamilfun antaminen on ihan viisasta tässä vaiheessa, kun tauti todennäköisesti on potilaalla, ei se ole mikään vaihtoehto tehohoidolle. Kuuntele mieluummin lääkäreitä kuin hoitajia näissä asioissa, lääkäreiden mukaan tauti ei tartu poikkeuksellisen helposti, esim Lapin varuskunnissa sairastuvuus oli vain 15% luokkaa, mikä on sama kuin kausi-influenssassa.
keksipä ens kerralla joku raflaavampi aloitus
Vai onko poissaolijoilla pelkästään nuhaa tms. Meilläkin lapset ovat olleet monta päivää pois koulusta, eikä kellään varmaan ole si, kun on niin lievää. Vain kurkkukipua, nuhaa ja päänsärkyä. Lisäksi täällä päin on mahatautia liikenteessä. Luokasta lähes puolet pois, eikä kenelläkään ole mitään rankkoja oireita, ehkä kenelläkään täällä ei ole si. Silti lehdessä uutisoitiin miten paljon oppilaita on sairaana ja osalla todennäköisesti si. Onneksi lääkäri samassa lehdessä rauhoitteli, että ei ole varmaan si ja jos on niin on hyvin lievänä.
Sorppa, mutta allergisen reaktion kanssa EI joudu odottamaan kuutta tuntia keksipä ens kerralla joku raflaavampi aloitus
Ei jumalauta. Siis mikä teitä vaivaa? Tuo tieto minkä välitin tehohoitopaikkojen loppumisesta varmaankin.
MIKSI mä keksisin omasta päästäni tällaisen tarinan, mikä olisi mun motiivi? Meidän pojalla OLI allerginen reaktio ja jonotettiin lääkärille kuusi tuntia!
ap
itse kuulin esimerkiksi erään koulun tartunnasta ennen vanhempia muttei tullut mieleenkään tulla tänne palstalle sitä muille juoruamaan.
Eikö ne ole osannut Lastenklinikalla tehdä eri odotustiloja hengitystieinfektioista kärsiville ja muille potilaille? Ei tosin ole tainnut Jorvissakaan.
Oliko kellään niitä kasvoilla olevia suojia?
en oikein ymmärrä mikä tarve on tulla kertomaan asiaa tänne palstalle itse kuulin esimerkiksi erään koulun tartunnasta ennen vanhempia muttei tullut mieleenkään tulla tänne palstalle sitä muille juoruamaan.
Mikset halua tätä tietoa tulevasta tehohoitopaikkojen loppumisesta? Onko se liian tuskaista sinulle? Mikset tullut kertomaan tuota koulujuttua tänne? :O Täällähän av:llä tieto juuri leviää ja usein paaaljon ennen virallisia kanavia.
ap
se paikka nyt oli täynnä si-potilaita kun kaikkialla saa lukea, että sairastuneet pysykööt kotona??? Eikä ainakaan luulis, että ihmiset joilla on todettu sikaflunssa, niin pistetään odottamaan samaan tilaan muiden potilaiden kanssa.... :O
Eikö ne ole osannut Lastenklinikalla tehdä eri odotustiloja hengitystieinfektioista kärsiville ja muille potilaille? Ei tosin ole tainnut Jorvissakaan.
Oliko kellään niitä kasvoilla olevia suojia?
Moi Melba,
Joillain oli suojukset, ei kaikilla.
ap
No meille kerrottiin suoraan, että päivystyksessä on paljon si-epäilyjä ja varmistettu si-potilaita. Sen tiedon mukaan ympäristöäni havainnoin. Eikä muuten ollut kiva tunne olla siellä. Hoitaja sanoi, että jos perheellämme ei vielä ole tartuntaa, niin tämän reissun jälkeen on!
Miksi te väitätte vastaan ihan kaikkeen mitä sanon? Mä kerron mun kokemuksistani sen mukaan mitä mulle kerrottiin ja mitä näin.
ap