Oltiin eilen lastenklinikan päivystyksessä illalla/yöllä, lapsella allerginen reaktio
Oli muuten aika karmea paikka näinä sikainfluenssaepidemian aikoina!
Hoitaja mm. jutusteli kanssamme ja kertoi että tehohoitopaikat ei tule mitenkään riittämään kaikille kansalaisille. Meilahdessa makaa jo nyt "perusterveitä" parikymppisiä miehiä ECMO-laitteissa kuolemankielissä. Oli sitä mieltä että Tamiflun käyttöä tullaan lisäämään jatkossa rajusti, jotta tehohoidon tarvitsijoiden määrä edes vähän pienenisi.
Kommentit (118)
Älä huuda, pliis ( ei tarvii enää tota vaivautua kirjoittamaan)
Tamifluta tullaan aivan tasan tarkkaan jakamaan paljon herkemmin kuin tähän asti.
Perheessä jo yksi si ja hengitysvaikeuksien takia sairaalassa. Toisella kanssa si, kuume 40, oksentaa ja ei saa tamifluta kun ei ole perusteita antaa.
Jo nythän oli puhetta, että reseptejä voistaisiin alkaa jakaa puhelinreseptinä.
vaikeasti allergista lasta EI koskaan odotuteta missään, ei ikinä! Älä edes jaksa enää kirjotella asiasta.
Edelleen korostan, että allergisen reaktion kanssa EI joudu odottamaan kuutta tuntia tai sitten se on niin mitätön reaktio, ettei sen kanssa tarvitse mihinkään edes lähteä.
Taidatte olla ihan tampio perhe, että menette sinne huvin vuoksi istumaan.
Mikä sua vaivaa?
Miksi sä koet tarvetta käydä meidän perheen kimppuun? Mä käytiin terveyskeskuksessa ensin ja meidät LÄHETETTIIN tuonne Lastenklinikan päivystykseen iltamyöhällä. Ei me sinne huvin vuoksi menty! Paljon mieluumin olisin ollut kotona nukkumassa, mutta tuon lapseni henki on mun vastuulla ja jos hänet lääkäri lähetettää akuutisti eteenpäin tutkittavaksi, niin ei ole minun asiani kyseenalaistaa, onko tarpeellista. En ole lääkäri.
ap
skitsot. Mene muualle mesoamaan.
Husissa neljä potilasta hengityskoneessa
Torstai 5.11.2009 klo 14.27
Helsingin Meilahden sairaalassa on tällä hetkellä teho-osastolla neljä vakavasti sairastunutta sikainfluenssapotilasta.
Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri uskoo hoidon kestävän useita viikkoja ja sitovan osan tehohoitokapasiteetista.
Potilaista kaksi on nelikymppisiä, yksi on 18-vuotias ja yksi 60-vuotias. Tehohoidosta vastaava ylilääkäri ei halua kertoa potilaiden sukupuolta.
Hus pelkää, että nuoria, tehohoitoa vaativia sikainfluenssapotilaita tulee lähiaikoina useita lisää. Tauti on Etelä-Suomessa vasta kiihdytysvaiheessa.
Tiedotteen mukaan joitakin leikkauksia joudutaan siirtämään tehohoitopaikkojen varmistamiseksi. Esimerkiksi sydänleikkausta tai suurta verisuonileikkausta odottavat potilaat pääsevät leikkauspöydälle vasta yli kuukauden kuluttua.
Leikkausten siirtämisellä sairaala haluaa varmistaa, että tehohoidossa on riittävästi tilaa nuorille, hyväennusteisille influenssakeuhkokuumepotilaille.
Yle uutisoi aiemmin tänään, että Pirkanmaalla tehohoito on jo ruuhkautumassa.
skitsot. Mene muualle mesoamaan.
itselläni lapsi, jolla ollut paha maitoallergia ja siksi voin sanoa noinvaikeasti allergista lasta EI koskaan odotuteta missään, ei ikinä! Älä edes jaksa enää kirjotella asiasta.
Edelleen korostan, että allergisen reaktion kanssa EI joudu odottamaan kuutta tuntia tai sitten se on niin mitätön reaktio, ettei sen kanssa tarvitse mihinkään edes lähteä.
Mikä sua vaivaa?
Miksi sä koet tarvetta käydä meidän perheen kimppuun? Mä käytiin terveyskeskuksessa ensin ja meidät LÄHETETTIIN tuonne Lastenklinikan päivystykseen iltamyöhällä. Ei me sinne huvin vuoksi menty! Paljon mieluumin olisin ollut kotona nukkumassa, mutta tuon lapseni henki on mun vastuulla ja jos hänet lääkäri lähetettää akuutisti eteenpäin tutkittavaksi, niin ei ole minun asiani kyseenalaistaa, onko tarpeellista. En ole lääkäri.
ap
Jankuti jank. Siellä oli yksi lääkäri vain suurimman osan ajasta ja potilaat järjestetään jonoon kiireellisyyden perusteella + ovesta tuli koko ajan lisää porukkaa, osa ehkä jonon ohi kiireellisyytensä perusteella. Allergisia reaktioita on monenlaisia. Meidän lapsen tila oli vissiin sitten ei kiireellinen verrattuna muiden potilaiden tilaan. Paljon potilaita, yksi lääkäri = jonotusta ja odottamista. Kipulääkkeet annettiin onneksi heti, ettei ihan tuskissaan tarvinnut odottaa.
ap
Tamifluta tullaan aivan tasan tarkkaan jakamaan paljon herkemmin kuin tähän asti.
Perheessä jo yksi si ja hengitysvaikeuksien takia sairaalassa. Toisella kanssa si, kuume 40, oksentaa ja ei saa tamifluta kun ei ole perusteita antaa.
Kyllä niitä perusteita lievennetään Jo nythän oli puhetta, että reseptejä voistaisiin alkaa jakaa puhelinreseptinä.
Husissa neljä potilasta hengityskoneessa
Torstai 5.11.2009 klo 14.27
Helsingin Meilahden sairaalassa on tällä hetkellä teho-osastolla neljä vakavasti sairastunutta sikainfluenssapotilasta.Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri uskoo hoidon kestävän useita viikkoja ja sitovan osan tehohoitokapasiteetista.
Potilaista kaksi on nelikymppisiä, yksi on 18-vuotias ja yksi 60-vuotias. Tehohoidosta vastaava ylilääkäri ei halua kertoa potilaiden sukupuolta.
Hus pelkää, että nuoria, tehohoitoa vaativia sikainfluenssapotilaita tulee lähiaikoina useita lisää. Tauti on Etelä-Suomessa vasta kiihdytysvaiheessa.
Tiedotteen mukaan joitakin leikkauksia joudutaan siirtämään tehohoitopaikkojen varmistamiseksi. Esimerkiksi sydänleikkausta tai suurta verisuonileikkausta odottavat potilaat pääsevät leikkauspöydälle vasta yli kuukauden kuluttua.
Leikkausten siirtämisellä sairaala haluaa varmistaa, että tehohoidossa on riittävästi tilaa nuorille, hyväennusteisille influenssakeuhkokuumepotilaille.
Yle uutisoi aiemmin tänään, että Pirkanmaalla tehohoito on jo ruuhkautumassa.
Tuo tilanne on parin päivän takaa, tilanne on tuosta ehtinyt muuttua.
Jotkut ihmiset taasen ovat niitä, jotka ovat sellaisia, että minäpäs tiedän jotakin mielenkiintoista, mutta enpäs kerro muille. Sellaiset ihmiset sitten ovat ärsyttäviä.
Salailu on ärsyttävää.
hei, mun pointti tässä on nyt se, että toi sun koko juttu on keksitty ja taidat saada jotain tyydytystä, kun saat pelotella ihmisiä?
itselläni lapsi, jolla ollut paha maitoallergia ja siksi voin sanoa noinvaikeasti allergista lasta EI koskaan odotuteta missään, ei ikinä! Älä edes jaksa enää kirjotella asiasta.
Mikä sua vaivaa?
ap
Jankuti jank. Siellä oli yksi lääkäri vain suurimman osan ajasta ja potilaat järjestetään jonoon kiireellisyyden perusteella + ovesta tuli koko ajan lisää porukkaa, osa ehkä jonon ohi kiireellisyytensä perusteella. Allergisia reaktioita on monenlaisia. Meidän lapsen tila oli vissiin sitten ei kiireellinen verrattuna muiden potilaiden tilaan. Paljon potilaita, yksi lääkäri = jonotusta ja odottamista. Kipulääkkeet annettiin onneksi heti, ettei ihan tuskissaan tarvinnut odottaa.
ap
Husissa neljä potilasta hengityskoneessa Torstai 5.11.2009 klo 14.27 Helsingin Meilahden sairaalassa on tällä hetkellä teho-osastolla neljä vakavasti sairastunutta sikainfluenssapotilasta. Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri uskoo hoidon kestävän useita viikkoja ja sitovan osan tehohoitokapasiteetista. Potilaista kaksi on nelikymppisiä, yksi on 18-vuotias ja yksi 60-vuotias. Tehohoidosta vastaava ylilääkäri ei halua kertoa potilaiden sukupuolta. Hus pelkää, että nuoria, tehohoitoa vaativia sikainfluenssapotilaita tulee lähiaikoina useita lisää. Tauti on Etelä-Suomessa vasta kiihdytysvaiheessa. Tiedotteen mukaan joitakin leikkauksia joudutaan siirtämään tehohoitopaikkojen varmistamiseksi. Esimerkiksi sydänleikkausta tai suurta verisuonileikkausta odottavat potilaat pääsevät leikkauspöydälle vasta yli kuukauden kuluttua. Leikkausten siirtämisellä sairaala haluaa varmistaa, että tehohoidossa on riittävästi tilaa nuorille, hyväennusteisille influenssakeuhkokuumepotilaille. Yle uutisoi aiemmin tänään, että Pirkanmaalla tehohoito on jo ruuhkautumassa.
Tuo tilanne on parin päivän takaa, tilanne on tuosta ehtinyt muuttua.
Lapsihan oli siinä odotusaulassa tavallaan myös tarkkailussa.
hei, mun pointti tässä on nyt se, että toi sun koko juttu on keksitty ja taidat saada jotain tyydytystä, kun saat pelotella ihmisiä?
Ikävä ettet pysty käsittämään, että tämä tarina on ihan tosi :( Meidän perheellä oli rankka yö ja tulin tänne kertomaan kokemuksiani ja kuulemaani. Ei ollut tarkoitus pelotella, vaan kertoa mitä kuultiin ja koettiin. Niinhän tällä palstalla tehdään! Unohda kaikki mitä kirjoitin tehohoitopaikoista ja jatka elämääsi unohtaen sinua ympäröivä maailma. Mutta älä väitä, että mä sepitin tämän jutun. Mä olen ihan oikea ihminen, samoin lapseni, jonka kanssa eilen sinne päivystykseen jouduttiin.
ap, joka ei edelleenkään tajua, miksi saa tällaista paskaa niskaan
mun mielestä ap ei kertonut mitään sellaista tietoa jota ei jo tiedettäisi eli jos ap ei olisi tätä viestiä lähettänyt ei mun mielestä olisi mitään salailua tapahtunut
Kiitos aloituksesta, mielenkiintoinen aihe!
Mutta haluaisin nyt muistuttaa, että tällä palstalla pyörii paljon sellaisia, joiden "elämäntehtävä" tuntuu olevan muiden provosointi. Älä siis ota tosissaan kaikkea, mitä täällä kirjoitetaan. Nauravat partaansa, jos lähdet mukaan tohon sontaan. Järkeilyllähän tota "peliä" ei voi voittaa. Jätä omaan arvoonsa vaan. Älä anna näiden jänkkääjien vaikuttaa mielenrauhaasi pätkääkään. =)
Tällaisia kokemuksia halutaankin juuri nyt lukea täältä. Eli ihmisten omakohtaisia kokemuksia terveydenhuollossa tällä hetkellä. Se kiinnostaa juuri nyt tuon sika-influenssan vuoksi.
Ne, jotka nyt suuttuivat, ovat joko ap:n tiedosta pelästyneitä tai sitten itse hoitsuja, jotka ovat juuri niitä, että mepäs tiedetään enemmän kuin te, muttei kerrota.
Lisää näitä juttuja av:lle.
Eipäs juupas eipäs juupas. HÄvetkää ja menkää vaikka lasten kanssa ulkoilemaan.
mitä sellaista siinä oikeastaan oli ?