Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

17v tyttöni karkasi poikaystävänsä luokse yöksi :(

Vierailija
07.11.2009 |

Voinko soittaa poliisit hakemaan hänet?

Tämä on vastoin ihan kaikkea sitä miten olemme hänet kasvattaneet. Näköjään jossain on tehty iso virhe :( Ovat tunteneetkin vasta kuukauden ja tuosta ajasta enimmäkseen vain soitelleet koska poikaystävä on armeijassa. Nyt on lomilla ja tyttöni oli jo bussiasemalla vastassa ja sieltä olivat lähteneet poikaystävän vuoksi. Arvata saattaa mitä siellä on tapahtunut :( Olen todella ahdistunut ja surullinen, nukkunut en ole viime yönä silmäystäkään.

Äsken sain tytön kännykällä kiinni ja kysyin mitä hän tekee. Sanoi lukevansa kirjaa. Pelkään todella sitä mitä yöllä on ehkä tapahtunut ja millainen tuo poika on. Minulla on kuitenkin vastuu alaikäisen lapseni tekemisistä. Yhden ainoan kerran olen nähnyt tuon pojan ja silloin kilisi hänen repussaan kaljapullot, joten ei vaikuta todellakaan kunnolliselta.

Ahdistaa. Voinko soittaa ne poliisit hakemaan tyttöä? Onko minulla laillinen oikeus siihen, tyttö kun on alaikäinen!

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuin jo 17-v opiskelusolussa ja elämä tuntui mahtavalta, kaukana vanhempien katseilta. Ja tein juuri sitä mitä sinäkin pelkäät tyttäresi tekevän. Kunnon ihminen minusta on tullut vaikka en elänyt vanhempien talutusnuorassa.

Luota tyttäreesi... Mielestäni tuo ei ole merkki, että kasvatus olisi epäonnistunut tai te olisitte jotain väärin tehneet. Ei...vaan tyttö ottaa etäisyyttä, mikä ihan normaalia. Kokeilee omia siipiään...

Ehkä sinun kannattaa vaikka kutsua tämä poika kotiinne vierailulle, jotta saatte koko perhe häneen tutustua. Silläkin voisi olla suuri merkitys tyttärellesi. Minä myös 17-vuotiaan äiti.

Vierailija
42/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu ihan helposti luonnollisena osana 17-vuotiaan elämään. Itse muutin aikoinaan juuri 17-vuotiaana pois kotoa ja hui, poikaystäväni kanssa asuimme yhdessä ja aika montakin yötä tuli vietettyä vierekkäin! Lapsistaan pitää osata päästää myös irti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä seksi kuuluu ihan helposti luonnollisena osana 17-vuotiaan elämään. Itse muutin aikoinaan juuri 17-vuotiaana pois kotoa ja hui, poikaystäväni kanssa asuimme yhdessä ja aika montakin yötä tuli vietettyä vierekkäin! Lapsistaan pitää osata päästää myös irti.

Voi hyvänen aika teitä vapaan seksin kannattajia ja lasten aikaisen seksielämän aloittamisen kannattajia.

Iitsellä vasta 6v.,mutta aikanaan ei kyllä rillustele poikien kanssa tuon ikäisenä- ainakaan sänkypuuhiin asti ei sovi mennä.

17v. on ihan lapsi vielä.

pitäkää sitten vaikka tiukkiksenaa,mutta poikien kanssa olemisen rajoittaminen on vain hyväksi lapselle.

Mitä ap:n tyttöön tulee oisin itse käynyt hakemassa tytön pois sieltä ja tiukat seuraamukset moisesta järjettömyydestä olisi seurannut.

Vierailija
44/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne rillustelut estää? Naida voi vaikka koulun vessassa välitunnilla. Been there, done that.

Vierailija
45/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan harrastaa seksiä, joten miksi ihmeessä panikoit? Kasvatuksesi on mennyt siinä mielessä pieleen, että et osaa höllätä ohjaksista, lapsihan on jo niin iso että ihan varmasti karkaakin, jos et häntä jo kuuntele niin kuin melkein aikuista. Yleensähän öisin sitä paitsi nukutaan, seksiä teinit harrastavat enimmäkseen muina aikoina... Relaa ja kunnioita lapsesi näkemystä äläkä kohtele häntä enää kun pikkukakaraa.

Vierailija
46/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi, että kyllä teinit harrastaa seksiä yötä päivää ;)

mukaan harrastaa seksiä, joten miksi ihmeessä panikoit? Kasvatuksesi on mennyt siinä mielessä pieleen, että et osaa höllätä ohjaksista, lapsihan on jo niin iso että ihan varmasti karkaakin, jos et häntä jo kuuntele niin kuin melkein aikuista. Yleensähän öisin sitä paitsi nukutaan, seksiä teinit harrastavat enimmäkseen muina aikoina... Relaa ja kunnioita lapsesi näkemystä äläkä kohtele häntä enää kun pikkukakaraa.

Vierailija
47/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä seksi kuuluu ihan helposti luonnollisena osana 17-vuotiaan elämään. Itse muutin aikoinaan juuri 17-vuotiaana pois kotoa ja hui, poikaystäväni kanssa asuimme yhdessä ja aika montakin yötä tuli vietettyä vierekkäin! Lapsistaan pitää osata päästää myös irti.

Voi hyvänen aika teitä vapaan seksin kannattajia ja lasten aikaisen seksielämän aloittamisen kannattajia.

Iitsellä vasta 6v.,mutta aikanaan ei kyllä rillustele poikien kanssa tuon ikäisenä- ainakaan sänkypuuhiin asti ei sovi mennä.

17v. on ihan lapsi vielä.

pitäkää sitten vaikka tiukkiksenaa,mutta poikien kanssa olemisen rajoittaminen on vain hyväksi lapselle.

Mitä ap:n tyttöön tulee oisin itse käynyt hakemassa tytön pois sieltä ja tiukat seuraamukset moisesta järjettömyydestä olisi seurannut.

Suomessa saa jo 16v harrastaa seksiä ihan laillisestikin. Edes vanhempi ei voi sitä häneltä kieltää.

Lapsestaan pitää alkaa päästämään irti jossain vaiheessa, vaikka olisi kuinka tiukkapipoinen vanhempi. Se on vaan pakko, sillä jos nuori ei saa itsenäisyyttä opetella, kuinka ihmeessä hän pärjää täytettyään 18v?

Jos luottamus on tuota tasoa kuin ap:lla niin onnea vaan. Ap putosi nyt korkealta, mutta voiko tuossa muuta odottaakaan. 17v:lle on turha enää alkaa opettaa ap:n hyväksi katsomaa moraalia. Se olisi pitänyt aloittaa vuosia sitten.

Ap on tosiasissa menestynyt tiukkiskasvatuksessaan aika hyvin kun lapsi "karkasi" vasta nyt. Sikäli voi onnitella että pitkälle pääsit, pidemmälle kuin moni muu!

Vierailija
48/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtelin omaani 14-vuotiaana, mutta kyllä 17-vuotiaani saa jo ihan luvan kanssa jäädä yöksi poikaystävälleen, siinä on vissi ero 14-vuotiaaseen. Ja ihan turha hurskastella että on liian löperö, jos antaa 17-vuotiaan harrastaa seksiä - 17-vuotias saa mennä jopa naimisiin erityisluvalla, jos sikseen tulee. Ja miksi ihmeessä laissa on kielletty seksi ALLE 16-vuotiailta, ei alle 18-vuotiailta? Silloin kun itse olin teini-iässä siinä 70-80-lukujen vaihteessa eteläisessä Helsingissä, oli aivan yleisät että seksiä alettiin harrastaa jo 13-vuotiaana, mikä tietysti on aivan liian aikaisin.

Vierailija
49/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti on ollut kortsu mukana sänkypuuhissa.

Vierailija
50/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luuletko että se 18 ikään pullossa pitäminen viisastuttaa lastasi sen verran ettei enää sitten tee mitään "tyhmyyksiä" niitä tekee ihan samalla lailla, oli sitten 17 tai 18v jossain vaiheessa ne jutut on kokeiltava..

Vierailija
51/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tytöllä ja poikakaverilla on vain vuosi ikäeroa niin se on ihan normaalia. Ja 18-vuotiaana saa ostaa kaljaa, muutama kaljapullo repussa ei oo ketään pilannut. Poliisien paikalle soittaminen on ehkä huonoin ratkaisu tähän asiaan, 17-vuotiaan kanssa pystyy kyllä keskustelemaan ihan järkevästikin.

Vierailija
52/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 pittää kysyä sulta että mikä siinä on lapselle hyväksi olla pojista erossa 18v. asti?

Vai kuulutko johonki uskontoon joka kieltää tämmöset asiat?

Eihän autoakaan osteta ilman koeajoa.....

Vierailija
53/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ei luvannut nykyisen vaimoni tulla mun luo yöksi kun hän oli 17 (itse olen 2v vanhempi) enkä minä saanut olla heillä yötä.

Ratkaisimme lemmiskelypulman siten, että GF oli ystävättärensä luona yötä...

Luulen, että anoppi aavisti meidän juonet mutta asiasta ei ole vieläkään avoimesti puhuttu vaikka aikaa on kulunut parikymmentä vuotta.

Nuoret keksii keinot eikä vanhemmat niitä juuri voi estää.

Vierailija
54/64 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä hoidin ihan itse toivotun ja puoli vuotta yritetyn lapseni, tulin raskaaksi 17v ja vauva syntyi kun olin 18v. Vuoden päästä siitä syntyikin jo toinen. Ainut vaikea asia oli ihmisten ennakkoluulot ja "aikuisten" välillä todella törkeä ja ahdistava käytös, minua mm. kehotettiin abortoimaan toivottu lapseni tai antamaan adoptioon, mm. synnytyssairaalan, sosiaaliviraston ym. toimesta ja vain siksi että olin nuori.

tämä asia ap:lle, koska hän ne tyttären lapset joutuu hoitamaan kun vahinko käy. 17-v on alaikäinen ja vanhempiensa vastuulla varsinkin kun kotona vielä asuu.

Vierailija
55/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvä ketju, mutta toi ap! Noin parikymmentä vuotta sitten tapahtui eräässä maalaispitäjässä seuraavaa.Talon tytär oli tullut siihen normaaliin naimaikään eli 17-18v.Vanhemmat,varsinkin hänen isänsä suunnilleen piti lukkojen takana tyttöä,kunnes alkoi lopultakin saada vähän pesäeroa kotiinsa. Ja niin tyttö varttui naiseksi...niin tämä ukkeli haastoi pojanjolpit käräjille moisesta teosta. Ei ne pojat merkittävästi vanhempia olleet verrattuna tyttöön.Käräjillä sitten lautamiehet ja tuomarikin olivat naurahdelleet ,kun ukkeli oli puhetta pitänyt kun nyt naiskentelevat hänen tytartään. No eihän siitä mitään tuomiota tullut,ukkeli joutui vaan naurunalaiseksi!

Joten nyt AP soita joutuin poliisit nuorison perään että pääset naurunalaiseksi. Muussa tapauksessa anna heidän elää nuoruuttaan, joka on ehkä sinulla jäänyt elämättä, tai sitten olet muninut itsekkin jotain!

Vierailija
56/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli ei raiskaa ketään, suojaikäraja on 17-v, sekä homoseksissä että heteroseksissä

mutta tää on trolli, sillä kukaa ei oikeasti ole noin naivi sori vaan

Vierailija
57/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli ei raiskaa ketään, suojaikäraja on 17-v, sekä homoseksissä että heteroseksissä

mutta tää on trolli, sillä kukaa ei oikeasti ole noin naivi sori vaan

Suojaikäraja on 16, ei 17.

Vierailija
58/64 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä ei saisi harrastaa? Jos lapsesi on saanut edes koulusta normaalin kasvatuksen seksin suhteen niin hän kyllä osaa päättää kosa on siihen valmis ja miten siihen pitää valmistautua, tietenkin päätöksen tekoa häiritsee tässä tapauksessa se että työtn äiti kuvittelee että hänellä on joku oikeus lapsensa kehoon.

Vierailija
59/64 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin itte 17v:nä voin sanoo et juu kyllähä sitä voi tehdä kaikkee sen poikayustävän luona, mutta ei mekää silti ihan tyhmiä olla ja tehdään vaan mitä halutaan..ja Sun on pakko hyväksyy se et pian on sunki lapses jo aikuinen ja itte oon ollu varmaa 4 yötä viikossa poikaystävän tykönä..

Vierailija
60/64 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap joudu hoitamaan tyttären potentiaalisia mielikuvituslapsia. Tytär hoitaa ne itse, mutta toivottavasti tytär on fiksumpi kuin äitinsä ja huolehtii ehkäisystä, jälkiehkäisystä ja tietää muistakin vaihtoehdoista tarvittaessa...

Tokihan mamma voi sanoa, että kotona on nukuttava yksin. Mutta jos teiniä panettaa niin se panee päivällä tai koulussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi