17v tyttöni karkasi poikaystävänsä luokse yöksi :(
Voinko soittaa poliisit hakemaan hänet?
Tämä on vastoin ihan kaikkea sitä miten olemme hänet kasvattaneet. Näköjään jossain on tehty iso virhe :( Ovat tunteneetkin vasta kuukauden ja tuosta ajasta enimmäkseen vain soitelleet koska poikaystävä on armeijassa. Nyt on lomilla ja tyttöni oli jo bussiasemalla vastassa ja sieltä olivat lähteneet poikaystävän vuoksi. Arvata saattaa mitä siellä on tapahtunut :( Olen todella ahdistunut ja surullinen, nukkunut en ole viime yönä silmäystäkään.
Äsken sain tytön kännykällä kiinni ja kysyin mitä hän tekee. Sanoi lukevansa kirjaa. Pelkään todella sitä mitä yöllä on ehkä tapahtunut ja millainen tuo poika on. Minulla on kuitenkin vastuu alaikäisen lapseni tekemisistä. Yhden ainoan kerran olen nähnyt tuon pojan ja silloin kilisi hänen repussaan kaljapullot, joten ei vaikuta todellakaan kunnolliselta.
Ahdistaa. Voinko soittaa ne poliisit hakemaan tyttöä? Onko minulla laillinen oikeus siihen, tyttö kun on alaikäinen!
Kommentit (64)
Ei millään pahalla, mutta se juna meni jo!! Et sinä 10kk:ssa enää lapsesi perusluonnetta ja jo antamaanne kasvatusta voi muuttaa. Et parempaan etkä huonompaan suuntaan. Se homma on pääpiirteittäin tehty.
Toisekseen vaikka sinä pitäisitkin 18v ikäistä lapsena niin laki ei pidä eli ET VOI estää lastasi 18v täytettyään tekemästä mitään mitä hän tahtoo!!
Jos sen teet niin silloin sinä toimit laittomasti.
Koetapa nyt vain hyväksyä se että tyttösi on aikuistumassa ja pian sormiesi ja diktatuurisi ulottumattomissa:D
Mä olen asunut 17-vuotiaana jo avoliitossa entisen poikaystäväni, nykyisen mieheni kanssa. Olispa ollut hassua, kun äiti olis soittanu poliisit perään...
T: 5
Ja toivoin, että siinä vaiheessa kun on 18v, niin olemme antaneet hänelle niin hyvät eväät elämään, ettei tällaisia asioita tapahtuisi. Nyt hän on kuitenkin vielä alaikäinen lapsi (ja mielestäni 18v:kin käytännössä vielä lapsi on) ja alaikäisten lasten ei kuulu yöpyä poikaystävän luona.
ap
on 18v, niin tällaisia asioita ei tapahtuisi...
Sun tarvitsee herätä todellisuuteen, kyllä tapahtuu! Normaalia nuorten elämää..
Jokainen nuori kokeilee ja tekee virheitä. Olen varma että kukaan ei ole saanut 18 vuotiaana semmoisia eväitä, ettei yöpyisi poikaystävänsä luona tai maistelisi olutta.
Tasan 17v sitten, MINÄ olin 17v1kk ikäinen teinityttö ja seurustellut 1kk ajan poikaystäväni (23v) kanssa. Uutenavuotena sain jäädä hänen luokseen yöksi, sitä ennen kotiintuloaikani oli klo21-22.
Nyt olemme olleet tasan 17v yhdessä josta 9v avioliitossa.
Ota iisisti, lapsesi on lähes aikuinen ja pitää sinua tulevien toimiesi vuoksi vielä sen toisen 17v kuluttua tietynlaisena.
-34v-
Tai tietysti voit, mutta eri asia millaisen kuvan se sinusta kasvattajana antaa, jos koet että lähes aikuisen perään pitää mielestäsi poliisit hälyttää..
Katsokaa kellon aikaa!!??
Mikset hae itse tyttöä kotiin. Tarviiko tämmösiin asioihin poliisia sotkea.
Minusta osoitat täällä, ettet luota lainkaan tyttöösi. Hyvä kasvatus ja vankina pitäminen kaksi eri asiaa.
Keskusteliko tyttö aiemmin, että haluaisi mennä pojalle? Miten suhtauduit? Jos taas ei puhunut asiasta tiesi jo tasan tarkkaan et sulta ei saa ikinä lupaa mihinkään.
Jos tyttö ollut aina kunnollinen, ei se nytkään hölmöile.
Olisit onnellinen et vastas sulle puhelimeen, tiedät et on kunnossa.
Suomalaiset aloittavat keskimäärin seksin 17v. Se on ihan hyvä ikä.
Olisin huolissani jos tyttösi olisi nuorempi, nyt melkein täysiikäinen.
tekee mitä haluaa ja varmasti paneskeleekin, etkä voi sille mitään.
Jotain rajaa sentään, sillä tyttösi on melkein aikuinen.
Soita vaan poliisille, niin ne nauraa sut pihalle, eikä varmasti hae lastasi pois. Lapsesi ei ole vaarassa.
tyttöön pitäisi jo vanhempien luottaa sen verran, että tytön voi silloin tällöin päästää poikaystävänsä luokse yöksi. Jos olette tytöstä kasvattaneet viisaan, niin tyttö varmasti huolehtii esim. ehkäisystä, jotta ei tule raskaaksi. Meinasitteko, että tyttönne ei sitten 18 vuotiaana tapailisia poikia ja viettäisi öitä heidän kanssaan?
tekee mitä haluaa ja varmasti paneskeleekin, etkä voi sille mitään.
Jotain rajaa sentään, sillä tyttösi on melkein aikuinen.
Soita vaan poliisille, niin ne nauraa sut pihalle, eikä varmasti hae lastasi pois. Lapsesi ei ole vaarassa.
Poliisi ei toimi taksina :)
kyllä yhtään ihmettele, että tyttösi lähti, jos noin tiukkapipoinen olet!
Itse karkasin jo 14-vuotiaana ja sain saman uhkauksen poliisesita, mutta sitten saatiin asioita sovittua porukoiden kanssa ja sain luvan olla myös poikakaverilla yötä viikonloppuisin.
Edelleen olen saman pojan kanssa nyt 11 vuotta myöhemmin.
on oikeus tehdä omat virheensä. Ja oppia niistä.
Muuta et ehkä voi tehdä kuin puhua tyttäresi kanssa, kerro hänelle mitä ajattelet ja miltä sinusta tuntuu. Yritä säilyttää puhevälit. Hänen päätöksiään tuskin voit määrätä, mutta ole tukena kun sinua tarvitaan. Puhu myös ehkäisystä ja suojautumisesta taudeilta. On tervettä että 17v tyttö seurustelee, ja ehkä hankiutuu myös seksisuhteeseen tai sitten ei. Se että yöpyy pojan luona ei välttämättä tarkoita seksiä.
Yritä tehdä sopimuksia jatkosta.
asuuko poika vanhempien luona vai omassa asunnossa? jos kotona voithan aina ottaa yhteyttä pojan vanhempiin
että tyttö on kotona yötä arkisin, mutta viikonloppuina sitten voi viettää yönsä poikaystävänsä kanssa. Seksuaalisuuden kehittymistä ei voi estää, etkä voi pitää tyttöäsi kotona loputtomiin.
Sen ettet luota tyttöösi ja hän vaan haluaa seurustella murunsa kanssa.
Mitä jos ehdottaisit että poikaystävä tulee teille syömään ja nukkumaan.
16 on suojaikä. Voithan sää soittaa poliisille, ainakin tyttö ymmärtäisi että olette huolissanne, mutta minusta oleellisempaa on luoda hyvä suhde lapseensa ja uskoa ettei hän ole enää lapsi, vaan aikuisuutta opetteleva. Ei kaikkea lapsen tekoa voi pitää oman kasvatuksen tuloksena!
Että olet liki tai jo yli 40vuotta.
Osta tytölle paketti kondomeja tai kysy onko muuten ehkäisy kunnossa. Suurempi huoli minulla olis mahdolisesta teini raskaudesta, kuin yöpymisestä poikaystävän luona. Tai onko poika huono ihminen jos sillä on kaljapullo kassissa? aika moni nuoriaikuinen on silloin huono sinun mittapuun mukaan.
muutama olut tai seksi ennen avioliittoa ei tee kenestäkään huonoa. Miten olis jos vaikka pyytäisit, että tyttäresi tulisi kotiin pojan kanssa vaikka syömään niin saisit tutustua tuohon poikaankin kunnolla, eikä mitään minusta nyt vaan tuntuu että on huonoa seuraa...
ap