Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäikäisen annat olla yksin lastenaltaassa

Vierailija
06.11.2009 |

Niin että itse olet muussa altaassa, esim. terapia-altaassa noin 20 metrin päässä etkä näe koko ajan?

Riittääkö jos on jonkinlainen uimataito vai onko joku ikäraja?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluikäinen täytyy olla, sellainen että pystyy uimaan ja sukeltelemaan jo isossa altaassakin. Tyttäreeni pätee nämä molemmat. Hänen saattaisin antaa olla lastenaltaassa itsekseen. Kroolaa jo paremmin kuin minä...

Vierailija
2/10 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yläasteella ole, vaan just täytti 7.

kouluikäinen täytyy olla, sellainen että pystyy uimaan ja sukeltelemaan jo isossa altaassakin. Tyttäreeni pätee nämä molemmat. Hänen saattaisin antaa olla lastenaltaassa itsekseen. Kroolaa jo paremmin kuin minä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että uimataito riittää.

Vierailija
4/10 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi joudu paniikkiin, jos joku hyppää niskaan tai roiskuttaa vettä naamaan.

Vierailija
5/10 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri 4-v täyttäneen tyttöni kanssa uimahallissa. Tyttöni on adoptoitu Kiinasta. Siellä altaassa oli yksin selvästi noin vuoden isompi tyttö, aasialainen myös (luulisin että äiti oli thaimaalainen ja isä suomalainen).

Kysyin heti, kenen kanssa tuli ja näytti että äidin ja että missä äiti on. Äiti oli ehkä noin 20 metrin päässä porealtaassa ja ei nähnyt koko ajan, koska lastenallas on 2-osainen, muuri välissä.

Kysyin myös ikää ja oli myös 4, mutta kuulemma kohta 5 v.

Tytöt leikkivät siinä. Tänä isompi osasi sukellella, muttei uida kunnolla. Oli kellukkeet kuten omallanikin. Ulkopuolisen esim. uimavahdin silmin näytti varmaan, että mulla on 2 samannäköistä tyttöä.

Mietin onko se ok, jos osaa jotenkin sukeltaa ja jalat yltää pohjaan. Mua hirvittäisi kyllä jättää.

Vierailija
6/10 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

altaassa, sillä aikaa kun isä istuu saunassa. En kauheesti tykkää, mutta kun en itse ole mukana, niin minkäs teet.

Miehen mielestä pärjää, koska jalat yltää pohjaan ja osaa uida ja sukeltaa.

Vierailija
7/10 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitytti vieläkin tuo juttu, siksi aattelin että kysyn täällä, mielipiteitä. En tiedä, onko säännöissä jotain ikärajaa.

Itse luultavasti päästän noin 7-v uimataitoisen. Hän oppii kyllä uimaan ennemmin, on jo niin lähellä se uimataito, uskaltaa jo koettaa niin reippaasti. Luulen, että oppii noin vuoden sisällä.

Vierailija
8/10 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jättäisin hetkeksikään yksin. 25 m räpiköinti ei riitä.

Ja sittenkin, isommat koululaiset mieluiten kaverin kanssa kuin yksin. Voihan sitä vaikka lyödä päänsä johonkin.

Vierailija
9/10 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni 10-vuotiaat uimataitoiset lapset.

Vierailija
10/10 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä vaikka lyödä päänsä johonkin.

Tai saada vettä henkeen niin että tulee paniikki tai joku toinen lapsi tulee ja hyppää vaikka selkään tai roikkuu kaulassa tms.

En jäteä omiani ollenkaan yksin, molemmat uivat ja sukeltavat hyvin, isossa altaassa enemmän kuin 25m (ikää 5,5v ja 7,5v).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan