~~> PiKkU2 MaRrAsKuU
Moikka!
Vimpula: Kyllä tuo esikoinen on ihan luomuna tullu. Sitäkin kyllä odoteltiin vuosi ennenko tärppäs. Mutta silloin mulla oli emätintulehdus joka myöskin vaikeuttaa raskaaksi tuloa. Eli aina löytyy jotain...=D Söin antibiootit ja tulin heti sauraavasta kierrosta raskaaksi joten uskon nyt että kyllä mä helposti raskaudun kuiteski.
KesäEemeli: Ehei, minä en lähe täältä mihinkään. Oottekos huomennau että muut kuumeilijat vaihtuu mutta minä pysyn...=D No ehkäpä nyt ku saan clomit antamaan vauhtia....=D *no hard feelings*
Vitsit, mun piti kommentoida vaikka mitä mutta nyt unohtu kaikki asiat ku aloin tekee tätä uutta pinoa.... No täytyy käydä lukemassa tuota vanhaa pinoa uudestaan eka.
Mukavaa plussaus-marraskuuta pikku kakkosiin!
Soffu kp 28/28 yk 15 (kuitenki nyt jänskää vähän et alkaako ne menkat nyt huomenna vai ei vaikka 95% pitäs alkaa....)
Kommentit (82)
Hei, mukavaa että sieltä taustaltakin on mammoja tullut mukaan! Toivottavasti saadaan nyt enemmän keskustelua aikaseksi. =)
Jospa sieltä vielä tulis muutama mukaan ni voisin sitte päivittää esittelupinoa uudelleen....
KesäEemeli: No sehän siinä onkin että mistäs tuosta endosta muuten tietää kun mullakin on aina ollut tosi kauheet menkkakivut ja ei niihin nyt mitään muutosta oo sen kummemin tullut... Ja vissiin toi endo on aika yleinen tauti. olikos ne luvut että 10%naisista sairastaa sitä. En nyt haluu pelotella mutta mua kyllä mietityttää se että kuinka se olis ehtiny levitä jos en olis käyny gynellä asiasta juttelemassa....? Olispa sitte kiva saada tietää vuosien päästä että juu, ei enää pysty tekee lapsia. No mutta onhan niitä paljon muitakin syitä ja tietysti ei se raskautuminen terveelläkään välttämättä kovin helppoa ole vaikka ei olis mitään sen kummempia ongelmia.
Ja tosiaan en oo kuullu mitään lukuja mutta veikkaisin että keskimäärin puoli vuotta menee raskautumiseen!
Tervetuloa mukula! Ompas sulla pitkä tuo kierto! Tunnetko oviksen? Sehän auttaa paljon jos tuntee sen ja tietty aina vvoi tikuttaa. Tsemppiä pikkukakkosen yritykseen! Menikös teillä kauan ykkösen kanssa?
Tervetuloa myös chocomum! Meillä meni siis vuosi esikoista yrittäessä mutta mulla siis todettiin juuri ennen plussaamista oireeton emätintulehdus ja kun siihen söin antibiootit niin plussasin heti seuraavasta kierrosta. Nyt sitten vuosi taas takana kakkosen yritystä ja endo todennäköisimmin diagnoosina. Huomenna lääkäri soittaa verikokeiden tulokset että onko muita löydöksiä-> esim munuaisten vajaatoiminta tai ovisongelmia... Jännää! Mutta tod näk alotan ens kierrosta clomit ja varmaan kolme kiertoa mennään niiden kans ja jos ei auta ni leikkaus. Näin täällä!
Me ollaan täällä vietetty lasten oikeuksien päivää. Käytiin hieman juhlimassa ja lounaaksi juustohamppareita. =) Nyt muksu unille....
Soffu, joka odottaa huomista ja tuloksia...
Esikoinen sai aikanaan alkunsa ensimmisestä yrityskierrosta, mitä silloin hämmästeltiinkin, kun on näin pitkät kierrot, ettei välttämättä aina edes ovuloi. Ja niin sai tuo keskenmennytkin raskaus, joten lääkärit vaan totesivat, että ilmeisesti olen hedelmällinen, vaikka onkin pitkät kierrot.. Ajattelin kyllä aloittaa tuon tikuttamisen, jos ei vähään aikaan mitään kuulu, mutta toistaiseksi mennään tjot-linjalla (tai mies menee, mä yritän kovasti koko ajan laskea mahdollisia ovispäiviä ja silloinhan pupuillaan!) =D
Soffu toivottavasti kaikki käy kuitenkin hyvin. Tiedän naisen, jolla on endo ja yrittivät vaikka kuinka kauan raskautua (munasarjat liiskana kuulemma, joten ei uskottu luomuhedelmöitykseen) ja koitettiin keinohedelmöittää muutaman kerran, mutta sitten kuitenkin loppujen lopuksi heidän nykyinen lapsensa sai alkunsa ihan täysin luomuna. =) Tsemppiä!
Tervetuloa Mukula ja Chocomum! Kiva että joukko kasvaa.
Mukula: Kuinka pitkälle keskenmennyt raskautesi kesti ja jouduitko johonkin operaatioon tyhjennyksen osalta?
Meillä eka raskaus alkoi helposti melkein heti pillereiden loptetuksen jälkeen. Yhdet menkat tuli, mutta kierto oli ihan hukassa. Oviksesta ei ollut tietoakaan ja silti toisesta kierrosta tärppäsi. Toka raskaus alkoi myös pian, 9kk synnytyksen jälkeen alkoi menkat ja toisesta kierrosta tärppäsi imetyksen loppusuoralla. Tällöin myös kierto oli vielä ihan mitä sattuu, mutta tämä raskaus päättyi viikolle 11 viime kesänä ja kohtu tyhjennettiin lääkkeillä. Nyt kolmatta raskautta onkin sitten saanut odotella... Kalenteria luetaan ja ovista tikutan toista kiertoa. Todellisuus lapsen teosta on läsähtänyt kasvoille kovasti. Ei niitä tule ihan liukuhihnalta :(
Mutta, pysytään positiivisena!! Kyllä se vielä tärppää meille jokaiselle!
KesäEemeli 13/27-30 yk7
Kiitos vastaanotosta, täällä on ilmeisesti jonkun verran aktiivisia kirjoittelijoita, kiva niin=)
Tuntuu olevan kovin yleistä, että jos esikko tulee heti, niin kakkosta sitten odotellaan vähän ja sitten sama toistepäin.. mistäköhän moinen omituisuus johtuu...
Itselläni on kyllä niin kova kuume/ jo valmiiksi stressi siitä jos ei vauvaa kuulu, että varmaan jo sillä sabotoin koko vauvahankkeen x)
Gallupiin; mulla meni reipas vuosi ekan kanssa ennenkuin raskauduin, tosin en kyllä silloin stressannut "ihan hirveästi" enkä käyttänyt mitään tikkuja tms "apuvälineitä". Nyt sitten yritellään samoilla linjoilla, eli voi olla, että menee taas pitkään... Mulla siis nyt huhtikuun loppuun jäänyt pillerit ja edelleen täällä vaan pörräillään! Edelleenkään en kyllä tikuta (vaikka joskus tekis kyllä mieli) ,mut nyt toistaseks vielä yritän olla "en niin vakava" vaikka vauvansaanti kyllä päätä hierookin... ;) Mulla varmaan ikäkin saattais olla hidaste (vaikkakin "vaan" 32vee), mut siis niinku kuitenkin!!teidä tätä...
Kiva, jos tänne tulis oikein paljon jengiä, niin palsta pysyis taas aktiivisena!! :)
Mut nyt kaikille hyvää viikonloppua!!
Aflrida 16/35-45 yk 7??
Mulla tärppäs esikoinen aikoinaan olisko ollu joku neljäs tai viides kierros, en nyt tarkalleen muista (enkä jaksa kyllä laskeakkaan) aikaa kun on sellaise 7 vuotta.
Nyt siis uus mies, jonka kanssa toivotaan perheeseen kolmatta lasta, mutta molemmille pikku kakkosta=)
Tästä kierrosta tikutin, sillä ennen kierukkaa mulla tapahtu ovis vaan joka toinen kuukausi, joten nyt jännäsin et mitenkä kierukan jälkeen on kroppa lähtenyt toimimaan, mut ilmeisesti sit ihan hyvin, koska isänpäivänä bongasin oviksen:)
Maijamehi81 26/28 kp2
testasin sillon heti seuraavana päivän uudestaan ja sain samanlaisen viivan. sitten oli pakko viel tänään testata ni ei kyllä jäänyt epäselväksi,elikkäs kyllä on toinen tulossa.jee!! samanlai meni tässäkin kuin edellisessä kun muistaakseni esikoinenkin tärppäsi kolmannesta. laskurin mukaan laskettuaika on 25.7. toivottavasti pysyy mukana. nyt on ilmennyt vähän pahoinvointia mitä ei esikoisesta ollut...mitäköhän se tarkottaa
plussa tuulia tänne oikein kovasti ja seuratkaapa perässä!!!
Mä täällä pähkäilen testin ostoa.. huomenna kun pitäis tuo täti kurvata paikalle.. Toivottavaa kuitenkin olis ettei kurvais..
Tssä jo mietin et jos hakisin testin ja tekisin jo tänään.. mut esikoisesta tuo testi näytti vasta joskus vasta silloin positiivista kun menkat oli myöhässä viikon pari.
Maijamehi81 yk 2 27/28
kiva tulla aina käymään täällä kun on tullu niin monta viestiä. Mukavaa että pikkukakkoset on heränny eloon.
Huippua Sandybell! Tarrasukkia pikkuiselle ja hyviä vointeja sulle! Niinhän sitä sanotaan että raskaudet voi olla aivan erilaisia joten uskon että ennemminkin tuo on merkki siitä että siellä sitä ollaan mukana.... Tai sitten ootat kaksosia...=) Onkos teillä suvussa?
TÄNÄÄN on se päivä jota olen odottanut ja tätä iltaa varsinaisesti; gynen pitäs soittaa.... Ja vitsit mä en tiiä mitä teen jos se ei soita ku oon oottanu tätä iltaa niin kauan... ;-D *haluu vastauksia*
Mutta nyt pullanleivontaan takaisin....
Soffu kp 19/28(?) yk 16 (jospa ens kierrosta plussais clomien auttamana-> tai siis tänäänhän se selvii alotenko ne vai en...)
ja peukut pystyyn muille! jos kisrto pysyy nyt 28pv niin tiistaina olis kierto puolessa välissä=) eli viinkonlopun harrastukset on tiedossa=)
Enpää oo ihan varma.. mutta olin näkevinäni vaalempaakin vaalemman viivan tänään ku tein testin. Mies vielä nukkuu joten en hänen mielipidettä vielä tiedä..
Jos täti nyt ei kurvaa paikalle niin teen uuden testin joskus loppu viikosta
Maijamehi81
Ei ole merkkiäkään näkynyt tädistä. Tissit kyllä ovat kipeytyneet entisestään..
Jos malttais odotella loppuviikkon jos vaikka tuo plussa sit jo pikku hiljaa vahvistuis.
Plussa onnea kaikille ja tarrasukkia plussanneille=)
Maijamehi81
Jee, ja onnea maijamehille, vaikka vielä hieman varovaiset onnittelut=)
toivottavasti pääsis itse kanssa tuollaisen testin tekemään
Se keskenmennyt raskaus oli mennyt kesken joskus viikoilla 4-5. Sitä en tiedä, kauanko oli ollut sitten kuolleena kohdussa, kun toi kierto on tosiaan niin epäsäännollinen, ettei siitä oikein onnistu päätteleen mitään. Kolme vuorokautta silloin supisteli ja vuosi tosi rajusti verta, kunnes tuli pihalle lääkärin tutkimuspöydälle. Sain silti kohduntyhjennyslääkkeet, että saatiin kaikki raskausmateriaali ulos. Eilen tilasin vinon pinon ovisliuskoja. Nyt on ihan sellainen olo, että täti tulis kohta kyläileen... =/ Tiedä tästä nyt sitten taas...
moi soffu!Mullakin on endo ja raskauduin,kun kävin sitä poistattamassa tähystysleikkauksessa.Endo kasvatteli mulla kystiä.Itseasiassa ne tais riehaantua noista clomeista,joita kokeilin vain pari kuukautta.Oletko käynyt lapsettomuuslääkärillä?suosittelen,jos et ole.Ja siis jossain hyvällä yksityisellä.Sain ihan toisenlaiset neuvot sieltä,kuin kunnalliselta naistentautien polilta.Siellä vaan odoteltiin ja odoteltiin ja lopulta kokeiltiin noita clomeja ja sitten kystat riehaantui ja yksi repesi.Tämän jälkeen menin yksityiselle,joka ehdotti leikkausta.Kystathan kuoleennuttaa munasarjoja joten siinä sitten poistettiin samalla munasarjakudostakin.Mutta tiehyeet olivat onneksi auki,ja kun sairas kudos poistettiin,niin ovis tapahtui eka kerran niin,että itsekin pongasin sen ja raskauduin heti ekasta täydestä kierrosta leikkausken jälkeeen.Niin ja tähystysleikkauksesta toipuu tosi nopeesti yleensä.Mutta tärkeetä,että on hyvä lääkäri,eikä mikään alaa vasta opiskeleva.
Täällä päässä tikuteltiin perjantaina positiivinen ovistesti!En ole kuin kerran elämässä saanut posit.ja heti raskauduin.Testejä olen tehnyt sen verran,että nyt taitaa olla kolmas kierros meneillään ovistestien kanssa.
olin kyllä viime kuussa tuntevinani oviksen,mutten silloin testaillut.Enää en jaksa hypettää,niin kuin viime kierrosta,koska opin siitä sen,että vaikka olis muka mitä oireita,niin tahdon voimalla ei raskaaksi tulla.Tai sitten se oli hyvin varhainen keskenmeno.Täti tuli kyllä ihan ajallaan kylään.Onneksi mulla on kuitenki säännölliset kierrot olleet..
Olen lukenut kuulumisianne, mutta en ole aikaisemmin saanut aikaiseksi kirjoteltua mitään. Tai ehkä en oo vaan pystynyt myöntämään, että taas yritetään.. :)
Meillä esikoinen syntynyt alkuvuodesta 2008, ja nyt siis toinen ois tilauksessa. Ennen esikoista oli useampi keskenmeno (rv8-12, tutkimuksissa ei löytynyt syitä), joten kaipa se esikoisen raskausaikakin meni keskenmenoa pelätessä ja odottaessa, ja todennäköisesti seuraavakin menee samaan tapaan. Tässä jo pari kiertoa on ollut yritystä päällänsä, ja nyt taas kp2. plääh, mut ehkä se tästä taas kierron puolivälissä, jos vaikka aika ja päivät kuluis nopeammin.. ;)
Onnea kaikille plussanneille, ja toivottavasti raskaudet sujuu hyvin loppuun asti!
Onnea Maijamehille plussasta!! Ja paljon onnea koko 9kk taipaleelle!
Kyllä täällä tasaisin väliajoin aina joku plussaa joten kyllä sen täytyy mahdollista olla :)
Minä Jontun tapaan uskon pelkääväni koko mahdollisen tulevan raskauteni sitä keskenemenoa. Esikon odotus oli niin huoleton kun olin autuaan postiivinen kaiken suhteen enkä osannut pelätä mitään. Nyt asiat on täysin toisin. Mutta ei ehkä kannata minukaan vielä pelätä kun en ole edes plussannut vielä :)
Tikkuttelin ovikseni viikonloppuna. En ole ihan varma osuiko se lauantaille vai sunnuntaille. Miten niitä testiviivoja ja omia tuntemuksia nyt tulkitsee, mutta peitto on heilunut pe-su joka päivä että ainakin parhaamme on taas yritetty. Harmi kun se ei aina riitä :(
Jään siis hedelmöittymään ja odottelemaan päivien kulumista :)
KesäEemeli 17/27-30 yk7
Ihan aluks Maijamehiläinen varovaiset onnittelut! Ilmoittelehan vielä "varmasta plussasta"!! Tarrasukkia matkaan!!
Mä oon taas niin kiireinen, etten kyllä oo ehtinyt taas kirjoittelee...
Täällähän suorastaan hulina käy, kun on ollut "pari" päivää poissa, on sikana luettavaa!! Kivaa!! (tai siis harmi, että ollaan vasta täällä, mut kiva, et meitä on monta)
Mulle ei itseasiassa kuulu oikeastaan mitään, tässä venyn ja paukun ja odottelen, että jotain tapahtuis! Välillä tuntuu, että muilla on kaks kiertoo mun yhden aikana, joten vähän tää kyllä tällasta venymistä ja paukkumista on!! Luulen, että ens viikolla olis varmaan ovis tai ehkä se osuu viikonlopulle, joka oliskin TOOSI KIVA!! nyt menossa kp 20 ja pitäis kohta alkaa taas tosissaan :) hommat!! Ovistikkuja oon alkanut harkitsemaan varovasti, mutta tiedän, että vaikka tää nyt on yhteinen projekti, niin mies kyllä "hermostuis" niistä tikuista!! (siis se ajattelee, että lapsi tulee jos tulee, eikä siinä tikut auta). Se miettii, et sitte seksistä tulis suorittamista, mut se ei tajuu, et kuitenkin mä mietin jo nyt "hyviä päiviä"! Hehe ;) Pitää varmaan miettii vielä niitä tikkuja. Sillä on "ihan outo" ajattelutapa tässä asiassa! (ja mähän olen aina oikeessa???)
No se siitä! Mietin asiaa kuitenkin...
Mitäs Soffu?? Mitäs kuuluu, soittiko se gyne koskaan? Toivottavasti asiat on hyvin!!
Mun joukkoplussausidea taitaa jäädä aika laimeaksi!! ;) Noh, onneks nää kierrot ei lopu vielä ihan heti!!
Alfrida kp 20/35-45
minäkin liityn kuumeilijoiden joukkoon iloiseen, tai no ainakin toivotaan että kaikki pysyy iloisina; tullee varmaan vauvoja paremmin x)
tässä tämä virallinen osuus:
Nimimerkki *chocomum*
Iät *minä 21, mies 24*
Esikoinen *poika 08/08*
Yritys aloitettu *10/09*
Paikkakunta *vantaa*
On varmaan ollut puhetta teillä, mutta kun uutena en ole asioista perillä, niin kysynkin seuraavaa:
Milläs vauhdilla esikot on saaneet alkunsa ja millä keinoin, eli onko käytetty esim. ovis-tikkuja tai muuta "helpotusta" =) Miten sen nyt fiksusti muotoilisi...
Meillä esikko sai alkunsa pillereiden lopettamisen jälkeen ennen luomumenkkoja, jätin liuskan kesken ja naps ekasta kerrasta, kirjaimellisesti =) Nyt tuli ekat luomumenkat pillereiden jälkeen ja jännittää onko toiminta noin nopeaa tälläkin kertaa vai vartotaanko... Kuume on kova, mutta ei kai sitä hirveä kiire kuitenkaan ole=)