Tärkeä kysely!!!! Onko väärin saada adoptiolla lapsi jos olisi mahdollisuus tehdä oma ja saada oma
biologinen lapsi? Siis kun esim nämä julkkise adoptoivat ja sen jälkeen saavat kuiteski omia biologia lapsia. Onko tämä oikein vai väärin?
Kommentit (117)
E-rit-täin hyvin sanottu.
Se ongelmalasta odottava hermoheikko. ;)
Heh, todellakin edelleen neuvontajonossa! Aivan selkeästi.
Minulla on kaksi biolasta ja kolmas tulossa.
Kuten sanottu, taipumuksesi vetäistä ihmisistä virheellisiä johtopäätöksiä irrallisten lauseiden perusteella ei ole hyväksi ihmissuhteissa.
Kannattaisikohan tukkia leipäläpensä, ettei mokaile.
Noista tuon tuon wannabe-adoptioäidin kirjoituksista näkee otsallaankin, missä prosessin vaiheessa hän on. Missään tapauksessa ei ole toista neuvontakertaa pidemmällä...
Eiköhän kirjoittaja ole toinen noista lehden bloggaajista. Innokkaita valistamaan, mutta tietämättömiä untuvikkoja.
Sydämissä odotetut -blogi seuraa kahden adoptioprosessin etenemistä.
30-vuotias Sanna & perhe haaveilevat kolmannesta lapsesta adoption kautta. Blogin taustalla seikkailevat osallistuva isä, omapäinen& herkkä
esikoistyttö ja vauhdikas pikkuveli. Adoptioneuvonta on aloitettu keväällä
2008, joten kolmatta lasta odotetaan vielä pitkään.
Et tiedä minusta kahden viestin perusteella yhtään mitään, mutta luulet tietäväsi etten tiedä mistään mitään, ja käytät vielä noin rumaa kieltä, halvennat kanssakeskustelijoitasi...
Ei mikään kiva piirre ihmisessä.
Kriitikolla lienee huono päivä ja keskustelu on saavuttanut pisteen "pölkky" (=puisevaa), joten luovutan tietsikan pojalleni (bio, iik). Kriitikon kannattaisi ehkä harjoittaa lukemisen ymmärtämistä jatkossa, mielestäni mä annoin kyllä ymmärtää, että adoptioprosessi on jo käynnissä. :)
Ei yksi blogi tee kenestäkään asiantuntijaa. Hoida se lapsesi kotiin tai edes neuvonta ensin loppuun.
Mutta selvyyden vuoksi, 123 oli 112 kirjoittaja, ja tämä on mun viimeinen viesti. Mä en halua, että kukaan av-älypää alkaa täällä mun "nimissäni" suoltamaan soopaa.
Eli 112 kiittää ja kumartaa. :)
ja jäi siitä kiinni ja siksi häipyy. Heippa vaan!
Eli mä en nyt tiedä, kelle 124 oli suunnattu tai kuka se oli, mutta 112 = 123. Ja tämä on mun viimeinen viesti tässä ketjussa, en halua, että kukaan älypää jatkaa keskustelua mun "nimissäni". On Suomessa kuulkaa muitakin wannabe-adoptiovanhempia kuin nää bloggaajat, älkää nyt niistä alkako mitään päättelemään mun sanomisieni perusteella. :D
Mutta nyt siis päästän pojan tietsikalle, kiitos ja kumarrus.
Varsinkaan kun näyttää että juupas eipäs kinaamiseksi on mennyt.
Alkuperäiseen kysymykseen:
Ei ole mielestäni väärin. Onhan perheitä joissa on "omia" lapsia ennestään ja sitten adoptoivat.
kääntyi alkuperäisestä kysymyksestä tällaiseksi.
ja ihmettelen kovasti tämän erään adoptioäidin ärsyyntymistä ja toisen mollaamista. Täysin perusteetonta ja lapsellista!
Se, että meillä oli jo biologisia lapsia perheessä, oli etu monella tapaa. Adoptiolapsi sai rakkaita sisaruksia, jotka ovat hänelle kaikki kaikessa. Meillä vanhemmilla oli jo kokemukset siitä, miten elämä muuttuu kun perheeseen tulee lapsi, toinen... joten se ei yllättänyt. Emme olleet täynnä ruusunpunaisia kuvitelmia lapsiperheen arjesta vaan suhtauduimme asiaan realistisesti.
Silti oli monia asioita, joissa biovanhemmuudesta ei ollut mitään etua. Oli opeteltava alusta. En lähde niitä sen enempää erittelemään.
Siitä on turha käydä väittelyitä, kumpi on parempi adoptiolapselle, lapseton perhe vai biolapsellinen perhe.
Hän ei siis tiedä mitään. Siksi on aika typerää esittää asiantuntijaa luettuaan ekat infokansiot ja moikattuaan kaksi kertaa sossua. Ja vaarallistakin, koska ihmiset sitten taas lainaavat häntä "adoptioasiantuntijana".
Eli tosiaan taidat vielä jonottaa sinne neuvontaan...