Tärkeä kysely!!!! Onko väärin saada adoptiolla lapsi jos olisi mahdollisuus tehdä oma ja saada oma
biologinen lapsi? Siis kun esim nämä julkkise adoptoivat ja sen jälkeen saavat kuiteski omia biologia lapsia. Onko tämä oikein vai väärin?
Kommentit (117)
etteivät voi saada lapsia, mutta kas kummaa nyt on molemmilla eri kumppaneiden kanssa. Luulenpa että uran vuoksi eivät halunneet biologisia lapsia silloin.Miltä niistä adoptoiduista nyt tuntuu?
adoptoidun kanssa.terv.kokemusta lähipiirissä
ja eihän välttämättä sitä omaa lasta saa vaikka yrittää kuin monta vuotta...ja sit ku on jo menettäny toivon,ja adoptoinu,niin sit yks kaks,sitä onkin raskaana=)
Elämä on niit yllätyksiä täynnä.
Mä ainaki oon tyytyväinen et ne lapset saa kodin....
Samalla lapsettomat odottavat lasta pitkissä adoptiojonoissa.
saako (tai tekeekö) biologisia lapsia vai ei
Adoptio on oikein tai väärin sen mukaan, mitkä ovat adoptiolapseksi ottamisen ja antamisen syyt.
Lasta ei saa ottaa korvikkeeksi. SIinä mielessä on jopa enemmän oikein, jos adoptiolapsi otetaan biolasten lisäksi, kunhan he sitten ovat samassa asemassa.
Lasta ei saa myydä eikä ryöstää biovanhemmilta.
Lisäksi lapsesta pitää pitää ihan oikeasti sekä emotionaalisesti että fyysisesti huolta.
Siinä ne kriteerit ovat.
haluaa tavata ne oikeat vanhempansa ja minä taas en haluaisi niitä tavata. Enkä tykkäisi että lapsi olisi heidän kanssaan tekemisissä. Olenko liian omistushaluinen?
saako (tai tekeekö) biologisia lapsia vai ei
Adoptio on oikein tai väärin sen mukaan, mitkä ovat adoptiolapseksi ottamisen ja antamisen syyt.
Lasta ei saa ottaa korvikkeeksi. SIinä mielessä on jopa enemmän oikein, jos adoptiolapsi otetaan biolasten lisäksi, kunhan he sitten ovat samassa asemassa.
Lasta ei saa myydä eikä ryöstää biovanhemmilta.
Lisäksi lapsesta pitää pitää ihan oikeasti sekä emotionaalisesti että fyysisesti huolta.
Siinä ne kriteerit ovat.
Aika lapsellista ajattelua. Jos sinulla mahdollisuus adoptoida, tee se. Annat lapselle kodin.
haluaa tavata ne oikeat vanhempansa ja minä taas en haluaisi niitä tavata. Enkä tykkäisi että lapsi olisi heidän kanssaan tekemisissä. Olenko liian omistushaluinen?
etteivät voi saada lapsia, mutta kas kummaa nyt on molemmilla eri kumppaneiden kanssa. Luulenpa että uran vuoksi eivät halunneet biologisia lapsia silloin.Miltä niistä adoptoiduista nyt tuntuu?
dokumentin jossa aikuinen n.25v Amerikkaan aikoinaan Vietnamista adoptuitu palas juurilleen ja sukulaiset otti vastaan ja alkoi kinuta rahaa koko suvun elättämiseen. Tämä nainen meni aika sekaisin koska hänellä ei ollut aavistustakaan tästä elättämiskulttuurista ja sanoi dokumentissa ettei halua enää tavata sukulaisia eikä elättää heitä. Oli todella pettynyt juuriinsa. En muista oliko peräti niin että ne adoptiovanhemmat kuolleet tai jotain.
Eikö se ole vain hyvä että joku orpo saa kodin, riippumatta ovatko nämä adoptiovanhemmat kykeneväisiä saamaan biologisia jälkeläisiä vai eivät?
Enpä usko että kukaan lapsettomuudesta kärsivä joutuu odottamaan yhtään sen pitempään adoptiolastaan vaikka myös ei-lapsettomuudesta kärsivät adoptoivat. Kun puhutaan siis kansainvälisestä adoptiosta.
on niin paljon kodittomia lapsia, että siinä ei ole mitään väärää! Ainoa vika on byrokratiassa, joka tekee adoptiosta niin hidasta ja vaikeaa. Oikeastaan adoptio on parempi vaihtoehto kuin biologisten lasten hankkiminen.
mistä on kotoisin ja kokee elämänsä järkytyksen.Haluaisin niin suojella häntä tältä asialta!!!
dokumentin jossa aikuinen n.25v Amerikkaan aikoinaan Vietnamista adoptuitu palas juurilleen ja sukulaiset otti vastaan ja alkoi kinuta rahaa koko suvun elättämiseen. Tämä nainen meni aika sekaisin koska hänellä ei ollut aavistustakaan tästä elättämiskulttuurista ja sanoi dokumentissa ettei halua enää tavata sukulaisia eikä elättää heitä. Oli todella pettynyt juuriinsa. En muista oliko peräti niin että ne adoptiovanhemmat kuolleet tai jotain.
Mua pelottaisi tosissaan sen lapsen halu mennä aikuisena juurilleen, voisi vaikka kuolla.
.
mistä on kotoisin ja kokee elämänsä järkytyksen.Haluaisin niin suojella häntä tältä asialta!!!
biologisiin lapsiin ei ollut fyysistä estettä. Nykyään ehkä jo onnistuu helpommin? Ainakin joistain maista.
asumaan 1-3vuotta ja sinä aikana adoptoi lapsen joko siitä maasta tai muualta. Tähän ei suomen viranomaiset pysty vaikuttamaan tai puuttumaan.
Rahasta tulisi meillä ainakin pulaa!