Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISMASUT MARRASKUUSSA =)

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs tämä aika rientää:) Ollaan jo marraskuusssa ja meitä on tässä pinossa 53 onnellista odottajaa =)

Täällä käsi edelleen hieman arka possupiikin jäljiltä mut eiköhän se jo ensviikolla helppaa. Tänään vielä saikkupäivä ja flunssakin alkaa jo pikkuhiljaa helpottaa, huomenna yritän mennä vaihteeksi töihin, johan tässä 3vkoa on vierähtänyt saikun tai kesäloman merkeissä. Ensviikon perjantaina neuvola jolloin saan sit jo kelapaperitkin täytettäväksi.

Ihanaa odotusta ja marraskuuta kaikille maalismassuille =)

Neljäs 21+1

Vierailija
2/35 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa kun on jo marraskuu! Aika menee konkreettisesti eteenpäin, viikot lisääntyy ja varmuus pienokaisesta kasvaa.

Kävin sitten minäkin epäilevä H1N1 rokotuksessa. Mies se sanoi viimeisen sanan, ja ei se nyt kaduta. Rokottanut hoitaja sanoi että raskaana olevat ovat prioriteetti, sillä suurin osa tällä hetkellä sairaalahoidossa olevat, sikainfluenssaa sairastavat ovat juuri raskaana olevia naisia. Käsi tuli pistoksesta tosi kipeäksi ja huimausta oli pari päivää, eipä kummempia sivuvaikutuksia.

Nyt viimeinkin tunnen potkuja massussa! Olen ihan innoissani. Mieskin tunsi kun laittoi käden vatsan päälle. Torstaina vielä päästään ultraan ja saadaan lisätietoa Pienestä.

Huokaus, tässä on nyt hetki ihanaa hiljaisuutta, kun lapset on harrastamassa. Taidan käyttää sen kirjan parissa. Hyvää marraskuuta maalismasuille!

Berenike 20+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan vaihtui taas kuukausi =)

Possupiikistä, en tiedä otanko vaik oonki toipumassa vasta 4pv:n flunssasta :/ Äitini on kauheasti sitä piikkiä vastaan ja mieskin suuresti epäilee ja en itsekään osaa päättää mitä teen. Torstaina olisi täällä rokotukset.

Sen näkee sit silloin ilmestynkö sinne jonottamaan. Toisaalta pelkkä ajatus jonotuksesta ihmispaljoudessa kuvottaa ja ahdistaa joten en tosiaan tiedä mitä teen =D

Huomenna Naistenklinikka-käynti, saa nähä ja kuulla mitä vauveleille kuuluu näin 3 viikon "tauon" jälkeen!

Potkuja ja liikkeitä tuntuu kovasti :)

Kinder & t+v 21+5

Vierailija
4/35 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuuta vaan kaikille. Eksyin tässä palstalle ja meilläkin olisi toi laskettu aika maaliskuussa 19. pvä ja ensimmäinen tulossa. Viikon päästä toinen ultra... jännittää kovasti onko meidän "wiljamilla" kaikki hyvin. Raskaus on sujunut alkuväsymystä lukuunottamatta leppoisasti.

Minun oma la aikanaan oli myös 19.3 mutta sinnittelin 20 päivän puolelle, joten mummokin (äitini) jännittää meillä että sattuuko toi toukka syntymään samana päivänä kuin äitinsä:)

mukavaa odotuta kaikille. Ja jos joku nörtimpi kuin minä osaisi vielä lisätä minut tuohon listalle niin olisi kiva juttu.

Vierailija
5/35 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Tänään neuvolassa ja sain ne kelan paperit jo valmiiks täyteltäväksi, lähettää tosin ei parane ennen kuin 10 päivä...

Kovasti siis potkii, eilen tuli jo sellasii iskuja ja osumia että isikin sai osansa! :D ihanaa kun mieskin voi osallistua, esikoinen kuunteli tänään kanssamme vauvan sydänääniä ja oli tyytyväinen, tulee hänellekin konkreettisemmaksi tämä vauva, vaikka kyllä hän sen on jo niin moneen otteeseen todennut olevan äidin masussa...

Sikapossutaudista. ja rokotuksesta. mieheni haluaisi minun ottavan ja itse en todellakaan halua sitä ottaa... olen sanonut että jos töissä moni rupee sairastuun, niin sitten voin ehkä ottaa, mutta "kaiken varmuuden varalta" en lähde tähän ruljanssiin. se on kuitenkin VAIN tavallinen kausi-influenssaa vastaava tauti ja tulee sitten jos on tullakseen, itseni tuntien rokotuksesta saisin vain mielettömän taudin ja kipeyden, joten ei houkuttele ei!

muuten menee hyvin ja joulua jo odotellaan.

Catya 20+6

Vierailija
6/35 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos vain mukaan mahtuu =).

Meillä on LA 10.3.2010 ja toista odotetaan, esikoisemme täyttää 26.12 3v. Ulrat oli ja meni, rakenteessa emme sukupuolta kysyneet joten jännitys säilyy loppuun saakka.

Olen usein käynyt teidän juttuja lukemassa, mutta tuntuu ettei aikaa kirjoittamiseen löydy, paitsi nyt kun olen sairaslomalla.

Jouduin ennakoivien supistusten takia sairaslomalle tasan rv 20 ja tämä viikko on sairaslomaa vielä, maanantaina pitäisi töihin mennä. Saa nähdä miten käy, olen vilkkaassa pikkuliikkeessä töissä, jalkojen päällä tulee oltua paljon kun asiakkaita palvelee ja istumaan ei heti pääse kun sellainen olo tulee. Vaikka työpäivän aina selvitinkin kunnialla loppuun niin kotona odottaa esikoinen ja kolme hevosta. Vaikka mies touhuaakin pojan kanssa, niin hevoset on mun hommia. Joka päivä tallin siivous, vesien ja heinien kanto ei ole kevyimmästä päästä =).

Supistukset oli tosi ikävän tuntuisia, vatsa oli koko ajan kivikova ja lopulta alkoi vihlomaan alavatsasta ja alapäästä yleensä. Hnegitys oli vaikeaa kun tuntui että jatkuva mahan kovana olo jotenkin painoi keuhkoja. Näitä on niin vaikea selittää. Viime viikko sairaslomalla sujui hyvin, mutta eilen ja tänään on ollut aika tuskaista, heti kun on pystyssä niin vatsa kovettuu ja henkeä vähän ahdistaa.

Kyllä aika tavalla jännittää miten töihin paluu onnistaa ja jotenkin "hävettää" jos nyt jo joutuu jäämään töistä pois. Samoin mietityttää näin aikainen sairasloma, ei oikein ole kiva jäädä roikkumaan kelan sairaspäivärahalle kun töistä maksetaan palkka käsittääkseni 4viikolta ja sitten pitäisi palata töihin 30päiväksi että sairasloma "nollaantuisi".

Vauva tietysti on tärkein, eikä raha siinä ratkaise jos on tosi kyseessä. Ilmeisesti mulla on tapumusta tähän supisteluun, esikoisesta jouduin jäämään samasta syystä sairaslomalle rv 28 ja hän syntyikin hieman etuajassa, 37+6. Osasin kyllä pelätä näitä supistuksia, mutta en ihan näin aikaisessa vaiheessa.

Anteeksi tällainen pitkä valitusvirsi heti aloitusviestissä, mutta nyt tuli sellainen olo, että tänne on hyvä kirjoittaa ja purkaa huoliaan, ei viitsisi aina kavereitakaan vaivata, vaikka 3 meitä on nyt raskaana ja muutamamalla ainakin on yritystä, 4 vauvaa on tänä vuonna jo syntynytkin meidän porukkaan =).

Mutta kiitos jos joku jaksoi lukea ja voimia ja tsemppiä kaikille tähän kuitenkin niin ihanaan odotukseen =). Huomenna saankin possupiikin...

Jouhinen 21+5

Vierailija
7/35 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän myöhään tulen mukaan, mutta tähän asti ollaan kärvistelty täällä ilman nettiä.

LA olis 2.3.2010 ja ensimmäinen tulossa. Meni tämäkin ilta yökukkumiseksi närästyksen vuoksi vaikka väsyttäiskin. On vaan ihan turha yrittää olla pitkällään ennen kun helpottaa.

-Tiiu 23+0

Vierailija
8/35 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille tervetuloa, päivitin teidät listaan :)

Täällä eilen takana kamala työpäivä vaikka olikin todella hiljainen mutta kun vähäänkään kumartelin nopeasti ottamaan milloin mitäkin mistä vetolaatikosta niin supisteli aivan jatkuvalla syötöllä sit :( Välillä tuntu et just tulee myös oksu, olo oli kyllä tosi kamala.... Sinnittelin 6 asti ja sit sovinkin tästä päivästä et joka tuli päästää eilen mut kotiin niin tulee tekee mun aamuvuoron, ja illaks sain meidän toisen kokin et nyt 8 aikaan soitan neuvolaan et josko saisin lekuriaikaa vaiko pitääk nyt sit tuonne äippäpolile lähtee...

Helpotti kyllä kotona kun pääsi lepäämään. Viimeyö menikin heikoilla unilla kun sit miettinyt tässä kaikkea, jotenkin niin pelottaa...

Vierailija
9/35 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjat 5 tuntia tässä tulikin sitten nukuttua kun tenava aloitti taas ajoissa aamujumpat.

Itsellä on jotenkin helpottunut olo kun saan ihan rauhassa keskittyä lepäilyyn ja vaan olemiseen. Tein elokuun loppuun asti lähihoitajan pätkää kotihoidossa ja aika rankalta välillä tuntui, iltavuorot varsinkin kun aika paljon joutui nostelemaan asiakkaita. Tietysti tää työttömänä olo ei rahatilanteen kannalta kovin antoisaa oe, mutta jaksamisen kannalta ehdottomasti parempi vaihtoehto :)

Vierailija
10/35 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilenillalla sovimme esimieheni kanssa et kun edellinen saikku loppuu niin haen aina uuden eli en palaa enää töihin koska kumpikin tiedetään etten kuitenkaan pysty olemaan kuin päivän jos sitäkään niin sit alkaa supistelut ym. maanantainahan tuo jo huomattiin kun hiljainen päivä ja nopeat kumarrukset ja käännökset, puhumattakaan kireiset vuorot. Itseäni tämä kyllä helpottaa ettei enää tarvitse työn takia stressata et saan keskittyä perheeseeni ja kasvavaan masuuni ja esimieheni pystyy hankkimaan nyt sijaiseni hoitamaan keittiöpäällikön työt ;)

Neuvolaankin menen taas jo viikon päästä perjantaina vaikka eilen samalla otettiinkin verenpaine ym. mutta haluavat sit seurata jos nuo supparitkin jatkuvat, kaipa tämä ikäkin jo tekee omansa :(

Jaksuja teille kaikille, hali!

Neljäs 21+4

Vierailija
11/35 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletkohan mahdollisesti sama tiiu83 joka asuu vantaalla?? jos et ole niin sitten sulla on vaan sama käyttäjä nimi kuin yhdellä tutulla..

Vierailija
12/35 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultrassa käytiin. Siellä se pikkuihminen silitteli poskeaan, hamusi sormiaan suuhunsa ja rapsutteli olkapäätä. Kaikki elimet löyty oikeassa järjestyksessä ja näkyivät toimivan. Kaikki oli hyvin. Istukka oli etuseinässä ja lapsivettä sopivasti.

Räntää tulee taivaantäydeltä ja sekös ramasee!

Käytiin ostamassa viikonlopun herkkuruoat ja kakkutarvikkeet, ei tullu halvaksi ei!

Kirjoittelen taas, kun ajatus kulkee reippaammin.

Vierailija
13/35 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo meikäläisellä lähtenyt tämä viikko oikein putkeen.

Kolmatta päivää kauheassa flunssassa (normaalia kausi-influenssaa) ja nyt alkaa pikkuhiljaa elämä voittamaan.

Pää vieläkin ihan tukossa ja tuntuu et yskiessä tulee keuhkot pihalle, mut onneks kuumetta ei oo enää (kaksi päivää 38 asteessa).

Mies tekee pitkää päivää töissä ja koira käy ihan ylikierroksilla kun mamma ei oo jaksanu touhuilla nyt.

Jospa ensi viikko menisi vähän paremmissa merkeissä :)

Vierailija
14/35 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultrassa näkyi poikalapsi, jolla luultavasti kaikki kunnossa... Mutta jokin mitta kallon sisällä oli millin liian suuri, toistuvasti. Siispä lääkäri lähetti jatkotutkimuksiin. Ensi keskiviikkona minä ja masu matkaamme Naistenklinikalle sikiötutkimukseen. En tiedä mitä tämä nyt tarkoittaa ja koitan olla rauhallisin mielin. Ultrannut kätilö sanoi, että kyseessä voi olla esim mittavirhe.

Jotenkin se kuitenkin taka-alalla kummittelee, onko lapsi sitten sairas, ja miten.

Olen iloinen Neljäs sun puolesta, että sait asiat järjestymään. Lepää nyt ja nauti raskausajasta ilman syyllisyyksiä! Tsemppiä ja paranemisia Tiiu sulle.

Lisäkuulumisia ensi keskiviikon jälkeen...

Berenike rv 20+6

Vierailija
15/35 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meidän 2v heräs jo 6.30 ja kukas muu kelpaa kuin äippä jonka kans pitää päästä aamupalalle ja touhuamaan... Nukutaan sit päikkärit niin jaksan paremmin kun päivällä sit iskä ja siskot vahtimassa jos neiti ei jostain syystä menekkään päikyille, välillä jättää ne väliin.

Sagas, Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista:)

tiiu, pikaista paranemista. Toivottavasti olet päässyt jo flunssan yli, itselläni flunssa kesti melkein 3vkoa :(

Berenike; Kovasti jaksuja ja hali :) Tottahan sitä kuitenkin hieman stressaa et onko kaikki hyvin vaikka kuinka yrittää uskotella et kaikki ok. Onneks jo ensviikolla tuo aika ettei sen pidempään tarvitse odottaa mut siinäkin kyllä puolet liikaa :( Niin hartaasti toivon että on vain mittausvirhe, lääkäritkin voivat välillä erehtyä, ihmisiä vain nekin;)

Kiitos sinulle niistä ihanista sanoista, yritänkin tässä asennoitua et todellakin saan vain keskittyä vain ja ainoastaan kasvavaan masuuni ja perheeseeni vaikka tuntuukin ihan hassulta ettei tarvitse miettiä työjuttuja.

Ihanaista isänpäiväviikonloppua kaikille ja Jaksuja kaikille =)

Neljäs 22+0

Vierailija
16/35 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

12.3,Nunu,1

Vierailija
17/35 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mistäkö erottaa uuden käyttäjän??!! :)

ei luoja en millään saannu tuota liitettyä tohon listaan :/

Vierailija
18/35 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Nunu: itse et saa lisättyä itseäsi listaan, se on mahdollista tehdä vain sen luojan, kuka nyt minkäkin ketjun sitten aloittaa.

Neljäs: On todellakin hienoa ettei tarvitse pomon kanssa enää kinastella, säästyy molemmat mielipahalta!

Berenike: Olen aivan varma että kyseessä on mittavirhe! koita jaksaa ressaamatta ja peukkuja pitelen sulle täällä!

Tiiu: toivottavasti lenssu rupee jo helpottaan!

Sagas: Juu, herkkuja... tuli täälläkin hankittua, leivottua ja ennen kaikkea syötyä, ja vaa'alla ne kaikki nyt näkyy.... nyt pitää skarpata!

Ja kaikille muille, en nyt enempää rupee erotteleen....

Masu kasvaa, ja tosiaan on painoa tullut... osa synä on ollut laiskuus; en ole jaksanut mennä jumpalle... toisena on herkuttelu; oli miehen 30v juhlat ja isänpäivä... ja kaikkihan piti syödä pois... no nyt ne on syöty ja nyt alko vahtiminen. ei herkkuja. Paino ei saa nyt kamalasti vielä nousta, lähtöpainokin oli jo plussan puolella, ja aikaa synnytykseen on.

Vauva potkii kamalasti joka päivä, enemmän tässä 12-13 välillä ja toinen hulabaloo on siinä illalal nukkumaan mennessä. osumaa tulee enemmän kuin laki sallii! ;)

Töissä olen jaksanut ja muutenkin voin hyvin! nyt pitää tosin saada itseään niskasta kiinni liikunnan suhteen!

Catya 22+1

Vierailija
19/35 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään sikiötutkimuksessa, joka oli siis tarkempi 4D -ultraus. Kaikki muut rakenteet on lapsella kunnossa, mutta edelleen mittauksissa kummittelee tuo kallon takaosan tila joka on "ehkä" 0,5-1 mm liian suuri. Ja se voi viitata mm. trisomia 18 -kromosomihäiriöön. Ts. erittäin vaikeaan kehitysvammaan, jossa mm. elinennuste on 5-20 pv.

Kieltäydyin kuitenkin lapsivesitutkimuksesta, koska sairauden riskin arveltiin olevan 2% luokkaa. En halua ottaa taas sitä riskiä, mikä lapsivesipunktioon liittyy. Raskauden keskeytys olis mulle kuitenkin täysin poissuljettu vaihtoehto.

Jatkotutkimuksena seuraavaksi magneettikuvaus. Sieltä ehkä selviää mikä siellä aivoissa on, vai onko mikään. Ristiriitaisin tuntein mennään eteenpäin, toisaalta näen kirkkaat prosenttiluvut jotka puhuvat terveen lapsen puolesta, toisaalta luvut ovat lukuja ja tunteet möykkäävät sydänalassa.

Ja sitten... 4D -profiilikuvasta katselen hyvin kaunista lastani, enkä voi uskoa että mikään olisi tosiaankaan pielessä.

Terveisiä ja onnellista, pelotonta raskautta teille muille!

Berenike rv 22+1 (tämä rv tänään ultran keskiarvo)

Vierailija
20/35 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin aamulla autoilemaan naapurikaupunkiin kuopuksen kanssa yksityiselle lääkäriasemalle; olen ollut jo kaksiviikkoa jonkin pöpön hyppysissä. Kyllähän minä sen tiesin, ettei siellä ihmeitä tehdä, mutta tulipahan varmistetuksi, ettei ole poskiontelo-, korva- tai keuhkoputkentulehduksia. Meidän terveyskeskukseen kun ei edes päässy puhelimella läpi. Sain tosin ihan varuille reseptin, jos kuume pompsahtaa oikein korkealle. Aamuisin on ollut lämmöt normaalissa alle 36 astetta ja iltapäivisin alkaa viluttaa ja iltasin on ollut yli 37 eli pientä lämpöä, maha kuralla sekä limaa nenänielussa ja keuhkoputkissa. Ei tarvitse kuin nousta portaat alakerasta yläkertaan niin läähätyttää. Nukkuminen on ollut sitäjatätä.

En voi hakea sitä si-rokotettakaan ennenkuin lämmöt pysyy normaalissa, soitinkin tänään neuvolaan ja sovittiin asiasta, että kun olen taas terve, menen yhdessä yhtäaikaa 1v4kk kanssa rokotettavaksi.

Berenikelle toivotan reipasta mieltä, ettet joutuisi stressin ja alakulon syövereihin!

T: sagas 6. rv 22+5

ps. esikoinen on lähdössä maata näkyvissä -festareille, toivottavasti ne eivät peruunnu