Sattuuko istukan synnyttäminen oikeasti aina niin paljon kuin sanotaan?
Kun jotkut väittää että se on jopa pahempi kuin lapsen synnyttäminen? Eikö siihen voi saada jotain kunnon troppeja kun kerran lapsikin on jo ulkona kehosta eikä yhteydessä äidin verenkiertoon?
Kommentit (15)
No ei se nyt mitenkään hirveän kipeää käynyt. T. Viisi lasta synnyttänyt
Minulla ei irronnut itsestään, joten ikävältä se vatsan painelu tuntui.
Häh sanooko jotkut oikeasti noin, outoa.
En oo koskaan kuullut noin sanottavan. Kuka sulle on niin sanonut? Mitenkään "yleinen käsitys" tuo ei ole.
Kummankaan kohdalla en huomannut istukan syntymistä ollenkaan.
Minäkään en huomannut kummassakaan synnytyksessä ollenkaan.
Yhdessä raskaudessa ei irronnut itekseen, niin piti vähän ikävästi painella mahaa. Mutta ei sekään ollut mitään synnytykseen verrattuna.
No siinä on hormoni joka lähtee hajottamaan jopa istukkaa eli luonnon mekanismi kajauttaa istukka ulos synnytyksessä.
Sama kuin pari jo sanonut, se synnyttäminen oli helvetillistä. Kätilö paineli mahaa ja joo sattui, mutta ei mitenkään voi verrata synnytyskipuun.
Tropit siirtyvät verenkierron mukana äidinmaitoon, joten ei. Uudelleensynnyttäjillä ilmeisesti sattuu enemmän. Itse en muista sitä niin pahana, olen kerran synnyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Tropit siirtyvät verenkierron mukana äidinmaitoon, joten ei. Uudelleensynnyttäjillä ilmeisesti sattuu enemmän. Itse en muista sitä niin pahana, olen kerran synnyttänyt.
Minä sain valita lääkityksen ja imetyksen välillä.
Olin tosin perillä näistä jutuista, koska olen perussairas ja koko lääkitys piti laittaa raskaus- ja imetysajaksi uusiksi.
Kuka sanoo? Muhun ei sattunut koko synnyttäminen yhtään kun oli hyvä puudutus. En olis edes ponnistanut ellei olisi käsketty.
No se vatsan painele tuntuu inhalta ja uudelleensynnyttäjillä istukan synnytys sattuu enemmän. Itseäni lähinnä ärsytti, kun on jo saanut vauvan syliin ettei voikaan vielä ns huokaista helpotuksesta, vaan pitää joku hiton istukka synnyttää :D
Olen kaikki lapseni synnyttänyt ilman lääkkeellistä kivunlievitystä.
Ai. Mä olen kuullut ettei sen synnyttämistä edes huomaa vauvan synnyttämisen jälkimainingeissa.