Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISMASUT MARRASKUUSSA =)

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettuaika 22.03.2010, @-->---, toinen

Vierailija
22/35 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Ihanaa kun olette kirjoitelleet :) Kiva lukea kuulumisianne ja Nunu ja @--

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kävin tuossa aamulla polilla kun yöllä oli kovia supistuksia ja olin aivan varma että tulee nyt pihalle,mutta ne loppu sitten aamulla, ensin muuttu kivuttomiks. Tehtiin painoarvio joka oli 650g ja vastas hyvin viikkoja.Samalla katottiin lapsivedenmäärä,oli ok. Otettiin vähän näytteitä ja sain lähteä kotiin.Istukan toiminta nyt myös normaali ettei tarvii sitäkään jännätä!HUH ja helpotus!!Nyt sitten pitää aina mennä heti sairaalaan kun tulee kipeitä supistuksia että saavat mut sitten kuopioon,jos tuo päättää paljon ennen tulla. Täytyy siis ottaa nyt taas rauhassa..Viikoja tänään 23+4 ja kun tuo kilo lähenee niin aina mua helpottaa:)Kuukauden päästä uus ultra sitten..

Esikoinen syntyi reilua kuukautta ennen äkisti että tiedoksi niille jotka ihmettelevät tätä mun pomppimista tuola sairaalassa ja nuita rajuja supistuksia..

Tervetuloa kaikille uusille ja kirjoitelkaahan vaan niitä kuulumisia ultrasta ja neukusta yms..

Nappula rv 24,23+4

Vierailija
24/35 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kirjoittaessani kaikki oli hyvin ja toivottavasti on edelleenkin. Sairastuin viimeviikolla influenssaan ja vointi oli todella huono ja oireet rajut. Nyt sitten on syöty tamifluta 5 päivää ja onneksi olo on alkanut kohentua huomattavasti. Piti perua viimeviikolta rakenneultrat ja kaikki. Sikiöstä on ollut kova huoli kokoajan, et kui se voi tuolla masussa ja kuin esim. noi lääkkeet vaikuttaa siihen. Selvisi sitte että nasulentsua tää on... Tää viikko vielä kotilepoa.

Onneksi huomenna on se rakenneultra niin näkee että mitä pikkuiselle kuuluu... Jos tuo huoliki vähän helpottaisi. Saa nähä kertooko se meille kumpi se on:)

RV 22+3

Vierailija
25/35 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noustiin 1v4kk kanssa just päiväunilta, haettiin H1N1-rokotteet molemmille heti aamutuimaan seitsemältä. Eli nyt on jo yli kuusi tuntia kulunut, ja vielä ei tunnu missään.

Ikävää, kun teillä on huonoja uutisia: jaksamista vaan!

Minulla oli jokin muu virus melkein kolme viikkoa,

kyllä sekin vei kunnon alas, kun vuorokaudessa oli just sen kuusi tuntia tehokasta toiminta-aikaa eli jaksoin tehdä perus kotityöt, käydä kaupassa PISTE

Vierailija
26/35 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis äsken aloin tarkemmin tarkastelee omia kirjoituksiani niin huomaan et rivi otsikon jälkeen viimeviikolta ja siin kaikki, vähän olen ihmeissäni, höh...... eli jospa uudestaan niitä viimeviikon neuvolakuulumisia ym.

Viimeviikon perjantaina oli neuvola, hemppa oli 144 ja verenpaine oli ekassa mittauksessa 146/72 ja mittas sit hetkenpääst uudestaan niin sai sit sen mikä mulla ollutkin eli 134/72, paino oli noussut 210g mut eihän täs ole kuin reilu viikko kun kävin viimeeks. Sf-mitan otti ekan kerran ja se sit huiteli ihan omia lukemiaan verrattuna kortin ns. piirustuksiin eli 24 kun ittekseni aattelin ennekuin mittasi et voisi ehkä olla sen 20 tjt. mut katsellaan sitä nyt sit jos alkaisi seuraavalla kerralla tulemaan lähemmäksi niit kortin käyriä.

Pikkuneiti kuunteli taas ihan hiiskahtamatta vauvelin sydänääniä, siihen asti touhotti siinä käytävällä vauvanukkejen kanssa tai työnteli rattaissa eestaas

Seuraava neuvola laitettiinkin taas 2,5vkon päähän kun mun pitää sit saada uus saikkutodistus eli jälleen neuvolalääkäriaika. Toivottavasti sit kirjoittaisi jo pidemmän saikun kuin sen 2,5vkoa vaik onhan tääkin sijaisen kirjoittama hyvä kun oma kirjoitti viimeeks sen 1,5vkoa ja sano ettei pysty viikkojen takia pidempää kirjoittaa

Täällä siis ei kummempia, nautitaan päivät pikkuneidin kanssa kotona kun ei tarvitse enää stressata työjuttuja Eilen vein saikkulappuni töihin niin esimies just ja just kysy kuulumiseni ja totesin et sit on hyvä kun saa ottaa rauhellisesti et jos joudun enemmän nostelee pikkuneitiä päivän aikana niin supistelee niin totes vaan et älä nostele! Et kauheestippas kiinnosti mun kuulumiset mut onneks sil on nyt kuulemma niin "täydellinen" keittiöpäällikkö mun tilalla et onneks sain jäädä pois.

Vakuutuksesta ajattelin vain muistuttaa et jos kuka meinaa ottaa vauvavakuutuksen niin nyt alkaa olemaan se otollisin ja ns. "viimeiset" hetket jos tosiaan haluaa sen ilman rajotuksia ym. Itsekkin pitäisi se muistaa mennä lähipäivinä ottamaan kun 3kk ennen LA.ta saa sen rajoitteettomasti ja sit vasta kun vauva on 2kk niin silloin lääkärintodistusta vastaan mut sit ei korvaa enää jotain korvatuehduksia tms, anteeks tarkkaan en muista miten meni !

Kovasti paranemisia, olette kaikki ajatuksissani ja koko sydämmestäni toivon että kaikki olisi hyvin jotka juuri kirjoittaneet että supistelut myös kiusana ja possuflunssaa sairastavat!

Jaksuja ja iso Hali kaikille!

Neljäs 23+3

Vierailija
27/35 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista siis täällä odotellaan, viikkoja nyt 23+4. Ihana tunne kun vauva potkii päivittäin ja se todellakin jo tuntuu. Kaksi ultraa siis takana ja kaikki ollut hyvin, sukupuoli ei näkyny nyt 21 viikon ultrassa, noh säilyy jännitys loppuun asti :) Minä päätin olla ottamatta sitä influenssarokotetta ja ksuhulla odotan sitä ripitystä mitä torstaina neuvolan tädiltä tulee. Se kun sillo ajat sitten jo soitti minulle ja kehoitti menemään heti ensimmäisten joukossa rokotukseen :/ Mutta tein päätöksen, ja that`s it.

Sitähän mun piti kysyä teiltä muilta et miten ootte jaksanu urheilla/harrastaa? Itse olen vielä käynyt aerobicissä säännöllisesti, tosin joutunut jättämään kaikki hypyt pois keskittyen lihaskunnon ylläpitoon. Alku raskaudessa en kyennyt kävelyä kummempaa tekemään kun koko ajan oli niin paha olo et ois voinnu oksentaa :(

Nautitaan masuistamme! :)

Vierailija
28/35 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt se näkyy jo jos tietää katsoa,ei sitä vielä moni ole kertomatta huomannu.Mutta nyt mulla on maha

Vierailija
29/35 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekstistä jäi sitten osa uupuu ja tuo kuva!!APUA!Mikä jätti siitä tuli:D Saa nauraa jos vaikka jotain vähän piristäis:D hah ha haaa...

rv 24+2

Vierailija
30/35 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtakunnassa kaikki hyvin:

massaa olen kerryttänyt tässä raskaudessa 4kg,

verenpaine on 103/69,

mahamitta 22cm,

hemppaa ei mitattu tällä kertaa,

pissa oli muuten täysin puhdasta, paitsi ketonit oli katossa, johtuen siitä mun kolmen viikon kuumeilusta ja virustaudista.

Hauskaa, että pikkuisen sydänäänet on ollut joka kerta tasan 150, poikittain hän siel asustaa!

Ihanan söpö toi masukuva sinusta Nappula :-D

mul on enempi sellainen rantapallo-look

Enskerralla onkin sitten lääkärineuvola.

T: sagas 6. rv23+5

ps.H1N1-rokotteesta ei tullut edes pistoskohta kipeäksi saati muita sivuvaikutuksia

Vierailija
31/35 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nappula, sun masu on söpö ja pienen pieni! Kolmatta kun odotan, niin moni luulee että olen jo ihan viimeisilläni :D. Siis aivan tosi, hississä pari päivää sitten vieras täti sanoi että tuohan se sitten kohta syntyykin, johon minä että toivottavasti ei totta vieköön!

Meidän 6 v sairastui sikaflunssaan tiistaina, ja vielä tänäänkin kuumetta on ollut 39,6 korkeimmillaan. Astmaa taustalla, joten kyllä mä olen ollut aika tarkkana hengittämisen kanssa. Nyt näyttää siltä että pahin olis takana, mutta kuulemma tauti on siitä kehveli, että oireet voi loppua kokonaan ja sitten pum tulla raju jälkitauti. Tamifluta lapsi sai, ja luotan nyt lääketieteeseen ja toivon että säästää pahemmilta seuraamuksilta.

Onpahan vienyt ajatukset pois masuasukkaan mahdollisista ongelmista. Ja sitten toisaalta, olen kuitenkin sitä, että jos saan kehitysvammaisen lapsen jolla ei ole muita rakenteellisia terveysongelmia, niin kysehän on vain omanlaisestaan persoonallisesta tyypistä :). Täytyy olla iloinen siitä erilaisuudesta mitä maailmassa kukkii. Eli onni on palannut odotukseen pienen varjon käväisyn kautta. Vielä mennään kuitenkin magneettitutkimukseen, jossa aivojen rakennetta tutkaillaan erityisen tarkoin.

Ihanaa Sagas ja muutkin, joilla neuvolat ja ultrat osoittaa kaiken menevän mallikkaasti. Itsellä maha alkaa olla jo kiristävä ja ahdistava, kauhistuttaa että kuinka suuriksi sitä tällä kertaa tullaankaan. Kaikki on edessä tuollaisena suippona säkkinä. Närästyskin on tullut kuvioihin, ihan luvatta näin aikaisin! Painoa kertynyt 4 kg mullekin, mutta nyt pientä hoivaillessa on kyllä tullut mässytettyä kaikkea herkkua ihan liikaa.

Treenistä: mä olen käynyt jumppaamassa aika aktiivisesti vaikka maha on naurettavan suuri. Nostelen painoja, tanssin ja joogaan. Niin kauan kuin ei supistele, voi tehdä melkein mitä vaan. Mulla ainakin pysyy selkä kunnossa vain ja ainoastaan jatkuvalla lihastreenillä.

Terveisiä kaikille, joulufiilikset valtaa jo alaa, nauttikaa viikonvaihteesta!

Berenike 23+5

Vierailija
32/35 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli juuri rekisteröidyin palstalle ja täällä la olisi 22.3.

Masu on jo kasvanut aikalailla ja painoakin on tullut vajaa 5kg.. eli vähän liikaa. Pikkuinen tykkää kovasti rokkailla, etenkin sillon kun äiti koittaa levätä! Eilen oli tosin niin kovat jamit menossa, että tänään onkin sitten oltu vähän rauhallisemmin :)

Tämä on toinen lapsi, joka meille on tulossa. Ensimmäinen kuoli kohtuun silloisen raskauden aikana... on vielä vähän hakusessa että puhummeko esikoisesta vaiko eikö.. sehän on jokaisen oma päätös, miten asian miettii. Tuota keväistä tapahtumaa seurasi se, että sairastuin masennukseen mutta kun vihdoin menin ammattilaisen puheille, niin sain sieltä todella paljon apua. Käyntejäkin on enää harvakseltaan ja lääkitys on miedoin mahdollinen! Viimeksi lääkärini totesi että olet terve nuori nainen, joka nauttii raskaudestaan :)

Vierailija
33/35 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kika ja ihana kuulla että olet toipunut raskaasta menetyksestä!Voimia sinulle!

Nappula sulla on tosi pieni ja söpö maha, itsellä jo hiukka isompi :)

Kiitos treeni-kuulumisista B!Kiva kuulla miten muilla menee sen suhteen.

Viikkoja nyt 24+3 ja koko viikonlopun ollut tosi kovia kramppeja vatsassa ja samalla vatsa muuttunut kivikovaksi...olen nyt siis ottanut vähän rauhallisemmin ja lueskellut vaakatasossa. ihan kiva välillä näinkin! Neuvolassa kaikki oli viime torstaina hyvin. Verenpaineet tuppaa aina olemaan neuvolassa koholla mutta kotona sitten taas ei...jännä ilmiö. Vauva kasvaa hyvin sf- mitta oli 22.

Nyt odotellaan lunta!!!

Vierailija
34/35 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä lueskellut usein keskustelua, mutta sitten ei ole tullut kirjoiteltua omia kuulumisia. Alussa pahaa oloa oli melko usein, mutta tässä vaiheessa olo on ollut kyllä hyvä ja ruoka ja herkut maistuvat oikein hyvin. Nyt alkaa huomaamaan kylläkin, että reipas kävely veinaa aiheuttaa vihlontaa vatsassa, mutta ei auta kuin hiljentää vauhtia. :) Mahakin jo mukavasti näkyy päällepäin ja potkutkin on tuntuneet jo useita viikkoja.

Metsämansikka rv 23+6

Vierailija
35/35 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaas mammat, kohta se kalenteriluukkujen avaaminen alkaa, parin päivän päästä. Minne se aika on oikein kulunut ja ennenkuin huomaammekaan niin on jo maaliskuu...

Kylä mulla vaan on jo iso maha kun viikonloppuna paikallisessa tapahtumassa mua onniteltiin et Onneks Olkoon, teille onkin tulossa JOULUVAUVA!!! Toinen kyseli et joko sulla alkaa loma? ...oli kiva nolostuttaa ihmiset ja todeta et maaliskuun puolivälissä vasta LA mut heittin oma vika kun näin kuvittelivat. Olen mä kyllä jo miettinyt et missäs koossa sitä tosiaan ollaan maaliskuussa...

Tiistaina olisi lekurineuvola, tarviin taas uuden saikun kun saikku loppuu huomiseen et toivotaan et nyt olisi tarpeeksi viikkoja kirjoittaa pidempi kuin 1,5-2vkoa. Nyt siis oli ihan 2,5vkon pätkä kun tuo sijainen sen kirjoitti ;)

Meidän 2v2kk tuntuu olevan uhmis päällä kun tuntuu et pienimmästäkin asiasta saadaan hepuli jos ei mene neidin mukaan, välillä raivoaa oikein kunnolla. Sit kun kiellät niin pitää yrittää joko repiä äitin naamaa tai lyödä et pidä siinä sitten sylissä mut onneks nää raivarit menee suht nopeesti ohi. Jos ollaan kotona niin jätän sen siihen paikkaan missä on mut tosiaan jossain kaupas tai parkkipaikalla aikasta hankalaa mut tätähän tämä elämä on näiden pienten kanssa :)

Mut nyt mua tarvitaan, palaillaan!

Jos kuka ken haluaa aloittaa tiistaina joulukuun pinon niin saa aloittaa, mä en halua pinon aloitusta itselleni, on vain sattunut et kukaan ei vain ole ehtinyt sitä ennen mua ;)

Jaksuja kaikille!!!!

Neljäs 25+1