Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Huhtikuun helmet 2009 marraskuuhun***

01.11.2009 |

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/9/viestiketju/1050997/_huhtikuun_h…

3kk:

Kaarna@laiva 3kk 61cm 5950g

4kk:

Iza80 4kk 65cm 9000g

Jadeade 4,5kk 65cm 7190g

Magda83 4kk 63,3cm 5860g

Orvokki1 4kk 63cm 6420g

Paik 4kk 63cm 6295g

Pikku-Keiju 4kk 64cm 6005g

Sailori 4kk 66cm 7395g

Smoothie 4kk 62cm 5495g

Tiituska 4kk 68,5cm 8585g

5kk

Emminen 5kk 70cm 8430g

Juliaana 5kk 66cm 6910g

Kristiina75 5kk 69cm 7950g

Lyyti 5kk 65cm 8360g

Mikumamma 5kk 70,5cm 9500g

Pikkanen09 5kk 64,6cm 8255g

Pikku-Tiuhti 5kk 68cm 8055g

Satuilija 5kk 67,5cm 7340g

Shinon 5kk 69cm 8880g

Tuuti 5kk 67cm 7350g

Verticia 5kk 66,5cm 7100g

Äitsykkä3 5kk 68cm 7845g

6kk

Kaisa_kissa 6kk 73cm 8940g

Pikkuäiti 6kk 70cm 9810g

Prinsessa65 6kk 70cm 7500g

Päkkänä 6kk 66cm 10250g

Sande75 6kk 69cm 7575g

Sirppu83 6kk 70,5cm 9005g

Taapero82 6kk 70,7cm 10.80kg

Tsili 6kk 64cm 6830g

Vikasi 6kk 71cm 9460g

Kommentit (207)

Vierailija
161/207 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin pitkään noita rokotteita, mutta päädyin sitten ne ottamaan kun meillä on noita koululaisia (Esikoinen ja serkkupoika) jotka takuulla tuovat kaikki pöpöt kotiin. Eli eilen käytiin Pikkuiselle ottamassa sekä kausi-influenssarokote ja sikainfluenssarokote. Jonotettiin rapiat 2 tuntia. Aika meni yllättävän nopeasti ja Pikkuinen käyttäytyi tosi hienosti. Oli ilmeisesti riittävästi seurattavaa ja katsottavaa.

Tänään sitten tuo possupiikin kohta on ihan kuuma, poika kitisee asiasta kuin asiasta ja lämpöä on siinä 38 asteen tienoilla. Nyt on ulkona päikkäreillä, nukahti ulos päästyä välittömästi. Toivottavasti tokenee nopeasti, kun huomenna olisi isomummon 80-v kekkerit.

Mukavaa viikonloppua!

162/207 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urho nimittäin. Kuka tytöistä opetti? Inka? Sylvi? Aamu?

Kiitos meidänkin puolesta kaikille miitteilijöille. Oli hauska nähdä! Vähänkö Sylvi ja Aamu oli kasvaneet. Urhokin ehkä, sitä ei vain niin itse huomaa. Inkakin oli niin suloinen ja Lyytiä hauska nähdä IRL. Mutta missä oli Tiuhti ja Nausikaa? Ensi kerralla sitten.

Kiitos vielä Aamulle lelusta, Urho diggailee. Jotain siellä miitissä tapahtui, kun Urho päristeli koko illan ja nyt aamun. JA mikä parasta, heräsi vain kerran viime yönä (ja sitä edellisenä kaksi!) Juu enkä edes doupannu millään :) Pitäkää peukkuja, että unet jatkuu. Mitähän ne vauvaksi höpötteli?

Selvisi myös se, että Urho syö ilmeisesti jotenkin hassusti. Luulin, että ihan normaaalisti, mutta nyt kun tarkemmin ajattelee, niin ehkä se on siinä suhteessa hiukan outo. Ei avaa oikein suutaan ja työntää kieltä ulos - yrittää jotenkin imeä ruoan.

Ai niin, sain kutsun työhaastatteluun, mutta olen unohtanut, mitä työtä oikein hain, mistä mihin se oli ja mitä sisälsi. Enkä löydä ilmoitusta enää mistään. Nooh, kai se ensi viikolla selviää, ei vaan ehkä anna ihan kaikkein skarpeinta kuvaa ihmisestä.

Iloa viikonloppuun,

Sande ja Uni-Urho

Sisältö jatkuu mainoksen alla
163/207 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se sitten karkasi vankilasta. Eli kiipesi tuosta kävelytuolistaan pois. Luulin, ettei se ole mahdollista, mutta kuitenkin nähtävästi on.

Onneksi vielä toistaiseksi pysyy matkasängyssä.

Luukkaalle pikaista paranemista. Ja Päkkänälläkö oli VTI, inha vaiva. Jos usein on, voit pyytää lääkäristä estolääkitystä. Mä oon ollut tyytyväinen, kun jos musta tuntuu, että on tuloillaan, voin ottaa yhden tabletin (ei siis mitään jatkuvaa kuuria) ja se yleensä auttaa. Jos ei, voi syödä 3 päivää.

Nyt pitsaa!

Vierailija
164/207 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä meni plörinäksi kun nukahdin joskus neljän aikaa yöllä. Töihin oli turha edes kuvitella menevänsä joten päivä on vietetty kotona vessassa ja sängyssä. Meneehän se päivä tietty näinkin ;-) Olo alkaa olla jo aika kondiksessa. Mulla on tuo tuollainen estolääkitys, että tabu yöksi jos siltä tuntuu. Taidan siirtyä nyt siihen 3 kk jatkuvaan estolääkitykseen. Sain kyllä myös lähetteen että voisivat katsoa onko jotain "rakenteellista" vikaa. Pitää ottaa se joskus ohjelmaan.

Meidän poika on päristellyt tänään koko päivän. Räkä vaan lentää. Sitten se on muutenkin keksinyt tuon kielen ulkoiluttamisen. Etenkin kun on hauskaa niin suu menee virneeseen ja kieli tulee ulos suusta jännästi törröttämään. Eikä ole taatusti tullut muhun, ei ole, varmasti! :-)

Kyllä mua edelleenkin naurattaa kun Urho menee omassa kastissaan. Välillä sitä miettii että ihanko oikeasti nää lapset on saman ikäisiä.

Meillä poika on niin pontso ettei se mahdu tripp trappista karkuun mitenkään. Mutta eihän tuo raukka edes sängyssä yritä mahalleen kääntyä puhumattakaan siitä, että yrittäis karata siitä tai edes kammeta pystyyn. Ainoa mistä voidaan yrittää venkoilla on sitteri tai kaukalo jos remmit ei ole kiinni. Niissä kun vetää selän kaarelle niin pääsee puoliksi livahtamaan pois. Juu, ja ei ole muuten luonteesta kiinni, siis siitä että ois rauhallinen. Se huolehtii äänen käytöllään komentamisesta ynnä muusta. Mutta jos siitä tulee isän poika niin se on sitten sarjassamme; laiska pääsee helpommalla ja antaa muiden rehkiä.

Vierailija
165/207 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jupe hakkaa päätään kirjahyllyn lasioveen. Yrittää kurottaa tavaroita lasin takaa, mutta lasi on tiellä ja sitten osuu otsa, kops. Niin ne on erilaisia lapsukaiset, jupe ei koskaan lähtenyt ryömimään niinkuin kaks vanhempaa vaan ryhtyi konttaamaan suoraan. Nyt nojailee lelulaatikkoon polvien varassa, eli yrittää jo ylös, auts. Ilman tukea istuminen ei vielä suju ja sitä rupean kyllä nyt opettamaan urakalla, että putois sit pyllylleen kun yrittää seisoa. Kohta pitää pinnasängyn laidatkin laskea.

Meillä nukutaan nykyään niin surkeasti, että toi pinnasänkyjuttu oikeesti haittaakin. Muutaman kerran unikoulua pitäneenä näen jo itseni roikkumassa siinä sängyn laidalla. Selkä kipeytyy pelkästä ajatuksesta.

Oli sit ilmeisen hyvin järjestetty meillä rokotukset, kun jonoa oli 10 minuuttia. Ja kertakäynnillä saatiin pojat rokotettua. Aikuiset jonottaa vesisateessa tunteja ja meillä suurin suru oli, että sitä hienoa autoa ei saanut mukaan, kun lähti kotiin. Olis pojat jääneet leikkimään neuvolan leluilla, jos olis saaneet.

Sain käsiini miehen vanhan neuvolakortin! Nyt voi sit tehdä koko perheen kasvukäyrät ja ihmetellä, kuka tulee keneenkin. 6kk mies oli lyhempi kuin jupe mutta painavampi, minä taas olin pidempi ja kevyempi. Esikoinen oli aika lailla miehen mitoissa ja keskimmäinen oli varsinainen hoikka poika.

Nyt jupe nukahti syliin sen lelulaatikko-onnettomuuden masentamana. Pitänee kuskata rattaisiin

tuuti

Vierailija
166/207 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, tytöt opettivat Urhon päristelemään! Mitenkäs muuten niitä autoleikkejä vähän ajan päästä leikittäs? Urho on kyllä paljon vanhemman olonen, ei edes näytä enää vauvalta, vaan isolta pikkupojalta!

Tsempit Päkkänän tulehdukseen!Ei kuulosta kivalta ei.

Meillä taitaa nyt olla vierastusta ja eroahdistusta ilmassa. Alkoi heti kun 8kk napsahti täyteen. Nukkumaanmeno iltaisin on taas ihan h****ttiä ja sitten heräillään ja huudetaan taas. Silittely ärsyttää väsynyttä Sylviä ihan hirveästi, sylissä piristytään höpöttämään ja sit ollaan entistä väsykärttyisempiä. Neiti oikein taistelee nukahtamista vastaan. Sitten jos herää siihen, ettei äiti ole enää vieressä, alkaa hirveä rääkynä. Ensin luulin et tää johtuisi hampaista. No, eilen huudon myötä tuli oksut, ja voi sitä ilon määrää kun äiti laittoi valot päälle ja alkoi siivoamaan sotkua! Jes, valot, äiti, ei nukutakaan, kivaaaa!

Ja kun eilen lähdin YKSIN kauppaan illalla, niin Sylvi alkoi kitisemään isin sylissä heti kun äiti hävisi näkyvistä, kitinä loppui jos kurkkasin oven raosta. Mä oon muuten ihan fiiliksissä nykyään jos pääsen yksin kauppaan, voisin viettää K-supermarketissa vaikka kuinka monta tuntia! Voiskohan niille esittää taustamusatoiveita?

Nyt pitää mennä kääntämään naamallaan kitisevä tyttö takas selälleen ja lämmittää jotain jännittävää 8kk purkkimönjää (kummasti ne klimpit menevät jo alas), mukavaa viikonloppua kaikille!

t. Tsili& Sylvi

Vierailija
167/207 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koti-isä kävi eilen kaupassa yksin. Yleensä käydään yhdessä. Muiden ostosten mukana tuli sakulle 30(!!) purkkia ruokasosetta, 18 purkkia velliä, 10 purkkia puuroa sekä 2 hiutale puuro laatikkoa. Poitsu ei siis tarvitse vähään aikaan ruokaa. Ei ole vaan paikkaa mihin tuon satsin eväitä sijoittais. Tais sillekin tehdä kauppa reissu yksin hyvää...en huomannut kysyä mitä taustamusaa siellä soitettin. Varmaan jotain piilomainontaa musan seassa (osta, osta, osta).

Olo jo aika kondiksessa. Lääkkeistä tulee vaan huono olo. Pojat oli mummolassa viime yön, että sain nukuttua viimeiset taudin rippeet pois. Nukuin niin sikeästi, että kun heräsin en tajunut missä olen. Saku oli nostanut mummolassa raivohuudot joka kerta kun piti nukkua vaikka iskä oli paikalla. Eroahdistusta ehkä täälläkin kenties.

Aamulla jaksoin siivotakin vähän. Poitsu taas sotkee minkä kerkee kun repii talouspaprua. Huomenna olisi luvassa taas asuntojen katselua. Huokaus! Osaan jo kuvitella Sanden ensi kuun urakkaa kun pitää muuttaa. Huh huh! Urho on varmaan innoissaan kun pahvilaatikoilla tulee nurkkiin.

Mukavaa lauantaita!

Vierailija
168/207 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin oli Euromarketissa taannoin piltti kampanja jos osti 10 piltti tuotetta sai tupupupuna kirjan. Ostin sen satsin, että melkein 4vee sai kirjan. Se oli jo aikamoinen määrä vauvanruokaa. Saiko Saku 3 kirjaa?

Pientä nuhaa on Tompalla. Viimeyönä itki hiukan. Muistin sen, että laittaa äidimaitoa nenään ja sillä mentiin yö kohtalaisesti. Mies valittaa nyt kurkkuaan jos sillä menee nenä tukkoon täytyy kait tirauttaa maitoa pari pisaraa.

Täältä on lumet sulaneet kokonaan lumiukko pihassa oheni ja taisi jo iltaan mennessä kuihtua kokonaan pois. Viikonloppukin tuli taas ja kohta mennyt, ei tässä huomaa aina mikä päivä menossa on. Mutta mukavaa viikonloppua kaikille!

Tomppa muuten ihastunut ammekylpyyn, läiskyttää vettä käsillään riemuissaan luulen, että kuvittelee uivansa pitkänkin matkan.

Vierailija
169/207 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on esikoinen reilussa kuumeessa 38-39 näyttää mittari. Saa nähdä alkaako röhkimään?! Saku ei tee muuta kuin yskii ja aivastelee. Käsikuume mittari kertoo ettei kuumetta ainakaan vielä ole.

Muuta kerrottavaa ei sit oikein olekaan. Yö meni kohtalaisesti 2 huutokertaa nukahtamisen jälkeen. Syönnit 02, 05 ja 0630 viereen nukkumaan ja 08 ylös. Miten se muuten oli, monellako vauva vielä syö yöllä tissiä ja pulloa? Koska olette ajatelleet lopettaa?

Suunnittelin katsovani vähän ohjelmia boxilta, mutta päästin potilaan pleikalle. Täytyy sitten kai tehdä jotain hyödyllistä, yök!

Vierailija
170/207 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nää sunnuntai-illat nykyäänkin tuntuu jotenkin niin raskailta, vaikka sinänsä sunnuntai ei meillä eroa päivistä muista, kun minä olen kotona aina ja mieskin tekee vuorotyötä, että vapaapäivät on miten sattuu. Töissä on nytkin.

Vai että Urho pärisee. Inka ei tunnusta opettaneensa, vaikka niin sievästi Urhoa kädestä pitikin ja sormella silmään tökki. Ei nimittäin meidän neito osaa tuota taitoa lainkaan. Mutta kiitokset tosiaan miitistä läsnäolleille vielä näin monen päivän jälkeen. Kävitte sitten vielä taidetta katsomassa. Hurja meno! Me käveltiin miehen kanssa 2h linjalla Kauppatori-Eira-Töölö, kun lapsi nukkui.

Meni sitten siinä vissiin koko loppuviikon unet. Tänään esim nukkui päikkäreitä 1x20min ja 1x35min. En tajua mikä noita päikkäreitä vaivaa. YÖt menee suht ok, nukahtaa illalla hienosti, herää 1-5krt/yö.

Kauhiasti tauteja täällä. Päkkänän pissis ei oo kiva. Ja Sandekos se kanssa tunnustautui vti-kärsijäksi. Raukkoja teitä. Siis vaik Sandella ei nyt kai päällä tauti olekaan.

Pikkuinen Luukas-polo kanssa surettaa. Saisi jo loppua taudit siellä.

Ja mitäs pikkuäidin isopapalle kuuluu? Tein muuten sen omppupiirakan. Hyvä olis ollu, jos en olis polttanu. Hemmetin Miitta-täti. Unohtui piirakka uuniin. Juu, meillä leivottiin lauantai-iltana kymmenen jälkeen.

Oliko Päkkänän asuntokierros tänään antoisa?

Nyt pitäs mennä laittamaan silmät kiinni. Ristissä ne jo on.

Lyyti

Vierailija
171/207 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kaksikin, molemmista tisseistä nimittäin.

Meillä on pureskelu mennyt siihen pisteeseen, että tyttö on saanut aikaiseksi kertaalleen haavat molempiin rintoihin. Tosi kiva. Ylähampaan puhkeaminen oli huono juttu tuon kannalta. Pureeko teidän vauvat teitä?

Lyyti the haavoittunut

Vierailija
172/207 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengis ollaan...Ab-kuuri huome aamul loppuu!!

Pikkumies nukkui tänäänkin 2,5h ulkona, oli ihana aurinkoinen sää ja muutama plus aste. Yötki menee ok, 1-2 krt herää, kerran syö.

Tänään etin isoveljen 80cm vaatteita, pitäs ne pestä valmiiksi,jotku 74cm on jo pieniä.

Huomen 3v ka 5v possupiikki, viime viikolla olis kans ollu rokotuspäivä, mut olin siel sairaalas ja iskä töis...

Jospa nämä meidän taudit pikkuhiljaa ohi...Toiveajatteluahan tää vain on!!

Ihana toi Talent-ohjelmas se Iina, olis saanu voittaa!!

Ja mä tykkään tuosta Kadonneen jäljillä-ohjelmastakin.

Huomen taas arki astuu ja kolmen termiitin hoito mulla päivät. Tuntuu et paremmin menee päivät kun yksin oon heidän kans.

Eilen olin jouluostoksilla, ei enää montaa lahjaa puutu..Kallista puuhaa, satkuja menee...(jos olis mistä menis)

Joulukortti tilauskin tehty.Ollaan aina tehty lapsista joulukortti valokuva.Tänä vuonna ollaan oikein ajois, ku nyt jo...

Mut palataan, touhukas viikko edes...

Äitsykkä3 ja termiitit

Vierailija
173/207 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin uusimman vauva-lehden ja koetan tavata sitä unikoulu juttua. Eli puolivuotiaana voisi jo yösyötöt jättää. Meidän täytyisi pitää ensin unikoulu tuolle kohta 4vuotiaalle herää ihan joka yö ja kömpii meidän sänkyyn. Nukahtaa tosin omaan sänkyynsä (joka on omassa huoneessa) eikä yöllä mitään juo eikä syö.

Tomppa syö eli imetän yöllä. Mutta tutin kanssa toimii, että imetän hiukan sitten laitetaan tutti ja poika nukkuu aika kivasti ellei ole nuhaa tai muuta vaivaa kuten mahanpuruja. Esikoista yöimetin yli vuoden ikäiseksi, muistan sen itkun kun yösyötöstä vierotettiin se oli raastavaa. Ensin jäi päiväimetys seuraavaksi lopetin yöllä imettämisen ja lopulta ilta ja aamu tissitkin jäi pois. Poika oli 1v7kk. Siinä vaiheessa olin tosin jo aika epätoivoinen kun ajattelin imettäväni vielä kun poika lähtee kouluun.

Tomppaa en niin pitkään haluaisi imettää, sillä näähän puree kun niille tulee hampaat se on kait tosi kivaa maistaa äitiä. Tompallakin nyt alhaalla kaksi pientä hampia. (nimimerkki purtu ja kipeä rinta) Ja Tomppa nipistelee pienillä sormillaan. Nipistely on mielestäni melkein vielä ikävämpää. Mulle tulee ihoon herkästi jälkiä, kaulakin täynnä pieniä kynnen jälkiä. Pitää taas leikata Tompan kynnet.

Kukas sen Talentin voitti? Mä oisin tykännyt siitä sirkuspojasta joka tippui jo aiemmin. Tomppaa en ehtinyt ilmoittaa sinne. Olisi ihan varmasti voittanut (kuolaava, laulava ja soittava vauva joka lopuksi pulauttaa sapuskat soittopelin päälle). Kadonneen jäljillä ohjelmaa olen seurannut kanssa joskus kun olen sen huomannut. Sinne pitäisi ilmoittaa se meidän sähkömies, olisi kiva kun takakuistillakin olisi valot.. mies on aikonut ruveta teeseitsesähkömieheksi ja mua vähän pelottaa. Lyytille vielä omenapiirakkaa ei kannata polttaa suosittelen munakelloa elikäs ajastinta. Meillä tuossa hellassa sellainen muuten polttaisin kaiken mitä sinne laitan tai vahtisin ja ottaisin raakoina pois. Leivoin muuten niitä sämpylöitä melkein Lyytin ohjeella korvasin grahamjauhot sämpyläjauhoilla ja erikoisvehnäjauhot puolikarkeilla, mutta yllättävän hyviä tuli siis mun tekemiksi oikein syömäkelpoisiakin.

Meilläkin olisi rokotuspäivä keskiviikkona esikoisen vuoro nyt. (kadehdin tuutin piikkipaikan järjestelyjä) Taas saadaan jonottaa vaikka neuvolassahan isommalla on jo mukavaa kun siellä on leluja ja kavereita. Täytyy nyt vielä miettiä viitsiikö sinne piikille viedäkään. Isopapalta otettu viimeviikolla sikaflunssa näyte, mutta tulosten saaminen kestää. Tervehtymään päin kuitenkin on pappa.

Vieläkin huvittaa ne Sakun muonavarastot. Mihin ne mahtui? Nyt lähden nukkumaan ehkä tai katsomaan televisiota miehen kanssa kun sekin vielä valvoo kun menee huomenna iltavuoroon pitkästä aikaa ellei sitten ota saikkua kun on aika kipeän oloinen. Pikkuisännät nukkuu toistaiseksi.

Hyvää yötä! Ja reipasta alkavaa viikkoa!

Vierailija
174/207 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen totaalisen heikko luonne, enkä pysty yöllä nukuttamaan lasta ilman maitoa niin kauan kuin imetän. Meidän lapset eivät ole huolineet tuttia, onko se syy vai seuraus, sitä en tiedä. Joka tapauksessa meillä on yösyönnit loppuneet yhtä aikaa imetyksen kanssa, ja kakkosen kohdalla varsin radikaalisti, eli tissit piiloon muutamaksi päiväksi ja koko imetys kerralla seis. Toki ikää oli yli vuosi, että varsinaista tarvetta ei kyllä ollut enää kuin henkisesti.

Viime yönä yritin vähän pitää unikoulua, kun jupe on valunut meidän sänkyyn nukkumaan. Luovutin pinnasängyn kanssa kahden aikaan, kun mies mutisi jotain työaamusta. Kolmen aikaan kakkonen tuli meidän sänkyyn. Mahtui hyvin, kun jupe nukkui mun mahan päällä. Nyt on niska jumissa ja edelleen pinnasängyssä on nukuttu ehkä 4 h. Ei niin hyvä suoritus. Kohta alkaa se eroahdistuskausi, eli sit ainakin nukutaan kainalossa.

Kun sais edes isommat pysymään omassa sängyssään. Esikoinen nukahtaa meidän sänkyyn melkein joka ilta, mutta nostetaan omaan sänkyyn yöllä ja kakkonen herää harva se yö, mutta nukahtaa yleensä omaan sänkyynsä illalla. Eli toinen ei osaa nukahtaa itse, mutta nukkuu kuin tukki yön läpi ja toinen osaa kyllä nukahtaa, mutta ei halua nukkua yksin.

Meillä on muuten lapsilla oma hylly ruokakaapissa, missä on jupen muonat ja isompien murot. Jupen ruoat valtaa tilaa muilta tavaroilta. Haluan pitää monenlaista vaihtoehtoa hyllyssä, ettei joka päivä syötäis kanaa ja kasviksia niin väkisin tulee 20 purkkia ruokaa aina välillä kaappiin. Hyvänmakuista puuroa etsitään edelleen, jupe kakoo kovasti ainakin muksun kaurapuurolle, teki sen sit äidinmaitoon, naniin, riisivelliin tai veteen. Jos sekoittaa yli puolet hedelmäsosetta vähän menee pahimpaan nälkään, mutta sit rupee taas tilaamaan parempaa ruokaa eli loput soseesta tai pelkkää velliä. Niitä valmiita puuroja purkissa on kokeiltu paria, mutta ei nekään oikein uppoa. Jos jatkaa maidolla niin paremmin. Haluaisin kuitenkin saada sinne iltaruokaan jotain tukevampaa, että jos se vaikka auttais siinä nukkumisessa.

Hauskaa alkavaa viikkoa

tuuti

Vierailija
175/207 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti tulin vaan kommentoimaan tuutille tuosta puurosta, koska meillä on sama meininki. Muksun kaurapuuroa saa jonkun verran laapottua kun laittaa sosetta ja varaa jonkin verran aikaa ja kärsivällisyyttä. Mutta meillä uppos hyvin Muksun mannapuuro ja puhtipuuro. Joten taidan jatkossa suosia niitä jonkin verran. Mutta täytyy kai yrittää pitää silti valikoimissa kaurapuuroa että maistuu isompana edes jotenkin.

Päkkänän miehen ostokset kuullostaa mun ostoksilta, okei, en oo vielä kertaakaan ostanu 30 purkkia. Mutta mä oon just semmonen et ostaisin mieluummin kerralla enemmän kun olla vähän väliä ostamassa.

Aamu on jatkanu samaa rumbaa edelleen, eli nukahtaa sänkyyn ja sit tunnin päästä itkut. Onneks jatkaa kuitenkin unia jonkun ajan päästä ja nukkuu yön... tai ainakaan äiti ei herää. Mutta se ei takaa etteikö se saattais heräillä. Mies päivysti viikonloppuna ja joutu lähtee la-su yönä keikalle joskus 01 aikaan, oli tullu takasin 04 aikaan ja käyny suihkussa ja nukkumaan 04.30, mutta tämä äiti ei ollut edes tietonen et oli isäntä käyny töissä välillä. Oltiin sovittu että saan nukkua aamulla jos ei tuu keikkaa, no minähän yritin kovin potkia miestä ylös, mutta kun kerto olleensa keikalla kiltisti nousin. Ja mietin että saa vissiin seinät kaatua ympäriltä että mä huomaisin, mutta kun lapsi inahtaa niin oon heti hereillä.

Nyt antamaan maitoa lattiakieppujalle, joka laittaa itseänsä piiloon pyyhkeeseen.

Satuilija ja Aamu reilu 7 kk

Vierailija
176/207 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tukos tai purema rinnassa, pakkohan silti imettää tai käy kipeämmäksi.

Puuroja, Tomppa yökki kun äiti teki limppistä riisipuuroa. Jupekin voi tykätä enempi niistä alk.8kk puuroista kun niissä enempi makua. Pikkuvauva puurot on aika mauttomia. Tomppa söi illalla sellaisen purkillisen muksu hedelmäpuuroa, hätä meinas oikein tulla kun ei tarpeksi nopeasti lapottu puuroa suuhun. Kyllä muksu tietää.

Imetyksen lopettaminen siinä vuoden iässä kun saisi tehtyä ehkä aiemminkin. Tutistakin pitäisi päästä eroon kohta puoliin. Esikoisella ei tuttia ollut joten aivan uusi tilanne edessä, mutta kummasta eroon ekaksi?

Vierailija
177/207 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa jos saisi vähän kirjoitettua.

Prinsessalle onnea, ihanan rohkea olet:)

6kk neuvolassa mitat 8245g ja 70cm jos joku viitsii päivittää meidät listoille.....kiitos.

Sikapiikki otettiin kaikille muksuille ja meillä kävi säkä että saatiin kaikille samalla kertaa, kai ne sääli mua kun istuin siellä arvauskeskuksessa 2,5h, 3muksun kanssa.

Nyt piikin saamisesta on jo kolmisen viikkoa eikä ketään muksuista saanut mitään reaktioo siitä, hyvä niin.

Olavi nousee nyt polvien päälle ja heiluu siinä sitten kunnes kaatuu jollei äiti kerkee koppia ottamaan.

Vetää itseään kyynerpäitten avulla ja vauhti on aikamoinen, huvittavan näköistä.

Olavi on aikamoinen mummojen naurattaja, kaupassa ihmiset pysähtyy lässyttämään Olaville, johtuuko ruskeista silmistä? Muut tummasilmäiset onko sama "ongelma"?

Käytiin hammaslääkärissäkin, niin turhaa!

Sanoi ettei edes pullota hampaat vielä, neljä päivää hampulilääkärin jälkeen tuli eka hammas:) ja nyt ylhällä näkyy kaksi hammasta jo:)

Ehkä käynti optikolla auttais!

Ainoo hyöty käynnistä on se että tutkivat meidän veden fluoripitoisuuden.

Paljon oli taas tautia liikenteessä, pikaista paranemista kaikille pienille ja suuremmillekkin.

Mä olen kanssa ruvennut miettiin imetyksen lopettamista, on pari kertaa purrut niin että vedet tulee silmiin;)

Hyvi muki vinkkejä, kiitos niistä.

Meillä on kolme erinlaista kuumemittaria, käytän kaikkia ja otan niistä sitten keskiarvon:)

Meillä ruvettu syömään myös kiinteitä, eikä vastaan ole vielä tullut ruokaa mikä ei menisi alas!

Yöt täällä menee huonosti, ihan mun laiskuuttani kun en jaksa unikoulua pitää vaan otan Olavin viereeni ja annan nukahtaa tissille, kyllä sitä sitten kerkee myöhemmin nukkua.

Voikaa hyvin.

Sailori ja Olavi6kk risat.

Vierailija
178/207 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen vielä kipee. Aamulla kuumetta 39. Muut vielä terveenä, kop kop!

Kyllä mä alan kohta miettimään tuota tissittelyn lopettamista. Jos vielä vähän aikaa jatkaisi niin saataisiin noi pahemmat flunssa aallot ohitse. Meillä tuo homma on siinä mielessä helppoa kun pullo kelpaa. Täytyy kait vaan jossain vaiheessa tehdä se päätös. Mullakin on omituisesti tissi kipeä. Vasen tissi särkee ja vihloo vaikka Saku on viikonlopun sitä säännöllisesti ryystänyt. Onneksi sillä ei ole vielä hampaita. Nipistelyt on tosi tehokkaita. Luulee varmaan, että puristamalla liikenee enemmän. Tekee tosi kipeetä. Esikoisen kanssa oli helppoa kun se teki lopettamispäätöksen itse.

Muuten olen sitä mieltä, että tissin lopetan ihan varmasti ennen tuttia. Mun hento mieli ei rohkene ottaa lapselta tuttia pois ennenkuin se ymmärtää sitä asiaa itse. Esikoisen kanssa silloin sovittiin, että nyt ollaan niin jo niin iso tyttö ettei nukkumistuttia tarvita. Meillä oli joku kirjakin tuttikeijusta. Jos nyt ottaisin Sakulta tutin pois niin en kestäisi sitä lohdutonta itkua. Tissi-itkut kestän paremmin. Jos siirtyisi ensin tissistä yöpulloon ja sitten lopettaisi pullon. Oiskohan hyvä yhtälö?!

Saku kävi tänään fysioterapiassa. Normaali lapsi, todennäköisesti jättää ryöminnän väliin sanoi täti. Painoa on sen verran että se vähän hankaloittaa liikkumista. Jos 10 kk ikäisenä ei ole oppinut mitään uutta niin voi mennä käymään siellä uudestaan, muuten ei tarvetta. No, nythän tuo hytkyttää tuota peffansa jo lupaavasti jos on vaan mattoa alla että eiköhän se siitä.

Siinä päivän palat täältä.

Vierailija
179/207 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on muakin purtu tissistä ja sen jälkeen yleensä naurettu päälle. Olen sanonut, ettei ihmisiä saa purra. Nykyisin ei enää pure kuin tosi harvoin, esim säpsähtäessä jotain ruokarauhaa häiritsevää. Ystäväni lopetti imettämisen heti kun tuli hampaat, mut kun mun neiti ei juo pullosta niin oon vaan imetellyt ja helpottunut ettei purra päivittäin.

Jos Tsilillä ja Sylvillä on ollut juomistreenejä 4krt/PV kk ajan niin tuli sellainen olo, et meidän ei vissiin kannata edes sitten treenata.

Pottatreenit menee hyvin. Jalat yltää kyllä maahan, mutta kun vielä ei seisota niin siinä potalla maltetaan istua. joskus sinne tulee jotain ja joskus ei. Mun mielestä nyt on ollut tosi hyvä aika aloittaa.

Isi huusi just väliin, että "kitinä ja huuto on vähentynyt, nyt kun osataan liikkua". Nausikaa osaa siis jo kontata. Availee laatikoita ja kirjahyllystä valitsi tänään luettavaksi kirjan Scorsesesta.

Ei oltu miitissä, oltiin piikillä. Ei tarvinnu jonottaa, mut Pitskun reissulla aikaa humahti silti 2h. Siellä terveydenhoitaja kehuikin Nausikaan olevan jo niin iso poika, kun on haalarihousutkin päällä. Lohdutin neitiä, et ei se haittaa äitiäkin on luultu sedäksi. No mä oonkin meidän perheen mies...eilen rasvasin saranat ovista. Possupiikistä jälkivaivana kuumetta ja kuumotusta. Illalla olin omilla teillä niin isi sai olla parempi vanhempi ja laittoi supon (siihenhän minä en aiemmin syksyllä pystynytkään).

Nausikaa kävi Stockalla ja pääsi (voi lukea myös joutui) joulupukin syliin. Tonttu otti foton muistoksi. Sitten pääsi parkaisu. No pukiltakin ois päässy, jos se parta ois ollut oikea:D

Päätin tässä mennä miehen kanssa ravintolaan joulukuun alussa, vaikkei N osaisikaan vielä juoda. Parempi mennä ennen kuin alkaa vierastamaan.

Tsili:ymmärrän niin täysin ton, et on kivaa käydä yksin kaupassa kun saa kaikessa rauhassa katsella hyllyissä olevia tuotteita, tehdä hinta ja laatuvertailua.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja parannusta sairastaville!

Vierailija
180/207 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset oppii kyllä juomaan tissistä hampaidenkin kanssa jos maitoa tulee. Meillä ainakin isommilla pureminen oli hetken juttu just hampaiden tultua. Olihan siinä hommaa opetella juttu uudestaan, kun suun muoto muuttui.

Hyvin tollainen tissiriippuvainen pärjää illan. Olin lauantaina viihteellä (tosin autolla) ja hyvin olivat pojat pärjänneet. Vauvajogurttia olivat syöneet iltapalaksi, niin ei tule niin pian jano kuin puurosta. Aamuyöstä sit kelpasi maito, nam, ja aamulla ei jupesta voinut sanoa, että oli ollut 8h ilman maitoa.

Jupella on nyt sit vaihteeksi nuha, mutta silti viime yö meni kohtuullisesti, kun otin suosiolla kahden aikaan viereen. Johtuu varmaan siitä, että isoveljet nukkui yhdellä herätyksellä koko yön.

Kahdessa naapurissa on sikatauti päällä, että pihalla ei sit pyöri muita lapsia. Tarvii siis selvitä puistoon!

tuuti