***Huhtikuun helmet 2009 marraskuuhun***
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/9/viestiketju/1050997/_huhtikuun_h…
3kk:
Kaarna@laiva 3kk 61cm 5950g
4kk:
Iza80 4kk 65cm 9000g
Jadeade 4,5kk 65cm 7190g
Magda83 4kk 63,3cm 5860g
Orvokki1 4kk 63cm 6420g
Paik 4kk 63cm 6295g
Pikku-Keiju 4kk 64cm 6005g
Sailori 4kk 66cm 7395g
Smoothie 4kk 62cm 5495g
Tiituska 4kk 68,5cm 8585g
5kk
Emminen 5kk 70cm 8430g
Juliaana 5kk 66cm 6910g
Kristiina75 5kk 69cm 7950g
Lyyti 5kk 65cm 8360g
Mikumamma 5kk 70,5cm 9500g
Pikkanen09 5kk 64,6cm 8255g
Pikku-Tiuhti 5kk 68cm 8055g
Satuilija 5kk 67,5cm 7340g
Shinon 5kk 69cm 8880g
Tuuti 5kk 67cm 7350g
Verticia 5kk 66,5cm 7100g
Äitsykkä3 5kk 68cm 7845g
6kk
Kaisa_kissa 6kk 73cm 8940g
Pikkuäiti 6kk 70cm 9810g
Prinsessa65 6kk 70cm 7500g
Päkkänä 6kk 66cm 10250g
Sande75 6kk 69cm 7575g
Sirppu83 6kk 70,5cm 9005g
Taapero82 6kk 70,7cm 10.80kg
Tsili 6kk 64cm 6830g
Vikasi 6kk 71cm 9460g
Kommentit (207)
Tsili: Joo Nausikaa ei oo pullosta juonut sitten heinäkuun. Sittemmin olemme yrittäneet Aventin sellaisista erikois nokista, joista ei tihku lattialle kaatuessa eli vain imiessä. Siitä ei osata imeä purra kylläkin. Nuk-mukista pehmeällä nokalla suuhun menee vähän kuin vahingossa jotain mutta ainakin puolet enempi paidalle. Tää ei suju, kun oon stn. laiska treenaamaan. Jos treenaisi edes kerran päivässä ni alkaisi varmaan mennä parissa viikossa kuten se syöminenkin.
Sen sijaan oon jaksanut treenata pottaa. Siinä osataan istua varsin tomerasti ei pullikoida pois. Nausikaa osaa toistaiseksi istua vain tuettuna. Kerran pottaan tuli pissi, jonka kunniaksi sanoin pissa ja hyvä hyvä ja taputin käsiä. Nausikaasta hauskinta koskaan on jos matkin paskan ponnistus ilmettä ja sen jälkeen sanon Kakka.
Oon kauhuskenaarioissani miettinyt mitä jos maito loppuu yhtäkkiä tisseistä tai kuolen. Mitä jos mun lapsi ei opi juomaan ennen ku maito oikeesti loppuu. Vitsiskenaario on et päädyn Suomi 4D.hen äitinä, joka imettää 7-vuotiasta tyttöä ;D
Ihan törkeen vaikeeta on ollut löytää kylpyleluja pukinkonttiin...toistaiseksi ilmainen Libero-pallo on kelvannut myös äidille. Äidille ja isällehän ne ekat joululahjat enempi kuitenkin on. Ellei sit anna pureskeltavaa pahvilaatikkoa tai kodin viihde-elektronikkaa.
Siirsin jtn tavaroita ylemmille hyllyille--ala hyllyille sit kai leluja, ettei tarvii ihmetellä miks hyllyt on tyhjät. Nausikaa halusi vissiin katsoa Mustan Jään, kun kelasi videon alkuun ja painoi sitten playtä. Joo meillä on muinaiseet videot yhä eikä tallentavaa boxia.
Niin paljon onnea siihen perheeseen, johon on pikkuinen tulossa!
Ei käyty piikillä. Meidän terveyskeskus on sikaepidemia keskus--ja neuvolamme evakossa pitskussa. Jos neuvola ois edelleen tossa nurkilla ehkä viittis käydä tsekkaa jonotilanteen tai jos ois tuntejen jono ni vois ruokailla välillä kotona. Oon niin laiska ja edesvastuuton, etten jaksa mihkään Pitskuun lähteä ja sit mua pelottaa mitä siitä piikistä tulee. Onneksi en oo raskaana, koska sekoaisin sen kanssa ottaakko vai eikö ottaa.
Tsemppiä kaikille juomistreeneihin ja äideille, jotka joutuu hyppäämään yöllä pinniksen ja sängyn väliä!
Tiuhti
Eli siis vihdoin meilläkin käännytty selältä mahalleen, siis kerran ja vahingossa. Mutta kai se siitä lähtee... mutta yritystä ei oo liikaa kun ei viihdy mahallaan niin hyvin. Kun on mahallaan potkuttelee jaloillaan ja välillä on jo pyllyä nostettu. Enemmän kylläkin volumea kun ei tavoteta tavaraa joka on just niin ärsyttävän kaukana.
Nokkamukia käytellään lähinnä veden kanssa läträämiseen, ja perusmuki orthexilta on meillä. Jotain huikkia menee alaskin mutta aikalailla menee rinnuksille kun on niin mukava puolet pullauttaa pihalle. Ja tyttö tykkää juoda vettä, innostuu kun näkee ruokailun yhteydessä pullon tai mukin.
Muskarissa käytiin, Aamu ei innostunu ihan täysiä, muttei känissykään. Paitsi kun päästiin kotia, kiukkus ja raivos, söi ja lähti nukkumaan... sit onneks nukkukin joku 1,5 tuntia. Meillä on päädytty siihen ettei kolmansia päikkäreitä nukuta enää 18 jälkeen, tai siis tiimoilla, muuten ei nukahda kuin tukki sänkyynsä vaan känisee ja itkeskelee. Tänään ei nukkunu niitä kolmansia päikkäreitä ja nukahti kuin tukki, joten oma-aika alkoi.
Meillä on laiskajaakko päivä, siis mulla, ja kokkina on toiminu kotipizza. Joten meenpä hakemaan kun on vielä lämmintä.
Kaikille hyvää alkanutta viikkoa!!
Satuilija ja Aamu pikkusen päälle 7 kk.
Kiitos Päkkänälle näkkärivinkistä, oli aika pop ja nami kun testattiin! Saku ykkösvetimissään näyttää ihan parikymppiseltä pullukalta kaljupäältä! =) Semmoinen muka kovis, mut äidin mussukka kuitenkin ;) Aikamoiset työmiehen kourat pojalla.
Hyvä Aamu, siitä se lähtee!
Tiuhti: me ollaan treenattu nokkamukia jo varmaan kuukausi joka aterian jälkeen eli 4 krt/pvä, eikä onnistu ei. Mietin silloin possukuumeessa, että nyt jos joudun sairaalaan hengityskoneeseen, niin täytyykö imeväisen tulla mukana vai olla ilman maitoa. Täytyy kai skipata nokkamukit ja siirtyä suoraan normimukeihin.
Meillekin kotiutui potta Ikean reissusta. Sylvin jalat ei yllä maahan, vaikka tuetta istuminen alkaa pikkuhiljaa sujua. Sama ongelma varmaan kaikissa potissa, mutta se ei nyt ole meillä ekana asialistalla. Vai tarviiko jalkojen yltää maahan?
Keräilin just vauvanvaatteita serkulleni, joka saa vauvan tammikuussa. Niin ne näyttää pieniltä nuo vaatteet - ja muistan kuinka joskus ihmettelin et 62 koon vaatteet on isoja!
Jos tyhjäis kameran välillä, heippa!
Piikillä käytiin siis Tomppa sai rokotteen. Rokotukset alkoi 12.30, oltiin paikalla 12.15 ja porukkaa oli jo terveysasema pullollaan. Kaksi tuntia siinä sitten vuoroa odotettiin.
Meillä kokkina toimi tänään turkkilaiset miehet. Pitsaa syötiin myös kun nälkä oli kova kun ei itselle älynnyt ottaa evästä jonotukseen. Tompalla oli mukana piltti jogurttia ja tietysti äidinmaidot.
Sakusta komea isäntämiehen kuva. Ihan kuin ajattelisi, mitkäs juhlat nämä kun ei kahvia tarjota. Tai ei taida Saku vielä kahvista perustaa. Kehittelen jonkun sähköpostiosoitteen jonka laitan tänne.
First things first ; onnea Prinsessalle :) Mulla ollut myös jonkin aikaa vauvakuume mutta ajatuksen tasolla se asia täällä vielä :)
Porukka on käynyt piikillä tänään, niin myös me.
Oli tosi hienosti järjestetty terv.keskuksessa. Vastassa oli nainen joka ohjasi ensin ilmottautumaan ja sitten kutsuttiin piikille aulasta. Odotettiin ehkä vartti. (Käytiin iltapäivällä). Poju ei ollut moksiskaan ja flirttaili ohikulkijoille käytävällä kun odotettiin se 30min jälkeenpäin. Pitää toivoa ettei tuu mitään kuumetta yms.
Mitäs muuta.. ruoka siis liha ja kasvisosseet ei maistu, ollu näin pari päivää. Maito, puuro ja hedelmäsoseet menee.. Onko muilla ollut vastaavaa? voisko johtua hampaista? tai sit pojalla on menossa joku paasto näin ennen joulua ehkä..:/
Kivoja kuvia oli taas:)
Heipat!
t.iza
Mielenkiinnolla odottelen, että mitä oireita porukka on piikistä saanut. Meillä mennään ehkä torstaina, kun saan auton. Mekään ei saada piikkiä omasta neuvolasta, vaikka mitä sen on väliä, kun sinnekin pääsee kätevästi kahdella bussilla (tai kolmella bussilla, jos esikoinen ei yhtään suostu kävelemään)
Tuttipullon tai nokkamukin haikailijoille lohduksi. Esikoinen ei koskaan oppinut pullolle ja joi nokkamukista hyvin pieniä määriä ja kieltäytyi tissistä 9 kk iässä. Neuvolan täti sanoi siihen yhtälöön iskeneen vatsataudin yhteydessä, että voit laskea ne vauvajogurtit ihan hyvin nesteeksi (piti juoda jotain puoli litraa päivässä tai en mä enää muista mitä). Vähänh'n se on kallista maidonkorviketta, mutta oli meillä suurta herkkua.
Äh, nyt on taas kolme miestä samalla sohvalla, joten pää ei toimi sen enempää. Pihapuukin vaikuttais fiksulta minuun verrattuna, vai miten se Sande sanoi
tuuti
Tomppa ihan iloinen terve poika, eli mitään oireita ei tullut. Meillä neuvolantäti sanoi, että parasetamolia ei pitäisi antaa piikin jälkeen mahd.ilmaantuviin oireisiin joten paikallisapteekissa oli porukkaa ostamassa buranaa. Buranasuppoja heillä ei ollut. Apteekin täti taasen oli sitä mieltä, että mikä tahansa särkylääke (ts. vaikuttava ainesosa) voi heikentää rokotteen tehoa, mutta möi sitten buranaa epätietoisille äideille. Meilläkään buranaa ei kuitenkaan tarvittu. Laski farmaseutti, että 10kg painavalle riittäisi puolikas 200buranaa.
Tomppa makaa selällään seinänvieressä kun pyöräytti eikä nyt pääse mihinkään. Nyt on mahallaan ja eiku selällään ja suuttui. Palaan paremmalla ajalla. Itsellä särkee muuten olkapäätä kun sen kaksituntia Tomppaa eilen riiputin sylissä. Yöllä piti otin sitten buranaa.
Yksi syö leikkivasaraa sylissä ja ölisee. Joten ei pitkään jatku. Piikistä vielä, pistämistä Tomppa tuskin huomasi, silmät vaan vähän muljahti päässä. Nukahti myös heti kaukaloonsa.
osoite:tompan_mamma@windowslive.com
sinne voi laittaa myös vaikka leivontaohjeita.
Nolla. Ei mitään. Kummallista. Meidän lapsi kun on perusrokotteistakin tullut hemmetin äkäiseksi ja kivuliaaksi ja nyt ei mitään possupiikistä. Piristystä tosin sai siitä, kun nukkui vain puolet normaalista päikkärimäärästä eilen ja oli silti hyväntuulinen. Saiskohan noita piikkejä joka päivä?
Nyt on äiti väsynyt ja kettuuntunut. Piti tapella miehen kanssa, kun ei muuta keksitty. Näitä väsymyspäiviä, ei voi mittään. Paremmalla ajalla ja paremmalla mielellä sitten toiste.
Lyyti
Totesin just aamulla miehelle, että ihmekään kun tulee riideltyä. Jupe nukkuu yhden yön huonosti ja koko aamu on huutoa. Sit päikkäreiden jälkeen alkaa uus elämä. Me ollaan nukuttu puoli vuotta huonosti, niin kai se jossain tuntuu. Tuli meinaan eilen sanomista tiskikoneen täyttötavasta... Voiks turhemmasta riidellä?
Meillä ei kelpaa LÄMMIN liha/kasvisruoka, kun noita hampaita pukkaa. Jääkaappikylmä sose menee, varsinkin, jos joukossa on porkkanaa. Itse jättäisin kyllä väliin.
pesin syyshaalarit taas viikonloppuna ja jälleen lupaa 8 astetta lämmintä perjantaiksi. Pitänee luovuttaa eteisen tyhjennys ja pakata ne varastoon vasta tammikuussa. Nurmikkokin alkaa kohta kasvaa!
tuuti
Onnittelut Prinsessa65:delle ja tsemppiä kaikille sairastajille. Esikoinen on kovassa yskässä ja nuhassa, mutta kuumetta ei ole näkynyt. Sikainfluenssaa täällä odottelemme, Esikoisen luokalla on nimittäin nyt ollut jo muutama tapaus. Pikkuisella on nuha ja muutaman kerran imetys on onnistunut vasta nenäfriidan käytön jälkeen (kiitos vain vinkistä - en nyt valitettavasti muista kuka tuota ohjeisti).
Meillä Pikkuinen on lähtenyt vauhdilla liikkeelle. Ei ryömi ei konttaa, vaan kierii - ja tosi kovaa kieriikin paikast atoiseen. Välillä pysähtyy katselemaan ja justeeraa suuntaa ja lähtee taas kierimään. Pääse jo myös kynnysten yli ihan heittäen, joten saattaa minun vessareissun jälkeen löytyä ihan toisesat huoneesta kuin mihin jäi.
Meillä on nyt kasvislistalla peruna, porkkana, kesäkurpitsa, maissi, parsakaali ja kurkku sekä ihan hippunen sipulia, pippuria ja timjamia mausteena. Lisäksi olen antanut kanaa, naudanlihaa ja kalaa. Kaikkea muuta keittelen itse ja soseutan suht karkeaksi soseeksi pakkaseen, mutta joskus kiireessä käytän pakastettua perunasoseainesta (on 100% perunaa, ei mitään lisäaineita - suosittelen) ja maissin ostan valmiina soseena. Lihat olen joko keittänyt palana ja soseuttanut tai sitten keittänyt jauhelihan ja muussannut vähän haarukalla. Niin ja kurkkua en keitä :-) vaan annan sitä joko isona palana käteen samalla kun muu perhe syö tai sitten raasteena soseaterian lisänä (en sekoita muuhun soseeseen vaan annan ihan semmoisenaan). Hedelmistä ja marjoista kuvioissa on luumu, mango ja vadelma (vadelmaa ihan vähän ja keittämättä kun ovat itse poimittuja). Pikkuinen syö myös aamu- ja iltapuurot. Valikoimissa on kaura, ruis ja riisi ihan tavallisista kaupan hiutaleista. Sekaan olen sitten laittanut pikkuisen korvikejauhetta. Jäi tavaksi kun maitoaltistuksen aikaan piti jotenkin saada Pikkuinen syömään maitoa kun pullo ei kelvannut. Imetän siis edelleen.
Niin en muista kirjoittelinko maitoaltistuksen tuloksista: lievä allergia, joten voin jatkaa normaalilla ruokavaliolla ja hakea Pikkuiselle rajaa kuinka paljon maitoa voi syödä ilman että tulee oireita. Hämmästelen nyt vehnää, joka tuntuu saavan Pikkuisen ripuloimaan.
Minäkin olen jäämässä hoitovapaalle ensi syksyyn asti. Kun tein ilmoituksen sain pyynnön jäädä heti vanhempainloman jälkeen kuukaudeksi vuosilomalle - kyllähän se minulle sopii kun palkka sitten tulee kuukauden ajalta. Palkanlaskenta vielä ilahdutti minua kertomalla, että saan ensi kesänä kesälomilta vielä lomarahaakin! Vähän helpottaa ahdistusta siitä, että ensimmäisen kerran sitten 18 ikävuoden jälkeen en ole taloudellisesti omillani.
Tiuhti: Jos kalan kanssa on hankaluuksia, niin käy vilkaisemassa kaupan pakastealtaita. Ainakin esikoisen aikaan sai seitiä valmiina kuutioina ja muitakin kaloja pakastettuina fileinä joista sai sitten terävällä veitsellä sopivan palan kullekin aterialle. Kalapalat kypsensin mikrossa pienessä vesitilkassa.
Päkkänä: Meillä on talo kahdessa kerroksessa. Ylhäällä on makkarit, WC ja kylppäri, joten vaipat yms. saa vaihdettua sielläkin jos on yöllä pakko. Esikoinen leikkii nykyisin vain makkarissaan, jotta legot yms. pienet jutut eivät kulkeudu Pikkuisen suuhun. Alhaalla on keittiö, olkkari, joka nyt käytännössä Pikkuisen temmellyskenttää, TV-tila, vierashuone, WC, sauna suihkuineen ja kodinhoitohuone, joka on nyt myös Pikkuisen hoitohuone. Mielestäni yhtälö toimii, kun vietämme suurimman osan ajasta alhaalla ja lähinnä vain nukumme ylhäällä. Voi olla, että myöhemmin alakerran vierashuoneesta tulee myös Pikkuisen leikkihuone siihen asti kunnes hänenkin voi antaa olla ihan itsekseen yläkerrassa leikkimässä.
Nokkamukeista: Meillä on pehmeänokkainen muki, jolla Pikkuinen leikkii jos ei ole jano, mutta juo ihan itse jos sattuu janottamaan. Lisäksi ihan selvästi osaa käsiä ojentamalla kesken aterian 'pyytää' vesihuikkaa. Mutta tosiaan jos ei janota, niin muki on vain lelu, joka on myös kiva heittää lattialle kerta toisensa jälkeen.
Nyt sitten sämpylöitä leipomaan kun en tänään jaksanut kauppaan...
Täällä koko perhe flunssassa. Kuumetta ei oo kellään mut pää kipee ja nenä vuotaa.
Sara sai eilen possupiikin ja tänään oli lämpö pepusta mitattuna 38. Ihan pirteä tyttö on kuitenkin. Nukkuu kyllä vähän enemmän kun aikasemmin. Mikä on kyllä ihan kiva kun normaalisti päiväunet on 5x 0,5h... Muita oireita ei tainnu tulla rokotteesta!
Me juodaan kaikki maidot ja vedet nokkamukista kun ei tuttipullo oikein koskaan kelvannu ja tosiaan tissin Sara hylkäsi viikko sitten.
Paras nokkamuki on ikean kova nokkamuki. Maksaa jotain 3e ja mukana tulee lusikka, imukuppilautanen ja ruokalappu (kaukalomalli). Seuraavaksi paras on NUK pehmeä nokkamuki. Nokkatutin ostin siin erikseen ja sen saa tavalliseen NUK tuttipulloon.
Prisman halvoista nokkamukeista tulee vähän liian paljon kerralla ja sitä käytetään ku muut tiskissä. Toimii jos pimulla kova jano.
En ois uskonu että imetyksen lopetus ottaa näin koville! Sara varmaan aavisti että imetän sitä muuten 7-vuotiaaksi asti jos ei ite lopeta imemistä! Kukahan se maalaili samanlaista kauhukuvaa... Tippa meinaa tulla linssiin heti kun ajattelen etten saa enää koskaan imettää! Mies haluais seuraavan muksun vasta joskun 5 vuoden päästä. Mut enköhän mä sen pään käännä!
(Pitäis kirjottaa wordiin ku ei muista nimimerkkejä) Jollain muullakin oli raskaus- ja pikkusisaruskuume. Mäkään en kyllä kaipaa yöheräilyjä yhtään enempää tai sitä että oon ainut vauvan ruokkija sillon kun imettää, mut kyllä Saran ois pikkusisarus silti saatava! :)
Paranemisia muillekin potilaille!
Nyt pakko mennä vähän pitkälleen ennen kun pikkuinen herää..
Terv.
Sirppu ja Sara
Sirppu, onks teidän prisman mukissa reikä keskellä kantta? Niitä on meinaan ainakin meillä kahdenlaisia, reiällä ja ilman. Reiällisiin olen vetänyt teipin sen keskellä olevan reiän päälle, niin toimii maidon kanssa, vellin kanssa hyvä ilman. Nää mukit on mun favoritteja, ikean muki ihan kiva, paitsi kun sen heittää lattialle, maidot levii koko keittiöön. Suosin siis kierteellisiä kansia.
Hitsi, kukahan täällä siivois? Mamma vaan roikkuu netissä...
tuuti
Oon viettäny hieman hiljaiseloa, sekä kone että känny hajosi lokakuussa. Laeppari ylikuumeni, kun ollu sohvalla. Lisäksi muutettiin halvempaan asuntoon kuun vaihteessa. Ja sit kävikin niin, että mies sai uuden työn.. Et turhaan luovuin 15m2, saunasta ja astianpesukoneesta. Jotain positiivista, 300e vähemmän asuinkustannuksia ja parempi alue ja mummi lähellä. Lokakuun pinon luin, marraskuuta työstän ;)
Todella suuret onnittelut Prinsessalle! :) Ihanaa!
Meikäläine lihos 10kg viime kuus ja täl viikol 3kg, kävin verikokeis mut raskaana en ole. Kuvittelen varmaan, mut kai toi kuparikierukka hommansa hoitaa.. Taidanpa aloittaa ruokaremontin ja kuntokuurin.
Saara sai viime viikolla sekä possu- että kausi-influenssarokotteen, nousi seuraavana yönä kova kuume ja oksenteli. Seuraavana iltapäivänä voi normaalisti.
Meillä juodaan lasista ja pullosta vettä, mutta pumpattua maitoa eikä korviketta niistä huoli. Ei huoli enää soseitakaan (viimeiset 2vko) ja tissiä vaan, mut ei oikee aina sitäkään. Tekeekö hampaita? Onko muilla ideoita tai kokemusta samasta?
Emminen ja Saara 7,5kk
Saku sai piikkinsä tänään. Iltapäivä unet jäikin sitten vartin uniksi ja vähän ehkä oli lämpimän oloinen alkuillasta. Nukahti yöunille kasin jälkeen suoraan sänkyyn ääntäkään päästämättä (!!!??).
Mulla särkenyt kamalasti pää tänään. Aamupäivällä piti ottaa tupla lääkitys ja nyt illan särkenyt taas. Kerrankin toivon että ois vaan migreeniä.
Mulla on myös lihomisoireita. Ei taida enää imetys pitää kiloja kurissa.
tänne on jostain hiipinyt kiloja 2. Viime yönä nukuin juuri sen verran. Pää kipee ja taju jossain..
tuuti
Kiitos nokkamukivinkeistä. Sitten kun jaksan kaivaa yläkaapista normaalin muovimukin niin aletaan treenaamaan sillä. Tai sitten vesi ei vaan maistu. Ikean mukia monet on kehuneet, mutten ole viitsinyt ostaa kokeilun vuoksi. On muuten aika paljon mukeja, pulloja ja tutteja kaapeissa kokeilun vuoksi, aargh.
Erityiskiitos Tuutille vauvajugurttivinkistä jos tulee tissilakko, helpottaa vähän mieltä. Söikö teidän esikoinen puoli litraa vauvajugurttia päivässä?!
Mä en uskalla mennä vaa'alle (miten se kirjoitetaan?) Sen jälkeen kun mies siirtyi pois kotikonttorista mun mahkut käydä salilla on lähes nolla. Mies tulee kuuden jälkeen himaan ja puol kasi pitää olla iltatissi paikalla. Salin kuukausimaksut senkun juoksee. Se babysats-tunti, jossa joskus käytiin on sopivasti neidin päikkäreiden aikaan, eli ei käydä sielläkään.
Joo täälläkin voisi joku siivota. Lisäksi kaikki vaaranpaikat pitäisi vihdoin eliminoida. Onneks neidillä ei vielä kiirettä minnekään. Eilen Sylvi yritti ottaa virtaa läppärin johdosta, tai siis onneksi sieltä ei tullut virtaa. Tyttö istui tyytyväisenä sylissä kun olin tässä koneella. Sitten huomasin, että jotain on suussa. Tää koneen virtajohto lähtee helposti vetämällä irti, on jotenkin vaan magneetilla kiinni ettei kone tipahda jos johdosta vetää. No, se läppäriin tuleva pää oli siellä suussa ja toinen pää tietenkin pistorasiassa, en tiedä kuinka pitkään se oli sitä imeskellyt. Apua. Huono äiti.
Huono äiti tilittää vielä: meillä syödään nyt vaan purkkiruokaa. En ole jaksanut tehdä, pakastaa, sulattaa. Purkki on helppo, äiti on laiska.
Veto siis pois täälläkin, johtuisko tästä pimeydestä?
Ai niin, Sylvi osaa nyt istua ilman tukea! Sitä ei paljon pimeys haittaa tai sitten sai sitä virtaa siitä läppärin johdosta. ;/
Tsempit flunssailijoille!
Urho kiukkusi yön ja aamun, nyt nukkuu partsilla. Rokotuksesta ei eiliseen mennessä vielä mitään, vaikka meillä normirokotusten jälkeen rähistään pari päivää.
En tiedä, johtuuko rähinä nyt hampaista vai rokotuksesta. Yhtään hammasta ei vieläkään, mutta Urho repii käsillään ikeniään ja lussuttaa äidin ja isän sormia. Yöllä annoin särkylääkettä.
Tullaan huomenna hiukan myöhässä. Koitan tehdä yhen opiskeluun liittyvän tutustumiskäynnin aamupäivällä Urhon kanssa. Ai niin, sain sen osa-aikatyön. Alkaa joulukuun alussa. Kiva juttu, kai. Saattaa tulla vaan kiire, kun joulukuussa pitäisi remontoida, muuttaa, siivota vanha, aloittaa uusi työ ja sitten vielä joulujutut (kortit ja lahjat). Onneksi pääsee sitten Tahkolle lepäämään.
Sande
Tsili, ei se esikoinen syönyt kuin ehkä 3 purkkia päivässä, mutta siis vähentää äidin stressiä kamalasti, kun menee edes puolet suosituksesta!
Sandella kuulostaa olevan kiireinen joulukuu. Tsempit sinne. Pesin just olkkarin maton, kun siinä oli puklutahrojen lisäksi myös pissat. Eläköön iso laakapestävä vaalea matto lapsiperheessä! Tietääkö joku pääkaupunkiseudulla mattopesulaa, josta tulee puhtaita mattoja takas? Mun kokemuksella SOLia ei ainakaan kannata käyttää eikä paria pienempää liikettä. Saa maksaa 40-50 euroa hyväntuoksuisesta mutta auttamattoman laikukkaasta matosta ja se ei kyllä houkuttele.
tuuti
Unohtui taas puolet jutuista kun oli niin lahopää.
Juu - hui kauhistus, ei meille enää lisää lapsia. Niinkuin tsili oli jo pikaisesti vissiin väärin lukassut. Vaikka joskus saattaisi ihan etäisesti käydä joku ajatus mielessä niin en kyllä ajatellut 40 v lahjaksi uutta vauvaa hankkia :-). Jätän ne haaveet kyllä nuoremmille.
Saku vetelee ihan normaalia näkkäriä (suolalla höystettyä). Tuo malli näytti olevan nyt jotain Wasan luomuversioo. Siitä hyvä ettei murene helposti vaan pysyy pitkään kokonaisena ettei tartte liikoja vahtia tuota kurkkuun joutumista.
Meidän laiskajaakko löytää satunnaisesti myös konttausasennon. Edelleenkin jättäää nuo kääntymiset vähille, mutta vatsallaan viihtyy jo aika hyvin. Meidän fysikaalisen kontrolli on 23 pvä. Siellä tuntui olevan käyttämätöntä määrärahaa tai jotain kun täti oikein toivomalla toivoi, että tulkaa nyt vaan kontrolliin vaikkei olisi niin tarpeen.
Jaahans, nyt tuli pisut lattialle. Nokkamukista vielä sen verran että MAMin muki kelpaa vaan ienten narskutteluun ja ortexin normaali nokkamukista tulee liian isoja hörppyjä tai sitten ne loiskutetaan kaikki lattialle (tosi vesikestävää laminaattia... ;-) ) Nyt lähden pelastamaan pojan pissilammikosta.