Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Huhtikuun helmet 2009 marraskuuhun***

01.11.2009 |

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/9/viestiketju/1050997/_huhtikuun_h…

3kk:

Kaarna@laiva 3kk 61cm 5950g

4kk:

Iza80 4kk 65cm 9000g

Jadeade 4,5kk 65cm 7190g

Magda83 4kk 63,3cm 5860g

Orvokki1 4kk 63cm 6420g

Paik 4kk 63cm 6295g

Pikku-Keiju 4kk 64cm 6005g

Sailori 4kk 66cm 7395g

Smoothie 4kk 62cm 5495g

Tiituska 4kk 68,5cm 8585g

5kk

Emminen 5kk 70cm 8430g

Juliaana 5kk 66cm 6910g

Kristiina75 5kk 69cm 7950g

Lyyti 5kk 65cm 8360g

Mikumamma 5kk 70,5cm 9500g

Pikkanen09 5kk 64,6cm 8255g

Pikku-Tiuhti 5kk 68cm 8055g

Satuilija 5kk 67,5cm 7340g

Shinon 5kk 69cm 8880g

Tuuti 5kk 67cm 7350g

Verticia 5kk 66,5cm 7100g

Äitsykkä3 5kk 68cm 7845g

6kk

Kaisa_kissa 6kk 73cm 8940g

Pikkuäiti 6kk 70cm 9810g

Prinsessa65 6kk 70cm 7500g

Päkkänä 6kk 66cm 10250g

Sande75 6kk 69cm 7575g

Sirppu83 6kk 70,5cm 9005g

Taapero82 6kk 70,7cm 10.80kg

Tsili 6kk 64cm 6830g

Vikasi 6kk 71cm 9460g

Kommentit (207)

Vierailija
181/207 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos Päkkänän esikoinen jo parantunut? Ei kai siat ole tullet kellään kylään?

Sailori, Sylvillä kans ruskeat silmät, nekö niitä ihmisiä vetää puoleensa? =)

Tiuhti, treenatkaa ihmeessä nokkamukia. Mä luulen, et Sylvi ei vaan tykkää vedestä. Tai sit sillä ei oo jano, kun saa tissiä joka välissä. Lasista näyttäs menevän jotakin alas.

Kokeiltiin äsken pottaa ihan oikeasti eli ilman vaippaa. No, sen lisäksi ettei jalat yllä maahan, Sylvin pylly on niin pieni, että se tipahtaa sinne syvälle... Jotain vikaa potassa tai sitten kasvatetaan ensin ahteria ja jalkoja ja yritetään myöhemmin uudelleen.

En mä siellä ruokakaupassa mitään hintoja vertaile, kunhan kuljeksin ympäriinsä ja nautin omasta ajasta =)

Eilen pääsin vihdoin kampaajalle noin 6kk tauon jälkeen, jihaa! Neiti oli huutanut puoli tuntia mun perään.

Puuroista: Muksun päärynäpuuro on meillä ollut aina ykkönen. Kaikki muutkin maistuu, paitsi äidin hiutaleista keittämä puuro.

Ei oo kiva lukea nännipureskelijoista. Mut jospa se menis ohi kuten Tuuti kirjoitti. Toivotaan niin ja ei oo kiirettä Sylvin hampaiden kanssa... Eka on tullut alhaalta läpi ja se on terävä!

Samoin Tuutin iltavinkki, josta innostuin niin, että voisi kokeilla jugurtilla joku ilta niin että mies laittaisi tytön nukkumaan. Jos onnistuu, niin voisin olla joku ilta pois kotoa ennen neidin nukkumaanmenoa! Muutenkin mies on nyt hoitanut iltaheräilyt ja nukahtamishuudot, tuntuu toimivan paremmin kuin jos mä olen paikalla. Ja tuleepahan nyt vähän vastapainoa sille, et mä hoidan ja olen hoitanut jo kuukausia kaikki yöheräilyt, mitä onneksi ei ole paljon, mutta kuitenkin.

Iltatissi on varmasti se viimeinen, mistä tyttö suostuu luopumaan, joten sitä riippuvuutta voisi alkaa jo vähän hoitamaan tuolla jugurtilla. Muuten meillä varmaankin tissitellään pitkälle ensi vuoteen.

Sylvi nukkuu yleensä puolesta yöstä n. klo 5-7 asti ilman heräilyjä, sitten käyn tissittämässä ja toivon et nukahtaa vielä. En saa heti itse unta tuon jälkeen, mutta mieluummin tainnutan tissillä kun alan muuten hyssyttelemään. 5-7 on jo kai aamua, kai se sitten on aikaisen aamun tissi ja silloin on jo jano, sillä iltatissi on kasin maissa. =) Mitä yösyöttöjen lopettaminen tarkoittaa, että lapsi on 8 h ilman maitoa vai 12 h?

Montako kertaa annatte maitoa vuorokaudessa? Meillä melkein joka ruokailun jälkeen plus tuo aikainen tissutus, eli noin 6 kertaa.

Roska-auto herätti parvekenukkujan, nyt syömään!

t.Tsili & 30 min päikyillä piristynyt neiti

Vierailija
182/207 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna taas piikkijonoon huhhuijaa. Tuo esikoinenkin kuitenkin niin pieni vielä on, että ei hänen tahtoisi sairastavan mitään. Pieni raivokohtaus piristi tätä iltaa kun n.4vee nukahti sohvalle päiväunille vähän ennen viittä ja herätin siinä kuuden maissa, ettei yöunet menisi kokonaan.

Tomppa nukkui viimeyönä enkat. Kello 22 nukahti yöunille ja mies tuli herättämään meitä aamulla eli päivällä kymmenen jälkeen. Ohhoh! Itse olin yöllä valvonut pari tuntia, mutta Tomppa nukkui mitä aamusta vähän otti maitoa.

Nytpäs toinen piristää meidän iltaa Tompan väsynyttä itkua. Jos tänäkin iltana rupeaisi ihmisten ajoissa yöunille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/207 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa Tompan yöunet aivan ihanan ruhtinaallisilta! Mitän pumppasit oikein poikaan kun noin hyvin nukkui.. ;-)?? Tahtoo samaa tänne!

Esikoisella kuumetta enää reilu 37, mutta sanoin ettei huomenna ole vielä kouluun menemistä. Nyt ei varmaan kannata noiden jälkitautien kanssa leikkiä. Kaverin poika tuli samana päivänä kipeäksi kuin meidän neiti. Viime yönä siinä perheessä sairastui 2 muutakin. Sikaahan se kuulemma oli. Nyt elän toivossa, että meidän perheessä säästyy kaikki muut sillä ollaan vieläkin terveenä.

Meillä on keittiön työpöytä jostain syystä kerännyt säilytykseen kasan pilttipurkkeja (kun sinne kaappiin ei mahtunut). Eikä muuten tullut edes mitään pupuna kirjojakaan moisesta ostoksesta. No hyvähän se on ettei tartte vähän väliä olla niitä kotiin kantelemassa. Tänään on muuten uponnut ruoka vähän huonosti. Ja koko illan on taas oksuttu pitkin kämppää. Ruuan jälkeen ei passais laittaa masulleen, mutta kun ei tuo tahdo enään missään viihtyä. Jos sylissäkin on niin siinä täytyy vaan pomppia koko ajan.

Puoliakaan en muuten enää tähän aikaan illasta muista, että mitä piti edes kirjoittaman. Niin juu, mä muuten annoin tänään sakulle tuoretta ananasta. Voi jestas kun tykkäs. Se imeä lutkutti sitä mun kädestä ja hätä tuli heti kun pois otin. Sai siitä ikenillään purtua isohkon palan suuhun jota imeskeli ja se oli pakko ottaa pois ettei tukehdu siihen niin poika ei meinanut suutaan aukaista kun ei olis halunut siitä luopua.

Perjantainen pikkujoulu matka lähenee eikä mulla ole (yllätys yllätys!) mitään päälle pantavaa. Pakko varmaan yrittää päästä huomenna vaatekauppaan.

Muuten jotenkin oma olo tuntuu taas seesteisemmältä kuin vähään aikaan. Olen päättänyt hoitaa ainakin yhden rästiasian pois per päivä ja muutenkaan ei nyt mitenkään hermo kiristä, paitsi töissä jossa työt eivät edelleenkään lopu tekemällä.

Kaikille hyviä yöunia toivottelen!

Vierailija
184/207 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan

Mietin taas mitä tänään syötäisiin. Lohipalan ostin jos siitä jotain tekisi. Tompalla niitä purkkeja onneksi on, ettei tarvitse hänen ruokia miettiä. Meillä syötäisiin aina jotain naudanjauheliharuokaa, keittoa, lihapullia jne.

Sikapiikin sai tänään isoveli. Se pari tuntia suunnilleen aamusta taas jonotettiin. Siellä on täytynyt olla oven takana pitkä jono jo ennen kahdeksaa, koska kun me ennen puolta yhdeksää saavuimme paikalla oli tupa täynnä. Kun meidän vuoro tuli poika reippaana lähti ilmoittamaan, että hän ei rokoteta ota ja varmuudeksi alkoi huutaa etukäteen. Äiti otti syliin ja poika kauhusta kankeana sai piikin käsivarteen. Muutoin oli kiva reissu kun neuvolassa on mukavia leluja ja nyt oli paljon kavereitakin ensin liikaakin.

Tompan unenlahjat on aika erinomaiset. Tutti on hyvä kaveri ja äitin vieressä jos saa nukkua ei ole parempaa. Hienosti Sakun siskokin toipunut ei kait se kovin paha tauti ole tuo sikalenssu. Meidän isopapallakaan ei ole lintuinfluenssaa, sanoivat sairaalasta. Eli vuotaako kärsä vai nokka? Nyt Tomppa kaipaa huomiota.

Vierailija
185/207 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, eilen tuli iloittua liian aikaseen sillä esikoisella nousi kuume taas 39:iin. Kai sitä pitää nyt lähteä käymään lääkärillä. Ihmeen pirteä ja reipas se kyllä on. Muistelen vaan, että josain sika sivuilla kehotettiin lääkärissä käytntiin jos kuume nousee uudestaan. Täytyypä vielä käydä lukemassa.

Tänään tuli tehtyä pika reissu vaatekaupassa. Siinä ei kauaa nokka tuhissu kun miehen piti päästä kuntosalille ja vaatteet piti olla shoppailtu ennen sitä. No, huono puoli on, että se vaate pitää vielä huomenna käydä hakemassa toisesta liikeestä.

Muuten ei uutta täällä pimeän taivaan alla. Sakulle ei taaskaan ruokapurin ruoka maistu ja lahjon sitä juuri maissunaksuilla, että saa kirjoitettua rauhassa. Tosi viisasta!

Mukavaa iltaa!

Päkkänä, ruisleipä ja mätitahna (nam)

Vierailija
186/207 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi päkkänä lähtekää ihmeessä sinne lääkäriin.

Meidän esikoinen taisi saada sikapiikin sijaan jotain piristeitä heiluu kuin heikkopäinen. Pitäisi koettaa miettiä millä saa rauhoitettua yöpuulle pojat.

hyviä öitä

Vierailija
187/207 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juup, se tuli meille. Lapsella on ollut nuha nyt reilun kaks viikkoa ja pari päivää sitten, vai milloin se oli, tuli yskä. Eilen vinkui hengitys jotenkin kummallisesti ja yötäkin oli valvottu yskänpuuskien kourissa, niin kipaistiin päivystykseen. Yllärinä löytyi tulehdus oikeasta korvasta. Nyt siis menossa tyttöparan ensimmäinen ab-kuuri. Ja makkarista kuuluu nytkin kamala yskintä. Rassu pieni.

Ensimmäinen lääkeannos aiheutti eilen megakaarioksennukset. Iltapuurot tuli äidin hiuksiin, paidalle, omalle unipussille, oveen, seinään ja silti jäi vielä lattiallekin kauhea lammikko. Miten sitä voikin tulla niin paljon?? Onneksi ei ole tänään aiheuttanut pahoinvointia lääke.

Menikös Päkkänä esikoisen kanssa lääkäriin?

Kuumemittareista nyt muistan, että täällä on ollut puhetta. Meillä on Gerathermin sellainen mittari, missä on taipuisa pää. Oon tykännyt ja näppärä on kun taipuu. On pehmeä peppuun ja kainalostakin saa mitattua vaikka lapsi makais sängyssä unessa niin pään saa ujutettua kainaloon. Eikä se ollu kallis, vaikka en yhtään muista paljon se oli.

Pitää mennä levittämään pyykit ja nukkumaan.

Lyyti

188/207 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kipeille, isoille ja pienille.

Me tultiin just Urhon 8 kk neuvolasta. Päivitän listaan mitat (+sailorin). Meiän oli 8330g, 72,5 cm, eli tasaisesti kasvaa. Kivekset on laskeutunut, silmät ja sydän ok. Jäntevä motoriikka. Lääkäri arveli, että jouluna saattaa tulla kiire, jos Urho lähtee kävelemään.

Eilen kiipesi nojatuolille. Roikkui ensin käsien varassa ja sitten kiepautti jalan sivuun ja pungersi tuolille istumaan - eikä tietenkään mitään ajatusta, miten sieltä pääsee pois. Taidan tehdä sille uuteen kotiin apinahuoneen.

Mulla vähän hermo petti terkalla ja rupesin itkemään, kun yritin selittää tätä meidän väsymystä. Urho heräsi taas viime yönä tunnin välein, nukuttiin 1.30-9.00, 7:llä herätyksellä.

Yritetään nyt terkan ohjetta, että herätetään puurolle muutamana yönä 4 (eikä anneta enää maitoa yöllä). Jollain lailla pitää negatiivinen riehumiskierre katkaista. Ekaks kyllä kokeillaan särkylääkettä, jonka lääkäri kirjoitti (sielläkin meinas itku tulla). Urholle tulossa ylähampaat ja sanoi, ettei ole nähnyt noin kovaa imemisen tarvetta aikoihin/koskaan. Urho oli mun sylissä, otti mun sormen suuhun ja alkoi jyrsiä, jyrsi sit lääkärinkin sormea. Mä yritän markkinoida vielä sille sitä tuttiakin.

Eikä oikein helpottanut, kun terkka sanoi, että tohon 8 kuukauden valvomisesta toipumiseen menee monta kuukautta.

Päivä vaan ja hetki kerrallansa.

Kyllä tämä tästä,

Sande

189/207 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk:

Kaarna@laiva 3kk 61cm 5950g

4kk:

Magda83 4kk 63,3cm 5860g

Orvokki1 4kk 63cm 6420g

Smoothie 4kk 62cm 5495g

Tiituska 4kk 68,5cm 8585g

5kk

Emminen 5kk 70cm 8430g

Mikumamma 5kk 70,5cm 9500g

Pikkanen09 5kk 64,6cm 8255g

PikkuKeiju 5kk 64,5cm 6360g

Tuuti 5kk 67cm 7350g

6kk

Aaku77 6kk 70cm 9175g

Iza80 6kk 69cm 10250g

Jadeade 6kk 67cm 7575g

Juliaana 6kk 66cm 7420g

Kaisa_kissa 6kk 73cm 8940g

Kristiina75 6kk 71cm 8300g

Lyyti 6kk 66cm 8850g

Paik 6kk 66cm 7395g

Pikku-Tiuhti 6kk 70,5cm 8530g

Pikkuäiti 6kk 70cm 9810g

Prinsessa65 6kk 70cm 7500g

Päkkänä 6kk 66cm 10250g

Sailori 6kk 70cm 8245g

Satuilija 6kk 68,7cm 8030g

Shinon 6kk 69,8cm 9320g

Sirppu83 6kk 70,5cm 9005g

Taapero82 6kk 70,7cm 10.80kg

Verticia 6kk 69cm 7850g

Vikasi 6kk 71cm 9460g

Äitsykkä3 6kk 69cm 8290g

7kk

Tsili 7kk 65,5cm 7140g

8kk

Sande 8kk 72,5 cm 8330g

Vierailija
190/207 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Sandelle! Äläkä kuuntele neuvolatätiä kauanko väsymyksestä palautuminen kestää. Toki se aikansa vie, mutta tälläset väsyneet äitsykät repii kuule ilon sit kaikista pienestä ja jokaisesta nukutusta tunnista.

Pitäisiköhän munkin kokeilla Sakulle jotain särkylääkettä. Meinaa se kyllä harrastaa tota samaa kuin Urho, että se jyrsii mun rystysiä oikein urakalla. Nukkuiskohan se paremmin.

Mulla on pessimisti yön viime yönä, kun ärsytti niin suunattomasti kun jouduin Sakun syöttää jo puolelta öin. Mies yrittä väittää mulle, että kello on jo 5 anna sille ruokaa. En viitsinyt ruveta kinaamaan väsyneen ukon kanssa, koska olin itse ihan pinna vaan annoin ruokaa.

Juu ja Sandelle tiedoksi. Mä olen kanssa porannut sekä terkkarille että lekurille....ja juuri tuosta samaisesta väsymysasiasta! Tervetuloa jengiin.

Mä soitin Sakulle 8 kk neuvolaa/lekuria. Ei meinattu saada koska pandemian takia ne jättää yli 6 kk neuvolat kuulemma väliin. No meidän aluellaa oli kuulemma yksi extra resu ja saatiin sitten poikkeuksella 8 kk aikakin juuri jopa oikealle päivälle.

Eilen ei menty esikoisen kanssa lekuriin kun mies tuli niin myöhään kotiin. Yöksi sai kuumelääkettä ja ilmeisesti parempi tänään. Täytyy itse varmaan mennä toteamaan paljonko sillä on kuumetta kun jos neidiltä kysyy niin sen olo on aina ok. Kuumetta vaan kolmekasi vastasi aamupäivällä.

Hiljaista on palstalla. Missä kaikki? Toivottasti ei kipeenä. Meikäläinen hiljenee myös pariksi päiväksi kun huomenna aamulla kukon laulun aikaan lähdetään pikkujoulu reissulle. Toivottasti reissu itärajan taakse ei tuo tauteja mukanaan. Hotellin henkilökunnastakin on suurin osa kuulemma sairaana...

191/207 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajittelin tossa valokuva, ja on pakko laittaa tänne toi yks "loisto-otos". Urho osaa siis ottaa rennostikin...mutta toi kaveri vaikuttaa erittäin paljon eräältä toiselta, meillä asuvalta tyypiltä. Ja se en ole minä. Aika äijä.

Vierailija
192/207 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Sandelle ja hauskaa reissua Päkkänälle! Täällä ollaan sukuloitu kun naapuruston lapset on sikaflunssassa, ei jaksa sisällä kökkiä. Just tultiin kotiin. Jupe konttasi isännän elkein leikkihuoneeseen ja huhuilee nyt teltassa (sellainen lasten kankainen jutska) Isot piirtää autoja ja busseja (mentiin siis bussilla). Kohta iltapalaa

Palailen joskus paremmalla ajalla. Esikoisen neuvola muuten peruttiin noitten rokotusten takia. Mennään 5 v tarkistukseen sit joskus 5,5 v...

tuuti

Vierailija
193/207 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa viikonloppua kaikille! Meillä isäntä huomisen pekkasella joten tulee pidennetty viikonloppu meillekin. Esikoinen kysyikin tänään "Mikti iti on aina töittä?" Huomenna ei ole. Esikoinen sanoi kätensä olevan eilen illalla kipeä, mutta ilmeisesti rokotteesta ei muita oireita hänellekään tullut. Eilen tosin joi paljon sanoi usein, että janottaa, meni mehua, vettä, teetä.. Olen ollut onnellinen kun hän on suostunut syömään tomaattia!

Urho näyttää ehkä isältään kuvassa, en tietysti isää ole nähnyt, mutta voin hyvin kuvitella, että Urhon isi olisi samannäköinen paitsi vanhempi. Katson usein omia poikiakin ja kyllä hyö isänsä näköisiä ovat. Vaikka on meidän isillä vähän enemmän tukkaa vielä kuin Tompalla toistaiseksi.

Mutta hän lähtee nyt nukkumaan. Hyvää yötä!

Vierailija
194/207 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Sande päivityksestä ja toivottavasti puuro auttaa ja saatte nukuttua.

Pääsin vihdoin ja viimein mukaan turkumiittiin mutta eipä meitä ollut kuin kolme.

Oli kiva tutustua Nean ja Niilakseen:)

Jätkät pyöri pallomeressä ja Nea seisoi jo tomerasti vahtimassa poikia:)

Eilen illalla meidän jätkä nousi seisomaan pinnasängyssä! Täytyy tänään laskea pohja alas ettei satu havereita.

Nyt Olavilla ei oo kivaa, äiti menee siis viihdyttämään.

Hyvää viikonloppua kaikille:)

Sailori

Vierailija
195/207 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas on hiljaista täällä. Joo toivottavasti ette ole kaikki sairastamassa.

Kiva että Turussakin ollaan aktiivisia treffailijoita!

Tsempit myös väsyneille! Pitääkin vielä olla noin pimeää kaiken lisäksi.

Voi Urho-kulta, nukuthan yöllä jookos, jotta äitisi saa myös unta? Vain kaukosäädin puuttuu kuvasta =D

Meillä ei mitään kummallista, Sylvi vetelee toisia 40min sikeitä tuuletuspartsilla. Olen kovasti koittanut pitää päivärytmiä yllä, mutta nyt neiti simahti kun tultiin kaupungilta. Kannoin ylös ja suoraan matkarattaisiin ja partsille, voi väsynyttä. Varmaan on kakat vaipassa ja välipala-aikakin meni jo, mutten viitsinyt herättää sen vuoksi jos nyt kerrankin nukkuu.

Mulla olis menoa su-illalle juuri iltatissin aikaan. Uskaltaisiko kokeilla Tuutin jugurttivinkkiä? En usko et iltatisseily on nälästä kiinni, kyllä se on ihan äiti ja läheisyys -juttu. Nyt jo tuntuu pahalta ajatellakin, että olisin pois...saa nähdä miten käy.

Mukavaa viikonloppua, mammat!

t. Tsili & Sylvi

Vierailija
196/207 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöt ovat kamalia! Olin jo silloin puolen vuoden jälkeen onnellinen siitä unikoulun onnistumisesta, mut nyt alkaa väsymys voittaa ja pinna kiristyä. Illat on yhtä kamaluutta. Poika pitää minua täysin tuttina. Ensiksi nukutan noin tunnin ajan, jonka jälkeen poika nukkuu noin 15-30min ja herää itkemään. Nukutan 20 min ja nukahtaa vain tissille. Sit saattaa nukkua 5 tai 10 min ja sama homma jatkuu, kunnes menen itse nukkumaan. Ilmeisesti aistii, ettei tissi ole vieressä. yöllä herää tunnin kahden välein, eikä nukahda kuin rinnalle. Itse olen niin väsynyt ollut ja pahoinvoiva, että en jaksais huudattaakaan. Unikoulun aloitan kyllä taas kun jaksan, ja kunhan poika paranee. Nuhaa ollut nyt toista päivää. Tänään nousi kuumettakin.

Kuinka tsilillä on nukkuminen sujunut tai oikeastaan sylvillä?

Pikkuäiti kertoi Tompan ihastuneen kylpemiseen. Meillä kans ollaan alettu viihtyä entistä paremmin kylvyssä. Ja nyt uskaltaa jo kädet ottaa ammeen reunoilta irti ja läiskiä vettä ja leikkiä leluilla.

Sandelle jaksamista! Minäkin tunnustan itkeneeni terveydenhoitajalle jaksamista. Luulen että aika moni on..

Sellainen kysymys piti kysyä, että kuinka pikkuniistäjän saa pestyö kunnolla ja steriloitua? Kestääkö se keittämistä ja kuinka kauan?

mukavaa viikonloppua kaikille!

Prinsessa65

Vierailija
197/207 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan hengissä vaikka äitistä on näin vapaiden alla puhti pois. Joulun aika on kiirettä papeilla, joten hartautta riittää ja valmisteluja. Kivaa on töissä ollut ja kotonakin on ollut huippua.

Santeri vain kasvaa ja kehittyy kokoajan omaksi persoonaksi. Hänellä on myös vahva musiikkimaku. Mieheni sanoi, että Santtu oli kertonut, että Tähkä kakka, eli Lauri Tähkä on huono.

Kakka on lempisana ja Täplä on myös hyvä sana (meidän uljas vahtikoira).

Äitiä tai isiä ei ole vielä kuulunut, mutta ehkä se pian.

Me ollaan oltu koko perhe terveenä, joten erittäin paljon paranemisia, kuka flunssassa, kuka korvatulehduksesta kärsii. Otan osaa kovasti kipuihin!

Uusia mittoja saadaan vasta 7.päivä joulukuuta, eli 8 kk päivänä, mutta jaksetaanhan me odottaa :D.

Kesäsuunnitelmat on jo kovasti mielessä ja sormivärittelyt ja ties mitkä.

Nyt kuitenkin nukkumaan ja huomenna kohti maakuntamatkailua :D.

Terkuin

Kaisa_kissa ja Saniainen 7+kk

Vierailija
198/207 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapesut on in. En ole kylvettänyt jupea joka ilta, vaikka isot pojat pääsee pesuun. Eilen illalla isot pojat meni iskän kans saunaan (minä kävin ensin, ah ihana rauha) ja minä aloin laitella jupea nukkumaan niin iltapalan jälkeen konttasi määrätietoisesti kylppärin ovelle ja alkoi karjua. No, kannoin seuraksi keittiöön ja täyttelin tiskikonetta, niin johan konttasi taas kylppärin ovelle ja alkoi karjua. Armahdin sitten raukan, otin pyjaman pois ja avasin oven, niin paineli suoraan suihkuun. Ajoivat sitten autolla suihkun alla isoveljen kanssa. Oma tahto siis löytyy ja keinot kertoa.

Nyt huutaa aamupalaa (ei puuroa taas, yäk, tahdon jotain muuta)

tuuti

Vierailija
199/207 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh Jupea, pakko päästä suihkuun! =D Tuntuu aika kummalta, että pikkuinen konttaa minne tykkää, vaikka oma tahto on meidänkin neidillä. Liikkuu vain pinnasängyn päästä toiseen pinnoja potkimalla.

Hauska kuva Santerista! Tähkä kakka, heh, en voi sietää sitä minäkään.

Edelleen hurjasti tsemppejä väsyille! Prinsessa65: Sylvi on taas nukkunut hyvin, vaikka välillä oli taas nukahtamisvaikeuksia. Neiti herää nukahtamisen jälkeen muutaman kerran, välillä itkee minuutin, välillä tunnin. Tissiä ei saa ennen neljää aamulla ja miehen rauhoittelut toimivat. Nyt on aikaisen aamun heräämisetkin jääneet ja aamujuomaa aletaan vaatia vasta seiskan jälkeen. Paitsi nyt kun sen tähän kirjoitan, niin ihan varmasti heräilee jatkossa... ;) Voi kun teillä sairastetaan, pikaista paranemista! Ja voimia unikouluun! Tiedän miten helppoa se on vaan antaa tissi suuhun. Niinhän se taitaa olla, että sairastelut, hampaat yms. vievät takaisin aloituspisteeseen nukahtamisasioissa. Auttaisko teillä jos mies rauhottelisi sinun sijaan?

Mun piti tehdä ruokaa ennen kuin tyttö herää, siispä keittiöön mars!

Toivottavasti edes jossakin päin Suomea paistaa aurinko!

t. Tsili & Sylvi

Vierailija
200/207 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilvinen on ilma, mutta hyvä mieli kun päästiin viimein ulos. Tuntui, että oma pää jo lahoaa sisälle. Tänä aamuna kyllä tuntu kurkku itsellä jotenkin kipeältä. Täytyy vain toivoa, ettei tulisi tautia.

Tsili - huuto on entistä kovempi, jos mies koittaa rauhoitella, enkä minä. Ei olla kokeiltu nyt ollenkaan kyllä kuinka pitkään huuto jatkuisi. Miehellä on aikaiset työaamut olleet ja myös oman jaksamisen takia on tyydytty sitten tissinukahtamiseen. Tuleva viikko ja tämä viikonloppu myös, että aikaiset herätykset, joten täytyy kai häätää mies toiseen päähän taloa ja itse unikouluttaa poitsua. Mietin vaan että kuinhan sitä jaksaa.

Niin ja viime yö oli taas mahdoton. Nukkumaan varsinaisesti sain pojan vasta puoli yksi yöllä. Ilmeisesti hällä koski mahaan, kun sitten pöräytteli ilmoja pihalle. Täytyis varmaan jättää ruisleipä omasta ruokavaliosta, mutta tällä hetkellä en taas pysty sietämäänkään vaaleaa leipää.

Jugurteista kun puhuitte, niin onko näissä normaaleissa vauvojen purkki jogurttivalmisteissa kalsiumia ja kuinka paljon? Mietin josko hedelmäsoseiden sijaan syöttäisi niitä, niin tulisi lisää kalsiumia päivään.

Vai on Santerista Tähkä kakka :D meillä taas päätä heilutetaan ja hytkytetään sen tahtiin. Sanoja ei kyllä ole vielä suusta tullut - järellisiä siis. Mut mistä oon ylpeä, niin meillä lähdettiin viimein ryömimään :) ei vielä mitään pitkiä matkoja, mutta eteenpäin kuitenkin käsillä vetäen. Ihan kyyneleet tuli silmiin, kun näki taas kehitystä :)

Mukavaa lauantaita

prinsessa65