Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Huhtikuun helmet 2009 marraskuuhun***

01.11.2009 |

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/9/viestiketju/1050997/_huhtikuun_h…

3kk:

Kaarna@laiva 3kk 61cm 5950g

4kk:

Iza80 4kk 65cm 9000g

Jadeade 4,5kk 65cm 7190g

Magda83 4kk 63,3cm 5860g

Orvokki1 4kk 63cm 6420g

Paik 4kk 63cm 6295g

Pikku-Keiju 4kk 64cm 6005g

Sailori 4kk 66cm 7395g

Smoothie 4kk 62cm 5495g

Tiituska 4kk 68,5cm 8585g

5kk

Emminen 5kk 70cm 8430g

Juliaana 5kk 66cm 6910g

Kristiina75 5kk 69cm 7950g

Lyyti 5kk 65cm 8360g

Mikumamma 5kk 70,5cm 9500g

Pikkanen09 5kk 64,6cm 8255g

Pikku-Tiuhti 5kk 68cm 8055g

Satuilija 5kk 67,5cm 7340g

Shinon 5kk 69cm 8880g

Tuuti 5kk 67cm 7350g

Verticia 5kk 66,5cm 7100g

Äitsykkä3 5kk 68cm 7845g

6kk

Kaisa_kissa 6kk 73cm 8940g

Pikkuäiti 6kk 70cm 9810g

Prinsessa65 6kk 70cm 7500g

Päkkänä 6kk 66cm 10250g

Sande75 6kk 69cm 7575g

Sirppu83 6kk 70,5cm 9005g

Taapero82 6kk 70,7cm 10.80kg

Tsili 6kk 64cm 6830g

Vikasi 6kk 71cm 9460g

Kommentit (207)

Vierailija
141/207 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten sillä varauksella tullaan huomenna, et miten meillä reagoidaan rokotteeseen ja miten risanen yö on tiedossa. Ilmottelen kyllä heti aamusta.

Ei ollu meijän neuvolassa jonoa, ei keretty edes vaatteita ottamaan pois kun jo ohjattiin huoneeseen. Pikkuitkut pääs ja nyt odotellaan muita vaikutuksia.

Tuutille, että meillä oli matot myyrmäen mattolaiturissa, oli siis ainakin vuos sit vielä myyrmannissa. Olivat muuten tosi likaset kun sillon oli vielä koirakin ja puhtaana tuli takasin myös ne valkoset. Koiran karvoja oli kyllä jääny kun oli niin lyhyt karvanen ettei ne lähe kun nyppimällä yksitellen. Ja siinä kohtaa ite mietin kuinka fiksua on ostaa keittiöön valkoset matot koiraperheessä... ne valkoset matot muutti myöhemmin makuuhuoneeseen pestynä.

Meillä on boikotissa nyt lasten ruoissa punakampela-peruna, se on pitäny yökkiä nyt kahteen kertaan, niin ettei äidille jääny epäselväks ettei sitä enää meille osteta. Ja meillä mennään Tsilin kanssa samoilla linjoilla, purkkiruoka on ollu pop. Ja äidillä huono omatunto kun ei oo jaksanu väsätä lapsellensa ruokaa pakkaseen. Taidan minäkin syytää tätä pimeysaikaa kun tuntuu ettei mitään saa aikaseks, kaikki vaatii hirveetä ponnistelua.

Sandelle jaksamisia kiireen keskelle.

Ja isot onnittelut prinsessa65!! Ja myöskin jaksamista ja ennen kaikkea hyvää vointia!

Päkkänälle että meilläkin on muuttunu alkuillan nukkuminen mahottomaks. Nukahtaa hyvin, nukkuu tunnin, itkut. Meet kattomaan niin killittelee silmät auki ja tutti suussa ja kun lähet pois niin alkaa itkuraivot ja sit joudut lohduttelemaan ja voi jesta! Ja monesti sit lopputulos on se että ei rauhoitu vaikka rauhottelen ja kävelen huoneesta pois, sit pikkuitkut ja nukahtaa. Tai siis rauhottuu vähän muuta ei puhettakaan että nukahtais. Ja kun lähen sieltä niin tulee ne itkut ja sit vasta uni. Ja nykyään joka ilta. Osaa sitte isoa ihmistä ketuttaa tämmönen kun ei tietoakaan mistä nyt tulee.

Jaa taidanpa hetken koomata vaan kun tyttö nukkuu... jopa nukkunu yli tunnin. Ja eilen nukku iltapäiväpäikkäreitä jopa 2,5 tuntia. Josta seurauksena että meni nukkumaan 20 tienoilla, heräs 21 ja valvo 22.30 asti. Eikä puhettakaan että ois aamulla nukkunu pitempään. Mutta onneks puuhaili illalla sängyssänsä rauhassa ittekseen, eikä kränäilly.

HEIPAT!

Satuilija ja nukku-Aamu

Vierailija
142/207 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän laps ei ole pahemmin itsetehtyä ruokaa nähnyt. Jos edes joskus sitä suunnitelen tekeväni niin mieheni sanoo ettei maksa vaivaa. No, ei sitten tuumii tämä äiti ja poika syö vaan purkkiruokaa.

Meillä on myöskin punakampela pannassa. Se yökitään ulos helpommin kuin muut ruuat ja mä en yksinkertaisesti kestä sitä kalanhajusta oksua!

Mikähän se on noissa johdoissa kun muksuja kiinnostaa. Meillä syötiin eilen ipodin johtoa. Annoin sen ihan tarkoituksella, että sain syötyä. Vaari leikki eilen sakun kanssa telttaleikkiä. Iso kahiseva pakkauspaperi tuli aina päänpäälle ja sitten ne kökötti siellä alla. Välillä kävi mummi kurkkimassa ja hauskaa oli. Tämän aamum pop leikki oli hämärässä huoneessa oleva taskulamppu.

Meillä lähti eilen pakettiautollinen tavaraa säilöön. Ehkä se asunnonmyynti sitten myös joskus sieltä koittaa.

Uni maittaa kohtuullisesti. Eli nukkuu periaatteessa noin 11 tuntia tai 12 tuntia. Alkuyöstä herää huutamaan noin puolen tunnin välein kunnes ehkä ennen kahtatoista nukkuu yhtä soittoa jonkin ajan. Sitten meneekin tasan 3 tunnin pätkissä. Syö ja nukkuu noin 3 tuntia.

Jotain muutakin piti sanomani mutten muista. Päätä särkee vieläkin mutta lääkettä en ole ottanut. Ehkä se onkin vain kiirestressiä eikä orastelevaa sikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/207 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä itsensä huonoksi tuntee ja kiloja aina muutama liikaa mulla ainakin.

Tompan jätin kellimään meidän sänkyyn ja onneksi satuin vilkaisemaan seuraava pyörähdys ja poika olisi ollut kops lattialla. Ai niin se pyörii siis sängyssäkin, enpäs ollut älynnyt tuota..

Kiloja (suklaan maku suussa) jostain tulee, on sellainen löysä olo, mutta onneksi meidän vaakassa on vanhat patterit. Arvioisin painoni olevan alle 60kiloa toivottavasti.

Mies tuli kotia menen seurustelemaan hänen kanssa.

pikkuäiti puolitoistameetriä ja alle 70 kiloa ihan varmasti

Vierailija
144/207 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on yks hyvä äiti, koska antaa lapselleen ruokaa. Purkista joka kerta, paitsi tuorekurkku. Isoille teen 2 ruokaa päivässä, joista ehkä joka neljäs on saarioisten äitien laittamaa. Riittää mulle kiitos. Maito on tietty toistaiseksi kotitekoista.

Pitääpä kokeilla myyrmannin mattolaituria, vaikkapa ennen joulua. Kiitos vaan vinkistä.

Meillä nukutaan päikkärit hyvin 2*2h ulkona rattaissa ja yöt surkeasti vuoroin pinnasängyssä vuoroin äidin vieressä. Toinen yläetuhammas kuultaa jo valkoisena läpi, joten parannusta ei ole ihan heti odotettavissa. (se jälkimmäinen tulee siis kohta perässä)

Nyt toi kiipesi itse sitteriin, pitää mennä pelastamaan

Ai niin, ilmoitin töihin palaavani lokakuussa!

tuuti

Vierailija
145/207 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetelee meidän perheen vanhin ja nuorin. Esikoinen riehuu mummolassa.

Tuutin kirjoituksesta, eilen näytettiin telkkarissa nälkiintynyt pikkuvauva, sydän särkyy. Tärkeintä siis, että lapset saavat ruokaa onko se purkista vai lautaselta onko väliä? Voihan sitä purkkiruokaakin laittaa lautaselle ja siitä tulikin mieleen, että purkkiruoan sekaanhan voisi pikkuhiljaa hivuttaa jotain omatekoista, että tottuu perheen ruokiin. Ainakin siinä vuoden iässä, suunnittelen.

Ja kiitos myös meiltä saarioisten äideille. Lihaperunasoselaatikko on esikoisen lempiruokaa. Esikoisella nuhaa saas nähdä mihin suuntaan kehittyy.

Kiukuttelusta, mulla menee hermot jos en pääse pihalle, kohta menee. Olen luuhannut koko päivän sisällä. Vanhempani kävivät kylässä, mitään en ole tehnytkään muuta kuin mitä nyt ruokkinut ja nukuttanut lapsiani. Lähden kohta ulos, happanee maidotkin tässä.

Vierailija
146/207 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt koneelle heti pitää tulla tänne kattoon mitä kuuluu kenellekkin.

Niinkuin otsikossa lukee täällä sairastelua...

Maanantaina jouduttiin sairaalaan korkean kuumeen, juomattomuuden sekä syömättömyyden takia ja yleistilakin jo heikkeni.

Crp yli 80, leukkarit koholla, kuume yli 39...

Osatolle jouduttiin nesteytys ja ab-tippa.

Tänään kotia, ab-hoito jatkuu suun kautta. Vielä on epäselvä mikä vaivaa, ehkä huomenna viisaampia...Possutautia tai joku muu pöpö jyllää..Keuhkokuvat ok onneksi ettei mitään keuhkokuumetta.

Nyt 5 eri kertaa lastenosastolla oltu ja plus kaikki muut lääkäri keikat niin 20 krt ei riitä!!!

Onneksi muuten Luukas voi ok, on kehittynyt ja kasvanutkin paitsi viimesen kk aikana paino ei noussu oikein, eikä ihme ku koko ajan kipee, jossakinhan se näkyy.

Istuu ilman tuetta, sanoo jotain sanoja (todistusaineistoa on), meillä juodaan pullosta maitoa ja vettä ja lasista hörppii paljon paremmin kuin nokkamukista.Eli lasilinja...

Pikkumies on äipän poika entisestään kun nytkin tiiviisti yhdes oltu.

Muut lapset ok, isommalla pojalla nuhaa...

Ja mullakin meni lääkekuuri oma tauti ohi.

Oon vaan miettinyt että ei täs kerkiäis oikeesti töihin ku koko ajan kipeenä, sairaalakeikkaa yms...

Mut onneksi ei nyt vuoteen tarvi ainakaan mennä töihin, paitsi kesällä käyn muutaman päivän tekeen..

Nyt unten maille, on nimittäin viimesen viikon aikana ollut yöunet aika vähis. Ma ja Ti välisenä yönä saldoksi jäi 2 tuntia unta!!

Mut pääasia että lapsi voi jo paremmin!

öitä ja palaillaan!!

Äitsykkä3 ja Luukas 7kk

Vierailija
147/207 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Luukas pientä! Kylläpä teitä nyt koetellaan. Hurjasti tsemppiä Äitsykälle!

Hki-miitti siis tänään Sanomatalon Waynesissä klo 13. Ketäs oli tulossa: Satuilija, Lyyti, Tiuhti, Sande? Me tullaan puolisen tuntia myöhässä, sillä Sylvillä on ruoka-aika heti muskarin jälkeen. Näkymisiin!

Oho, aurinko paistaa! =)

t. Tsili&Sylvi

Vierailija
148/207 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ihan surkea olo kun toinen on joutunut noin paljon sairastamaan, eiköhän alkais jo riittää... Josko vaikka on sit loppuelämänsä terve nuori mies, ei oo koskaan töistä ja koulusta pois.

Me tullaan helsinki-miittiin jos vaan tuo yks nukkuu nyt päikkärit, kun on tarvinnu raivoo aamu. Kuumetta ei ollu, tai ainakaan tolla meijän kuumemittarilla. Voisko joku kertoo jonkun hyvän kuumemittarin merkin, siis nopea? Kun tuntuu että kun mittailee noilla mitä meillä on, niin tyttö on kerenny vetää siinä välissä viidet raivarit.

Yö meni hyvin, ilta täyty taas huudella, raivota ja touhuta mutta yön nukku hyvin, sit kun itekin siis meni nukkumaan niin ei tarvinnu kongoilla hereille.

Huomasin että mulla taitaa olla jonkinasteinen lukihäiriö kun tuppaa kirjaimia jäämään matkasta ja joskus sanoja, joten tulkatkaa parhaanne mukaan. Siis oon huomannu aikasemminkin mutta täällä huomaa hyvin, kun tulee useemmin kirjoteltua.

Kaikille täältä sumuista päivää!! Siis muutenkin kun pään sisäistä.

Satuilija ja Aamu reilu 7 kk

Vierailija
149/207 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuttiin Tompan kanssa puolikymppiin. Isoveli mummolassa, isi töissä, mikäs meidän nukkuessa. Tuolla pärisee nyt pirteä pikkuinen.

Voi Luukasta. Hän nyt kuitenkin kotona? Koetahan Luukas toipua kunnolla. Kysymys kun kiinnostaa aihe äitsykälle annettiinko Luukakselle sikaflunssa lääkettä? Kun se meidän isopappa nyt yhä sairaalassa on keuhkokuumeessa ja hänelle aloitettiin myös sikainfluenssa lääkitys varulta. Että onko se tapana? Kun ei kait tutkita kuitenkaan enää mitä sairastaa? Esim. isopappa ei vieläkään tiedetä onko hänellä tämä H1N1. Ja siitä tulikin mieleen, että meidän n.4vee saisi rokotteen keskiviikkona. Täytyy kait aamulla jo mennä aikaseen, että sen saa eikä tarvii paria tuntia jonottaa. Esikoisella nuhaa nyt, mutta ei kuumetta eli ehkä nuha ehtii mennä ohi.

Kuumemittarista, apteekissa työskentelevä sukulaisemme on sitä mieltä, että ainoa luotettava mittari on se jota pidetään se 5-10 min kainalossa. Niitä on nykyisin myynnissä sellaisia joissa ei ole elohopeaa, meillä sellainen, mutta eihän sillä noista lapsista jaksa mitata. Sitten meillä on Biltemasta ostettu otsamittari, jolla mitataan otsasta tai korvan takaa pari sekunttia. Se näyttää sen onko kuumetta vai ei, mutta lukema ei tietenkään ole tarkka vähän suuntaa antava. Meillä käytetään myös käsimittaria, eli jos lapsella kova kuume, kyllä sen tuntee kädellä. Kun itse olin kolme vuotta sitten angiinassa ja kovassa kuumeessa mies sanoi, että hehkuin kuumana.. että joskus sillain.

Mutta eipä mulla mitään muuta kuumemittari vinkkiä ole. Apteekista osaavat yleensä neuvoa jotain. Lähden katsomaan mitä Tomppa askartelee.

Koettakaahan ihmiset selviytyä sumussa ja mukavaa miittiä sellaiseen meneville!

Vierailija
150/207 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on microlife merkkinen otsakuumemittari, joka on ainakin minun mielestä ollut luotettava. Jos päätä kääntää liian nopeasti, tarvitaan tarkistusmittaus. Yleensä otan 2-3 mittausta (3-5 s /kpl) ja uskon sitä lukua, joka tuli useammin. Esim 37,8, 37,2 ja 37,7-niin sit on lämpöä 37,7 tai 37,8. Joskus olen tarkastanut itseltä kainalomittarilla ja menee alle puolen asteen tarkkuudella oikein. Meidän kainalomittarissa on siis viivat, niin ei voi ihan tarkkaan sanoa. Ostettu muistaakseni instrusta. Minusta kuumeen mittaaminen on epätarkkaa tiedettä, ja onko sillä mitään väliä, paljonko kuumetta on, jos sitä on yli 37 ja alle 40 astetta. Jos on kipeä olo, on kipeä, vaikka mittari näyttäis mitä. Otsamittarin vika on se, ettei se näytä oikein, jos on ollut hattu päässä tai muuten ulkona. Pitää siis odottaa että lämpö tasaantuu. Kuten pikkuäiti, uskon myös kovin tuohon käsimittariin, jos käsi sanoo, että ei ole kuumetta, ei kannata mitata.

Tänään meilläkin käytiin piikillä. Täällä kaikki lapset sai samalla kertaa, kun oli alle 3 v mukana. Kaksi nuorinta näyttää ihan normaaleita, isoveli nukahti autoon.

Nyt keskimmäinen vei mun puhelimen, pitää mennä rajoittamaan puhelinlaskua

tuuti

Vierailija
151/207 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Luukas ressua, voisi jos sairaskierteet loppua! Toivottavasti paranee nopeasti kuntoon.

Täällä ei ole totisesti nukuttu liikaa. Tai pojat varmaan on kun ne nukku taas aamulla yli ysiin. Yöllä ne on liittoutunut molemmat mua vastaan. Pienen itkee kitsee ja isompi komppaa, että pimeys varmaan pelottaa ja sillä on varmaan nälkä. Hmpf! Tuutiko se sanoi, että kyllä puolen vuoden nukkumattomuus jossain näkyy niin kyllä se alkaa taas näkymään meilläkin. Pinna kiristyy joistain asioista turhankin helposti.

Aamulla ketutti ja ärsytti ja kaikkea muuta, mutta onneksi tuo olo on täällä töissä kiireen keskellä vähän laantunut. Illalla olenkin sitten Sakun kanssa kahdelleen kotona kun muut lähtee katsomaan dino showta jäähallille.

Päänsärky jatkuu, sekin varmaan aiheuttaa kärttyisyyttä ja lisäksi tuli keskes minipillereitä ihan kunnon MENKAT! Niitä nyt en kyllä kaivannut yhtään!

Mua kanssa mietityttää noi kuumemittarit kun en meidän pikkuherra pysy paikallaan niin kauan että sais mittattua vanhanaikaisella pepusta lämmön. Miten luotettavia ne muut uuden aikaiset on niin en tiedä. Korvakuumemittari meillä on mutta se pelaa vaan aikusille ja esikoiselle. Meillä ei rokotteesta ole onneksi mitään ihmeellistä ilmeentynyt.

Tiuhti sanoi, että iltamenot on vähissä kun mies tulee myöhään kotiin ja sitten tuleekin jo iltatissin aika. Meillä mies pitää mulle kovaa kuria ja huuto tulee heti jos en ole puoli viisi kotona. Tääkin kun olisi aina tasapuolista niin ois kiva. Meillä mies ei paljoa illalla kotoa liikahda, mutta lapsen hoito jää lähinnä täysin mulle. Tällä viikolla on ollut menoa jo 2 iltaa ja tänään kolmas ja nyt alkaa jo muakin väsyttää. Huonosti nukutut yöt ja töistä iltavuoroon kotiin.

Mutta on noi pienet vaan ihania ja tää vauva-aika menee kuitenkin niin nopeasti ohi. Eli vaikka joskus tuntuukin raskaalta niin kannata lannistua (sanoo tänään jo pessimismin puolella käynyt). Ajattelin vaan, että mitenkähän raskasta se on Äitsykällä kun kokoajan Luukas on kipeä.

Pikkuäitin isopapapalle tervehtymisä ja kaikille muille sairaille!

Mutta mitä tapahtui Verticialle??? Huhuu!!Ollaanko sitä viellä tolpillaan?

Vierailija
152/207 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollaan oltu suureksi osaksi purkkiruoilla, kun ei jotenkin ole jaksanut tehdä itse. Asiaa ei auta ainakaan tuo mahan asukas, kun oon alituiseen vessassa yrjöllä ja muutenkin kuvottaa jatkuvasti, että ai sitä odotuksen ihanuutta ;)

Olenko ainut joka ei ottanut poitsulle kumpaakaan, ei sika- eikä normaalia infulenssarokotetta?

Meillä ollaan nyt täysin rintavauva :) Yöt ja päivät menee rinnalla, eikä pullosta syödä ollenkaan. Maitokin on lisääntynyt hyvin.

Poitsulla olen huomannut jo tulevan eroahdistusta. En saisi hänen mielestään poistua huoneesta edes hetkeksi, ja jatkuvaan tarkistaa onko äiti paikalla. Eikös se noin 8kk iässä tule, ja täällä ikää 7,5kk.

Kiitokset vielä onnitteluista!

Tsemppiä ja voimia äitsykälle ja Luukakselle!

Terkuin Prinsessa65

Vierailija
153/207 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sitten olin jutteissa Vertician kanssa. Ei huolta tai hätää!

Vierailija
154/207 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mukavaa, ja nopeastihan se iltapäivä taas vierähti. Junassa otettiin nokoset ja iloisella mielellä tutkitaan varpaita lattialla potkarit suussa.

Mutta Prinsessa65 , älä pode huonoa omaatuntoa vaikka rokotetta ette ottaneet, komppaisin kovaa mukana että ei oteta, mutta en varmasti riskeeraa etelänmatkaa joka on tammikuussa. Matkakuume jo niin kova ettei mitään rajaa... Mun mielestä ihmisen pitäis sairastaa näitä influenssoja niin tuli vastustuskykyä tulevia influenssoja vastaan, mutta en olekaan mikään terveysasiantuntija.

Kiitos kuumemittari neuvoista, oon vaan aina ollu niin tumpelo ollu ton käsimittauksen kanssa, mutta tosiasia taitaa olla se et jos sitä ei kädellä tunne niin kannattaako edes mitata.

Meidän lapsi hauskuuttaa itseänsä nauramalla uutistenlukijalle ja leikkimällä terrieriä ja repii hanskaansa, jonka onnistui saalistamaan käsiinsä.

Kaikille mukavaa iltaa...

Satuilija ja Aamu päälle 7 kk

Vierailija
155/207 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas rentouttavaa käydä hierojalla.

Tänään varmistui, että ei ollut possutautia meidän pojalla, eli otettiin näyte ja se oli negatiivinen.Varoiksi syö possulääkettä, vaikeus saada se, kauheen makuista...

Joku virustauti jyllää jossain...Onneksi jo aika normi poika.syö ja juo, nukkuu yms...

Meillä tosiaan pikkumies sairastellut muidenkin edestä!!Jospa se aurinko alkais paistaan risukasaankin joskus...

Huomenna mieheni kanssa mennään syömään ja teatteriin...Muutama tunti edes jotain muuta ajateltavaa.

Ja lauantai-aamuna jouluostoksille.

Täällä puhuttiin eroahdistuksesta, se taitaa meidänkin poikaa vaivata...niin äipän perää!!

Nyt teeveen ääreen, tekemättä yhtään mitään korkeintaa jotain herkkuja syömään!!

Palataan...

Vierailija
156/207 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, piti sanoa, että jaksuja äitsykälle ja Luukakselle. Ja pikkuäidin isopapalle paranemisia!

Mietin just noin kuin Päkkänä, että ei mene noi asiat tasan, jos mies on illan eli yli kolme tuntia yksin lasten kanssa, mä koen kamalaa syyllisyyttä. Ja aina kun se on illan poissa niinkuin nyt, niin se kysyy kyllä luvan, mutta tulee surutta nukkumaanmenoajan jälkeen. Ei sillä tietty maitoa ole , mutta sama homma oli jo ennen jupea ja silloin ei ollut sitä selitystä. Niin se vaan menee, että mies hoitaa talon ja vaimo lapset. Ainakin meillä...

tuuti, jonka lapset syö parhaillaan iltapalalla muroja (hyihyi miten epäterveellistä) paitsi jupe joka mölisee sylissä

Vierailija
157/207 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos munkin puolesta miitteilijöille! Todettiin Satuilijan kanssa, et jotenkin nuo pikkuiset jaksaa käyttäytyä treffeillä, kotona vaan kitistään tylsistyneenä. Mä haluun treffeille joka päivä, jos neiti on sen vuoksi noin tyytyväinen. Käytiin vielä Sanden&Urhon ja Satuilijan&Aamun kanssa katsomassa taidetta, joka sai Urhon ja Sylvin simahtamaan nätisti vaunuihin!

No, Sylvi huusi tuossa tunnin ennen kuin nukahti yöunille. Tai olis huutanut pitempäänkin, mut sorruin tissitainnutukseen. Olisko sitä eroahdistusta ilmassa?

Piti tulla vaan pikaiseen kommentoimaan kuumemittariasiaa. Me saatiin rokotetutkimusklinikalta hyvä mittari, merkki on Geratherm Color. Nopea ja näppärä, suosittelen.

Niin joo, ei oteta meillekään influenssapiikkejä. Muuten oltas possupiikki otettu, mutta kun ne siat kävivät jo kylässä.

Kauniita ja pitkiä unia toivotellen

Tsili&Sylvi

Vierailija
158/207 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä valvotaan tänäkin yönä. Tosin kaikki muut nukkuu sakua myöten. Sain sitten taudin, en possua vaan virtsatiet vaivaa TAAS. Onneksi älysin mennä lekuriin ajoissa tuossa pari tuntia sitten , mutta mulla nää on jotenkin niin paatuneita nää tautisolut että helpotusta luvassa aikaisintaan aamulla.

Jos possu ei muuten tule niin se taatusti tuli illalla manskun apteekissa, jossa lasisessa odotuskopissa yski tupa täynnä ihmisiä.

Taitaa olla pakko lähteä suihkun puolelle. Pelkään vaan että herätän muut. Taidan laittaa pullon valmiiksi sillä taitaa jäädä imetys tältä yöltä.

Toivottavasti muilla maistuu uni!

Vierailija
159/207 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päkkänälle paranemisia!

Possupiikistä, mulla ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin hakea pojille piikit. Laskin, että en selviä kahden viikon sairastuvasta tässä härdellissä. Oma jaksaminen sen verran limitillä, että kunnon possukierre perheessä sais äidin vähintään pehmeään huoneeseen, ellei sitten sairaalaan pääsis possun kanssa lepäämään ;-) Jupe ja keskimmäinen oli sit yön kuumeessa, jupe vaikuttaa toipuneelta, mutta kiukkuiselta ja kakkonen nukkuu vielä. Nyt vain toivotaan, että ehtii vaikuttaa. Niin, jupea mittasin käsimittarilla, mies oli kuulemma hakenut oikean, kun keskimmäinen oli ollut niin kuuma >39C. Oli sit saanut panadolia.

tuuti

Vierailija
160/207 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko vielä aamu? Itse olen aamukahvilla ainakin.

Tuutin pojat otti sitten rokotteesta kuumetta? Eilen kuuntelin radiosta jotain asiantuntijaa ja kertoi hän, että se on toisaalta hyvä, että elimistö reagoi rokotteeseen jollain tapaa. Mietin, että Tomppakin nukkui seuraavana päivänä piikin jälkeen kolmen tunnin päiväunet, mitä ei nyt ihan tavallisesti tee, mutta muahan se ei haitannut. Autolla ajelin eilen illalla esikoisen kanssa kauppareissulla. Meidän kauppareissu kestikin kolme tuntia vaikkei muuta shoppailtu kuin ruokaa ja Tompalle vaippoja sekä talouspaperia, jota menee meillä kuin tehtaassa.

Päkkänälle puolukoita ja karpaloita. Mulla ollut joskus samaa vaivaa ja ko.vaivaan erikoistunut täti joka myös erikoistunut ns.luontaislääkintään tietysti antibiootitkin ottaa tarvittaessa.

Eilen illalla mietin jotain todella syvällistä mitä ajattelin tänne kirjoittaa, mutta en enää muista mitä se oli ja oliko se edes kovin järkevää. Jotakin se oli siitä miten kivat pojat meillä on ja miten tämä elämä onkin näin hyvin kohdellut.

Isopappa (eli meidän poikien isopappa) on yhä sairaalassa, mutta tietääkseni toipumassa. Hänellä on jo perussairaus ja ikääkin se 86, että ei tietenkään mitään ylimääräistä enää tarviisi, mutta on aika sitkeä pappa ja ihana kun on ihan ajanhermolla. Seuraa uutisia ja muistaa asioita paremmin kuin moni nuorempi.

Taisi tulla roskisauto pihaan se vie Tompan vaiparäykkiöt. Meen kattoon mitä pojat touhuaa.