Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sinä sait lapsena kuukausi/viikkorahaa?

Vierailija
30.10.2009 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpikin vanhempi antoi sen 50mk syntynyt -82 ja tämä siis yläasteen aikoihin/lukiossa

Vierailija
2/19 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tuntuu olevan niin kauan, että en minä muista ollenkaan....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen v. 1980 syntynyt ja sain viikkorahaa 5 markkaa.

Vierailija
4/19 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin vanhemmiltani, että olisin saanut, mutta he antoivat mulle rahaa (pieniä määriä) silloin kun tarvitsin sitä. Olen edelleen sitä mieltä että se oli todella huono ratkaisu, mun on ollut todella vaikeaa oppia suunniteltua rahankäyttöä, enkä oikein hallitse sitä vieläkään.

Vierailija
5/19 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yläasteella sain 50 mk kunhan leikkasin nurmikon noin 0,5 ha.

Vierailija
6/19 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa kävin auttamassa navetta-/pelto-/metsä-/heinätöissä ja siitä sain aina joskus (yleensä juuri jonkun isomman urakan jälkeen) palkaksi joitakin kymmeniä markkoja. Useammin sain kuitenkin palkaksi jätskitötterön tai limupullon.

Kun lähdin opiskelemaan, aloin saada kotoa 500 mk/kk.

Vierailija
7/19 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella muistaakseni 10mk/vko, yläasteella 20mk/vko. Kokeista 5mk, jos numero yli kasin ja 15mk kympistä. Asuimme pk-seudulla omakotitalossa hyvällä alueella, aika tavallisia summia nuo olivat kaveripiirissäni. Tosin jotkut saivat paljon enemmän, etenkin pojat, mutta he tuhlasivat ne lähinnä karkkiin ja lihoivat :P.

Vierailija
8/19 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

markka-aikaan 20 markkaa ja sit ku tuli eurot ni sain 3,5 euroa :) sillä piti maksaa kännykkälaskutkin :/

Vierailija
9/19 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteikäisenä sian aina kun tarvitsin rahaa enkä pelkästään kerran kuussa.

Vierailija
10/19 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit mä sain 15v oman hevosen ja aloin saada kuukausirahaa n.350e/kk josta mä maksoin hevosen tallivuokran 270e ja kengityksen 6vk välein 50e. Mitään varusteita mun ei tarvinnu ostaa, eikä maksaa eläinlääkärikuluja tai omia vaatteita yms. Niihin sain sit lisärahaa jos pyysin. Sit mä olin iltoja ja viikonloppuja töissä siinä tallilla ja se tallinomistaja vähensi työmäärän mukaan tallivuokrasta, yleensä n. 150e/kk.

Ja sit mä sain siihen päälle vielä kaikista kokeista ja sanakokeista ja pistareista kympistä 4e, ysistä 2e. Silleen mä saatoin saada helposti 50e/kk lisärahaa.

Vierailija
11/19 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sain 25mk/kk. tosin jos se loppu kesken sain isältä aina vähän lisää.

Vierailija
12/19 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella sain 5mk kolikon ja sitten myöhemmin 10mk setelin. Ylä-asteella sain 50mk kuussa ja vielä jossain vaiheessa 100mk tai jopa 150mk kk. Ja olen 79 syntynyt

Vierailija
13/19 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en saanut koskaan viikkorahaa.

en siitä mitenkään ole kärsinyt. olen silti tai siksi? säästeliäs ja osaan hoitaa hyvin raha-asiani.

meillä ei ollut lapsuudessani paljoa rahaa, enkä edelleenkään ole varakas. pärjään kuitenkin hyvin, olen tottunut tulemaan toimeen vähemmälläkin.

Vierailija
14/19 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyny 1980 ja 10mk/viikko

Tuon 10mk sain kaiketi siinä 9v korvilla alkaen. Tai ehkä vuotta ennen, en ole varma.

Vierailija
15/19 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä yläasteikäinen tekee sioilla? Möitkö niitä sitten jossain vai oliko sulla ihan toiveissa oma sikala, jota haavetta vanhempasi tukivat.

Yläasteikäisenä sian aina kun tarvitsin rahaa enkä pelkästään kerran kuussa.

Vierailija
16/19 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka saatiin lauantaipussit, sen jälkeen tuli aika, jolloin alettiin saamaan karkin tilalla 5 mk/vk. Teininä se vaihtui 50 mk/kk. Todistuksista saatiin vuoden lopussa ja keväällä 100 mk.

Olen syntynut -74

Vierailija
17/19 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en saanut viikko, enkä kuukausirahaa. En saanut rahaa oikeastaan muutenkaan. Jos tarvitsin vaatetta niin harvemmin sain uusia vaatteita, aina sisarien vanhoja rykyjä.

Lastenkotiin kun jouduin, olin aivan äimän käkenä kun siellä maksettiin viikkorahaa ja vaatteita sai ostaa ja muuta mitä tarvitsi.

Vierailija
18/19 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

7. luokasta alkaen 5 mk/vko. Tuolloin kävin toki jo kesätöissä ja jaoin mainoksia rahan eteen. Synttärilahjaksikin tuli joskus rahaa isovanhemmilta.

Noilla rahoilla ostettiin sitten suuri osa vaatteista (jotain perusvaatetta vanhemmatkin ostivat), kahvit ja munkit, kaljat ja meikit. Aika säästeliäästi siis sai elää. Kaikilla kavereilla tuntui olevan enemmän rahaa tuhlattavaksi.

S. 1977

Vierailija
19/19 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain 50 mk kuukaudessa. Sitten keksin, että haluan ostaa rahallani itse "kaikki menoni" ruokaa ja auntoa lukuunottamatta (ts. vaatteet, kengät, osan harrastuskuluista jne.). Tämä tapahtui muistaakseni 11-12-vuotiaana. sen jälkein aloin saada 150 mk kuukaudessa.

Olen vuosimallia -79

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi