Ukko osti taas mulle vääränlaisen joulukukan, viekööt rehun äidilleen.
Joku pikkupurkki, jossa rikkaruohoa. Olisin halunnut amarylliksen eli ritarinkukan. Tuon rikkaruohon ukko saa viedä äidilleen, meille se ei jää.
Kommentit (21)
Äitini huusi isälle jos tämä osti leikkokukkia =tuhlasi pian kuoleviin kukkiin. Kun isä osti ruukkukukkia äiti raivosi siitä ettei isässä ole yhtään romanttisuutta.
Nykyään valittaa siitä miten isäni ei ole vuosiin ostanut kukkia kuin äitienpäivänä...
Mä valitin miehelleni suureen ääneen kun en oo mistään löytänyt valkoista amaryllista, ja mä HALUUN valkosen amarylliksen. Ja kerroin vielä, että olin ajatellut käydä vielä kukkatalolta katselemassa, kun joka paikassa on vaan punasia...
Mies tuli kotiin kukkatalon kautta ja toi mulle valkean amarylliksen. TADAA! :D
viidentenä vuonna sain vaaleanpunaisia kukkia.. Kun pidän vain valkoisista ja vaaleanpunaisista. Joulukukat pitää olla valkoisia ja on nyt ise ostettuja. Mutta miehille jotenkin ei tunnu tuo olevan niin tärkeää.. Ajatus kai tärkein mutta kun ekan kerran sai jonkun mummukimpun missä punasta ja keltasta niin vähän vaikea oli olla ihastunut siihen :D Olen oppinut että ostan itse tai speksaan tarkasti, ehkä jo vähän tosin mieskin on oppinut :)
Siis niinkuin syntymäpäivänä tai äitienpäivänä? Mä en ole koskaan saanut mieheltä joulukukkaa, mutta koti on kyllä täynnä kukkia jouluna. Sovitaan yhdessä millaiset hankitaan minäkin vuonna. Onko meidän liitto kriisissä, mieheni kouluttamaton?
Joku pikkupurkki, jossa rikkaruohoa. Olisin halunnut amarylliksen eli ritarinkukan. Tuon rikkaruohon ukko saa viedä äidilleen, meille se ei jää.
Itse lopetin kukkien oston jo vuosia sitten koska ne eivät useimmiten kelvanneet... väärän värinen, liian pieni tai "pitikö sitä rahaa taas tuhlata kukkiin"... noh, en sitten enää ole ostanut mitään koska useimmiten saan haukut siitä ettei lahja "miellytä". Paras oli kun ostin 250€ arvoisen lahjakortin hoitolaan jossa oli lähes kaikki mahdolliset hoidot ja palvelut mutta se ei kelvannut ja haukut ttuli koska niillä ei ollut jotain "lämminkivi" hoitoa... revin sitten lahjakortin vaimoni silmien edessä että se siitä. Jotkut vaan on niin **tun kiittämättömiä eikä osaa arvostaa niitä pieniä tekoja joilla heitä yritetään hemmotella. Turha tulla sitten haukkumaan että "... mikset sinä koskaan...?"
Jos mies haluaa katsella jouluna rikkaruohoa, se sopii minulle. Haluamani kukat hankin itse. Meillä toimii hyvin tämä elä ja anna toisen elää -periaate.
Yhtenä jouluna olin ulkoistanut joulukukkien hankkimisen miehelle. Ohjeistin kyllä, että hyasintteja 1-2 kutakin väriä, iso punainen joulutähti ja joku asetelma ilman turhaa rihkamaa. Aattona hän sitten ajeli ympäri pk-seutua kun ei ollut saanut hankituksi kukkia ajoissa ja valkoiset hyasintit olivat kaikkialta loppu. Nykyisin ostan itse kukkani, helpompaa kaikille.
Ei oo vielä yhtään joulukukkaa :(
Vai pakotitko? Kuulostat juuri sellaiselta eukolta.
paskanhajuisen hyasintin. Anoppi sairaanhoitaja eikä tuon vertaa tajua ettei allergiselle hajusintti käy.
mun mies tuo joka joulu kotiin joulukukan, mikä on minusta ihan mukavasti ajateltu. En vain tajua, miten hän aina onnistuu ostamaan ne kaikkein kamalimmat kukat, mitä sattuu löytymään.
joulutähden ja kukkakorin, jossa sypressi, 2 hyasinttia ja 2 jotain vihreää jota en tunnista. Lisäksi käpyjä.
Ei ole mies koskaan ostanutkaan.
minkä kukan haluan, olis säästynyt pari euroa.
mies osti amarylliksen sipulin- istuttakoon itse sipulinsa
Joulunalusaikakin on kuin pikkulapsen käskyttämistä, ei tajua itse yhtäkään asiaa mikä pitäisi hoitaa ennen joulua. Todella rasittavaa, en ymmärrä kuinka tuota lapamatoa ja siivelläeläjää olen sietänyt jo lähes 20 vuotta.
hoksannut ukolles kertoa, että haluat juuri amarylliksen. Harva meistä osaa lukea ajatuksia.
Kiitos nauruista :)
Toisaalta mä tunnistan myös itseni tästä.
Ehkä useampi äiti tunnistaa itsensä ja siksi naurattaa.. No, kiva että nauretaan välillä itsellemme.
pikkupurkissa on? Oikeesti? :) Onko siinä kukkia? Pelkkää vihreetä? Mitä?