Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyyntö: ymmärtäisitte vihdoin jättää lapsijoulukortit lähettämättä

Vierailija
28.10.2009 |

meille. Kyllä me muistetaan muutenkin että me ollaan lapsettomia. Kai te jo viiden vuoden jälkeen tajuatte, ettei meitä enää onnista. Vai ettekö vaan välitä. Silloin voisitte poistaa meidät kokonaan postituslistaltanne. Kiitos.

Ja seuraavaksi kuuntelen haukkunne.

Kommentit (179)

Vierailija
141/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauhea, niin kai siihen on mahdolista keksiä ratkaisuja ilman että koko väestön pitää luopua kivasta tavasta pienen porukan takia. Onko teidän miehet yhtä herkkänä tässä asiassa? Jos ei, delegoigaa postin käsittely miehelle/äidille/siskolle/parhaalle kaverille. Heittäkää kuvakortit avaamatta roskiin.

Kuvakortit ovat koko typerän ja stressaavan korttirumban suola ja ainoa valopilkkku. Mitä järkeä on lähetellä iso läjän rumia ja halpoja kertakäyttö-tiimarikortteja? Eipä juuri mitään. Onneksi on edes ne kuvakortit joita voi odottaa kun avaa postia!

Vierailija
142/179 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy olla ihmisellä huono mielikuvitus, jos ei keksi muuta aihetta joulukortteihin kuin omat lapset! Kyllähän tänne mahtuu aiheita maasta taivaaseen ja kaikkea siltä väliltä. Se ei voi olla ainakaan ongelma. Käyttäkää mielikuvitusta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/179 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy olla ihmisellä huono mielikuvitus, jos ei keksi muuta aihetta joulukortteihin kuin omat lapset! Kyllähän tänne mahtuu aiheita maasta taivaaseen ja kaikkea siltä väliltä. Se ei voi olla ainakaan ongelma. Käyttäkää mielikuvitusta..

että niissä kuvissa on pointtina tutut ihmiset! Vielä kivempaa kuin lapset on se jos on perheen aikuisiakin mukana, mutta aika harvoin sitä herkkua saa. Joka tapauksessa on kiva nähdä miten lapset kasvaa ja muuttuu.

Vierailija
144/179 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teilläkin aikaa jauhaa kakkaa. Itse lähetän lapsikortit niille, joiden tiedän varmasti sellaisen haluavan. Ei pitäisi olla liian vaikeaa. Kaikille muille lähtee tavallinen versio. Lapsikortti isovanhemmille, sisaruksille ja kummeille sekä omille parhaille ystävilleni. Muut tuskin arvostavat enempää kuin kaupan korttia ja tämä mielestäni itsestään selvää.

Vierailija
145/179 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut tuskin arvostavat enempää kuin kaupan korttia ja tämä mielestäni itsestään selvää.

Onko sitä nyt niin vaikea ymmärtää että monet HALUAA niitä lapsikortteja! Lapsikortteja tänne pliis!

Vierailija
146/179 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niissä kuvissa on pointtina tutut ihmiset! Vielä kivempaa kuin lapset on se jos on perheen aikuisiakin mukana, mutta aika harvoin sitä herkkua saa. Joka tapauksessa on kiva nähdä miten lapset kasvaa ja muuttuu.

Onko joulukorttien pointti olla kuvissa esiintyvät tutut ihmiset?? Luulin että joulukorttien pointti on olla ILOINEN jouluinen tervehdys...

Vierailija
147/179 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus kova pala pareille, ja tällaisesta masennuksen ja katkeruuden sekaisuudesta on ihan luonnollista, että tulee näitä ajatuksia. Ymmärrättehän että henkilö ON masentunut, ja ei siitä syystä kestä edes näitä ns "normaaleja" juttuja teille... Olen itse ollut lapseton hyvin kauan, ja välillä tuli niin vahvaa vihaa ihan tavallisia perheitä kohtaan, ja masennuin vielä enemmän, koska tunsin tunteistanikin syyllisyyttä. En sitä taas vaan ymmärrä, miksi teillä "lapsellisilla" on niin kylmä ja verinen viha lapsettomia kohtaan?! Voisin jopa välillä luulla, että olette kateellisia!?!(mikä kuitenkaan ei varmasti näin ole) Mutta siltä kuulostatte! Tuosta yli sadan viestin hyökkäyksestä huomaa kuinka katkeria itse olette:/ ikävää sinänsä... t. nyt äiti, viimein.

Minullakin on ollut elämässäni surua, paljonkin. En ole kuitenkaan vaatinut muita hiipimään sukkasillaan ohitseni, varomaan sanojaan ja tekojaan. Se olisi kohtuutonta. Vähän kuin pakkoruotsia.

Kyllä lapsettomien ihmistenkin pitäisi oppia suvaitsevaisiki. Ei se ole lapsiperheiden vika, jos luonto päättää että nämä yksilöiden ei tarvitse lisääntyä joko keskenään tai ollenkaan.

Oli elämänvaihe jossa uskoin, että minä myöskään en saa lapsia. En edes ajatellut hoitoja tai muita keinotekoisia menetelmiä. Jos luoja olisi niin päättänyt olisin päätökseen tyytynyt.

Vierailija
148/179 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teilläkin aikaa jauhaa kakkaa. Itse lähetän lapsikortit niille, joiden tiedän varmasti sellaisen haluavan. Ei pitäisi olla liian vaikeaa. Kaikille muille lähtee tavallinen versio. Lapsikortti isovanhemmille, sisaruksille ja kummeille sekä omille parhaille ystävilleni. Muut tuskin arvostavat enempää kuin kaupan korttia ja tämä mielestäni itsestään selvää.

Itse olen vielä karsinut listalta pois ylimääräiset tuttavuudet. Kortti lähtee vain niille ihmisille, joista aidosti pidämme ja välitämme.

Vierailija
149/179 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen kuva-aihe niissä on?

Itse olen vielä karsinut listalta pois ylimääräiset tuttavuudet. Kortti lähtee vain niille ihmisille, joista aidosti pidämme ja välitämme.

Vierailija
150/179 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä saatteko te joulukortit heiltä molemmilta? i]Millainen kuva-aihe niissä on?

Juu, lähetämme toisillemme kortit. Minä ja mun ystäväni Sue (jota kukaan muu ei näe).

Ei, mutta listalta tippui sellainen 30 korttia pois.

Vierailija
151/179 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, kaikki ei välitä niistä lapsikorteista.

Itse lähetän vain isovanhemmille. Kuvia laitan kummeillekin muuten, joten ei tarvitse joulukortteina niitä lähettää. Näin vältän kummeilta kiusallisen tilanteen, mitä tekisivät meidän ipanoiden joulukorttikuvilla. Poishan he eivät voisi niitä heittää, mutta eivät niitä nyt kyllä jaksaisi säilyttääkään.

Minulle lähettää lapsikortteja sellainen tuttu, jonka olen nähnyt 10 vuotta sitten. Se sitä vasta ihmetystä herättää. Minkä takia hän luulee, että olen kiinnostunut hänen lapsiensa kuvista, vaikka en enää edes tunne häntä ja ole häneen missään yhteydessä.

Olen viimeisten vuosien aikana lähettänyt aina lapsiaiheiset joulukortit ystäville/sukulaisille...Ei ole tullut mieleenkään, että joku voisi loukkaantua. Tiedän, että lapsettomiakin on joukossa (esim. ystäväni, joka on saanut yhden lapsen, mutta sen jälkeen vain keskenmenoja)...En kyllä taida enää uskaltaa lapsikortteja lähettää.

Vierailija
152/179 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritystä oli noin 7 vuotta sitten, mutta ei onnistunut. Silti jaksan iloita toisten lapsista vaikka omaa en saakkaa. Joten minulle lapsettomalle saa ainakin ihan mielellää lähettää niitä ihania lasten kuvia. Yhtä ihania kaikki lapset ovat nytkin kun ovat aina olleetkin.

Vierailija
153/179 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille kalleimmat aarteet eivät ole heille niin ihania ja parhaimpia, että lähettäisimme heille joulukortissa kuvat lapsistamme.

Miksi ihmeessä oletan, että muut olisivat otettuja meidän lasten kuvista??

Meille riittää, että meidän hyllyä koristaa kolme kaunista lasta mutta en odota, että muutkin tekisivät niin.

Miksi siis lähettäisin kuvat joutuakseen roskikseen tai laatikon pahjalle?

Vierailija
154/179 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulukorttia joka on pariskunnalta, koska ap varmasti empaattisena ihmisenä ymmärtää, että lapsettomuuttakin pahempaa on sekä yksinäisyys että lapsettomuus. Joten ei käännä veistä kenenkään sellaisen haavassa, joka ei elämänkumppania ole löytänyt. Eikä häihinkään voi tietenkään kutsua naimattomia, sehän on niin kipeä ajatus, että jollain toisella on jotain ihanaa, mitä minulla ei ole..

toivottavasti AP ei saa sitä "kakaraa" "kersaa" niinkuin viestissään kertoo..

en todellakaan jaksa voivotella tällaisia lapsettomia ihmisiä jotka INHOAVAT lapsia? siis miksi niitä sitten pitäisi tällaisten ihmisten saada?

Vierailija
155/179 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen omasta halustaan ja toinen tahtomattaan (on käynyt tuloksetta hoidoissa). Kumpikin suhtautuu äärimmäisen negatiivisesti kaikkeen lapsiin liittyvään eikä minulle tulisi mieleenkään lähettää heille lapsijoulukorttia (tosin ei muutenkaan kortteja lähetellä).

Omasta tahdostaan lapseton on tehnyt lapsettomuudesta uskonnon itselleen ja kokee asiakseen julistaa näkemystään kaikille ja paheksua niitä joilla on lapsia. Tahtomattaan lapseton on masentunut ja katkera lapsettomuutensa takia. Mutta kumpikin on sentään tehnyt selväksi mikä on tilanne niin ilkeät kanssaihmiset tietävät olla kiusaamatta heitä lastensa olemassaololla. Joskus on kyllä tosi vaikeaa olla mainitsematta lapsia heille esimerkiksi jos pitää ilmoittaa, että joutuu olemaan pois töistä kun lapsi on kipeä.

Ap ilmeisesti luulee että kaikki ihmiset ovat selvännäkijöitä. Jos et halua lapsikortteja, kerro se niitä lähettäville. Mistä sen voi muuten tietää. Ei sitä tarvitse perustella, sanot vaan että älkää lähettäkö.

toivottavasti AP ei saa sitä "kakaraa" "kersaa" niinkuin viestissään kertoo..

en todellakaan jaksa voivotella tällaisia lapsettomia ihmisiä jotka INHOAVAT lapsia? siis miksi niitä sitten pitäisi tällaisten ihmisten saada?

Vierailija
156/179 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähettää lapsikortti lapsettomalle. Kyvyttömyyttä asettua toisen asemaan, empatian puutetta.

Vierailija
157/179 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lahettaisin lapsikortit vain isovanhemmille, kummeille ja sisarruksille.

Asiallinen suhtautuminen: kortit lähimmille (joista kyllä tietää kenellä on lapsettomuussuru ja kellä ei). Muille tavalliset tai epätavalliset joulukortit, miten kukakin haluaa.

Vierailija
158/179 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja katkeraa porukkaa. En nyt tarkoita edes näitä lapsettomia erityisesti, ymmärrän kyllä että lapsikortit voi tuntua pahalta. Mutta silti, vois pikkusen edes yrittää tsempata positiivisuttaa sillä lailla, että opettelis sallimaan muille hyviä asioita. Voihan sitä tunnustaa että nämä kortit tuntuu helvetin pahalta mutta ei niillä kukaan mitään pahaa tarkoita. Ja että voin olla rypemättä tässä asiassa siitä näkökulmasta että maailma vainoaa.

Ja entäs sitten nämä joitten mielestä on ihan kauheeta että ihmiset on iloisia ja ylpeitä lapsistaan. On se niin mahtavaa. Suomessa pitää pitää visusti varansa, ettei vahingossakaan "luule olevansa mitään".

Vierailija
159/179 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille riittää, että meidän hyllyä koristaa kolme kaunista lasta mutta en odota, että muutkin tekisivät niin.

Ihan hyvä ettet odota, kun meidän lapset ei oikein pysykään siellä hyllyllä.

luulisin että muutkin pitävät meidän lapsia kaikkein suloisimpina, vaan se että kortti on itsetehty ja siinä on kuva meistä, jotka toivotamme hyvää joulua heille, joille kortin lähetämme! Tuskin kukaan lähettää joulukortteja kenellekään ilkkuakseen!

Vierailija
160/179 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden tiedämme kärsivän lapsettomuudesta emmekä niille joiden tiedämme inhoavan lapsia. Lapsikortit lähtevät niille läheisille, jotka ovat lasten kanssa tekemisissä tai heistä kiinnostuneita, muut saavat tavallisen kortin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän