Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikka olisi mitä mieltä, niin se on vaan uskottava,

26.10.2009 |

että jotkut asiat ovat jossain tiedossa etukäteen. Muuten ei voisi olla enneunia eikä sellaisia ihmeellisiä "sattumuksia". Mutta kuka ja missä ne asiat tietää ja miksi? Ja miksi niistä joskus ilmoitetaan etukäteen, mutta joskus ei?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jotkut asiat ovat jossain tiedossa etukäteen. Muuten ei voisi olla enneunia eikä sellaisia ihmeellisiä "sattumuksia". Mutta kuka ja missä ne asiat tietää ja miksi? Ja miksi niistä joskus ilmoitetaan etukäteen, mutta joskus ei?

vaikka olen mitä mieltä tahansa.

Vierailija
22/44 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ensin kun luin kirjoituksesi, ajattelin että "hohhoijaa, huuhaapelle", sitten muistin, jälleen kerran kuten niin usein aiemminkin vastaavissa tilanteissa, että olen itsekin nähnyt enneunia. Noin 12- vuotiaana näin lähes vuoden ajan seuraavan päivän tapahtumat, mutta yhtäkkiä unet sitten loppuivat. Silloin kuin niitä näin, tuntui asia niin luonnolliselta, etten tajunnut edes ihmetellä. Ärsyttää, miten maailma opettaa kyyniseksi.

Edes omat kokemukset eivät riitä itselle todistukseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
24/44 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka B tapahtui A:n jälkeen se ei tarkoita että A aiheutti B:n.

Vierailija
25/44 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on ollut uskoa, kun on kuullut ensin unen ja muutaman päivän kuluttua on se asia sitten tapahtunut. Itselläni on noita toteutuneita unia joskus harvakseen. Mutta pari vuotta sitten tapahtui muuten sellaisia asioita, sellaisella vauhdilla ja niin selvästi tiettyyn pisteeseen ohjattuna, että ei voi olla sattumaa.

Vierailija
26/44 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhat ihmistä näkee jokainen pelottavaa unta siitä, että heidän läheiselleen käy huonosti. Sattumalta yhden heistä läheiselle käy huonosti. Tämän jälkeen tämä yksi ei enää muista kaikkia niitä uniaan jotka eivät koskaan toteutuneet, hän muistaa vain tämän yhden joka toteutui, ja uskoen olevansa enneunien näkijä hän sitten alkaa tulkita kaikenlaisia epämääräisiä monitulkintaisia uniaan jälkeenpäin niin että ne tarkoittivat jotain mitä sittemmin tapahtui.

Vierailija
27/44 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetellä, jos joku esim. kirjoittaisi näitä unia muistiin ja päiväisi ja sitten nämä unet kävisivät toteet.

Kertomukset eivät riitä, koska aivot ovat todella hyviä huijaamaan tietoisuutta (esim deja vue-ilmiö)

Vierailija
28/44 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne olivat aivan selviä tyyliin. Maija joutuu onnettomuuteen törmättyään siltaan kotimatkalla Piippolasta. Ja juuri näin sitten tapahtui. Minun palovammoihin johtaneen onnettomuuteni hän tiesi etukäteen, mutta valitettavasti ei tiennyt milloin se tapahtuu. Monia, monia tapahtumia hän tiesi kertoa etukäteen.

Vierailija
29/44 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne unet, mitä itse näin, koski ihan arkipäivisiä asioita. Ihan kuin olisin elänyt saman päivän aina kahdesti peräkkäin-ensin unessa, sitten hereillä. Joskus kaverit testaili tyyliin "Minkä värinen pusero opettajalla on päällä?". Koskaan en ollut väärässä. Tiesin usein myös kokeiden kysymykset etukäteen :)

3

Tuhat ihmistä näkee jokainen pelottavaa unta siitä, että heidän läheiselleen käy huonosti. Sattumalta yhden heistä läheiselle käy huonosti. Tämän jälkeen tämä yksi ei enää muista kaikkia niitä uniaan jotka eivät koskaan toteutuneet, hän muistaa vain tämän yhden joka toteutui, ja uskoen olevansa enneunien näkijä hän sitten alkaa tulkita kaikenlaisia epämääräisiä monitulkintaisia uniaan jälkeenpäin niin että ne tarkoittivat jotain mitä sittemmin tapahtui.

Vierailija
30/44 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

unessa aiemmin. Dejavu-ilmiö.

Koekysymykset on usein varsin helppoa arvata ja opettajan paitakin... meillä oli yhteen aikaan vedonlyönti siitä mikä paita fysiikanopettajalla on minäkin päivänä päällä, se oli aika kaavoihinsa kangistunut.

Vierailija
31/44 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä se on tosiaan dejavu-ilmiö.

Vierailija
32/44 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enneuni tai muuten ennalta nähty asia, voidaan kertoa jo ennen tapahtumaa. Kyllä sitä ihmetellä piti, kun äiti joskus sanoi että Kalle setä loukkaa töissä kätensä kun se jää puristuksiin. Mutta mitenpä sitä nyt Kalle sedälle menee sanomaan, että oles nyt huominen päivä pois töistä. Ihan sattumalta? Kallen sedän käsi sitten loukkaantui juuri äidin kertomalla tavalla. Ja näitä tapauksia oli paljon. Jokaisen lapsenlapsen syntymän ja sukupuolen hän on osannut kertoa jo ennen kuin on edes raskaustestiä tehty.

Vierailija
33/44 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä varsin hyvin tietoinen DejaVu-ilmiön toimintamekanismista ja niitä sillointällöin saan. Mutta se mitä silloin koin, oli ihan täysin erilaista. Nuo paita- ja koejutut oli vain esimerkkejä, ihan samalla tavalla pystyin kertomaan ns. odottamattomista tapahtumista.

Mutta olen itsekin agnostikko ja skeptisyyteen taipuvainen, joten ymmärrän epäuskon. Olen vain selaillut melkoiset määrät teoriaa siitä, mistä noi mun etiäiset olisi voinut johtua, mutta toistaiseksi "henkimaailman hommat" on loogisin selitys.

3

unessa aiemmin. Dejavu-ilmiö.

Koekysymykset on usein varsin helppoa arvata ja opettajan paitakin... meillä oli yhteen aikaan vedonlyönti siitä mikä paita fysiikanopettajalla on minäkin päivänä päällä, se oli aika kaavoihinsa kangistunut.

Vierailija
34/44 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...näin unissa seuraavan päivän tapahtumia. Vältin mm. Myyrmannin räjähdyksen ihan sillä että sain edellisen yön unessa selkeän varoituksen paikasta, alunperin minun piti mennä sinne ostamaan eräs varaamani tuote. Kun isäni kuoli, en saanut tietoa siitä päiviin mutta näin tapahtuneen päivää ennen unessa; isäni oli täynnä matoja ja ilmestyi minulle kertoen että hänen täytyy nyt lähteä jne.

Koko ikäni olen nähnyt noita unia ja saan "välädyksiä" tulevasta pitkin päivää. Sellaisenkin "osaan" että tavallaan näen lukuja, siis jos minulta kysytään että "arvaa paljonko maksoi", luku näkyy edessäni selkeästi. Olen hyvä peleissä jotka vaativat arvailua ja osaan jotenkin aina olla "askeleen edellä" elämässä.

Ihan sama mitä te muut uskotte, tämä on ihan jokapäiväistä minulle. Varmasti joku nyt väittää että kuvittelen kaiken, mutta noilla edellä mainituilla tapauksilla on kyllä useampi todistaja...

Vierailija
35/44 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...näin unissa seuraavan päivän tapahtumia. Vältin mm. Myyrmannin räjähdyksen ihan sillä että sain edellisen yön unessa selkeän varoituksen paikasta, alunperin minun piti mennä sinne ostamaan eräs varaamani tuote. Kun isäni kuoli, en saanut tietoa siitä päiviin mutta näin tapahtuneen päivää ennen unessa; isäni oli täynnä matoja ja ilmestyi minulle kertoen että hänen täytyy nyt lähteä jne.

Koko ikäni olen nähnyt noita unia ja saan "välädyksiä" tulevasta pitkin päivää. Sellaisenkin "osaan" että tavallaan näen lukuja, siis jos minulta kysytään että "arvaa paljonko maksoi", luku näkyy edessäni selkeästi. Olen hyvä peleissä jotka vaativat arvailua ja osaan jotenkin aina olla "askeleen edellä" elämässä.

Ihan sama mitä te muut uskotte, tämä on ihan jokapäiväistä minulle. Varmasti joku nyt väittää että kuvittelen kaiken, mutta noilla edellä mainituilla tapauksilla on kyllä useampi todistaja...

seuraavan kerran kun saat etiäisen jostain isosta jutusta niin tule ihmeessä postaamaan siitä tänne. Jos olet niin varma 'kyvystäsi' niin todistamisen ei pitäisi olla mikään ongelma.

Vierailija
36/44 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka näkisit joka yö enneunen, ne ovat vain yksittäisiä sattumia.

Vierailija
37/44 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni oli tunnetusti samanlainen unennäkijä ja isäni näki asioita juuri ennenkuin ne tapahtuivat, esim. sodan jälkeen pienenä poikana sai näyn aseesta, käveli lumihangen vierelle ja sanoi että aikoo nyt nostaa lumesta aseen. Pisti kätensä hankeen ja nosti sellaisen, "kiitokseksi" isänsä pieksi pojan koska luuli tämän järjestäneen 6-vuotiaana koko tempun. Noh, myöhemmin isäni ajoi paikkakunnalta toiselle koska "näki" että tietyllä kadulla makasi arvokas esine, jollaista hän oli tarvinnut jo pidempään. :D Sellainenhan siellä oli, ihan siinä missä isä sanoi sen olevan.

Vierailija
38/44 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni oli tunnetusti samanlainen unennäkijä ja isäni näki asioita juuri ennenkuin ne tapahtuivat, esim. sodan jälkeen pienenä poikana sai näyn aseesta, käveli lumihangen vierelle ja sanoi että aikoo nyt nostaa lumesta aseen. Pisti kätensä hankeen ja nosti sellaisen, "kiitokseksi" isänsä pieksi pojan koska luuli tämän järjestäneen 6-vuotiaana koko tempun. Noh, myöhemmin isäni ajoi paikkakunnalta toiselle koska "näki" että tietyllä kadulla makasi arvokas esine, jollaista hän oli tarvinnut jo pidempään. :D Sellainenhan siellä oli, ihan siinä missä isä sanoi sen olevan.

Joan D'arcin suomalaisversio!

Vierailija
39/44 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että kukaan uskoisi/kaivaisi ketjuani ylös, vaikka juttuja tänne kirjottaisinkin? :) Aika monesti täällä käy niin että aloittamani ketju katoaa sillä sekunnilla...

16

Vierailija
40/44 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joan D'arcin suomalaisversio!

Tarkoititko kenties Joan of Ark, tai Jeanne D'arc?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi