: Minulla on ongelma, alkoholi. :(
Miten pääsen aineesta eroon? olen ison perheen äiti ja juon yhä enemmän ja enemmän, viikonloput pyhitän lähes tuolle asialle, juon jo puolelta päivin :( .
Yritän peitellä lapsiltani juomista mutta kun tietty kännitila on päällä ei tietenkään millään ole enää väliä.
Nyt laitoin korkin kiinni, mutta miten saan voimia että jaksan sen myös pitää kiinni? Rakastan perhettäni enemmän kuin mitään ja se on syy miksi lopetin, mutta silti. Stressiä riittää suuren perheen kanssa, miten selviän kaikesta ilman "rauhoittajaani".
Juomismääräni olivat pitkään noin laatikollinen olutta /viikonloppu.
Kommentit (53)
Olen tosi tunnollinen ja stressaava ihminen ja minun on tosi vaikea rentoutua ilman alkoholia. Tuntuu, etten yksinkertaisesti jaksa, jos en saa nollata viikonloppuna oloani viinillä.
Mieskin juo viikonloppuisin viiniä. :-(
Nyt en enää jaksa, jo fyysisestikin alkaa olla pää käsissä jos jatkan vkl-kännejä.
Pitäisi löytää tapa rentoutua ja nollata stressitado muilla tavoin.
kannattaisi pullon sijaan ostaa vaikka leivos tai ihania irtokarkkeja ja relata perheen kanssa vaikka leffan kera?
No sen sijaan että "laitat korkin kiinni". Laita viinat kehtoon, kehdon päälle nalle ja viet naapurin oven taakse. Pimpotat ovikelloa ja juokset karkuun. Sitte alat psyykkaamaan itteäs siinä että mikä on parempaa rauhoittajaa kuin alkoholi. Kokeile ulkoilua, lenkkeilyä, pyöräilyä tms puhdetta.
kannattaisi pullon sijaan ostaa vaikka leivos tai ihania irtokarkkeja ja relata perheen kanssa vaikka leffan kera?
Rasvaa ja sokeria mättämällä ruineeraa terveytensä ihan siinä missä viinilläkin.
Eikä se ole yhtä rentouttavaa kuin nousuhumala, usko vaan.
laatikollinen olutta viikonlopussa on toki paljon joka viikonloppu mutta varmaan moni mies ainakin sen juo. äidille se vaan on tuomittavampaa!
joka tapauksessa kun sulla on selviäkiun päiviä niin kamalan pahasta alkoriippuvuudesta ei vielä (onneksi) ole kyse. sinuna puhuisin lääkärille (menet vaikka yksityiselle jos et tk:een ilkeä mennä) lääkkeitä on olemassa!
toki myös ihan a-klinikka auttaa.
mitä miehesi on mieltä? rtietääkö ystävät, sukulaisetr, naapurit? saisitko sieltä apua ja tukea?
vielä lisäten tohon kehtoviestiini: ei se auta jos et usko siihen. "no jos mä ny vähä kävelen" asenteella et saavuta mitään vaan otat sellasen "nyt vittu maratooni ens keväänä" -asenne. Ja samalla otat kans "ja hyvää seksiä aviomiehelle, vaikka joka päivä asenteen". Jälkimmäinen ei o välttämätöntä mutta jos kaikki jakaa tota ilosanomaa eteenpäin niin jossain vaiheessa se tulee mulla hyvänä takasin :) t:mies.
enemmän siinä viinassa sokeria ym.on kuin yhdessä leivoksessa.Aina hirveä tekosyy juoda.
enemmän siinä viinassa sokeria ym.on kuin yhdessä leivoksessa.Aina hirveä tekosyy juoda.
NIMENOMAAN kuka mistäkin tykkää. Eikös sinulle ole jo tuohon ikään selvinnyt, että juuri siitä on riippuvuuksissa kyse.
Hieno päätös. Nyt vaan pidät siitä kiinni.
Stressinhallintaan on paljon keinoja. Harrastukset, liikunta ja rentoutumistuokiot ovat hyviä vaihtoehtoja.
Joskus kannattaa ruveta selvittämään syitä, jotka ovat ajaneet juomiseen. Tähän voi saada ulkopuolista apua.
Täältä voi hakea auttavia tahoja http://www.apua.info/miele1.html
Tsemppiä kovasti! Nyt itsesi ja perheesi elämänlaatu paranee!
ehkä pahvi kun nautin perheeni kanssa vapaa-ajasta selvinpäin, mutta sinä juntti asenteellasi :)
KYllä arjen olen selvin päin, paitsi lomat, nekin menee aika lailla läträtessä.
Mieskin juo, tosin "hienostuneemmin" eli illalla vaan muutaman paukun, toisin kuin minä joka litkin käsittämättömiä määriä tuota olutta.
Nyt olen tyhjentänyt koko kodin kaikesta juomasta, koska jos sitä on jossain se pyörii mielessäni taukoamatta.
Olin vuoden alussa kuukauden ilman juomaa ja olo oli mahtava!! Mutta ne viikonloput, tuskien tuskaa selvitä selvin päin, keksimällä oli pakko keksiä tekemistä, illalla myöhään jotain menoa autolla kuin myös aamulla että oli ns. pakko olla juomatta että pystyi ajamaan autoa jne..
Suurin ongelma on se että en pysty kontrolloimaan juomista lainkaan, kun otan yhden se ei tosiaan siihen jää vaan juon niin kauan kun juomaa on tai sitten sammun.
Tosi hieno roolimalli lapsilleni, juu!
t. ap
rukoile apua, Jumalalta on moni muukin avun saanut.
oletko onnellinen parisuhteessasi?
joka siitä aineesta on omin avuin päässyt eroon. Menet a-klinikalle. Tarvitset kaiken tuen perheeltäsi, siis miehesikään ei voi juoda nyt yhtään alkoholia. Muuten sortuminen on liian helppoa.
Alkoholismista ei valitettavasti parane koskaan, vaan täydellinen absolutismi on ainoa asia mikä auttaa. Tiedän kokemuksesta. Et voi enää koskaan olla sillä asenteella että otanpa nyt vaan yhden saunakaljan tai juon lasin viiniä pihvin kanssa. Sinun tulee ymmärtää tämä, jos tosissasi haluat eroon alkoholista.
Alkoholisteilla voi olla pitkiäkin päihteettömiä kausia, jopa vuosia. Yksikin kulaus saattaa taas suistaa alas.
Toivotan sinulle kovasti onnea matkaan!
rukoile apua, Jumalalta on moni muukin avun saanut.
helposti riippuvainen ihminen vaihtaa vaan sen viinan uskontoon ja helposti menee sekin överiksi.
Toimi mulla paremmin kuin kerta rykäisy.
Mä aloin käymään jumpassa. Ilta- ja aamujumpat parhaita. Kannustaa olemaan illalla juomatta, kun joko menee illalla jumppaan tai pitää aamulla herätä jumppaan.
Siirsin lauantai tissuttelun aloittamista. Iltapäivän juon makuisia vichyjä. Se on vaan enempi tapakin se lipittely.
Ruoan kanssa pari lasia viiniä ja viiniä pulloissa, ei laatikoissa.
Kiitos tuosta linkistä, kävin jo hieman katselemassa. :)
Ja olen onnellinen parisuhteessani, paitsi että lapset pitävät kyllä niin kiireisenä että harmittaa toisinaan ettemme ehdi miehen kanssa juurikaan antamaan aikaa toisillemme. Esikoinen on jo sen verran iso että valvoo myöhempään ja pienet taas niin pieniä että ovat konkreettisesti erittäin aikaa ja hermoja vieviä.
Mies on luvannut nyt olla juomatta myös ainakin jonkin aikaa, hän tosin ei näe ongelmaani, vaikka suoraan siitä olen jo puhunut kesästä saakka. Hänen mielestä minä vaan liioittelen jne..mutta itse kärsin tästä ja tämän myötä tulleista henkisistä ongelmista, ahdistus, paniikkihäiriö. Myös fyysiset ongelmat, painonnousu, sekä sokerien arvot rajoilla. Eli nyt olisi tosiaan h-hetki tehdä muutos!
Ja eniten siis mieltä painaa se että olen äiti, ja käyttäydyn näin :(((( .
t. ap
noin minäkin vuoden alussa selvisin. Ostin alkoholittomia oluita ja viinejä ja myös vichyjä ja kokista ym.
Itse toivoisin kovasti että osaisin otta sen lasin punkkua ruoan kanssa ja se olis siinä mutta kun ei meinaa olla. Tai ehkä viinin kanssa onkin mutta olut on sellainen aine joka vie minut heti! se on kaikki tai ei mitään.
t. ap
Ja olen sen itselleni sallinut. Meillä on kuopus sellainen, että se ei anna hetkeäkään rauhaa. Koko ajan karjuu ja huutaa, vaatii ja riehuu. Rakas ihana lapsi, mutta ei minulla ole mahdollisuuksia rentoutua sohvalla ja katsoa elokuvia.
En pääse saunaan, en lenkille. No okei, kerran viikossa ehkä voisi järjestyä, mutta ihmisen pitäisi päästä rentoutumaan työpäivän jälkeen edes hetkeksi, joka päivä.
Kun pääsen töistä, haen lapset, kiireellä teen ruuan, hoidan pyykkikaaoksen, raivaan keittiön, pesen lapset, laitan iltapalaa, raivaan pahimman kaaoksen ja kello onkin jo 21. Ylös aamulla klo 5.30. Miten siinä rentoutuu varsinkin kun yksi roikkuu lahkeessa koko ajan ja huutaa.
Mulla ei pää kestä jos en saa ottaa paria lasia viiniä joinain päivinä. Ei kestä. Ja en voi sietää mitään leivoksia enkä muitakaan makeita, en myöskään sipsejä ym. Pidän kuivasta valkoviinistä.
Ja kaloreita siinä pullollisessa on saman verran kuin 1,5 runebergintorutta, tiedoksi vain noille kaloripoliiseille.
Mutta ymmärrän ap:tä, että joskus se vain emeen yli. Ja sinä olet sen nyt tunnistanut. Olen itsekin joskus pohtinut onko tämä liikaa.
En osaa auttaa, koska itse en halua siitä eroon. Halusin vain kertoa näille kommentoijille, että elämä ei ole mustavalkoista.
perheesi kommentoi mitenkään?