Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mahtavaa olla sairaanhoitaja!!!

Vierailija
25.10.2009 |

Kohta se on varmaan hoitajien vika kun sikainfulenssa leviää kun ollaan niin ahneita ja moraalitonta porukkaa. Enpä oo kuullu että muiden ammattiryhmien pitäisi moista sietää.

Me hoitajat olemme ihmisiä siinä missä muutkin joten voimme käyttää omaa harkinta kykyä siihen haluammeko me roketetta vai emme.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan ihmisiä TYÖKSENI. Teen sitä RAHASTA. Minulla ei ole mitään velvoitetta, en ole vannonut mitään Hippokrateen valoja, että hoidan ja niin edelleen.

Voin milloin tahansa lopettaa hoitamisen, voin myös hakea hoitajan oikeuksieni peruuttamista, jonka jälkeen en enää saa hoitaa.

Jotain rajaa hei, kyseessä on tosiaankin vain AMMATTI.

Vierailija
22/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanohan miten hemmetissä olen VELVOITETTU hoitamaan sairaita? Minä hoidan ihmisiä TYÖKSENI. Teen sitä RAHASTA. Minulla ei ole mitään velvoitetta, en ole vannonut mitään Hippokrateen valoja, että hoidan ja niin edelleen.

Voin milloin tahansa lopettaa hoitamisen, voin myös hakea hoitajan oikeuksieni peruuttamista, jonka jälkeen en enää saa hoitaa.

Jotain rajaa hei, kyseessä on tosiaankin vain AMMATTI.

"Hätätyö on työtä, johon työnantaja voi määrätä työntekijän ilman työntekijän suostumusta. Työnantaja voi teettää hätätyötä vain, jos ennalta arvaamaton tapahtuma on aiheuttanut tai vakavasti uhkaa aiheuttaa keskeytyksen säännöllisessä toiminnassa tavalla, joka vaarantaa hengen, terveyden tai omaisuuden, eikä työtä voi siirtää myöhemmin suoritettavaksi. Hätätyön teettämisen edellytykset määritellään työaikalain (605/1996) 21 §:ssä.

Hätätyötä teettäessä työnantaja saa pidentää tavanomaista työaikaa siinä määrin kuin ennalta arvaamattoman uhan torjuminen sitä vaatii, kuitenkin enintään kahden viikon ajan. Vuoden 1996 työaikalain perusteluissa täsmennetään, ettei hätätyötä saa käyttää ylityön sijasta."

Hitto mitä urpoja on hoitoalalle hakeutunut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hoitajien ei tarvitse sitä piikkiä ottaa jos ei halua.

Ei se nyt niin tärkeetä saa olla että uhraa oman terveytensä.

Virus muuntautuu tappavaksi rokotteiden avulla. Seuraavassa aallossa mennään kaikki.

Vierailija
24/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niin kaikki palikat ei kyl oo kohallaan!

Hmmm...olen markkinointipäälikkö niin mitäköhän mun työsopparissa lukee...Olen luvannut hoitaa yrityksen markkinointia. Ja sinä, sairaanhoitaja olet luvannut työssäsi hoitaa sairaita! Mutta kuten jo aikaisemmin totesin, se oma napa on niin tärkeä!!! Ei sen takia kannata suojata itseään ja muita työpaikalla olevia joista 95% on sairaita!

Vierailija
25/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niin kaikki palikat ei kyl oo kohallaan! Hmmm...olen markkinointipäälikkö niin mitäköhän mun työsopparissa lukee...Olen luvannut hoitaa yrityksen markkinointia. Ja sinä, sairaanhoitaja olet luvannut työssäsi hoitaa sairaita! Mutta kuten jo aikaisemmin totesin, se oma napa on niin tärkeä!!! Ei sen takia kannata suojata itseään ja muita työpaikalla olevia joista 95% on sairaita!

Ja jos nyt rokotteesta puhutaan niin ei tiedetä varmasti kaikista seurauksista.

Menistkö itse ottamaan piikin vain muiden vuoksi, vaikka fakta olisi epävarmuus? Työnantajasi pakottaisi piikille ettei tärkeä asiakas sairastuisi, jopa kuolisi. Jos niin toimisit niin tyhmä olisit.

Vierailija
26/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

BB-Minna :)

Vierailija
27/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olkaa rohkeita älkääkä taipuko painostuksen alla. Suurin osa kansasta seisoo puolellanne!

Vierailija
28/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetat hoitamisen. Itse myös hoitoalalla työskentelevänä koen olevani velvoitettu hoitamaan sairaita. Miksikähän muuten olisin hoitoalan valinnut?!? Terveet ei sitä hoitoa tarvitse.

Mutta olehan sinä sairaslomalla ihan niin kauan kun tykkäät. Toivottavasti työtoverisi ovat järkevämpiä ja kokevat olevan hoitoalalla juuri niitä potilaita varten.

Vierailija
29/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kukaan velvoita hoitamaan sairaita. Hoidan sairaita ihmisiä omasta valinnastani ja tahdosta. Se on työtäni ja tykkään siitä kovasti. On ihan sama mitä nämä urpot täällä kirjoittelee, minulta ette työmotivaatiota tai itsekunnioitusta saa vietyä!

Sairaanhoitaja on ammatti muiden joukossa, siitä maksetaan palkkaa. Ei me olla velvoitettuja tekemään yhtään mitään.

Työnantajilla on ollut aikaa valmistautua tulevaan pandemiaan, eikä näin ollen tilannetta voi verrata hätätilaan. Meitä ei siis voi velvoittaa hätätyöhön. Jos hoitohenkilökuntaa sairastuu paljon, niin osastoja joudutaan lakkauttamaan, yhdistämään ja jopa sulkemaan. Osa päivystyspoliklinikoista suljetaa ja ambulansseissa on vaje henkilökunnasta.

Sittenhän te arvon mammat voitte astua kehiin ja hoitaa niitä sairaita kaikessa viisaudessanne, kerta muutenkin katsotte olevanne meidän hoitajien yläpuolella. Onnea vaan tulevaan!

Vierailija
30/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetat hoitamisen. Itse myös hoitoalalla työskentelevänä koen olevani velvoitettu hoitamaan sairaita. Miksikähän muuten olisin hoitoalan valinnut?!? Terveet ei sitä hoitoa tarvitse. Mutta olehan sinä sairaslomalla ihan niin kauan kun tykkäät. Toivottavasti työtoverisi ovat järkevämpiä ja kokevat olevan hoitoalalla juuri niitä potilaita varten.

Ihan oikeesti ei kukaan täysillä oleva ihminen mene töihin pelkästään toisia varten.

Töihin mennään myöskin omista itsekkäistä syistä. Vai paiskitko töitä ilman palkkaa vuosia. Kyllä sinulla on vaatimuksia itsesikin suhteen.

Jokaisella hoitajalla on omia itsekkäitä syitä toimia hoitoalalla. Joka muuta väittää valehtelee.

Vierailija
31/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todellakin mahtavaa! Minua ei kukaan velvoita hoitamaan sairaita. Hoidan sairaita ihmisiä omasta valinnastani ja tahdosta. Se on työtäni ja tykkään siitä kovasti. On ihan sama mitä nämä urpot täällä kirjoittelee, minulta ette työmotivaatiota tai itsekunnioitusta saa vietyä!

Sairaanhoitaja on ammatti muiden joukossa, siitä maksetaan palkkaa. Ei me olla velvoitettuja tekemään yhtään mitään.

Työnantajilla on ollut aikaa valmistautua tulevaan pandemiaan, eikä näin ollen tilannetta voi verrata hätätilaan. Meitä ei siis voi velvoittaa hätätyöhön. Jos hoitohenkilökuntaa sairastuu paljon, niin osastoja joudutaan lakkauttamaan, yhdistämään ja jopa sulkemaan. Osa päivystyspoliklinikoista suljetaa ja ambulansseissa on vaje henkilökunnasta.

Sittenhän te arvon mammat voitte astua kehiin ja hoitaa niitä sairaita kaikessa viisaudessanne, kerta muutenkin katsotte olevanne meidän hoitajien yläpuolella. Onnea vaan tulevaan!

Siis sä olet hakeutunut alalle tietämättä ollenkaan mihin sitouduit! :D Onnea vaan sulle sitten kun se hätätyökutsu tulee ;)

Vierailija
32/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikään ei velvoita minua ottamaan rokotetta joka on mielestäni kyseenalainen!

Vierailija
33/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne potilaat minnekään katoa. Hoidat vain niitä sitten muualla. Ja vaikka kuinka tästä flunssasta ollaan tiedetty niin ei se tuo hoitajia yhtään lisää. Kukaan ei tiedä pandemian laajutta ja mikä tulee totuus olemaan. Vaikea siinä nyt sitten on valmistautua mihinkään jos hoitajatkin ovat vastentahtoisia tekemään asian eteen mitään eli ottamaan sitä rokotetta.

Minua ei kukaan velvoita hoitamaan sairaita. Hoidan sairaita ihmisiä omasta valinnastani ja tahdosta. Se on työtäni ja tykkään siitä kovasti. On ihan sama mitä nämä urpot täällä kirjoittelee, minulta ette työmotivaatiota tai itsekunnioitusta saa vietyä! Sairaanhoitaja on ammatti muiden joukossa, siitä maksetaan palkkaa. Ei me olla velvoitettuja tekemään yhtään mitään. Työnantajilla on ollut aikaa valmistautua tulevaan pandemiaan, eikä näin ollen tilannetta voi verrata hätätilaan. Meitä ei siis voi velvoittaa hätätyöhön. Jos hoitohenkilökuntaa sairastuu paljon, niin osastoja joudutaan lakkauttamaan, yhdistämään ja jopa sulkemaan. Osa päivystyspoliklinikoista suljetaa ja ambulansseissa on vaje henkilökunnasta. Sittenhän te arvon mammat voitte astua kehiin ja hoitaa niitä sairaita kaikessa viisaudessanne, kerta muutenkin katsotte olevanne meidän hoitajien yläpuolella. Onnea vaan tulevaan!

Vierailija
34/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään vaiheessä en maininnut olenko rokotteen ottanut vai en

ap

Vierailija
35/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa lukea, vai onko luetun ymmärtämisessäsi vikaa? Hätäkutsua työhön ei voi tulla. Perustelin kyllä miksi, tilanne ei ole millään tavalla yllättävä.

Ja kyllä minä ymmärsin mihin sitouduin, mutta edelleen vapaaehtoisesti.

Rokotteenkin otan tasantarkkaan sitten jos itse niin päätän!

Vierailija
36/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

i] Ihan oikeesti ei kukaan täysillä oleva ihminen mene töihin pelkästään toisia varten. Töihin mennään myöskin omista itsekkäistä syistä. Vai paiskitko töitä ilman palkkaa vuosia. Kyllä sinulla on vaatimuksia itsesikin suhteen. Jokaisella hoitajalla on omia itsekkäitä syitä toimia hoitoalalla. Joka muuta väittää valehtelee.

[/quote]

Kyllä minä menen joka työvuoro sinne töihin hoitamaan muita mutta myös sen rahan vuoksi. En tee vapaaehtoistyötä mutta teen työtäni halusta auttaa muita. Monelle hoitajalla se ei vain ole niin.

Vierailija
37/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaita hoitamaan ja ihmiset jää hoitamatta. Et kai kuvittele, että yksittäinen hoitaja siitä vastuun kantaa?!

Ihan voit käydä tarkistamassa Tehyn sivuilta mitä sanotaan hoitohenkilökunnan hätätyöstä tässä tilanteessa.

Vierailija
38/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet yksi hoitaja muiden joukossa, mutta mitä jos kaikki ajattelevat kuten sinä, niin kuka ne potilaat hoitaa.

Vierailija
39/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan sitenhän TA on valmistautunut, että on hankittu rokotteita hoitohenkilöstölle, jotta henkilöstö pystyisi toimimaan pandemian aikanakin. Mitä muuta TA olisi voinut tehdä? Pikakouluttaa tavallisista kansalaisista hoitajia sairastuvien tilalle vai? Itsekin opiskelen alalle, ja ihmettelen miten osa hoitajista ei tunne vastuutaan.

Vierailija
40/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija - 25.10.2009 15:50 (# 12)

Mulle tulee sairaanhoitajista mieleen

BB-Minna :)