Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mahtavaa olla sairaanhoitaja!!!

Vierailija
25.10.2009 |

Kohta se on varmaan hoitajien vika kun sikainfulenssa leviää kun ollaan niin ahneita ja moraalitonta porukkaa. Enpä oo kuullu että muiden ammattiryhmien pitäisi moista sietää.

Me hoitajat olemme ihmisiä siinä missä muutkin joten voimme käyttää omaa harkinta kykyä siihen haluammeko me roketetta vai emme.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ja ainoastaan rahan takia. Minua ei velvoita siihen mikään, hoitotyö ei ole minulle kutsumus.

Minun eettisyyteni ja empaattisuuteni riittävät vain niin pitkälle kuin saan palkkaa työstäni ja minua henk. koht. huvittaa työtä tehdä. Voin lopettaa koska tahansa. Tämä on työ, ammatti muiden joukossa. Ei yhtään sen enempää.

Jos päätän olla ottamatta jotakin rokotetta, en sitä myöskään ota. Minullakin on oikeus vaikka millaiseen hoitotestamenttiin halutessani. Voin vaikka kieltäytyä kaikista rokotteista.

Suuremmassa vaarassa ihmiset ovat kaupassa käydessään kuin terveyskeskuksessa käydessään.

Vierailija
2/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valinnut palkan takia ammattinsa...Ihan jo sen vuoksi että usein saamme lukea kuinka raskasta työtä se on ja huonosti palkattua...Luulisi että helpommallakikin pääsisi! On niin monia aloja joihin ei vaadita useiden vuosien koulutusta ja silti palkka on selkeästi parempi kuin sairaanhoitajilla, siksi ihmettelen suuresti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valinnut palkan takia ammattinsa...Ihan jo sen vuoksi että usein saamme lukea kuinka raskasta työtä se on ja huonosti palkattua...Luulisi että helpommallakikin pääsisi! On niin monia aloja joihin ei vaadita useiden vuosien koulutusta ja silti palkka on selkeästi parempi kuin sairaanhoitajilla, siksi ihmettelen suuresti.

ei kukaan olesanonut valinneensa ammattiaan palkan takia vaan tekevänsä tätä työtä ammattina,palkasta. Et varmaan kovin montaa hoitsua löydä, jotka lähtevät kentälle maksamatta ;)

Eiköhän suurin osa ihmisistäkäy töissä nimenomaan siksi, että siitä maksetaan palkkaa, ei PELKÄSTÄ työn ilosta tai hyväntekeväisyydestä.

Vierailija
4/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on tyytyväinen. Itse asiassa hoitajatkin vannoo valan valmistuessaan.

"Lupaan, että vakaa ja vilpitön tahtoni on sairaanhoitajan tointa harjoittaessani parhaan kykyni ja ymmärrykseni mukaan täyttää ne velvollisuudet, jotka minulle sairaanhoitajana kuuluvat, ja pitää aina mielessäni sairaanhoitajan työn korkeat ihanteet".

Vierailija
5/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on tyytyväinen. Itse asiassa hoitajatkin vannoo valan valmistuessaan.

"Lupaan, että vakaa ja vilpitön tahtoni on sairaanhoitajan tointa harjoittaessani parhaan kykyni ja ymmärrykseni mukaan täyttää ne velvollisuudet, jotka minulle sairaanhoitajana kuuluvat, ja pitää aina mielessäni sairaanhoitajan työn korkeat ihanteet".

Vierailija
6/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija - 25.10.2009 18:05 (# 34)

Minä hoitajana hoidan potilaita vain RAHAN takia.

Vain ja ainoastaan rahan takia. Minua ei velvoita siihen mikään, hoitotyö ei ole minulle kutsumus.

Minun eettisyyteni ja empaattisuuteni riittävät vain niin pitkälle kuin saan palkkaa työstäni ja minua henk. koht. huvittaa työtä tehdä. Voin lopettaa koska tahansa. Tämä on työ, ammatti muiden joukossa. Ei yhtään sen enempää.

Ompa harvinaisen "empaattinen" hoitaja kyseessä..."minun eettisyyteni ja empaattisuuteni riittävät vain niin pitkälle kuin saan palkkaa työstäni...jne"... No onneksi aidosti empaattisia hoitajiakin on!

Vierailija
7/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen toimeen ei kuulune rokotteen ottaminen?

Vierailija
8/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei se edelleenkään velvoita minua ottamaan rokotetta!

Vierailija
9/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä AMK-hoitajat eivät vanno, mutta me vannottiin vielä 12 vuotta sitten. Ja kyllä sairaanhoitajuus velvoittaa. Esim jos näet ihmisen tuupertuvan kadulle, on pakko auttaa taitojensa mukaan. Se on velvollisuus. Se on itsekunkin oman etiikan mukaan sitten, onko velvollisuus suojata itsensä influenssalta. Täysin se rokote ei ketään välttämättä suojaa, taudin saattaa sairastaa lievempänä tosin, vaikka olisi rokotteen saanutkin.

Vierailija
10/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ketään voi pakottaa uhramaan omaa terveyttään.

Rokotteesta ei ole annettu 100% turvallisuus takuuta.

Vierailija
11/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella lääkkeellä voi olla yllättäviä, harvinaisia ja epätodennäköisiä sivuvaikutuksia. On ihan kohtuutonta odottaa että 100% idioottivarma rokote tulisi ikinä markkinoille. Silti suurin osa kansasta on tyytyväisenä rokotettu moneen kertaan ja silläpä onkin saatu monta kurjaa tautia katoamaan. Just luin että jossakin Afrikan maassa jossa ennen päivittäin ilmaantui 1000 uutta poliotapausta, luku on pienentynyt 1000 tapaukseen vuodessa - ylläri ylläri - rokotteiden ansiosta.

Jos sairaanhoitaja ei ota sikarokotetta, siihen kannattaa olla joku hyvä syy, joku parempi kuin että "no kun siitä ei tiijetä kaikkee". Sellaista voi odottaa tavalliselta talliaiselta, mutta ei alan ammattilaiselta.

Vierailija
12/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ilmeisesti pelkoperseessä... paskaa lyödään normaalisti niskaan, mutta nyt kun on mahdollista että tarvitsee itse hoitoa aletaan huolehtia siitä että ne paskat hoitajat siellä ovat ottamassa vastaan.. Ja jos ammattitaito ja kaikki muukin on niin sontaa niin mihinkäs niitä hoitajia sitten tarvitaan....

Vierailija
13/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ilmeisesti pelkoperseessä... paskaa lyödään normaalisti niskaan, mutta nyt kun on mahdollista että tarvitsee itse hoitoa aletaan huolehtia siitä että ne paskat hoitajat siellä ovat ottamassa vastaan.. Ja jos ammattitaito ja kaikki muukin on niin sontaa niin mihinkäs niitä hoitajia sitten tarvitaan....

ei ole pelosta, vaan idiotismin aiheuttamasta turhautumisesta. Miten on mahdollista että niin kovasti rummutettu hoitajien saama korkeakoulutus ei ole karsinut hoitsuista tätä irrationaalista tunteisiin perustuvaa vauhkoamista rokotteen hyvinkin teoreettisesta mahdollisuudesta aiheuttaa sivuvaikutuksia?

Vierailija
14/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kenenkään napaa kaivaa mitä hoitajat tekevät! jokainen tekee päätöksen itse! Ja hoitajat ja hoitajat... ottaako kaikki lääkärit rokotteen?? miten voi olla että sitä irritionaalisiin tunteisiin perustuvaa vauhkoamista ei ole saatu lääkäreistä pois..

Vierailija
15/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki hoitajat pakkorokotetaan.

Vierailija
16/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaako kaikki lääkärit rokotteen?? miten voi olla että sitä irritionaalisiin tunteisiin perustuvaa vauhkoamista ei ole saatu lääkäreistä pois..

tämän AV-palstan otoksen mukaan hoitajat ne rokotteesta vauhkoavat. Eilen oli uutisissakin juttua, että nimenomaan lääkärit ovat huolissaan kun hoitsut eivät tajua itsensä ja yhteiskunnan parasta. Hoitajat nyt sattuvat olemaan sellainen ammattiryhmä, jonka toimivuus epidemian aikaan on melkoisen tärkeää. Kun te sisarhentovalkoiset niin kovasti haluatte esiintyä rautaisina erityisosaajina ja vaaditte että ihmiset teitä arvostavat, niin miksi ette sitten toimi sen mukaan. Minä en arvosta yhtäkään hoitajaa, joka jättää rokotteen ottamatta siksi kun "ääni sanoo niin".

Vierailija
17/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelette sairaiden ihmisten parissa siis toistan sairaiden. Heidän vastutuskykynsä on jo muutenkin heikompi kuin terveellä ihmisellä....

Jotain moraalia teilläkin saisi olla ja saisitte kantaa vastuun mut ei voi mitään ku se oma napa on niin tärkee.

Vierailija
18/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat ekana kivitettävien listalla. Unohtuiko joku amamtti?

T. opettaja omine aivoineen

Vierailija
19/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitamaan sairaita ihmisiä. Tosi tilanteen tulle haluat vissiin ennemin itsekin sairastaa, kun olla kiiruussa ja vajaalla henkilökunnalla hoitamassa sairaita. Mietihän vielä...

Vierailija
20/47 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän sitä tautiaa voi kantaa vaikka olisi rokotuksen saanutkin eikä itse sairastuisi.