Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitsut ja muut alan väki jotka ETTE ota rokotetta...

Vierailija
24.10.2009 |

Toimintanne on vähintäänkin kyseenalaista. Kannattaisikohan harkita alan vaihtoa?

Kommentit (126)

Vierailija
61/126 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös hämmästynyt siitä miten näiden "viisaampien" kommentointi menee aina rokotteen vastustajien henkilökohtaisen arvostelun puolelle. Harvoin tuovat itse asiaan mitään uutta.

Ihmisethän lähinnä kyseenalaistavat onko rokote testattu tarpeeksi hyvin. Jos on, niin tuokaapa näitä faktoja ja tuloksia keskusteluun.

Hyöty-haittasuhteesta kannattaa kysellä vaikka niiltä neljältä ruotsissa pian rokotteen antamisen jälkeen menehtyneeltä.

PS: En ole hoitaja.

Vierailija
62/126 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottanut influenssarokotteita. Ja viime talvena sairastin influenssan ja selvisin hyvinkin hengissä ilman jälkitauteja.

Sikainfluenssa on osoittautunut sitä paitsi tavallista influenssaa lievemmäksi.

Eiköhän jokaisella ole oikeus ottaa rokote tai jättää ottamatta. Ja tässä kyllä suurin osa myös hoitajista ajattelee asiaa omalta kannaltaan, eikä potilaiden kannalta. Sitä paitsi hoitajat voivat levittää tautia, vaikka olisivat saaneet rokotteen. Pidän aina huolta hyvästä käsihygieniasta työpaikalla ja myös muuallakin, eiköhän se saa riittää.

"Sikainfluenssa on osoittautunut sitä paitsi tavallista influenssaa lievemmäksi. "

Mihin tämän väittämän perustat? Voi tätä sisar hento valkoisten tietotaitoa :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/126 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös hämmästynyt siitä miten näiden "viisaampien" kommentointi menee aina rokotteen vastustajien henkilökohtaisen arvostelun puolelle. Harvoin tuovat itse asiaan mitään uutta.

Ihmisethän lähinnä kyseenalaistavat onko rokote testattu tarpeeksi hyvin. Jos on, niin tuokaapa näitä faktoja ja tuloksia keskusteluun.

Hyöty-haittasuhteesta kannattaa kysellä vaikka niiltä neljältä ruotsissa pian rokotteen antamisen jälkeen menehtyneeltä.

PS: En ole hoitaja.

Kerropas mikä tuo 4 kuollutta ruotsalaista juttu on? Lähde. Kiitos. Niin ja Rokotusinfo-sivusto EI ole luotettava lähde.

Käy vaikka täältä lukemassa:

"Kausi-influenssarokotteiden monikymmenvuotisen käytön ja satojen miljoonien jaettujen annosten perusteella influenssarokotusten vakavat haittavaikutukset ovat hyvin harvinaisia. Osalla raportoiduista tapahtumista ei välttämättä ole muuta kuin ajallinen satunnainen yhteys influenssarokotuksen antamiseen."

http://www.ktl.fi/portal/suomi/terveyden_ammattilaisille/rokottaminen/p…

Vierailija
64/126 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tuli ihan oikeasti paha mieli lukea kirjoituksianne. Olisi todella kiinnostavaa tietää mistä juontaa juurensa tuo kamala viha ja aliarvostaminen hoitohenkilökuntaa kohtaan? Millä perusteella luokittelette hoitajat vähä-älyisiksi ja sairaslomahaluisiksi? Miksi meillä hoitajilla ei saisi olla päätäntävaltaa omasta kehostamme?

Ensinnäkin, henkilökunta on vedetty niin minimiin, että yksikin sairauspoissaolo saa pakan sekaisin. Ei siihen tarvita sikainfluenssaa. Viime viikolla oli anestesiahoitaja kipeänä ja 10 leikkausta jouduttiin perumaan. Työnantajilla on ollut pitkään tiedossa tämä mahdollinen epidemia ja heillä on ollut mahdollisuus siihen valmistautua. Mitä on asian eteen tehty? Meillä ei ainakaan mitään?!

Rokotuksesista ei esimiehillä ollut mitään tietoa. Minä itse, vähä-älyinen sairaanhoitaja, selvittelin asiaa ja sainkin tiedon rokotepäivästä.

Rokotteen saantiin liittyy sivuvaikutuksena flunssan kaltaista oireilua. Tarkoittaa siis sitä, että kun meitä rokotetaan " laumoittain " niin osa saa sivuvaikutuksia ja joutuu jäämään kotiin sairastamaan. Silloin taas ollaan pulassa.

Itse olen sairaanhoitaja ja raskaana. Olen kahdenvaiheilla rokotteen ottamisen suhteen. Päätökseeni ei vaikuta lainkaan potilaiden etu. Koska a) työnantajan velvollisuus on ollut hankkia tarpeeksi hoitohenkilökuntaa sairastelujen varalta b) minä voin tartuttaa potilaita vaikka rokotteen ottaisinkin.

Sen sijaan mietin hyvinkin tarkasti rokotuksen mahdolliset vaikutuksen syntymättömään lapseeni tai jos en rokotetta ota, niin sen vaikutukset perheeseeni.

Ihan älytöntä paskan jauhantaa täällä! Toivottavasti vielä jonain päivänä itse sairastutte ja joudutte oikeasti hoitohenkilökunnan armoille. Katsotaan miten suu sitten pannaan!!!

Vierailija
65/126 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asia on edelleen muuttumaton. Kukaan EI voi vannoa, että tämä sikainfluenssarokote on täysin turvallinen. Ja ihan siitä syystä, että sitä ei ole testattu riittävästi.

Niin, mutta eihän kukaan voi vannoa, että selviät sikainfluenssastakaan hengissä. Tässä on kyse riskien punnitsemisesta. Itse otan mieluumin teoreettisen riskin (rokote) kuin varman riskin (sairastaminen).

Mulle tämä on helppo laskutoimitus. Sikainfluenssan kuolleisuus on suurempi prosentti kuin prosentuaalinen mahdollisuus saada rokotteesta vakava haittavaikutus. Ja vielä pienempi mahdollisuus on saada rokotteesta kuolettava haittavaikutus. Eli valitsen kahdesta vaihtoehdosta mun kannalta paremman todennäköisyyden. Sikainfluenssaan kuolen todennäköisemmin kuin rokotteeseen. Siksi rokote.

Vierailija
66/126 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysäisenpä heiltä heti sen jälkeen, kun ensin olen kysynyt vaikkapa niiltä kymmeneltä sikainfluenssaa todistettavasti kuolleelta norjalaiselta.

Vierailija
67/126 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tuli ihan oikeasti paha mieli lukea kirjoituksianne. Olisi todella kiinnostavaa tietää mistä juontaa juurensa tuo kamala viha ja aliarvostaminen hoitohenkilökuntaa kohtaan? Millä perusteella luokittelette hoitajat vähä-älyisiksi ja sairaslomahaluisiksi? Miksi meillä hoitajilla ei saisi olla päätäntävaltaa omasta kehostamme?

Ensinnäkin, henkilökunta on vedetty niin minimiin, että yksikin sairauspoissaolo saa pakan sekaisin. Ei siihen tarvita sikainfluenssaa. Viime viikolla oli anestesiahoitaja kipeänä ja 10 leikkausta jouduttiin perumaan. Työnantajilla on ollut pitkään tiedossa tämä mahdollinen epidemia ja heillä on ollut mahdollisuus siihen valmistautua. Mitä on asian eteen tehty? Meillä ei ainakaan mitään?!

Rokotuksesista ei esimiehillä ollut mitään tietoa. Minä itse, vähä-älyinen sairaanhoitaja, selvittelin asiaa ja sainkin tiedon rokotepäivästä.

Rokotteen saantiin liittyy sivuvaikutuksena flunssan kaltaista oireilua. Tarkoittaa siis sitä, että kun meitä rokotetaan " laumoittain " niin osa saa sivuvaikutuksia ja joutuu jäämään kotiin sairastamaan. Silloin taas ollaan pulassa.

Itse olen sairaanhoitaja ja raskaana. Olen kahdenvaiheilla rokotteen ottamisen suhteen. Päätökseeni ei vaikuta lainkaan potilaiden etu. Koska a) työnantajan velvollisuus on ollut hankkia tarpeeksi hoitohenkilökuntaa sairastelujen varalta b) minä voin tartuttaa potilaita vaikka rokotteen ottaisinkin.

Sen sijaan mietin hyvinkin tarkasti rokotuksen mahdolliset vaikutuksen syntymättömään lapseeni tai jos en rokotetta ota, niin sen vaikutukset perheeseeni.

Ihan älytöntä paskan jauhantaa täällä! Toivottavasti vielä jonain päivänä itse sairastutte ja joudutte oikeasti hoitohenkilökunnan armoille. Katsotaan miten suu sitten pannaan!!!

Tämä teksti kertoo kaiken näiden ihanien hoitsujen älykkyydestä, ammattitaidosta ja ammattietiikasta :( Tuli suru kun tätä luin.

Vierailija
68/126 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla alipalkattuna kouluja 6.5v. käyneenä korkeakoulutettuna. Missä akkavalta jyllää ja duunipaikat sen mukaisia..

Likäksi on vielä halveksuttu ja haukuttu yleisesti, vaikka kyseessä auttamistyö, jossa suuri vastuu...

Ainakaan yksikään hoitaja ei ole käynyt tuon vertaa koulua, saatikka sitten korkeakoulua (ammatti-sellaista ei oikein lasketa). Taidat olla siis vastavalmistunut lääkäri, jolla meni yksi ylimääräinen vuosi opisteluun. Niin lääkäritkin yleensä valmistuvat 5,5 vuodessa ja nykyisin siellä akkavalta jyllää paitsi korkeammilla paikoilla.

Vierailija
69/126 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niin, mutta eihän kukaan voi vannoa, että selviät sikainfluenssastakaan hengissä. Tässä on kyse riskien punnitsemisesta. Itse otan mieluumin teoreettisen riskin (rokote) kuin varman riskin (sairastaminen).

[/quote]

Riskihän se on - teki niin tai näin. Sinä valitset rokotteen riskin ja minä sairastumisen riskin.

Vierailija
70/126 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole mitään koekaniineja vain YKKÖSRYHMÄÄ, tärkeitä! Teille olisi rokotus tarjolla ENSIMMÄISENÄ. Teitä pidetään TÄRKEINÄ! Mulla on astma ja keuhkot ihan tukossa ja mä saan odotella vuoroani kun te sisarhentovalkoiset JÄTÄTTE oman vuoronne käyttämättä! Miettikää vähän!!!!!

Vierailija
71/126 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei alennuta enää tähän keskusteluun. Meidät haukutaan ja survotaan AINA. Annetaan tän ketjut vajota, tuskin yksinään tappelevat.

Vierailija
72/126 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropas mikä tuo 4 kuollutta ruotsalaista juttu on? Lähde. Kiitos. Niin ja Rokotusinfo-sivusto EI ole luotettava lähde.

Kukaan ei väittänyt näiden tietojen olevan rokotusinfo -sivustolta vaan "ihan oikeista" ruotsalaisista uutisvälineistä:

http://www.thelocal.se/22846/20091024/

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1752585/tva-personer-avled-kort-efter…

Seuraavaksi varmaan vähättelet näitä ja haukut noiden lehtien toimitukset.

Vierailija
73/126 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä minulla nyt on ajattelen ensin itseäni ja sitten vasta muita. Eli en ota rokotetta.

Ja meitä on paljon. Ei kukaan tule sinua kiittämään, jos saat vakavia oireita, tai sairastut rokotteesta johonkin autoimmuuniin sairauteen tulevaisuudessa. Ei kukaan.

Voin tartuttaa taudin vaikka minut olisi rokotettu.

Vierailija
74/126 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei väittänyt näiden tietojen olevan rokotusinfo -sivustolta vaan "ihan oikeista" ruotsalaisista uutisvälineistä:

<a href="http://www.thelocal.se/22846/20091024/" alt="http://www.thelocal.se/22846/20091024/">http://www.thelocal.se/22846/20091024/</a&gt;

<a href="http://www.expressen.se/Nyheter/1.1752585/tva-personer-avled-kort-efter…" alt="http://www.expressen.se/Nyheter/1.1752585/tva-personer-avled-kort-efter…">http://www.expressen.se/Nyheter/1.1752585/tva-personer-avled-kort-efter…;

Seuraavaksi varmaan vähättelet näitä ja haukut noiden lehtien toimitukset.

Kävin lukemassa. Nuo rokotetut on olleet vakavasti sairaita. Eli kuolema olisi voinut tulla muutenkin koska vaan. Vetoa vaan tällaiseen höpöön jos se sua lohduttaa ;)

Vierailija
75/126 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan yskiä tarvittaessa pois päin potilaasta. Desinfioin ja pesen käsiä jatkuvasti (jota esim kaupan kassa ei pysty tekemään. Myöskään maksulaitteita saati rahoja ei varmaankaan puhdisteta kovin usein). Taudinhan saa vaikka bussista jos sen on saadakseen. Mutta tämä tosiaan on minun valitsemani tie ja kannan kyllä vastuun päätöksistäni. Minä en aio ottaa riskiä rokotteen mahdollisesti aiheuttamista muista taudeista. Ja minulle on ihan turha sanoa, että niitä ei tule. Yhden rokoitteen "vammauttaneen" ihmisen elämää kun seuraan päivittäin. En myöskään yritä vaikuttaa muiden päätöksiin. Kuten jo olen sanonut - jokainen tekee oman ratkaisunsa ja minusta kaikilla on siihen oikeus. Ei ketää voida ammatinsa puolesta pekottamaan ottamaan rokoitetta (kuten ei tehdäkään)

Vierailija
76/126 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy: Yritän parhaillaan tulla raskaaksi, olen yrittänyt jo hetken aikaa. Ihan alkuraskaudessa en rokotetta halua. Miksi?? Siksi, että kukaan ei tosiaan takaa, että rokote on turvallinen sille kehittyvälle solumöykylle. Kuka takaa, ettei mitään mutaatioita synny?! Enkä aio pitää yrityksessä taukoa.. Sikainfluenssa tulee riehumaan jatkossakin. En voi jättää elämääni elämättä. Joten koska en tiedä, olenko mahdollisesti jo rokotteen antohetkellä raskaana, tuskin tulen sitä ottamaan.. ainakaan raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana, jolloin syntymättömälle lapselle kehittyy kaikki elimet. Norjahan ei aluksi suositellut rokotetta raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana...

Miksiköhän? Niin... Syytelkää siis siellä vaan, mutta hoitohenkilökunnallakin on OMA elämä. Emme ole pelkästään potilaita varten.

Vierailija
77/126 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy: Yritän parhaillaan tulla raskaaksi, olen yrittänyt jo hetken aikaa. Ihan alkuraskaudessa en rokotetta halua. Miksi?? Siksi, että kukaan ei tosiaan takaa, että rokote on turvallinen sille kehittyvälle solumöykylle. Kuka takaa, ettei mitään mutaatioita synny?! Enkä aio pitää yrityksessä taukoa.. Sikainfluenssa tulee riehumaan jatkossakin. En voi jättää elämääni elämättä. Joten koska en tiedä, olenko mahdollisesti jo rokotteen antohetkellä raskaana, tuskin tulen sitä ottamaan.. ainakaan raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana, jolloin syntymättömälle lapselle kehittyy kaikki elimet. Norjahan ei aluksi suositellut rokotetta raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana...

Miksiköhän? Niin... Syytelkää siis siellä vaan, mutta hoitohenkilökunnallakin on OMA elämä. Emme ole pelkästään potilaita varten.

Eli EHKÄ olet raskaana, onpa järkevä perustelu! Ansaitsisit mitalin!

Vierailija
78/126 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos lapselle tulee jotakin? Pystyisitkö elämään itsesi kanssa, että mahdollisesti rokotteella sen aiheutit?

Vierailija
79/126 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos lapselle tulee jotakin? Pystyisitkö elämään itsesi kanssa, että mahdollisesti rokotteella sen aiheutit?

Mistä voisin varmaksi sanoa että se juuri siitä rokotteesta tuli? Tai oltaisiinko hengissä kun rokote jäi ottamatta. Mikään maailmassa ei ole varmaa. Uskallatko värjätä hiuksiasi kun olet raskaana? Tai syödä silakkaa?

Vierailija
80/126 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota rokotetta.

Hoitajalla on oikeus kieltäytyä. Kenelläkään ei ole oikeutta ruiskuttaa viruksia ja myrkkyjä toiseen ihmiseen häneltä asiaan lupaa kysymättä.

Olen miettinyt usein syytä esim.lasten diabeeteksen laukaisevaan tekijään. Maissa joissa on tarkka rokotusohjema lapset sairastuvat diabetekseen muita useammin. Pojat ovat alttiinpia kuin tytöt. Esim. naapurimaamme Vänäjä ei kerro näin huikeista lukemista ...

Me tiedämme liian vähän vaikka luulemme tietävämme.