Hoitsut ja muut alan väki jotka ETTE ota rokotetta...
Toimintanne on vähintäänkin kyseenalaista. Kannattaisikohan harkita alan vaihtoa?
Kommentit (126)
Jokin mun sisällä sanoo. Älä ota rokotetta.
Hoitajalla on oikeus kieltäytyä. Kenelläkään ei ole oikeutta ruiskuttaa viruksia ja myrkkyjä toiseen ihmiseen häneltä asiaan lupaa kysymättä.
Olen miettinyt usein syytä esim.lasten diabeeteksen laukaisevaan tekijään. Maissa joissa on tarkka rokotusohjema lapset sairastuvat diabetekseen muita useammin. Pojat ovat alttiinpia kuin tytöt. Esim. naapurimaamme Vänäjä ei kerro näin huikeista lukemista ...
Me tiedämme liian vähän vaikka luulemme tietävämme.
Ei jumalauta mitä paskanjauhantaa. Ääni sisälläsi? Siis mitä? Tota diabetestä ei ole vissiin rokoteinfokaan tähän soppaan vielä keksinyt heittää. Tajuatko sä että sulla hoitajana on vastuuta sanoistasi ja teoistasi? Lopeta tällainen höpötys, sulla ei ole kompetenssia tollaista paskaa väittää!
tartuttaako hoitsu tai lääkäri vai ei. Mikrobeja voi siirtää potilaasta toiseen vaikka kuinka olisi rokotteen saanut. Ei ne mikrobit noin vain hyppele ihmisestä toiseen vaan ilmateitse (aivastaminen ja yskiminen) ja kosketuksen kautta. Hoitajien ja lääkärien rokottamisella halutaan taata työvoima sairaaloissa.
jota ei saa altistaa millekkään ylimääräiselle sairastumisriskille, voi olla ottamatta rokotetta? Uskoisin että lapsen lähipiiri ottaa rokotuksen ensimmäisenä, mutta voiko joku hoitohenkilökuntaan kuuluva olla niin itsekäs, että jättää rokotuksen ottamatta, tietäen että voi pahimmassa tapauksessa välillisesti aiheuttaa tämän pienen lapsen kuoleman?
Näin se vain menee.
Entä jos rokotteen ottaja itse sairastuu vakavasti? Entä jos rokotteen otajalla tietämättään on sairaus johon rokte vaikuttaa epäsuotuisasti?
Rokte otetaan omista lähtökodista ei toisten lähtökohdista.
[/quote]
Ei jumalauta mitä paskanjauhantaa. Ääni sisälläsi? Siis mitä? Tota diabetestä ei ole vissiin rokoteinfokaan tähän soppaan vielä keksinyt heittää. Tajuatko sä että sulla hoitajana on vastuuta sanoistasi ja teoistasi? Lopeta tällainen höpötys, sulla ei ole kompetenssia tollaista paskaa väittää!
[/quote]
sairaudet ovat tutkioiden "mikroskoopin" alla. Rokotteiden vaikutuksista näiden sairauksien yhtenä laukaisijana ei ole mahdottomuus. Monet tekijät yhdistettynä luo uusia ja nopeasti lisääntyviä sairauksia. Lapset ovat kaikkein alttiinpia näille muutoksille.
Sairaudet ovat prosessi eivät ne synny taikasauvaa heilauttamalla. Kyllä siinä tarvitaan ihmisen tyhmyyttä ja tietämättömyyttä.
että jo tavallinen kausi-influenssa aiheuttaa ihan tutkitusti keskenmenoriskin ja sikiövaurioiden kasvua. Sikainfluenssa vielä lisäksi raskaana olevan äidin reilusti kohonneen komplikaatio- ja kuoleman riskin. Ja esim. se kohuttu Guillain-Barre tulee TAVALLISIMMIN juuri sairastetun infektion, ei suinkaan rokotteen seurauksena, niitäkin harvinaisuuksia toki on.
Eli sinun mielestäsi teoreettinen ja mahdollinen, joskin hyvin epätodennäköinen rokoteriski on suurempi ja siksi vältettävämpi kuin todettu, tautiin liityvä riski?
Olen ensisijaisesti mä ja teen vain työtä hoitsuna.
Siksi minulla on oikeus tehdä kaikki itseäni koskevat päätökset yksilönä, ei jonkun tietyn ammatin harjoittajana. Jos laitettaisiin työpaikalla pakko rokotteelle, luopuisin työstä. Minä en uhraa itseäni työn takia.
Jos olisin töissä,ottaisin rokotteen.Otan sen muutenkin jos ja kun tulee jakoon tavalisille ihmisille,näin äitiyslomallahan sitä ei saa.Jos olisin raskaana,ottaisin varmaan viimeisellä kolmanneksella.
on valittava "rutto tai kolera" Ihminen on aiheuttanut sikainfluenssan ja ihminen itse edesauttaa sen muuntautumisen todella tappavaksi rokotteiden avulla.
Tiedemiehet/tutkijat lääkärit ovat ymmärtäneet, että nyt on oltava varovaisia mitä suustaan päästää, ettei olla tilanteessa joka luo ainekset katastrofille.
Kukaan ei voi kieltää etteikö tulevaisuudessa tänään tehdyillä teoila olisi vaikutusta. Kokemus osoittaa että on mutta opitaanko me ja tunnustammeko toiminemme väärin? Hyvin harvoin. Ihmisen luonto on sellainen. Televisio ruutuun pääsevä proffa voi rauhoittaa kansalaisia. Hänen hymähtelynsä osoittaa kuitenkin epävarmuutta ja varovaisuutta sanoissaan. Hänkin on vain ihminen jolla ei ole kaikki tieto halussa.
Kävin lukemassa. Nuo rokotetut on olleet vakavasti sairaita. Eli kuolema olisi voinut tulla muutenkin koska vaan. Vetoa vaan tällaiseen höpöön jos se sua lohduttaa ;)
Jos näillä samoilla ihmisillä olisi ollut H1N1 tartunta kuollessaan, julistaisit täällä heidän kuolleen sikainfluenssaan. Vaikka "kuolema olisi voinut tulla muutenkin koska vaan".
ottanut influenssarokotteita. Ja viime talvena sairastin influenssan ja selvisin hyvinkin hengissä ilman jälkitauteja.
Sikainfluenssa on osoittautunut sitä paitsi tavallista influenssaa lievemmäksi.
Eiköhän jokaisella ole oikeus ottaa rokote tai jättää ottamatta. Ja tässä kyllä suurin osa myös hoitajista ajattelee asiaa omalta kannaltaan, eikä potilaiden kannalta. Sitä paitsi hoitajat voivat levittää tautia, vaikka olisivat saaneet rokotteen. Pidän aina huolta hyvästä käsihygieniasta työpaikalla ja myös muuallakin, eiköhän se saa riittää.
"Sikainfluenssa on osoittautunut sitä paitsi tavallista influenssaa lievemmäksi. "
Mihin tämän väittämän perustat? Voi tätä sisar hento valkoisten tietotaitoa :(
Esim. tämän päivän Hesarissa on juttua sikainfluenssasta. Kuinka Sodankylän jääkäriprikaatissa on sairastunut 15% varusmiehistä, joten sairastuvuus on tavallisen influenssa luokkaa. Ja Lapin keskussairaalan inf.yks. ylilääkäri sanoo, että se on oireiltaan lievempää, mitä on pelätty ja muistuttaa tavallista influenssaa. Paitsi riskiryhmille voi olla rankempi.
En kuulu riskiryhmään, joten on myöskään ota rokotetta, jos kuuluisin ottaisin kyllä.
että miksi ette ota rokotetta? Teillä lienee parempaa tietoa kuin meillä mpulliaisilla, ja siksi arveluttaa itsekään ottaa rokotetta jota pistävä sairaanhoitaja ei olisi valmis ottamaan itselleenkään...
"Erityisen hälyttävää on, että osa hoitohenkilöstäkin karttelee tarjolla olevaa rokotetta. Sen ottamisen on oltava vapaaehtoista, mutta on vähintäänkin erikoista, jos hoitohenkilöstö sitä karttelee. Kyse on silloin myös potilasturvallisuudesta ja silloin ollaan alan ammattietiikan ydinkysymyksen äärellä. Voi kysyä, onko taudin levittäjäksi ryhtyvä työntekijä lainkaan oikealla alalla."
Miksi hoitajien pitäisi olla koekaniineina hutaistulle rokotteelle?
Jos sikainfluenssa todellakin räjähtää käsiin, varmemmin saat tartunnan bussikuskilta tai kaupan kassalta kuin hoitajalta.
Jos hoitohenkilökunta karttelee rokotetta, niin eikö se jo kerro, että siinä on jotain häikkää? Miksi hoitajien pitäisi olla koekaniineina hutaistulle rokotteelle?
Jos sikainfluenssa todellakin räjähtää käsiin, varmemmin saat tartunnan bussikuskilta tai kaupan kassalta kuin hoitajalta.
Ja faktat väitteidesi tueksi löytyvät mistä? Ai niin, ei taida löytyä. Hoitsun mututuntumahan se on se paras tieto ;)
Niinm jos hoitajaa näet, sulla jo on sikalentsu.
Eli ihmisen ainoa syy mennä terveyskeskukseen / sairaalaan / apteekkiin on tattadaa... SIKAINFLUENSSA. Mietipä tarkemmin väitettäsi ;)
Valitettava totuus on, että vaikka kuinka kuuluisi apteekki/hoitohenkilökuntaan, mutta jos ei tee töitä aktiivisesti rokotteiden kanssa, tiedot ovat jostain kouluajoilta ja niistäkin oleelliset unohtuneet. Hämmästyttää kyllä kuinka sivistyneet ihmiset, nämä ammattilaiset, antautuvat saman hysterian piiriin kuin maallikotkin.
Minä en halua synnytyssaliin kätilöä, jolla ei ole sikainfluenssarokotetta, kun minä menen synnyttämään.
ihmeellistä, että hoitohenkilökunnan olisi PAKKO ottaa rokote?
Se on niin helppo sanoa nyt kun et välttämättä oikeasti ole saman valinnan edessä. Minä en tosiaan tiedä aionko sen ottaa nyt vai myöhemmin, jos sen myöhemmin vielä saa.. Vai otanko ollenkaan. En ole päätöstäni tehnyt.
Olen se raskautta yrittävä.