Hoitsut ja muut alan väki jotka ETTE ota rokotetta...
Toimintanne on vähintäänkin kyseenalaista. Kannattaisikohan harkita alan vaihtoa?
Kommentit (126)
ihan tosissaan että hoitajat eivät sairaalassa voi siirtää H1N1 virusta eteenpäin potilaasta toiseen jos on rokotettu sitä vastaan... kyllä se estetään käsienpesulla, suojavälineiden käytöllä.
Osaan yskiä tarvittaessa pois päin potilaasta. Desinfioin ja pesen käsiä jatkuvasti (jota esim kaupan kassa ei pysty tekemään. Myöskään maksulaitteita saati rahoja ei varmaankaan puhdisteta kovin usein). Taudinhan saa vaikka bussista jos sen on saadakseen.
Mutta tämä tosiaan on minun valitsemani tie ja kannan kyllä vastuun päätöksistäni. Minä en aio ottaa riskiä rokotteen mahdollisesti aiheuttamista muista taudeista. Ja minulle on ihan turha sanoa, että niitä ei tule. Yhden rokoitteen "vammauttaneen" ihmisen elämää kun seuraan päivittäin.
En myöskään yritä vaikuttaa muiden päätöksiin. Kuten jo olen sanonut - jokainen tekee oman ratkaisunsa ja minusta kaikilla on siihen oikeus. Ei ketää voida ammatinsa puolesta pekottamaan ottamaan rokoitetta (kuten ei tehdäkään)
Kyllä, pässi!! Tietämättään voi olla oireeton taudin kantaja ja levittää sitä esim potilaasta toiseen, joten tuohon tartuttamiseen se rokote ei vaikuta mitenkään!!
Faktaa kehiin. Mihin perustat väittämäsi? Hermostumisesta päätellen tämä on taas sitä hoitsujen mutu-tuntumaa ;)
tartuttaako hoitsu tai lääkäri vai ei. Mikrobeja voi siirtää potilaasta toiseen vaikka kuinka olisi rokotteen saanut. Ei ne mikrobit noin vain hyppele ihmisestä toiseen vaan ilmateitse (aivastaminen ja yskiminen) ja kosketuksen kautta.
Hoitajien ja lääkärien rokottamisella halutaan taata työvoima sairaaloissa.
Kyllä, pässi!! Tietämättään voi olla oireeton taudin kantaja ja levittää sitä esim potilaasta toiseen, joten tuohon tartuttamiseen se rokote ei vaikuta mitenkään!!
Faktaa kehiin. Mihin perustat väittämäsi? Hermostumisesta päätellen tämä on taas sitä hoitsujen mutu-tuntumaa ;)
No tutustupa ihan vaikka infektioiden torjunta sairaalassa kirjaan... Eikös nimenomaan käsidesiä käytetä sitä varten että ei siirretä potilaasta toiseen mitään??? vaatteet kuljettaa viruksia ja bakteereja paikasta toiseen, miksi muuten eristyspotilaiden kanssa käytettäisiin suojatakkeja ja erilaisia suojavälineitä..
Tästä influenssarokotteesta en tosin tiedä, miten sen kanssa on.
Muutamia vuosia sitten Itä-Suomessa kuoli pikkulapsi kurkkumätään. Ei ollut siis ehtinyt saada rokotusohjelman mukaisia rokotuksia tautia vastaan.
Tartunnan sain isoisältään, joka oli kyllä rokotettu, mutta saanut oireettoman nielukantajuuden Venäjän matkallaan.