Kaveri kauhistui, kun kuuli että pissaan suihkuun
Kyllä mä suihkussa kusen, samoin mieheni, mutta ei siitä mitään hajua kylppäriin jää! Ei se nyt mikään hirvittävä ja kauhea asia ole, veden mukana se menee viemäristä alas. Tuskin kukaan siellä mihinkään kuivaan paikkaan siellä ruiskii, vaan samalla antaa tulla kun suihkuttaa.
Turhalta tuntuis mennä pois suihkusta, kuivata, käydä pytyllä ja sitten tulla jatkamaan hiusten pesua, tms. Tai sitten odottaa kunnes on valmis, ja sitten vasta käydä wc:ssä, kun juuri on alapään pessyt.
Kommentit (116)
Kuinka moni on kokeillut?
Teen sitä aina varsinkin kylässä, silloin ei lorise!
Kuuluu hirveä lärinä ja lörinä jos pissaan kylässä pönttöön.
Suhistelen sen takia hiljaa lavuaariin ja huuhtelen sen. Kukaan ei huomaa.
Olen kevyt ja ketterä, kiipeän helposti lavuaarin ylle ja pyllistän. Aina on jokin vieressä, pönttö, pyykkikori, jakkara jonka päälle kiipeän.
Jos nainen kusisi luonani muualle kuin pyttyyn, tulisi lähtö lumihankeen ihan välittömästi. Mikä ihme nykynaisia vaivaa? Ei mitään tapoja, vaan eletään kuin metsän elukat, kuseskellaan minne sattuu ja koska vain. Ihan hirveätä.
M38
nainen kusisi luonasi esimerkiksi suihkussa käydessään, se ei kuuna päivänä tulisi sulle edes ilmi, joten ihan turhaa keuhkoat.
Lisätään vielä: Vaikka mikrobien kannalta virtsa aika puhdasta onkin (rakossa oleva on puhdasta (yleensä), ulos tuleva ei), on siinä kumminkin yhtä sun toista, mm happoja.
No kyllä siinä ainakin samat hapot on jo virtsarakossa ollessa, ei niitä siihen ulostullessa kehity. Ja siksi toisekseen, jos pissa on jumalauta ihan juomakelpoistakin, niin ei se nyt kovin myrkyllistä ole. :D
Lisätään vielä: Vaikka mikrobien kannalta virtsa aika puhdasta onkin (rakossa oleva on puhdasta (yleensä), ulos tuleva ei), on siinä kumminkin yhtä sun toista, mm happoja.
No kyllä siinä ainakin samat hapot on jo virtsarakossa ollessa, ei niitä siihen ulostullessa kehity. Ja siksi toisekseen, jos pissa on jumalauta ihan juomakelpoistakin, niin ei se nyt kovin myrkyllistä ole. :D
Hiljattain luin lehdestä, että sillä voisi vaikka puhdistaa haavan paremman puutteessa, uskomatonta kylläkin.
Ainoa haitta on haju.
Joten jos se ei jää lattialle haisemaan, vaan huuhtoutuu kunnolla viemäriin, niin ap anna palaa vaan.
Herne nyt pois nenusta, minen puhunut mitään vaarallisuudesta, kerroin vain mitä siinä on. Nih!
Wikipediasta: "Virtsa ei ole myrkyllistä, kuten monissa kulttuureissa uskotaan, mutta nautittuna se saattaa suurina annoksina olla haitallista."
Ei siis janoon kannata juoda ellei ihan pakko...
Hiljattain luin lehdestä, että sillä voisi vaikka puhdistaa haavan paremman puutteessa, uskomatonta kylläkin.
Ainoa haitta on haju.
Joten jos se ei jää lattialle haisemaan, vaan huuhtoutuu kunnolla viemäriin, niin ap anna palaa vaan.
Rakossa oleva virtsa on usein miltei steriiliä (vti-tapaukset, joissa mikrobi mennyt rakkoon asti, ovat asia erikseen), ulos tullessa siihen huuhtoutuu virtsaputken suulta mikrobeja.
[iniin ja sä tietysti juot sitä myös
[/quote]
varsinaisesti juo, mutta olen kyllä niellyt. Entä sitten?
On kuitenkin ihmisiä, jotka juovat pissaa isoja lasillisiakin kerralla, eikä siitä mitään ongelmaa ole.
Ja tosiaan, virtsaa neuvotaan käyttämään esim. haavojen puhdistamiseen oloissa, joissa mitään muuta ei ole saatavilla.
Ei suihkussa pissaaminen ole mitenkään iso juttu. Monet vain ovat itse olevinaan parempia kuin toiset, kun eivät pissaa suihkussa tai vieraassa vessassa ota kakkaa vastaan kädellä.
[iniin ja sä tietysti juot sitä myös
varsinaisesti juo, mutta olen kyllä niellyt. Entä sitten?
On kuitenkin ihmisiä, jotka juovat pissaa isoja lasillisiakin kerralla, eikä siitä mitään ongelmaa ole.
Ja tosiaan, virtsaa neuvotaan käyttämään esim. haavojen puhdistamiseen oloissa, joissa mitään muuta ei ole saatavilla.
taidat olla oikea alapää eritteen super haistaja-maistaja!Itse tyydyn pommaciin mutta kukin tavallaan.
kylässä ollessaan toisten lavuaareihin ettei lirinä kuuluisi :)
kylläpä oote iljettäviä. Tottakai aiuisen ihmisen kusi haisee! Väitätte mitä väitätte! Ja kyllä sen kusen hajun kuule haistaa, te ootte vaan ite niin tottuneita siihen. Ei meillä ainakaan niin paskasiivosta oo ettenkö haistais jos joku kussu meiän kylppäriin. Hyi hev.. muistan jo lapsena miten äiti kielsi pissaamasta suihkussa ja haistoi sen joka kerta kun joku lapsista niin oli tehny! Ja apsen pissa ei oo läheskään niin inhottava asia ku aikuisen. Empä haluais vuokralle muuttaa semmoseen asuntoon missä on suihkun lattia kusesta pinttyny, kyllä sen muuten monesti huomaakin niitä lattioita desinfioidessaan miten paskasiivosta suurin osa on.
ja lavuaariin lorottelen kylässä. Ammeessakin on tullut kustua. Ja ihan vuokrakämpät joka kerta....
Totta kai virtsa on kellertävää, muttei mitään hirveää myrkkyä. Paitsi ehkä kahvinjuonnin jälkeen.
Sitä paitsi ei suihkussa pissiminen ole mikään säännöllinen tapa. Silloin pissitään jos sattuu kusettamaan kun siellä suihkussa on. Muuten kyllä ihan normaalisti käyn pytyllä.. :D En vain viitsi suihkusta märkänä turhaan siirtyä pöntöllekään.
Edelleen, en käy uimahalleissa. Ja luotan kyllä ihan arkijärkeen, en tarvitse "Dr Ozeja" kertomaan mitä pitää tehdä. :D Ihan vettä se virtsa ei kuitenkaan ole, mutta pakko tietysti taas vetää toiseen ääripäähän.
Mitä te muuten siellä kylppäreissä teette, syötte kenties lattialta, niitä pöpöjä kun sinne leijailee pönttöä huuhtoessakin aika paljon enemmän kuin suihkuun pissiessä.
Kun elektrolyyttisi menevät sekaisin, ja tulee rytmihäiriöitä, tai jopa sydän pettää, niin turha tulla tänne valittamaan :)
Liiallisen vedenjuonnin vaaroja:
http://hoyhen.palstani.net/t3704-liika-veden-juominen
http://www.ksml.fi/ihana-elama/hyva-olo/terveys/kohtuus-veden-juonnissa…
http://hyvaterveys.fi/artikkelit/Vett%C3%A4-voi-juoda-liikaa/695/
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/97088-ala-juo-liikaa-vetta-vakava-seura…
http://news.bbc.co.uk/2/hi/6263029.stm
Eli sori, taitaa Dr. Oz ola oikeammassa kuin 'maaliaisjärkesi'...
Virtsa elikäs urea on TÄYSIN steriiliä ainetta. Mitään superpöpöä ei tule kenenkään virtsaputken suultakaan. Virtsa alkaa haista vasta kun se "seisoo" jossain elikäs muuttuu...no, vaikkapas kuseksi.....Jaa joo; seuraava skenaario pelkääville on tietysti se, että entäs virtsatulehdus? Tarttuuko se, jos virtsatautinen lirittää suihkussa. No ei tartu. Lirittelemisiin! :D
Ja kyllä se vesi (+kusi) imeytyy laattasaumoihin
aiheuttaa kaakelihin virtsakiveä, on aika kova homma saada se pois. Mutta kukin tyylillään...
T: siivousteknikko
vuosia vuosia sitten vauva-lehden onlinepalstalla käyty keskustelu ja nimimerkki JAP joka "uskalsi" paljastaa kusevansa suihkussa.
Keskustelu levisi ja rönsyili ja jatkui aika pitkään...
Kyllä mä pönttöön pissin kun vessassa käyn, mut suihkussa saatan tehä niin et kun oon saannu housut pois niin alan lirittää ihan kuivalle maalle (ja jaloille...), ei siinä oo mitään iljettävää.
Kyl vesi huuhtoo sit ku käyn suihkussa ja siinä on saippuaakin mukana.
Meillä pissaa 7-vuotiaskin ihan suihkussakin.
Sitäpaitsi mun mies rakastaa sitä et kun se nuolee mua niin pissaan ;)
pissaan suihkuun, mutta en kerro miehelleni, koska joskus, kun menin jotain sanomaan suihkuun pissaamisesta, mieheni vastasi että se on sen mielestä "barbaarimaista" :D Mua nauratti ihan kauheasti sen sanavalinta.
No, eipä se ole ainakaan koskaan huomannut minun suihkuun pissaamistani :) Tosin en sitä nyt tietenkään silloin tee kun mies on siinä paikalla, koska kyllähän sen joskus haistaa - mutta ei enää hetken päästä!