kuinka moni mies toivonut poikaa
meillä tämä paljastui kun humalassa exäni sanoi, että ei tytöt...vaan olisi aina halunnut pojan!
Meillä 3 yhteistä tyttöä :( Oli vain karua kuultavaa tuo.
Kommentit (90)
Mä oon varma siitä että olisin ollut pettynyt jos esikoinen olisi ollut tyttö. Toki tiesin että sekin mahdollisuus on olemassa, mutta olin varma että pojan saan ja sen sain.
Toisesta lapsesta toivoin myös poikaa, saatiin tyttö. Nyt meillä on poika ja tyttö, enempää en lapsia halua.
Tiedän että omia lapsiaan rakastaa, mutta mun on kauhean vaikea edes kuvitella itseäni minkään pelkän tyttölauman äitinä, mä luulen että olisin loppuelämän vähän ollut nyreissäni siitä että poikaa en saanut.
sukupuolen perusteella. Eikös pari vuotta sitten Ruotsissakin ollut tämmöistä keskustelua että vanhempien pitäisi saada valita haluavatko synnyttää "ei-toivottua sukupuolta" oleva lapsi,vai muistanko väärin?
Toisaalta minä olin toivonut siitä tyttöä, joten ei olisi kaiken järjen mukaan pitänyt vetää hernettä nenäänsä, mutta vedinpä silti...
Esikoinen oli tyttö, ja se oli niin ihana että toisesta toivoimme molemmat tyttöä kun emme voineet kuvitella että yksikään poikalapsi voisi vetää vetoja meidän ihanalle tyttärellemme.
No, se nyt sitten oli tietysti poika, ja jouduimme molemmat myöntämään ettei lapsen ihanuus ole sukupuolesta kyse.
Mä oon varma siitä että olisin ollut pettynyt jos esikoinen olisi ollut tyttö. Toki tiesin että sekin mahdollisuus on olemassa, mutta olin varma että pojan saan ja sen sain. Toisesta lapsesta toivoin myös poikaa, saatiin tyttö. Nyt meillä on poika ja tyttö, enempää en lapsia halua. Tiedän että omia lapsiaan rakastaa, mutta mun on kauhean vaikea edes kuvitella itseäni minkään pelkän tyttölauman äitinä, mä luulen että olisin loppuelämän vähän ollut nyreissäni siitä että poikaa en saanut.
mutta en mitenkään kiivaasti. No nyt on 3 tyttöä ja kyllä olen päivä päivältä tyytyväisempi etteivät ole poikia. Sivusta seuranneena voin sanoa että eloni on paljon "parempaa".
Meidän esikoispoika on rauhallinen, hyvällä mielikuvituksella varustettu, tunteikas ja empaattinen huolehtiva isoveli.
Kuopuspoika taas vaikuttaa varsin vikkeleltä ja vauhdikkaalta, autoistakin on erittäin kiinnostunut (mitä isoveli ei ole ollut)
Kaksi erilaista miehenalkua kasvamassa ja niillä onneksi isä joka koko ajan omalla esimerkillään kannustaa tunteiden näyttämiseen ja siihen ettei miehisyys ole mitään uhoamista/kilpailua vaan paljon muuta.
Eli tässä ketjussa tulee sellainen yöks olo noiden sukupuolistereotypioiden suhteen.
Minulle poikien maailma oli aika vieras ennen näitä omia. Nyttemmin olen kyllä tietyntyyppisille ystäville salaa toivonut näitä "pelkkiä" poikia avartamaan ajattelua!!!
Mä oon varma siitä että olisin ollut pettynyt jos esikoinen olisi ollut tyttö. Toki tiesin että sekin mahdollisuus on olemassa, mutta olin varma että pojan saan ja sen sain. Toisesta lapsesta toivoin myös poikaa, saatiin tyttö. Nyt meillä on poika ja tyttö, enempää en lapsia halua. Tiedän että omia lapsiaan rakastaa, mutta mun on kauhean vaikea edes kuvitella itseäni minkään pelkän tyttölauman äitinä, mä luulen että olisin loppuelämän vähän ollut nyreissäni siitä että poikaa en saanut.
Kyllä. Vain barbaari tai sukunsa ensimmäinen pystyihminen voi päästää suustaan tälläistä. Epätodellista, sanon minä.
Kyllä. Vain barbaari tai sukunsa ensimmäinen pystyihminen voi päästää suustaan tälläistä. Epätodellista, sanon minä.
Jenkeissä suurin osa pariskunnista toivoo nykyään tyttöä.
Tämä vain vastapainona näille Intia- ja Kiina-viittauksille. Minusta tämä on ihan ihmeellinen aihe ylipäänsä.
T: Kolmen tytön ylpeä äiti :)
On jäänne jostain menneiden vuosien lehdiltä. Jos joku asia on sovinistinen, niin tuo.
Pahimmat WT-tyypit voivat ajatella oikeasti noin, mutta fikst ihmiset...
Mieheni sanoi esikoista odottaessa ihan suoraan, että toivoo enemmän tyttöä, vaikka terve lapsi on tietysti tärkeintä. Hän ajattelee asian niin, että kun tuntee jo poikien maailman niin hyvin (eikä siinä aina ole itse viihtynyt), niin olisi ihanaa saada kasvattaa tytärtä. Minä toivoin myös tyttöä, mutta varauduin poikaan ;). Molemmat olisivat oikeasti olleet ihan yhtä tervetulleita. Nyt tyttärellä (jonka sitten saimmekin esikoiseksi) ja isällään on kyllä todella läheiset ja hyvät välit.
Ja siitä on tutkimuksia, että tyttärelle nimenomaan hyvä isäsuhde on tärkeä elementti terveen itsetunnon rakentamisessa. Toivottavasti siksi kukaan tyttö ei ole pettymys isälle (tai äidillekään) sukupuolensa vuoksi.
Mun suvussa on muitakin tyttöä toivoneita miehiä. Mun oma isäkin on aina sanonut, kuinka ihanaa tyttöjä on kasvattaa ja että tyttöjen isänä oleminen on ollut hänen toiveensa aina. Mitään "suvunjatkajaa" ei minun perheessäni ole ensisijaisesti tavoiteltu. Tyttöjäkin on niin monenlaisia - toisen prinsessoita - toiset "rekkakuskeja".
koskaan ole suoraan sanonut kumpaa toivonut. Meillä on tyttö ja poika, mutta aistin kyllä kun kuopus poika syntyi, että mies oli onnessaan siitä, että oli poika. Kun asiasta kysyin sanoi että onhan se kiva, että on molemmat.
ja jopa kakkosestakin! Esikoisesta eka ei suostunut millään sanomaan, mutta lopulta kakisti, että ehkä hiukan enemmän tyttöä toivoo ja tyttöhän sieltä tuli. Nyt kakkosta odottaessa sanoi taas, että kumpikin hyviä, mutta jotenkin toivoisi toista pikkutyttöä. Ultrassa näkyi kuitenkin poika ja on iloinen siitäkin.
Mä en ymmärrä, mistä tuo käsitys on tullut, että miehet automaattisesti haluaa pojan. Usein isä-poika -suhteet on viileämpiä kuin isän ja tyttären suhde. Kaikille tuntemilleni miehille ne tytöt on vielä tärkeämpiä kuin pojat!
se ajattelutapa, jossa pojat muka olisivat jotenkin 'parempia' kuin tytöt! Ehkä nykyään jossakin kehitysmaassa tai arabikulttuurissa, jossa perhe maksaa myötäjäiset, ajatellaan vielä näin.
Ihan ihme juttuja - ja vielä suomalaisilta 2000-luvun naisilta - täällä palstalla saa lukea!
Mun mielestäni näissä kommenteissa haiskahtaa se, että koska ainut asia, johon kaikkimulleheti -tyyppinen nykyihminen ei vielä voi vaikuttaa on luomusti tehdyn lapsen sukupuoli, niin sitä 'omaa onneaan' pitää jotenkin korostaa muille, että 'ollaan me kyllä TOSI onnellisia ja kaikki on just niinkuin suunniteltiinkin'. Ettei kukaan vain pääse löytämään mitään 'heikkouksia' Meidän Täydellisestä Elämästämme.
Kummasti niitä lapsia tehtaillaan useampi, jos ensimmäiset sattuvat olemaan samaa sukupuolta. Ja se tehtailu päättyy, kun ollaan saatu eri sukupuolen edustajat kasaan (tai äiti väsyy).
Kaikenkaikkiaan pitää olla onnellinen, että ylipäätään SAA lapsen ja vielä iloisempi, jos TERVEEN.
se ajattelutapa, jossa pojat muka olisivat jotenkin 'parempia' kuin tytöt! Ehkä nykyään jossakin kehitysmaassa tai arabikulttuurissa, jossa perhe maksaa myötäjäiset, ajatellaan vielä näin.
Ihan ihme juttuja - ja vielä suomalaisilta 2000-luvun naisilta - täällä palstalla saa lukea!
Mun mielestäni näissä kommenteissa haiskahtaa se, että koska ainut asia, johon kaikkimulleheti -tyyppinen nykyihminen ei vielä voi vaikuttaa on luomusti tehdyn lapsen sukupuoli, niin sitä 'omaa onneaan' pitää jotenkin korostaa muille, että 'ollaan me kyllä TOSI onnellisia ja kaikki on just niinkuin suunniteltiinkin'. Ettei kukaan vain pääse löytämään mitään 'heikkouksia' Meidän Täydellisestä Elämästämme.
Kummasti niitä lapsia tehtaillaan useampi, jos ensimmäiset sattuvat olemaan samaa sukupuolta. Ja se tehtailu päättyy, kun ollaan saatu eri sukupuolen edustajat kasaan (tai äiti väsyy).
Kaikenkaikkiaan pitää olla onnellinen, että ylipäätään SAA lapsen ja vielä iloisempi, jos TERVEEN.
Tähän on hyvä lopettaa. Hienoja ihmisiä olette. Kiitos antoisasta lukuelämyksestä.
Ihan suvereenisti menee tyttö isän ja veljensä juttuihin mukaan. Jos isä haluaa lähteä katsomaan monstereita poikansa kanssa, niin tyttö pääsee aina mukaan jos vaan haluaa jne.
SIis tämä kertoo niin paljon teidän perheen asenteista. Isä ei siis ajattele että "vien lapseni katsomaan monstereita" vaan "vien poikani katsomaan monstereita". Ja tytön pitää erikseen pyytää että pääsisi mukaan! Aika eriarvoisessa asemassa teillä poika ja tyttö.
Meidän perheessä on kyllä tyttökin, mutta se on mun edellisestä liitosta. Enempää ei meille lapsia tule.
mitä sun mies?
Kyllä tää on ihan yhteinen päätös että ei enempää lapsia, jos sitä tarkoitat?
Ihan suvereenisti menee tyttö isän ja veljensä juttuihin mukaan. Jos isä haluaa lähteä katsomaan monstereita poikansa kanssa, niin tyttö pääsee aina mukaan jos vaan haluaa jne.
SIis tämä kertoo niin paljon teidän perheen asenteista. Isä ei siis ajattele että "vien lapseni katsomaan monstereita" vaan "vien poikani katsomaan monstereita". Ja tytön pitää erikseen pyytää että pääsisi mukaan! Aika eriarvoisessa asemassa teillä poika ja tyttö.
Tyttöä pyydetään aina mukaan, mutta kun ei sitä välttämättä kiinnosta, haluaa ehkä jäädä mun kanssa kotiin mielummin kuin lähteä katsomaan niitä monstereita. Poika taas innosta hihkuen on heti mukana menossa, koska sitä kiinnostaa noi jutut. Kyllä meillä saa tehdä asioita kahdestaankin, ei täällä kenenkään pillin mukaan pompita. Vai ootko sitä mieltä että jos ei tyttö halua mukaan, niin sitten ei saa lähteä isä ja poikakaan? Älä ota ongelmaa siitä että meidän tytöllä ja isällä on hyvät välit ja touhuavat keskenään.
Onko tässä nyt jotain väärää, että isä ja poika harrastavat yhdessä "miesten" juttuja, mihin TIETENKIN tytöt myös tervetulleita. Ihan niinkuin naisillakin on omat juttunsa, ainakin meillä me tehdään kaikkia tyttöjen hömpötyksiä tyttöjen kesken :) tottakai poikamme ( vielä vauva) saa näihin osallistua sitten aikanaan, jos esim. kynsien lakkaaminen sattuu kiinnostamaan ;)
"Tyttö tuli, tyhjä tuli" on kamala suomalainen sanonta:(
Kun meille syntyi tyttövauva, kuulin monia kertoja,kuinka miehen isä ja joukkuekaverit ja muutkin äijät "lohduttivat" miestäni että KYLLÄ SE SEURAAVA ON SITTEN POIKA. Ärsyttävää!