Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka moni mies toivonut poikaa

Vierailija
21.10.2009 |

meillä tämä paljastui kun humalassa exäni sanoi, että ei tytöt...vaan olisi aina halunnut pojan!

Meillä 3 yhteistä tyttöä :( Oli vain karua kuultavaa tuo.

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isät onnistuvat luomaa paremman suhteen tyttöihin kuin poikiin ainakin suomalaisessa kultuurisa.

vastaavasti äidit onnistuvat paremmin poikien kanssa. Sinällään outoa mieheltä toivoa poikaa kun ei tule luomaan koskaan hyvää suhdetta siihen.

Ehkä se on sitä vastuun pakoilua toivoa poikaa?

selitätkö tämän? miten isä-poikasuhde ei ole yhtä toimiva?

Vierailija
22/90 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niille muu ois varmaan kelvannutkaan. Onneks tuli sitte se suvunjatkaja. Tosi ärsyttävää. Nm.Tyttö ja 2 poikaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isät onnistuvat luomaa paremman suhteen tyttöihin kuin poikiin ainakin suomalaisessa kultuurisa.

vastaavasti äidit onnistuvat paremmin poikien kanssa. Sinällään outoa mieheltä toivoa poikaa kun ei tule luomaan koskaan hyvää suhdetta siihen.

Vierailija
24/90 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä hyvin suvunjatkaja?

Vierailija
25/90 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isät onnistuvat luomaa paremman suhteen tyttöihin kuin poikiin ainakin suomalaisessa kultuurisa. vastaavasti äidit onnistuvat paremmin poikien kanssa. Sinällään outoa mieheltä toivoa poikaa kun ei tule luomaan koskaan hyvää suhdetta siihen. Ehkä se on sitä vastuun pakoilua toivoa poikaa?

Mun isällä on läheiset välit niin muhun kuin mun veljiin. Mä olen perheen ainoa tyttö, mutta en mä missään erikoisasemasssa ole koskaan ollut sen takia.

Ja jos ihan totta puhun niin kyllä meillä mies enemmän puuhastelee pojan kanssa kuin tytön. Kyse ei ole siitä etteikö tyttö mukaaan pääsisi, vaan niistä kiinnostuksen kohteista. Mulla ja tytöllä on sitten taas ne omat jutut, joista taasen meidän poika ei ole innostunut.

Vierailija
26/90 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä myöskään tuttavapiirissä.

Lähdeviite, kiitos!

Isät onnistuvat luomaa paremman suhteen tyttöihin kuin poikiin ainakin suomalaisessa kultuurisa. vastaavasti äidit onnistuvat paremmin poikien kanssa. Sinällään outoa mieheltä toivoa poikaa kun ei tule luomaan koskaan hyvää suhdetta siihen. Ehkä se on sitä vastuun pakoilua toivoa poikaa?

Vierailija
27/90 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdeviitteitä ei löydy (ah ihanat akateemiset aaveemammat taas asialla...juu, minäkin olen... ;)) mutta ihan mutulla sanoisin että se voisi johtua siitä että tyttöjen kanssa isät uskaltavat olla pehmoja ja näyttää tunteitaan. Poikien kanssa isien pitää olla taas "kovia kundeja" ja silloin suhde saattaa jäädä hieman pintapuolisemmaksi.

Vierailija
28/90 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omasta tuttavapiiristä löytyy äiti-tytär-bestispareja ja toisaalta isän tyttöjä, samoin läheisiä isiä ja poikia ja niitä etäisempiä.

Vierailija
29/90 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihan sairasta! Totta helvetissä se vaikuttaa lapsen (tai vielä aikuisenkin) itsetuntoon, jos oma vanhempi sanoo mieluummin toivoneensa toista sukupuolta.

Sehän näissä sukupuolitoiveissa juuri onkin, että saahan sitä toista sukupuolta toivoa, mutta kyllä jokainen normaali ihminen on superiloinen terveestä LAPSESTA. Molemmissa sukupuolissa on omat stereotypiset hyvät ja huonot puolensa, jotka eivät sitten yksilöiden tasolla edes välttämättä pidä paikkaansa.

T: Kahden pojan isä, joka toivoi poikia, mutta ihan varmasti olisi yhtä iloinen ja ylpeä tytöistäkin.

mies on selvästi pettynyt koska kaikki lapset ovat tyttöjä? Onko tämä edes tervettä enää? Mikseivät pikkutytöt voi olla miesten jutuissa mukana tai vaikka kalakavereita. Minun isäni toi esille kyllä joka suhteessa, että poikaa olisi toivonut. Meitä oli 3 tyttöä. Ei ollut kauhean mukavaa, eikä isäsuhde ole ikinä ollut kunnossa. Nyt minulla ja miehelläni on 2 tytärtä. Enempää lapsia ei tule.

Vierailija
30/90 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma kokemuspiirisi sanoo noin, niin fine, mutta älä nyt hyvä ihminen suolla moista potaskaa muka yleistotuutena!

Vierailija
31/90 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni on varsin "äijämäinen", tykkää kaikesta alkukantaisesta puuhailusta luonnossa, autoista, urheilusta jne. Oli ihan onnessaan kun sai pojan, tosin olin itsekin :)

niin surullista, kun poika onkin ollut kaikkea muuta kuin äijä - ei tule koskaan kelpaamaan isälleen:(

Tämä on myös epäreilua poikia kohtaan - koska poikamaista tyttöä pidetään jotenkin "hienona" kun taas tyttömäinen poika on "häpeä".

Vierailija
32/90 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on sanonu että poika tanssikoon vaikka balettia, jos se tekee onnelliseksi.

Vierailija
33/90 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni on varsin "äijämäinen", tykkää kaikesta alkukantaisesta puuhailusta luonnossa, autoista, urheilusta jne. Oli ihan onnessaan kun sai pojan, tosin olin itsekin :)

niin surullista, kun poika onkin ollut kaikkea muuta kuin äijä - ei tule koskaan kelpaamaan isälleen:( Tämä on myös epäreilua poikia kohtaan - koska poikamaista tyttöä pidetään jotenkin "hienona" kun taas tyttömäinen poika on "häpeä".

Nimittäin löytyy aika paljon tyttöjä jotka ei olekaan niitä prinssessoja luonteiltaan, vaan jätkämäisiä rämäpäitä.

Vierailija
34/90 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen lapsemme on poika joten ei hänen tarvinnut enempää sitä miettiä mutta on kyllä sanonut että jos kaikki lapset olisivat tyttöjä niin varmaan haluaisi kokeilla vielä kerran jos tulisi poika. Musta se on ihan luonnollista, useimmat ihmiset toivovat omaa sukupuoltaan olevaa lasta.

Vierailija
35/90 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä nyt oikein mättää, ettei enää saisi edes ajatella ns. perinteisiä tytön ja pojan malleja? Tottakai lapsi on oma uniikki itsensä sukupuolesta riippumatta, mutta lähtökohtaisesti, suuremmalla todennäköisyydellä, kiinnostuksen kohteet suuntautuvat oman sukupuolensa edustamiin juttuihin?

En usko että lopulta kovinkaan moni metsien mies esimerkiksi pettyy jos poika tanssiikin balettia tai prinsessatyttönä pidetty harrastaakin jääkiekkoa. Mutta kun enää ei saisi MITÄÄN enää sukupuolistaa ettei siitä noustaisi barrikadeille..

Vierailija
36/90 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö syntyi ja oli ainokainen 7 vuotta, kunnes päätettiin yrittää toista lasta ja taas toivottiin poikaa. Syntyi poika. Isällä sekä tyttärellä on hyvät välit, mutta niin on myös isällä ja pojalla. On juttuja joita mä en naisena ymmärrä miesten maailmasta, en pääse sisään niihin, tosin niitä on sitten mulla ja tytöllä sellaisia mistä noi "äijät" ei ymmärrä yhtään mitään.

Vierailija
37/90 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ilosta vaan suri sitä että ei sitten koskaan sitä poikaa saanut.

Isänä on ihan hyvä tyttärilleen, olis ollut sitä pojalle myös.

Vierailija
38/90 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toivoo poikaa. aluksi olin vähän hämmentynyt, mutta sitten huomasin pilkkeen miehen silmäkulmassa ja hän jatkoi, että tytöstä tulisi meidän geeneillä niin nätti että saisi olla koko ajana poikia ajamassa nurkista pois! :D Juttelimme asiasta vielä ja hän myönsi että ehkä hieman enemmän toivoisi lapsen olevan poika, mutta pääasia on että sieltä mahasta tulee lapsi joka me ollaan yhdessä saatu aikaiseksi!

Piristi kummasti mieltä! :)

Vierailija
39/90 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on ns. taivaanrannanmaalari: kirjoittaa runoja, keksii pelejä & tarinoita jne. eli hänelle tyttö olisi varmasti ollut "helpompi" lähestyttävä. Itse tahdoin tyttöä omien ennakkoluulojeni takia. Sitten syntyikin todella poikamainen poika, joka varasti isänsä sydämen välittömästi :). Nykyinen leikki-ikäinen on edelleenkin ihan eri "sarjaa" kuin mieheni mutta erilaisuus ON rikkaus!

Saatan olla raskaana nyt ja, noloa kyllä, toivon tyttöä edelleenkin. Miehelle on se ja sama.

Vierailija
40/90 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ku lapsi. Meillä molemmat touhuaa isänsä kanssa näissä hommissa. Tyttö ja poika on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän