Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voi perse ku tää lastenhoito/kasvatus on vaikeeta!! miten ihmeessä saan 2v tytön päiväunille?

Vierailija
19.10.2009 |

ei millään rauhoitu sänkyynsä, temppuilee ja uhmaa vaan. Ei edes pelottelu auta, sitä keinoa en kyllä haluaisi edes käyttää, mutta kokeiltu on sitäkin, ei auta.

miten muut laitatte lapsenne päiväunille?

ja ihan selkeesti kakara tarvii unia, koska jos ei nuku, huutaa ja kiukkuu koko illan!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaan kyllä ei kannata edes laittaa. Tarpeeksi ulkoilua ja ruokaa aamupäivällä niin johan sammuu puolilta päivin.

Vierailija
2/27 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan 2v. suostu nukkumaan joka päivä ja emmä siitä huolta kanna, ei vanhempikaan tuon ikäisenä enää nukkunut. Menee aikaisemmin illalla sitten nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloin nukuttaa klo 13 ja nukutin 2h..ilta taas yhtä taistelua kun ei nukkunut päiväunia!

ap

Vierailija
4/27 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa jo klo 17 olla niiiiin väsynyt ja niiin kiukkuinen!!

Vierailija
5/27 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu vähän siitäkin onko hoidossa vai saako nukkua aamulla siihen asti kuin haluaa...

Vierailija
6/27 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

emmäkään siitä huolta kanna, mutta illat on vaan niin perseestä sit jos kersa ei oo nukkunu

ärsyttää ku ite olisin tarvinnu päiväunet ku oon raskaana ja niin väsyny !!

ap

Vierailija
7/27 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitan tilanteen, teen huoneen hämäräksi, puhun rauhassa, nappaan kirjan käteen ja tytön kainaloon ja menen tytön viereen lukemaan kirjaa. Jätän rimpuilun huomiotta, komennan jos yrittää lähteä.

Toimii kyllä joskus on kyllä hermot riekaleina.

Vierailija
8/27 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tänäänkin on tuntunut siltä että paljon helpommalla pääsisin jos sysäisin päiväkotiin toisten hoidettavaksi!

ap

Vierailija
9/27 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaavanlaisen viereen pötkölleen (nukkuu siis jo isossa sängyssä) ja lukenut sadun ja nukkunut sitten itse siinä ne päiväuneni. Aina se on siihen viereen nukahtanut jossain vaiheessa. Sitten, jos en itse ehdi nukkumaan, näyttelen hetken nnukkuvaa ja hipsin pois, kun tyyppi sammuu.

Kerran keksi tietysti illalla mouruta, että olisi yöksi pitänyt siihen mennä nukkumaan, mutta siinä en antanut periksi.

Tuo konsti ei kyllä ehkä toimi kaikilla eikä etenkään, jos äiti haluaakin lopettaa päiväunien nukkumisen ennen kuin lapsi pystyy ne jättämään pois... :)

Vierailija
10/27 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritä itse lepäillä vaikka sohvalla ja anna lapselle luettavaa tai legoja.

Vierailija
11/27 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin itse nukahtanut ja muksu poistui pihalle naapurinsedän seuraan kun osasi avata oven eli eipä ole tullut nukutettua sen jälkeen;)

Vierailija
12/27 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö on saanut sellaisia kauhukohtauksia öisin ja erityisesti, jos menee yliväsyneenä nukkumaan...siksi on ollut pikku pakko saada hänet nukkumaan "keinolla, millä hyvänsä".

Tässä siis keinoja...säännöllinen herääminen joka aamu. Jos olette kotona, niin esim. klo 8. Aamupala heti ja sitten ulos viim. klo 10. Tulette kotiin siinä klo 12 ja syötte lounasta. Sitten tyttö nukkumaan. Uni tulee helpommin, kun on paljon touhunnut ulkona. Joskus söimme myös ulkosalla ja uni tuli paluumatkalla kotiin. Helpoiten siis nukahtaa n. 5 tunnin päästä heräämisestä.

Unikeinoja: helpoin keino on edelleen nukuttaa vaunuihin (kohta on 4 v. ja edelleen toimii + mahtuu meidän vaunuihin)...kävelyä sellaiset 500 m, niin tyttö on unessa. Toinen on auto...aika helposti tulee uni autossa ja sieltä nostan vaunuihin jatkamaan unta (parempi uniasento + itkuhälytin toimii). Kolmas on sitten se, että makoilee vieressä ja leikkii itse nukkuvaa...tämä ei onnistu minulta, mutta mieheni on tässä huippuhyvä, kun nukahtaa itsekin...toisen hengitysrytmi on siis unettavaa. Neljäs sitten unimusiikin kuuntelu sängyssä...toimii huonoiten.

Jos mikään ei auta, niin sitten nukkumaan viim. puoli kahdeksalta.

Kotona hoidettavilta lapsilta katoaa unitarve nopeammin, sillä päivät ovat oikeasti rauhallisempia eikä fyysisesti kovin raskaita. Esikoiseni vähensi unia 3,2 vuotiaana ja lopetti ne lopulta 3,5- vuotiaana. Hoidettiin kuopusta kotona, enkä mitenkään saanut esikoista enää nukkumaan. Mutta...meillä esikoinen nukkuu aina loistavat yöunet, joten päiväunet eivät hänelle olleetkaan pakolliset.

Joo, kuopus huutaa edelleen unissaan, jos unimäärä on liian vähäinen - ei ole kiva.

Jos teidän 2 v. nukkuu jo noin 13 tunnin yöunet, niin sitten hän ei (valitettavasti) tarvitse päivällä enää niin paljon unta...vaikka koko päivä on tosi pitkä tuon ikäiselle ja kiukku kyllä tulee. Mutta...kokonaisunimäärä on varmaan 2-vuotiailla siinä 13-14 h vuorokaudessa.

Vierailija
13/27 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. kunnes alle 3-vuotiaana lopetti ne tyystin. Illalla meni nukkumaan klo 10. ja aamulla kyllä uni maittoi klo 9. asti.

Vierailija
14/27 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli molemmilla silloin kausi, että ei nukahdettu päivällä eikä illalla kun vasta parin tunnin tastelun jälkeen. Hankalaa kun tosiaan unia vielä tarvisisivat mutta eivät kuitenkaan ole enää ihan niin väsyneitä ja siihen yhdistettynä uhmaa ja valtataistelua niin soppa on valmis...

Kuopus on vasta 1,4 v ja nukahtaa kuin unelma - mutta kauhulla odotan sitä 2v aikaa.

Muutama kuukausi siihen pahimpaan temppuiluun meni... Ja päiväkodssa ollessaan nukkuivat kyllä hyvin

Voimia !!!!

Vierailija
15/27 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni päikkäreiden lopettaminen on useimmilla vaikeaa eli lapsi ei ole mikään aurinkoinen oma itsensä kunnes illalla simahtaa, vaan kyllä ne iltapäivät ja illat silloin kiukkua on! Mutta se helpottaa pian. Jos päikkäreille nukuttaminen alkaa oikeasti olla vaikeaa, on aika miettiä niiden lopettamista. Valitettavasti siinä vaan on yleensä se vaihe, että ilman päikkäreitä ei pärjää, mutta päikkäritkään ei onnistu!

Vierailija
16/27 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää neuvoja ja vinkkejä otetaan vastaan =)

meillä lisäksi 3,5 lapsi, joka kyllä alkaa ihan kiltisti (yleensä) nukkumaan, varsinkin, jos lupaa jonkin palkinnon. 2-vuotiaalla toi uhma kestää vielä varmaan vuoden, huh huh!

Vierailija
17/27 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"meillä oli molemmilla silloin kausi, että ei nukahdettu päivällä eikä illalla kun vasta parin tunnin tastelun jälkeen. Hankalaa kun tosiaan unia vielä tarvisisivat mutta eivät kuitenkaan ole enää ihan niin väsyneitä ja siihen yhdistettynä uhmaa ja valtataistelua niin soppa on valmis..."

kiitos kannustuksesta

t.ap

Vierailija
18/27 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetimme kokonaan yrittämisen saada päiväunille puolisen vuotta sitten. Yhtä taistelua vain ja ei niin millään siltikään mennyt unille. Iltaisin kyllä vielä välillä kiukkuaa väsymystä, sekin on harvoin nykyään. Inhottava vaihe tosiaan, raskaana ollessa varsinkin. Meillä oli pahin kun odotin kuopusta, mahasta pääsin jo onneksi eroon :) Ja sen myötä väsymyksestä. Jaksaa kummasti paremmin.

Vierailija
19/27 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä samanlainen einari. nyt nukkuu sohvalla, kun nukahti klo 15 kesken leikin.

ennen oli helppoa ja halusi itse mennä päikkäreille. nukkui 2 h ja sitten yöllä 10 h.

nykyään ei mene millään ilveellä päiväunille ja kaikkien päivät ja illat menevät pilalle sitä kiljumista ja märinää (kun on väsy) kuunnellessa.

jos ei nukahda vahingossa jonnekin, niin menee sitten nukkumaan illalla viimeistään klo 19.

ihme riivaaja on noissa pienissä 2-vuotiaissa :)

minä en enää edes yritä saada päikkäreille - tai siis yritän sen yhden kerran ja sitten annan olla. näin säästän omia hermojani. kun olen ollut sairaslomalla ja todellakin päikkärien tarpeessa, niin olen torkkunut sohvalla naperon tuijottaessa dvdtä.

Vierailija
20/27 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajankohda vaihtaminen. Eli aikasemmin meni nukkumaan 11 aikaan ja nyt 12. Ja siis vuoden ikäsestä asti ollaan jouduttu vaihtelemaan sitä ajankohtaa n. 2kk välein. Eikä hajuakaan minkä takia koska aina menee silti seiskalta yöunille ja herää kuuelta....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän