Noh niin mammat! Siivoamaan kanssani!!! Hep...
Syön tän suklaan loppuun ja juon cokista, sitten rupean siivoamaan yläkerran (oh, rt, k, wc, eteinen) Huoh, tsempatkaa!
Mistä aloittasin??
Kommentit (196)
Hoplaa mammat, juhannus kolkuttaa jo ovella!
Tälle päivälle luvattu kesän kovimmat ukkoset, joten hyvä hetki laittaa taas pyykkikone pyörimään ja aloittaa imurointi :) Viikonloppu meni mökkeillessä, joten eteinen on vielä täynnä purkamattomia kasseja likapyykkeineen... Mitä muut meinaa tehdä kodin hyväksi? Mulla olisi myös mielessä tälle viikolle ruokalista ja sen jälkeen kauppareissu listan mukaan.
tällä kertaa haen pinosta apua olohuonen siivoamiseen.
nyt on mukava istua hetki ja nauttia puhtaudesta.
keksihän taas jotain listamamma!
Olen aivan fiiliksissä, kun reipaistuin ja tein tänään flyladyn ohjeilla weekly home blessing hour. Eli imurointi, lattioiden ja pölyjen pyyhintä, lakanoiden vaihto, kylpyhuoneinen pika siistiminen. Meinasin jättää vierashuoneen lakanoiden vaihdon tekemättä, että ehtiihän sen huomennakin, mutta sitten mieleeni tuli vanha sanonta, älä jätä mitään huomiselle, minkä voit tehdä jo tänään!!! Joten vierashuonekin on nyt puhtaaksi pedattu ja aikaa meni alle 10 minuuttia. Huomisen työvaatteet on valittu ja valmiiksi silitetty, ihana rauhallinen aamu tulossa :)
Pitäisi siivota talo pääpiirteittäin noin tunnissa-parissa (sain nyt vasta lapset nukkumaan, pienempi on ollut koko päivän niin itkuinen, että en saanut mitään tehtyä). Tsempatkaa!
Pari vessaa siivottu, peilit ja ovenkahvoja ym pyyhin mennessä, astianpesukone päällä ja karkkipussi auki :) Nyt lattiota päin!
Ed
Pari vessaa siivottu, peilit ja ovenkahvoja ym pyyhin mennessä, astianpesukone päällä ja karkkipussi auki :) Nyt lattiota päin!
Ed
Ed
Minä pesin tänään pyykit ja viikkasin kaappiin. Pesin myös vessan.
Muuten pitäisi alkaa valmistautua juhannukseen. Sauna, ikkunat ja muu siivous siihen päälle.
Melkein vuosi edellisestä nostosta! Katotaas löytyisikö lisää innokkaita siivoojia vinkkeineen näin sunnuntai-iltana! Hyvä ketju just esim joulusiivouksia silmällä pitäen!
Nostetaas vanha hyvä ketju. Alkaa olla kevätsiivouksen aika :)
Hesylle olen minäkin kerran vienyt vanhoja pyyhkeitä, peittoja yms. Ottivat silloin myös vastaan kirpparitavaraa, ei tarvinnut itse lajitella mitenkään. Uff:n ja Fidan laatikoihinhan saa laittaa vain tekstiilejä ja kenkiä. Koriste-esineitä ja astioita ei viitsisi roskiinkaan laittaa, jos ovat vielä käyttökelpoisia. Muutaman tavaran kanssa ei itse viitsi kirpputoripöytää ottaa, joten on kiva saada tavarat kiertoon.