Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vantaan Mikkola-millainen paikka asua?

Vierailija
30.07.2009 |

Olen muuttamassa opiskelujen takia toiselta paikkakunnalta ja kiinnostaisi tietää millaista seutua Mikkola on?

Onko paljon kaupungin vuokra-asuntoja?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon maahanmuuttajia, oma pieni eristynyt yksikkönsä eli joka paikkaan joutuu menemään bussilla, joka kestää ja kestää. Talot järkyttävintä betonipötköä.

Ampuisin itseni ennen kuin muuttaisin tuonne, mutta toisaalta ei kai se opiskelijana haittaa, jos on suurimman osan aikaa kännissä (kuten epäilemättä ne muutkin ei-mamut siellä).

Vierailija
2/10 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkolaan, mieluummin vaik siihen viereen Korsoon :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sen kupeessa oleva Maarukka on paljon kivempaa aluetta... Tosin hintaluokka onkin sitten jo kalliimpaa... Korsoa suosittelen minäkin ennemmin kuin Mikkolaa..siellä on palvelutkin lähempänä ja junarata, ettei aina oo pakko kulkee bussilla... :)

Vierailija
4/10 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en muuttaisi sinne ja olen kuitenkin ronskien seutujen kasvatti. Mun täti asui joskus siellä ja hänkin on oikein ronski nuori nainen, mutta kyllä häneltäkin huumorintaju loppui, kun ikkunan alla raahattiin ruumista. Toki yksittäinen tapahtuma, mut kertoo jotain alueesta.

Mikkolan maine on kyllä aika "lievä" minusta, jos vertaa vaikka johonkin Jakomäkeen, johon taas puolestani voisin ihan hyvin muuttaa.

Vierailija
5/10 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakomäki ei ole ollenkaan pahimmasta päästä. Se on vain ruma ja kurjalla paikalla keskellä ei mitään. Mutta kyllä sinne voisin muuttaa.

Hakunilaan en muuttaisi, sieltä tulee ikävää juttua (mm. tämä tyyppi joka tähtäili aseellaan parvekkeelta bussipysäkille jne). Mutta luultavasti ei ole yhtä paha kuin maineensa.

Mikkolalla ei edes oikein ole mainetta, mutta se oikeasti on rotankolo.

Suvela/Kirstinmäki on myös paha paikka, muita oikein hirveitä ei edes pk-seudulta tule mieleen.

Vierailija
6/10 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paljon vuokra-asuntoja. Kyllä siellä joitain ihan normaalejakin ihmisiä asuu, jopa lapsiperheitä (onhan siellä koulukin!), mutta kyllä valitettavan paljon on ongelmatapauksia juuri sinne keskittynyt ja asunnotkin on ihan karseita... halpoja kylläkin.

Musta tuntuu, että Korson paha maine tulee osittain juuri Mikkolan takia. Mikkola rinnastetaan Korsoon ja itse asiassa Korso muuten on huomattavasti rauhallisempaa aluetta kuin Mikkola, jopa Kulomäki (joka paha alue Korsossa) on mielestäni leppoisampaa kuin Mikkola.

Vierailija
7/10 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelleen siellä paljon vierailevana mielestäni mukava paikka asua. Paljon maahanmuuttajia kyllä, mutta todella mukavia sellaisia. Itse tunnen noita maahanmuuttajaperheitä sieltä paljonkin ja mielestäni siellä on ihana kulkea kun aina näkyy paljon tuttuja jotka kyselevät kuulumisia ja ovat todella iloisia ja ystävällisiä. Siis tuollainen pienen kylän meininki :)

Palvelut löytyväy Korsosta, jonne ei ole pitkä kävelymatka, bussejakin sinne kulkee usein. Ja keskustaankin pääsee noin puolessa tunnissa bussilla, tikkurilaan samoin.

Paljonhan siellä on noita 70-luvulla rakennettuja betonitaloja, mutta mielestäni ympäristö on silti viihtyisää, metsikköjä ja ulkoilumaastoa hyvin. Ja asuntojen hintataso on edullinen.

Vierailija
8/10 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei Mikkola mikään rotankolokaan ole. Siellä on pari kauppaa, kirjasto, rumia taloa, vehreää... Ja Mikkolaa ympäröivät kivat pientaloalueet, Matari, Metsola ja Jokivarsi, joissa voi käydä kävelyllä, jos kaipaa vaihtelua betonitaloille.

Asuin itse opiskelujeni alkuvaiheessa vuoden Mikkolassa ja toki siellä oli ongelmia, mutta ei kuitenkaan siinä mittakaavassa, mitä täällä kerrotaan. Mikkola on kuitenkin aika pieni alue - Koivukylä/Havukoski on paljon pahempi!

Vierailija
9/10 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

palvelut ovat Korsossa suht lähellä. Mikkolassa on kivat metsät lähellä lenkkeilyyn ja ulkoiluun. Kauppakin on jos ei Korsoon viitsi lähteä. Ja hyvä neuvolakin siellä on, jos ja kun tulee ajankohtaiseksi sinulle.

Vierailija
10/10 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. eräs kuuluisa suomalainen professori-kirjailijaperhe asuu siellä lehtijuttujen perusteella oikein tyytyväisinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä