Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virikeäidit: miten luulette lastenhoidon sujuneen esim. 30-luvulla, kun ei ollut

Vierailija
19.10.2009 |

virikehoitopaikkoja, ja lapsia oli perheissä useita? Kun te ette jaksa sitä alle 3-vuotiasta ja vauvaa hoitaa, kun on niin kauhean rankkaa ja raskasta...

Se on nimittäin todellinen syy kipata esikoinen hoitoon vauvan synnyttyä. Alle 3-vuotias ei tarvitse kavereita, eikä sen kummempia virikkeitäkään, kuin normaalia kotielämää.

On ne lapset hoidettu ennenkin ilman subjektiivista päivähoito-oikeutta.

Ai niin, ja silloin 30-luvulla äideillä oli töitäkin paljon enemmmän kuin teillä. Lastenhoidon lisäksi piti hoitaa eläimet, pestä pyykit käsin, laittaa ruoat alusta alkaen ilman mikroa.. ; )

Oikeasti. Hävetkää!

Jos on noin uusavuton, kannattaa jättää lapset tekemättä.

T: Kolmen äiti, joista yksikään ei ole ollut virikehoidossa

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on saanut kaiken sujumaan kotitöineen ja lasten hoidon ollessa kotihoitoa.

Ei ollut pyykkikonetta, vesi haettiin ulkoa ja vietiin laskiämpärissä pois...

Äiti pesi vielä lattiat mattojen välistä kun me lapset olimme nukahtaneet...

Minun äitini hoiti viereisessä talossa asuvaa äitiään, joka oli osin halvantunut. pesi vanhempiensa pyykin, oilisikohan minusta samaan?

Vierailija
102/114 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä että naisilla ei ole työtä?

Tässä maassa on kuulkaa tapettu että saadaan 10 h työpäivä 8 h ajalle.

Naiset hoisi pääasiassa kotia.

Ja lapsia kasvatettiin pahoinpitelemällä.

Juu, hienoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja antaa kirkkaan kruunun ap:lle, kas tässä.

En aio hävetä yhtään.

Laitan 1,5-vuotiaani hoitoon 15 h/vko, koska ajattelen, että voin sitten itse paremmin, saan tehtyä töitä ja kotitöitä, jaksan myös leikkiä lapsen kanssa enemmän. Lisäksi vauva saa olla hetken rauhassa isommalta, isompi ulkoilla, syödä monipuolisesti jne. Mun filosofian mukaan on tärkeää pitää oma pää kunnossa, että ihan vilpittömästi jaksaa hoitaa ja auttaa muita eikä katkeroidu. Onnelinen äiti, onnellinen perhe.

En myöskään halua ajautua yksisilmäiseksi ja ahdasmieliseksi kotiäidiksi.

Jos päivähoito ei onnistu tai lapsi ahdistuu, otan toki lapsen kotiin.

Kyse ei ole siitä, ettenkö jaksaisi hoitaa kahta tai vaikka useampaa. Mun mielestä tää on vain kokonaisuutena ajatellen meidän perheelle paras ratkaisu ja ainakin kokeilemisen arvoinen.

Vierailija
104/114 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja antaa kirkkaan kruunun ap:lle, kas tässä. En aio hävetä yhtään. Laitan 1,5-vuotiaani hoitoon 15 h/vko, koska ajattelen, että voin sitten itse paremmin, saan tehtyä töitä ja kotitöitä, jaksan myös leikkiä lapsen kanssa enemmän. Lisäksi vauva saa olla hetken rauhassa isommalta, isompi ulkoilla, syödä monipuolisesti jne. Mun filosofian mukaan on tärkeää pitää oma pää kunnossa, että ihan vilpittömästi jaksaa hoitaa ja auttaa muita eikä katkeroidu. Onnelinen äiti, onnellinen perhe. En myöskään halua ajautua yksisilmäiseksi ja ahdasmieliseksi kotiäidiksi. Jos päivähoito ei onnistu tai lapsi ahdistuu, otan toki lapsen kotiin. Kyse ei ole siitä, ettenkö jaksaisi hoitaa kahta tai vaikka useampaa. Mun mielestä tää on vain kokonaisuutena ajatellen meidän perheelle paras ratkaisu ja ainakin kokeilemisen arvoinen.

Vierailija
105/114 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihmettelen miten moni on tämmöiseen tylsään provoon viitsinyt vastata.

Vierailija
106/114 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikein ymmärrä näitä rinnastuksia sota-aikaan. Miksi tällä hetkellä ei saisi käyttää jotain palvelua /oikeutta /tavaraa vain siksi, koska 30-luvullakin on pärjätty ilman. Onko nämä taivastelijat koskaan miettineet miten 30-luvulla pestiin pyykit ja mistä vaatteet hankittiin. Juu ei ollut pesukoneita eikä henkkamaukkoja. Hävetkää uusavuttomat!

Vierailija
107/114 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..lisääntymään? MIKSI? Minä en halua maksaa veroja lusmumamman tekeleitten hoidosta. Jospa saisi määritellä, mihin verorahansa haluaa ohjattavan. Kuolkoon sukuputtoon tämä ryhmä!

Vierailija
108/114 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän sukupolven virikelapsi maksaa huomenna sekä virikehoitonsa että nuo täysin turhanpäiväiset nollatutkimukset, jotka on "hyvinvoinnin" nimissä lainarahoilla kustannettu. :D

Jos silloin kysytään veronmaksajilta, että oliko tulos kustannuksen arvoista, mitäköhän hän mahtaisi vastata.

Virikehoidolla ja tällaisella tutkimuksella on kaksi yhdistävää tekijää

- molemmat on maksettu verorahoin

- molemmat on turhia

Voin tässä ja nyt luvata koko omaisuuteni sille, joka 20 vuoden päästä tutkimuksella todistaa, että muutaman tunnin virikehoito tuhosi 2000-lukulaisten lapsuuden ja aiheutti traumoja heille.

Vierailija
109/114 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

,että hän ja sisaruksensa eivät saaneet vanhempiensa sylissä olla muusta hellyydestä puhumattakaan. Se ei tuohon aikaan yksinekrtaisesti kuulunut lapsenhoitoon. Lapsia ei lellitelty tmv. koska sen ajan kasvatuskäsityksen mukaan saattoivat hellyydestä mennä piloille. Meitä omia lapsiaan piti sitten tosi paljon sylissä aikanaan.

kertonut, että syliä ei kerennyt saada, joutui hoitamaan siskojaan, koskaan äiti ei leikkinyt hänen kanssaan, lapset teki myös kotitöitä, koska oli pakko ja lasten kasvatus hoidettiin vitsalla ja se oli hyvin yleistä. Kiukutteluja ei yksinkertaisesti siedetty. Nykyään on oltava monella tapaan, niin hyvä äiti.

Vierailija
110/114 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa jutussa kerrottiin että Suomi oli maailman suurimpia adoptiolasten viejämaita vielä 40...50-luvuilla =o

Jos nykyvanhemmilla on vanhemmuus hukassa niin missä se on ennenvanhaan luurannut?

Voisikohan johtua siitä, että Suomi oli sodassa 1940-luvulla ja maastamme lähetettiin sotalapsia mm. Ruotsiin ja Tanskaan. Osa näistä lapsista adoptoitiin lähetettyihin perheisiin. !!

Vierailija
111/114 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, minusta ihmiset eivät nyt halua ymmärätää tätä ap:n pointtia. MIKSI NYKYÄIDIT LAITTAVAT JO PIENET LAPSET VIRIKEHOITOON, VAIKKA OVAT ITSE KOTONA?! täällä nyt vaan keskustellaan siitä minkälaista ennen on ollut...

minä ihmettelen ja suuresti sitä, miksi lapset pitää laittaa virikehoitoon... sen ymmärrän kyllä jos vanhemmat ovat molemmat töissä, niin jo pienikin laitetaan hoitoon. mutta jos on vaikka vauvan kanssa kotona ja laittaa isomman hoitoon kun on muuten niin rankkaa, ja selitellään itselleen sitä asiaa sillä että tarviihan se lapsi virikkeitä. pienten lasten paras paikka on kotona jos siihen on vain mahdollisuus!

t: myös kolmen äiti ilman virikehoitoja

Vierailija
112/114 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotellaan nyt ihan rauhassa mitä teidän virikehoidetut tenavanne saavat aikaan kun tuohon ikään pääsevät, sillä kaikkihan me tiedämme sen, että kasvatusta ei voi ulkoista.

ärsyttää vaan tuommoinen paasaaminen jostain ikivanhoista ajoista.

EIhän sitä kasvatusta voikaan ulkoistaa. Mutta eipä niitä lapisia ennenkään kasvatettu ammoisina aikoina (kultainen 30-luku) joten kyllä minusta silti on parempi että ne lapset on päiväkodissa kuin köytettynä esim pihakoivuun kiinni tms.

Vierailija
113/114 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän vain yksityisiä palveluita, enkä edes saa tukia koska asun ulkomailla.

Vierailija
114/114 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän vain yksityisiä palveluita, enkä edes saa tukia koska asun ulkomailla.

Viimein se löytyi!

Täydellinen ÄITI!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi