Suomikin alkaa muuttua maaksi, jossa turvallisuussyistä vanhemmat ennemmin kuskaavat ja hakevat lapsensa, kuin antavat lapsen kulkea itse.
Varsinkin tyttöjen puolesta pelätään.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f049c3d7-0795-4557-9bf5-71bf7d7f2f62
"- Olen 15-vuotiaan vahvan, itsepuolustuslajeja osaavan pojan sekä 17-vuotiaan tytön vanhempi. Kyllä, poika saa kulkea yksin pimeällä ja myöhään keskustasta kotiin. Tytön haen, jos ei ole kaveria kenen kanssa tulla. Tämä on maalaisjärkeä. En halua tytölleni Vendin kohtaloa."
"Useampi vastannut kertoo, että lapsia ja erityisesti tyttöjä halutaan kyyditä menoista kotiin yöaikaan.
- Ilman muuta pidämme huolta, ettei teini-ikäinen tyttäremme liiku ulkona enää illalla. Haemme hänet mieluummin autolla, ettei tarvitse kohdata kaiken maailman narkkareita, jengejä ja tietynlaisia miehiä yleisissä liikennevälineissä tai kadulla kulkiessa, kertoo Anne."
Miten Suomestakin on tullut tuollainen maa? Monessa muussa maassahan on ollut jo vuosikymmeniä niin, ettei lasten, sukupuolesta riippumatta, ole annettu itse liikkua kaduilla ja liikenteessä. Ihan turvallisuussyistä.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Miehet, lopettakaa naisten häiritseminen!
Et avaimia kilistäis.
Sanoin tästä kehityksestä jo pari vuotta sitten, mutta minulle naurettiin. Kuinkas kävikään.
Kiitos, orpopurra!