Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMIKUUN HELMET vk 43

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kokemus ja tytöllä (kyllä, se oli tyttö!!) kaikki juuri niin kuin kuuluukin olla. Vastasi viikkoa 21, mulla siis tänään tasan 22. Menee silti keskikäyrällä, ennustepaino 3kg-3,5kg. Nyt neiti painoi siis 470g. Voi kun se oli kaunis ja söpö, saatiin ainakin 10 kuva, 3 upeeta kasvokuvaakin. Ihan on pikkusisarusten näköinen:) Ja niin, dvd:kin saatiin, jota katsotaan sitten yhdessä koko perheen kanssa.

Tänään tulee ohjelmaa sikarokotteesta ainakin 45minuttia- ja a-studio-ohjelmissa. Kandee katsoa! Mä kallistunen rokotteen ottamisen kannalle, onhan tuon taudin todettu olevan nimenomaan vaarallisin nuorille hyväkuntoisille aikuisille, terveydellä ei siis ole merkitystä oireisiin/jälkitauteihin. Varokaa muuten nettiä ja niitä lähteitä, se on suo, johon uppoaa.

Vaaleanpunaisin fiiliksin,

ihmetys rv 22+0

Vierailija
22/34 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin katsoa noita ohjelmia, kiitos paljon vinkistä! Pitää kyllä tarkkaan harkita tarviiko sitä rokotetta. Nyt joku kausi flunssa varmaan meneillään, mutta kokeilen josko levolla, sinkillä ja c-vitamiinilla menisi ohi.

Mä en oo vielä muistanu varata 4d ultraa. Pitääkin huomenna soittaa jos siellä on vielä tilaa!

Neuvolassa kävin kanssa maanantaina ja kaikki oli hyvin. Painoa ei ole tullut kuin n. 3 kiloa lisää eli ei kyllä mitään ylimäärästä kovasti.

Ja poika on tähän osotteeseen tulossa :> kovasti hän liikehtii jo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/34 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kerroin raskaudestani tänään. Hän ei ollut osannut epäillä mitään. Onnitteli kovasti ja miehellenikin onnitteluja lähetti. Totesi vain, et hän rupeaa lähiesimieheni kanssa pikkuhiljaa etsimään sit sijaisen sijaista. Mähän olen nyt äitiysloman tuurausta tekemässä, joten.. ;)

Nyt voi jo huokaista. Laskeskelin, et työyhteisöstämme enään neljä työntekijää ei asiasta mitään tiedä. Ens viikolla ot työkokous, joten eiköhän nekin pikkuhiljaa tajua :)

Sara 24+4

P.S.

Tervetuloa joukkoon uuden helmikuun odottajat :)

Vierailija
24/34 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meille tuli äitiyspakkaus tänään. Sitä olen tuossa nyt hypistellyt. Tykkään tästä paljon enemmän kuin esikoisen pakkauksesta. Nyt on taas yksi virstanpylväs odotuksessa saavutettu, kun on tuo pakkauskin on jo vauvaa kotona odottamassa.

Mulle on kasvanut vauvamaha, ja samantien valtava. Niin se kyllä oli edellisessäkin raskaudessa. Viikkoja h-hetkeen on valtavasti jäljellä. En edes uskalla ajatella, kuinka valtava olen helmikuussa. Huh.

Olen tässä jo pari viikkoa kärsinyt häntäluukivusta. Onpas ikävä vaiva. Pistää ähkäisemään, kun tuolilta nousen. Hassusti se kipu säteilee sitten vasempaan reiteen. Ja joka päivä supistelee vaan. Mutta kun ei tule sitä kymmentä päivässä, mikä mulle annettiin neuvolassa rajaksi tilata aika lääkäriin, en ole reagoinut asiaan mitenkään.

Jumppakin olisi ollut tänään, mutta tuo häntäluukipu pitää minut tänään sieltä sivussa. Taidanpa käydä rauhallisesti kävelyllä.

Ja se possulenssurokotus mietityttää täälläkin. Viikon päästä perjantaina sen sais paikallisessa terveyskeskuksessa. Tuli kutsu kirjeellä. Nyt vaan pitäis päättää, menenkö.

t. mammali ja perheen Runeberg 24+6

Vierailija
25/34 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotitko äitiyspakkausta kauan?

itse odottelen innolla niin miten pitkään sinulla meni???

Vierailija
26/34 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein hakemuksen paikalliseen Kelaan 8.10. Mulle soitettiin Kelasta 14.10., joten hakemus oli silloin käsittelyssä. Tuosta puhelinsoitosta meni siis 8 päivää siihen, kun pakettikortti tipahti postilaatikkoon. Aika nopeaa toimintaa siis :-)

Jaksamista odottamiseen!

t. mammali

Vierailija
27/34 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola takana ja kaikki jälleen kunnossa :) Rokotuksesta tosi ristiriitaset fiilikset ja lappu jonka sain neuvolasta viellä lietsoo sitä että sitä ei todellakaan ole testattu (kuinka voisikaan) raskaana olevilla ihmisillä, eläimillä kylläkin ja heidän raskaus on jatkunut normaalisti, mutta vastaako jonku rotan raskaus ihmisen raskautta, ei mielestäni :( Ja myös mietin että Suomeen ei olla tilattu sitä lisäaineetonta rokotetta...en tiedä... neuvolasta tulee soitti kun rokottavat ja silloin pitäisi päättää :(

Kelalle vein tänään laput ja nyt kuumeisesti odottelen pakkausta :) Olen myös muutamia tytön vaatteita hankkinut :) Mutta toppapukua ei ole osunut eteeni viellä...koot ovat tosi loppu.

Vierailija
28/34 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin oli neuvola tänään ja painoa oli taas tullut...melkein liikaa. Jo kaikkiaan siis lähes 10 kiloa. Luultavasti olen hirvittävä laiva synnytyssalissa =). Vauva kasvaa yläkäyrällä ja tästä(kin) johtuen sokerirasitustesti odottaa parin viikon päästä! HuI! En oo koskaan aikasemmin ollu!

Toivottavasti ei kuitenkaan löytyis mitää ja vauvalla olis vaan kasvupyrähdys!

Poju tais pitää neuvolatätiä pilkkanaan kun paineli taas täysillä karkuun kun piti sydänääniä kuunnella =). Kyllä ne sieltä kuitenki löyty.

Tosta rokotteesta: Mä meinasin sen ottaa, koska mun käsitys siitä on se että mikään siihen käytetty aine ei vahingoita vauvaa ja vaarallisempi se tauti itsessään on niin mulle kun vauvalle. Ja kai siitä noilla asiantuntijoilla täytyy tietoakin olla, jotta voivat sitä suositella...

Mansikka83 rv. 24+4

Vierailija
29/34 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka äitiyspakkaus jo kotiutunut :) Joskohan se pian sitten tännekin tulisi.. tänään TAAS on postipate jättänyt meidät välistä kokonaan (eipä näkynyt laatikossa sen enempää 7päiväätä kuin mitään muutakaan postia *murrr*), joten tiedä vaikka ois ollut jo tänäänkin mahdollisuus saada se =O Nooh, ehtiihän tuo vielä :)

Potkujs tuntuu ihan hirmusen paljon nyt mihin aikaan päivästä vaan, paitsi öisin nukun edelleen hyvin. Paitsi viime yönä, kun näin kamalaa vauvaunta =( Siinä meidän POIKAvauva (jonka siis "pitäisi" olla tyttö) :D syntyi viikolla 26+jotain (eli noin viikon päästä :O) ja sen kädet ja jalat oli epämuodostuneet. Kädet oli tummat möykyt ilman sormia ja jalat puuttui kokonaan polvista alspäin =( Kaiken huipuksi kun vauva syntyi illalla niin jo heti seuraavana aamuna meidät kotiutettiin sairaalasta, myös siis se moninkertaista tehohoitoa vaativa keskonen =( Kyllä meni aika pitkään ennen kuin sain uudelleen unenpästä kiinni..

Lehdestä luin just tänään, että täällä ne sikarokotukset alkaa ilmeisestikin ens viikon perjantaina jos vaan rokotteet tulee tän viikon/ ens viikon alun aikana. Edelleenkään en osaa sanoa juuta enkä jaata asiaan =/

Jos kattois ton BB:n lopun vielä ja sitten nukkumaan.

evian, rv 25+1

Vierailija
30/34 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerirasitus ohi, ja arvot hyvät. Kävin viikolla ultrassakin sydämmen kalkkeuman (golfballin) johdosta, ja kaikki näyttäisi olevan senkin puolesta kunnossa. Siellä se golfpallo on, mutta muuten kaikki ok ja nla seuranta jatkossa riittää.

Äitiyspakkausta en ottanut, ja kohta uskallan ostaa jo jotain vauvallekkin kun rv 24+2 kuitenkin jo. Vaunut ovat vielä ok, mutta rattaat pitänee hankkia sitten kun niiden ajankohta lähenee.

Nään joka yö kanssa unia, viimeyönä ne oli kamalia, mutta yleensä kivoja. Liekkö syynä vauvan liikkeet jotka lisäävät unia ?

Sikarokotteen aion ottaa kun sitä ruvetaan antamaan. Nyt viikonlopun siivous alkakoon.

Vierailija
31/34 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itekkin sitä mietiny tosi paljon ja välillä oon et juu ja välillä ei. se rokote sisältää sitä adjuvanttia jonka vaikutusta raskaana oleviin ja sikiöön ei vissiin oo tarkkaa tietoa joten se arveluttaa tosi paljon! meillä muuten kaikki hyvin maanantaina olis neuvola lääkäri

Vierailija
32/34 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt ajttelin kirjoitella. Meillä ei oo neuvolassa puhuttu mitään milloin mahdolliset rokotukset alkaisisi. Mutta luultavasti en sitäota juur sen takia että sitä ei ole testattu. Mutta kuuntelen perustelut ja koitan saada ihan tartunta tautien ekspertiltä tietoa. Nyt olen tolla kannalla kun on asiaa miettinyt.

Kela laput viety viime viikolla mutta täällä on kuulemma "mahdottomat" jonkot joten voi viedä aikaa! Vantaallalkin aikoinaan sain paketin ihan 3 viikon sisään joten ihmetyttää tää hitaus. Itsehän otin paketin rahana jolla hankin sitten ton istuimen autoon.

Vauvan vaatteita sain jo laitettua lipastoon ja tein ostoslistan niistä"pienistä" tärkeistä hilpetööreistä. Sain siskoltani 56 toppapuvun joten sen sitten puen kevät pakkasille vauvalle päälle. Pinna suojus pitäs vielä hankkia ja pari pussilakanaa.

Joululajoja psitäs hankkia kun jouluruuhkat ei tällä nyt jo valtavalla mahalla kiehdo.

Tämä rakaus on mennyt itseasiassa viime kertaa paremmin kun kalenteria tutkin olin viime raskauden aikan kokonaiset 2kk töissä kun taas nyt olen ollut vain 3vk pois joten tyytyväinen voi olla. Selkä kipu välillä kiusaa mutta työn helpotettua se on lähinnä selän väsymystä joka aiheutta pientä kipua mutta yön aikana kipu kadonnut ja jaksaa taas ahertaa töissä.

Tännänkin oisi ollut töitä mutta meidän esikoinen on kuumeessa joten ei voinu viedä hoitoon.

Nyt sitten olisi aikaalkaa soitteleen neuvolaan tuota hoitajann todistusta.

Palajataan taas

Nemotus rv 23+4

Vierailija
33/34 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukenut olen minakin paivittain mutten ole jaksanut kirjoittaa, olen tehnyt yovuoroja joka toinen yo ja ne ovat totaalisesti sekoittaneet paani. Nyt olen vapaalla maanantaihin asti ja pienoinen paansarky jyskyttaa mutta silti kivaa etta on vapaata!

Toissa olen kertonut; pomolle kerroin 3-4 viikkoa sitten muttei han ollut kertonut mun "ylemmalle" vuorossa, vaikka lupasi ja nyt muille tyokavereille olen kertonut talla viikolla. Kenellakaan ei ollut aavistustakaan, mutta nyt ovat kaikki jatkuvasti sanoneet etta ota varovasti ja laittaneet mua vain tietylle osastolle vakivaltaisten asukkaiden vuoksi. Ainoa joka oli arvaillut raskaudestani oli se miespuolinen kolleega ja syykin selvisi, hanenkin vaimonsa odottaa kolmatta lasta, la.jouluaattona :o)

Minulla oli viikko sitten perjantaina verenpaineet 167/97 ekalla mittauksella, kolmannella laskivat 150/91 ja sitten lauantaina alkoi kaamea migreeni joka kesti tiistaihin asti! Kuvittelin jo kaikkea raskausmyrkytyksista lahtien, mutta ehka syyna oli eniten ne yovuorot ja unenpuute. Maanantaina oli ultra ja aitipolilla tarkastus. Verenpaineet olivat laskeneet 141/87 mutta laakari silti nosti vp-laakitysta yhdella tabletilla (epaili josko paansarkykin johtuisi paineista). Viime raskaudessa minulla oli suoraan laakityksen aloituksesta asti 4 tablettia/per paiva rv 16 alkaen. Joten nyt ollaan yha kuitenkin vahemmalla laakityksella rv 22.

Ultra oli vahan niin ja nain. Vauva oli poikittain selkaranka mun napaa vasten ja nakyvyys oli huono elimien tarkastelua varten. Mitat saatiin paasta ja reisiluusta (vastasi viikkoja) ja munuaiset, selkaranka, kadet ja kasivarret nakyivat, mutta virtsarakko, vatsalaukku, jalat ja sydamen kammiot jaivat nakymatta tai tutkimatta tarkemmin.

Lisaksi ultrassa loytyi joku vaalea ektralisake kohdussa ja ultraaja ei ollut varma olikohan kyseessa lisaistukka???

Uusinta ultra on ensi tiistaina siina toivossa etta vauva olisi kaantynyt parempaan asentoon. Ensi maanantaina on myos verenpaine ontrolli, jossa katsotaan onko uusi laakitys vaikuttanut.

Huh huh.

Kavin tassa eras paiva kaytettyjen lastentarvikkeiden myynnissa ja ostin kaikkea ihanaa. Ostin nyt sitten poikavauvan vaatteita, joten jos tytto tuleekin niin meilla on sitten varsinainen tomboy! ;oD Sain vahan yli 100e kaikkea ihanaa, taydellisen vaatekerraston, noin 9kk ikaan asti, hullua ehka, mutta kun halvalla sain en voinut vastustaa. Voihan nuo sitten myyda jos tytto onkin. Ostin myos oikein hienon babysitterin musiikilla, ja hytkytyksilla ja kylpyammeen, mobilen sankyyn, ja raskauskirjan itselleni.

Taalla on lapsilla ensi viikko syyslomaa, ja kotosalla ollaan suurimmaksi osaksi,haluaisin kayda ystavia tapaamassa mutta matkaa sinne tulisi menopaluu noin 500km, joten viela mietinnassa jaksaisiko vaivautua..

Sikainfluenssarokotukset alkavat taallakin raskaanaoleville ensi viikolla (niin olen ainakin lukenut?), mutta en tieda uskallanko ottaa. Haluaisin ottaa, koska pelkaan kuollakseni kyseista tautia ja tyttaren luokalla se jo oli eraalla tytolla ja taman aidilla. (Ja meidan tytolla oli samalla viikolla hieman kuumetta ja yski ihan kamalasti ja flunssamaisia oireita. Kuka tietaa vaikka hanella oli se vaikka lievana?)

Mutta toisaalta pelkaan miten rokotus vaikuttaa vauvaan, ehka sitten tulevaisuudessa...? Vaikeaa. Ehka kuitenkin kallistun rokotuksen ottoon. En tieda.

Kolmaskerta 21+6

Vierailija
34/34 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyspakettia kovasti odottelen..josko sitten pikkuhiljaa laittaisin.maanantaina tulee 2viikkoa kun vein paperit kelaan!

Arvelin ostaa lipaston vauvan vaatteille ja sen arvelin ostaa vasta sitten kun jään äitiyslomalle...

kotoa löytyykin melkein kaikki.(sänky ja hoitopöytä ehkä lainataan) turvakaukalo ostetaan uutena, ja senkin vielä kerkeää...

vielä tuntuu niin pitkältä aika helmikuulle!

tänään muuten yriteltiin tavaroita järjestellä, pois osa lasten tavaroista. että uusia sopii lisää..joulu kun on tulossa.

hyviä illan jatkoa

Taita rv24+1