Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMIKUUN HELMET vk 43

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis uudella viikolla?:) Missäs kaikki luuraa?

Mulle ei kummempaa, mitä edelliseen pinoon jo kirjoitin- no ehkä vähän olo helpottanut, silti supistelee jatkuvalla syötöllä. En ehtinyt soittaa neuvolaan lekuria-aikaa...se kertonee siitä, etten ole enää niin huolissani tilanteesta. Kova alavatsakipu on lakannut, onneksi.

eipä siis uutta auringon alla:)

kivaa alkanutta viikkoa!

ihmetys rv 21+5

Vierailija
2/34 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset innoissan odotuksesta, eikä työpaikallakaan kauhean järkyttyneitä olleet. lähemmille työkavereille ja pomolle kerroin viimeviikon maanantaina, ja nyt helpottunut olo, kun tietävät.

Flunssaa yrittää nostaa, olo hieman huono.

pikkuinen myllää kovasti masussa..ihana tunne!

viikkoja 23+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahingossa aamupäivällä viime viikon pinoon, mutta eipä täälläkään kummempia.

Pahin väsymys taitaa olla nyt vihdoinkin voitettu, kaipa se reilun parin viikon rautakuuri on tehnyt tehtävänsä. Mahakaan ei onneksi enää ole sekaisin, mutta harmaana kaikki tulee edelleen ulos..

Kovasti täälläkin potkitaan ja muksitaan, tänäänkin on oikeastaan koko päivän tullut iskua :) edelleen painottuu enemmän iltapäivään ja iltaan, mutta nälän iskiessä pikkukaveri kyllä ilmoittelee itsestään oli kello mitä hyvänsä =D Öisin joko vauvakin nukkuu tai sitten vaan itse nukun niin sikeästi ettei ainakaan vielä ole omat unet häiriintyneet.. pojasta nukuin loppuun saakka yöt hyvin, mitä nyt vessassa sai välillä ravata. Nytkin herään yleensä kerran aamuyön puolella juomaan ja vessaan.

Kovasti täällä jo odotellaan kelan postia :)

evian, rv 24+5

Vierailija
4/34 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä sikainfluenssa rokotteen?? ja tietääkö joku et tuleeko niihin kutsu raskaana oleville automaattisesti postissa vai pitääkö soittaa neuvolaan tms ja varata aikaa siihen rokotteen ottamiseen???

Itse en ole hirveästi ehtiny perehtyä asiaan=(

Kiitos paljon jo etukäteen!!

Hande rv 21+2

Vierailija
5/34 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo tuota sikaflunssa rokotetta ollaan täälläkin mietitty pitkään ja hartaasti.

Mulla oli niin että neuvolatäti kysyi haluanko sitä rokotetta sitten kun se tulee ja tuolloin halusin ja hän laittoi sen nimen sitten johonkin listaan.

Nyt olen lukenut tuosta rokotteesta ja kun puhuvat etteivät tiedä onko sillä haittaa sikiöön ja niistä oireistakaan eivät ole varma mitä se voi tuoda tullessaan ja ne kun voivat näkyä vasta monen vuoden päästä niin minä päätinkin sitten etten sitä otakaan.

Ne jotka olleet keksimässä rokotetta eivät itse aijo tuota ottaa ja suosittelevat samaa myös perheenjäsenille ja jos jotain sivuoireita vakaviakin rokotteesta ilmenee niin tästä kun ei saa mitään korvauksia sitten..eivät ota vastuuta.

Se on niin mutkikasta.. teet mitä vaan niin aina on joku sanomassa asiasta vastaan, mutta niinkin harva ihminen siihen kyllä vielä tänäpäivänä kuollut etten mie nyt usko että itselleni näin tapahtuu jos sairastun tähän, mutta en mie halua sitä riskiäkään ottaa että siitä rokotteesta tulisi jotain lapselle..

kerta raskaana saa oikein mitään lääkkeitäkään napsia suuhun tuosta vaan niin eihän sitä tiedä mitä tuosta rokotteesta sitten ilmenee.

Vierailija
6/34 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä jännään parhaan ystäväni uutisia laitokelta, yöllä oli mennyt lapsivedet...hänrllä vasta rv 36+5, toivottavasti kaikki menee hyvin ja vauva on jo valmis syntymään.

Oon itsekin pohtinut tuota possuflunssarokotetta kauan ja hartaasti...ja oon tullut siihen tulokseen, että koska se nyt täällä Suomessa jo on, huippua odotetaan itsenäisyyspäivän tienoille ja meillä 2 lasta päivöhoidosa, meinaan sen ottaa. Mun lääkärisisko suositteli sitä kovasti, aikoo itsekin ottaa ja heillä koko sairaalan henkilökunta rokotetaan tällä viikolla.

En usko, että sadat lääkärit ja hoitajat suostuisivat rokottamiseen, jollei se olisi turvallinen. Kyllä heillä on se ensikäden tieto asiasta.

´Jos sikaflunssa sitten iskee ja on raskaana, voi saada helpommin ainakin keuhkokuumeen ja se, jos mikä on sitten vaarallinen niin äidille kuin lapsellekin. Komplikaatiot, ennenaikainen synnytys ja mitä kaikkea on sitten riskinä...

Vaikka eihän tää mikään yksiselitteinen asia ole...toki sitä miettii, mitä jos sitten tuleekin joatin, mutta en mä sitä tautiakaan halua (enkä tartuttaa sitä sitten muihin)

mukavaa pvänjatkoa...

ihmetys rv 21+6

Vierailija
7/34 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole taas tullut kirjoitettua vähään aikaan. Käytiin koko perhe eilen 4D-ultrassa. Oli kyllä hieno kokemus ja tytötkin oli innoissaan ja jopa erottivat vauvan kasvot ruudulla =). Kädet oli vauvalla melkein kokoajan kasvojen edessä, mutta kyllä muutama hyvä kasvokuva saatiin =). Painoarvio pojalla tällä hetkellä oli 732g. Oli siis 3.8kg kasvukäyrällä. Meillä nuorempi tyttö on painanut syntyessään 3.790kg. Mielellään ei suurempaa, kiitos =/.

Vointi on ollut hyvä, eikä juuri mitään vaivoja ole ilmaantunut. Poju jyllää masussa kyllä yötä päivää. Onneksi ei kuitenkaan valvota vielä!

Nyt sitten vaan sisustamaan vauvalle huonetta=).

Mansikka83 rv. 24+2

Vierailija
8/34 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdittu on suuntaan ja toiseen tuota rokotetta, eikä vaan päästä mihinkään lopputulokseen. Mies on sitä mieltä, että tietysti mut (ja poika) rokotetaan. Itse taas olen ehkä enemmän kuitenkin päinvastaisella linjalla. Mitä jos vauva saakin rokotteesta jotain, miten ihmeessä sellaisen kanssa voisi ikinä elää kun tietäisi itse olevansa syyllinen =(

Toisaalta taas ei kyllä houkuta tippaakaan ne mahdolliset jälkitaudit.. Vaikeeta on päättää! Täytyy kysästä vielä terkan ja lääkärin mielipiteitä kun meen seuraavan kerran neuvolaan.

Oispa kanssa kiva saada jonkinlaista painoarviota vauvasta, onko se miten yleistä? Ainakaan siis Kättärillä ei saatu mitään. Kun kysyinkin sitä viimeksi kätilöltä niin se vaan sanoi, että "suunnilleen niin ja niin paljon ne painaa keskimäärin näillä viikoilla".

Ostin viikonloppuna kirppikseltä eurolla äitiyspaidan, missä on vauvan jalanjäljet ja teksti "Kickin Baby" ja ai että se sai tänään kivasti huomiota kerhossa :)

Illalla mammavesijumppaan ja huomenna tavalliseen jumppaan, milloinkohan viimeksi mä olen harrastanut näinkin paljon ohjattua liikuntaa viikossa :D

evian, rv 24+6

Vierailija
9/34 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule kutsua, ihan itse pitää selvittää ja hommata. Varmaan neuvolan th:n kautta tai oman kotikunnan sivuilta jokainen saa parhaat ohjeet. Uskon, että jokaisella paikkakunnalla se on vähän eri tavoin järjestetty. Meillä normaalisti kausi-influrokotteet annetaan tk:ssa, ei neuvolassa (ovat erikseen meidän alueella).

Todennäköisesti otan itse - olen menossa tässä kuukauden päästä reissuun ja mikä sen parempi paikka saada tauti kuin lentokone.

terv.

Matahari rv 24+

täällä sikainfluenssa rokotteen?? ja tietääkö joku et tuleeko niihin kutsu raskaana oleville automaattisesti postissa vai pitääkö soittaa neuvolaan tms ja varata aikaa siihen rokotteen ottamiseen???

Itse en ole hirveästi ehtiny perehtyä asiaan=(

Kiitos paljon jo etukäteen!!

Hande rv 21+2

Vierailija
10/34 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas olen ehkä enemmän kuitenkin päinvastaisella linjalla. Mitä jos vauva saakin rokotteesta jotain, miten ihmeessä sellaisen kanssa voisi ikinä elää kun tietäisi itse olevansa syyllinen =(

Toisaalta ihan yhtä syyllinen olo sitä on sittenkin, jos jotain tapahtuu siksi, ettei rokotetta ole ottanut, vaikka se onkin tarjolla ollut :(

Kun mulla tuo esikoinen on sairas ja monivammainen, niin tiedän aika hyvin, mitkä ja millaiset syyllisyydet sitä voikaan kantaa. Ja miten ne ajatukset jäävät taakse, sitten aktivoituvat uudelleen - esim. mulla nyt taas raskauden myötä tulee mietittyä aika paljonkin.

Ja kuinka sitä miettii jokaisen mahdollisen harha-askeleen taaksepäin, että olikos se se hyttysmyrkky, mitä käytin kun en hoksanut ettei saisi... vai olisko se ollut se ilta ravintolassa ennenkuin tajusin, että muutenkin heittelevät kuukautiset ovat tällä kertaa ihan "oikean asian" takia myöhässä... vai oliko se tsernobylin laskeuman vesisateessa juoksu 12-vuotiaana vaikuttanut munasoluihin... vai mitä se nyt on...

Eikä lopultakaan oikeasti vastausta saa, kun ei moniakaan voi enää jälkikäteen testata. Voi vain arvailla, onko kyseessä sattuma, mutaatio vai mikä?

Osa ihmisistä vain haluaa syyn ja syyllisen kaivaa vaikka kiven kolosta, mikä on sinänsä ihan ymmärrettävää, koska silloin voi tavallaan ajatella voivansa varautua vastaisen varalta. Vaatii taitoa antaa asian olla ja itselleen anteeksi, ymmärtää, että kaikkea ei voi tietää eikä kaikkeen varautua. Kun sitä lasta ei voi täysin suojella edes sikiöaikana, vaikka omatunto ja sisin sanoo, että pitäisi voida.

terv. Matahari rv 24 +

Vierailija
11/34 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat "neuvolat" eli ensin aamulla menin kuopuksen kanssa tava neuvolaan: paino pysynyt hyvin kurissa 412g/vko, HB laskemaan päin, mutta kuulemma ihan OK näille viikoille eli 114,verenpaineet hyvät ja sykkeet myös...pissassa ei tällä kertaa mitään...ja sain KELAn laput!

Kuka tietää, voinko hakea erikseen sitä äitiyspakkausta nyt näillä lapuilla? Jos haen sitten varhennettua esim. 40 pv ennakkoon äitiysrahaa puolen vuoden työtulon perusteella sitten myöhemmin, kun selviää mikä on keskivertopalkka syys-joulukuulla...Voiko ne palkka tiedot sitten toimittaa myöhemmin sinne KELALlle?

En jaksanut vielä tänään lähtä kyseleen sinne...yleensä ihan karmeet jonot Oulussa... Olis kiva päästä hypisteleen pikkuvaatteita pakkauksesta... ;)

Neuvolan jälkeen mentiin koko perheen voimalla yksityiselle neuvola asemalle rakenne ultraan!!! Olipa kiva nähä vauveli ja sukupuolikin selvisi...Kätilö katto ja sano ainakin 10 kertaa, että tyttö tulossa - oli niin selvät merkit!!!! Vau, kyllä sitä on toivottukkin!!!!Kahden pojan jälkeen!!!Jospa sitä nyt sitten osais ostaa jotain vaaleanpunaista!!!! Meillähän on kaikki poikien vaatteet ja tavarat (siniset) tallella, joten uskaltaisko myydä kirpulla kaikkein sinisimmät pois ja ostella tilalle jotain tytölle sopivampaa???? Kaveripiirissä on tyttövauvoja, joten varmaan sieltä alkaa virrata niitä v.pun pikkuvaatteita ihan kiitettävästi!!!Mutta jotain uutta on tietty kiva ostaa...

Minkä kokoinen on muuten uuden ä-pakkauksen toppapuku? Onko yhtä iso (n.80cm) kuin aiemmissa pakkauksissa vai onko pienempi????

Sokerirasitukseen marraskuun puolessa välissä, mutta enpä usko että mitään löytävät...muuten vain tuo painoindeksi oli koholla kuopukselta jääneistä kiloista...Kätilökin meinas, ettei mikään jättiläinen tuleva vauva ole...esikoinen 2900 g ja kuopus 3400 g...joten jotain tolta väliltä luulen....

Ja tuosta sikainfluessa rokotteesta: mulla neuvolan täti kysy haluanko ja laitto mut johonki listalle, joille sitten soittelee kun rokotteet tulee marraskuulla...Ajattelin ottaa, kun infektioastma puhkesi Kiinan komennuksella ja henki menee ahtaalle aina ihan tava räkätaudissakin...Tuli tuolla Kiinassa pistettyä vaikka minkälaista rokotetta, joten tuskin tuo sen kummempi on...vaarallisia roikotteita saatiin sielläkin esim. Japanin aivokuume rokote, jossa elävät systeemit, lavantauti rokote ym...Aineenopettajana mun käsien kautta kulkee kuitenkin satakunta oppilasta viikoittain...eli kaikki pöpöt siellä jyllää...kumpa vaan kerkeis saada sen rokotteen mahdollisimman pian ennen epidemiaa...nythän se on tulossa jo Rovaniemellä...sinne oltiinkin poikien kanssa lähdössä syyslomalle, mutta peruttiin kuitenkin - Onneksi!!!!

Ihana hengähdystauko = Lapset lomailee mummuloissa pari-kolme päivä!!!Ehtii ommella ja vaan rötvätä kotona ihan rauhassa ja hiljaisuudessa, kun mies töissä ainakin ke vielä!!!

sagom 22+1

Vierailija
12/34 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Voit hakea sitä äitiyspakkausta vaikka ihan erikseen netistäkin. Sieltä vaan lapsiperheen tuet ja äitiysavustus, valitset pakkauksen. Todistus raskauden kestosta pitää laittaa perään.

Tottakai siitä lomakkeesta voi vain osankin täyttää ja pistää etanapostilla menemään.

Minäkin olen hakenut nyt vain äitiysavustusta, kun ei ole palkkatodistuksia pistää mukaan. Haluan viimeisten 6kk tuloilla, kun vuodesta 2007 vuosiansiot ovat yli tuplaantuneet (opiskelin silloin).

terv.

Matahari

Vierailija
13/34 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola pitkästä aikaan. Kaikki oli kunnossa ja isoveljet kuulivat vauvan sydämen sykkeet.

Viikko sitten olin rakenneultrassa ja kovasti yritin udella sukupuolta, mutta asia jäi salaisuudeksi. Olisi ollut kiva tietää. Vauva oli sen verran pienehkö, että taidanpa olla viimeisiä, jotka vauvatta meistä on, kun tuo laskettu aikakin on ihan kuun lopussa.

Näytin pojille rakenneultrakuvat ja nuorimmainen poika oli kerhossa kertonut, että meille tulee musta vauva. Siinä oli täteillä ollut kai pokassa pitämistä, koska minä ja mieheni olemme supisuomalaisia.

Sama täälläkin pohdituttaa eli rokotus vai ei. Itsellä myös ei niin terveet pojat ja joskus myös mietin olenko syyllinen asiaan. No, ainekaan en ole tietoisesti heitä vahingoittanut.

Matami ja rv 21+4

Vierailija
14/34 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos niiltä kyselee, saa vastaukseksi luiltavimmin, etä 'meillä ohjeissa lukee, että rokote kannattaa ottaa...'

Itse on siis asia päätettävä, en usko, että muualta kovin kriittistä mielipiettä asiaan saa.

Minä siirsin meidän 4D-ultran huomiselle (olis ollut siis vasta 28.10), siellä tehdään sitten sisätutkimus samalla. Neuvolasta olisin saanut lekurille ajan vasta perjantaiksi, surkeeta toimintaa täällä Vantaalla:( Vaikka kaipa sitä tuonne ä-polillekin voisi mennä näytille.

Tänään on taas maha ollut kivikova jatkuvasti, kauppareissulla kävelin kuin p*skat housussa, kun supisti niin kovaa.

Huomenna sitten lisäinfoa ja selviää sitten sekin, että tuleeko meille se kättärin kätilön veikkaama tyttö vai ei:D

ihmetys rv 21+6

Vierailija
15/34 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli neuvola tänään. Painoa tullut 700g/vk, toisaalta edelliskerralla ei ollut tullut käytännössä mitään. Mutta ruokahalu on kyllä kasvanut, täytyy koittaa vähän kattoa mitä suuhunsa laittaa... Hb oli 115 (ihan alussa 128), th kehoitti jo ottamaan jotain rautavalmistetta vaikka joka toinen päivä, ettei ainakaan pääsisi kauheasti tuosta putoamaan. Syke kuului taas helposti (140) ja pikkuinen antoi pari pinnalle näkyvää iskua th:n kuunnellessa :) Täytyisi itsekin oikein seurata vatsakumpua, koska liikkeet taitaa siis näkyä jo pinnalle!

Sain myös Kelan paperit ja hain äitiyspakkauksen, äitiysrahan ja vanhempainrahan kaikki jo tänään netissä, kun kuviot on kuitenkin meillä aika selvät. Ja jos tilanteet muuttuu, niin saahan niitä sitten muutella. Ja liitteitä lähettelen perästä postilla.

En muistanut kysyä sikainfluenssarokotuksesta eikä th muistanut siitä mitään mainita, mutta laittoi tekstiviestin myöhemmin. Täällä rokotukseen ei tarvitse sen kummemmin ilmoittautua, sen kun marssii rokotettavaksi tiettyinä päivinä. Itse selasin eilen koko illan nettiä, ja lopulta tulin siihen tulokseen, että en rokotusta ota. Riskit on kuitenkin kohtuullisen pienet kun kuitenkin olen perusterve (ei ole astmaa tms.) enkä ole paljoakaan ihmisten kanssa tekemisissä (vrt. töissä koulussa/tarhassa/tms). Rokotteesta löytyy paljon asiallista kriittistä tietoa, ja kun olen luonteeltani ennemmin "salaliittoteorioihin" uskova :) kuin kaiken "julkisen tiedon" noin vain nielevä, niin ratkaisuni on tämä.

(Uutisissa sanotaan mm. että raskaana olevat saa herkemmin jälkitauteja ja jopa kuolee, mutta ei puhuta siitä, kuinka suuri se riski todellisuudessa on. Ja mitä eri lähteitä luin, niin ei ne todelliset riskit tällaiseen kuitenkaan suuret ole, vaikkakin vähän suuremmat kuin muulla väestöllä. Enemmän mua hirvittää se, että rokotetta ei ole raskaana olevilla testattu (ei ole voitu testata)ja vaikka olisikin, ei lyhyessä ajassa voida sanoa mitä vaikutuksia sillä ehkä lapsen kehitykselle on.)

Ensimmäinen vaatesatsi saatiin kaappiin tuossa viikko sitten (tilattiin käytettyjä netin kautta) ja nyt odottelen että äitiyspakkaus tulisi. Sitten täytyisi vähän miettiä, että mitä on riittävästi ja mitä täytyisi vielä hankkia, niin saisi innokkaille sukulaisille kertoa mitä todellisia tarpeita on. Pari vaatetta olen onnistuneesti pikkuiselle ommellut itsekin kun kaapissa sattui olemaan sopivia trikoita, ja lisää varmaan tulee :) Testiversion kestovaipastakin tein, nyt pitäisi olla joku testivauva :) käytettävissä, niin voisi kokeilla että toimiiko tuo käytännössä.

Taateli 22+3

Vierailija
16/34 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain samalla kelan lapulla äitiyspakkauksen, lapsilisät ja äitiyspäivärahat 6kk.n tuloilla (palkanlaskenta toimittaa sitten todistuksen myöhemmin)Olin kotihoidontuella edellisen verotuksen aikaan, millä ne muutoin tulisi.

minä en sikaflussa rokotetta aikonut ottaa, enkä tavallistakaan..

Mitenkähän kauan menee ennenkuin se äitiyspaketti tulee, sitä kun on aina yhtä ihana päästä penkomaan...

Me ei olla vielä laitettu vauvalle mitään valmiiksi. mulla kyllä edellisiltä tallessa melkein kaikki tarvittavat. uus turvakaukalo on ostettava..(ja varmaan jotain innostutaan muutenkin ostamaan?)

Vierailija
17/34 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sitten kirjoitellut alkuraskauden jälkeen tänne. Pikkuhiljaa tässä on viikkoja kertynyt meille kaikille. Itsellä arki on muuttunut sen osalta, että aloitin työt äitiysloman jälkeen perjantaina. Ihan olin hämmästynyt kuinka hyvin jaksoin töissä perjantaina, vaikka kovasti pelkäsin jaksamista näiden valvottujen öiden (neiti 9kk) ym. raskaudenkin aiheuttaman väsymyksen osalta. Tähän asti raskaus on mennyt tosi helposti eikä mitään pahempia raskausvaivoja ole esiintynyt. Mutta nyt sitten toissa yönä säikähdin ihan kamalasti, kun tuli todella voimakkaita ja kivuliaita supistuksia. Onneksi ne menivät sitten ohi. Ja ihan varma en ollut oliko lopulta kyse supistuksista vai vain muista vatsakrampeista. Kovin pelottavasti tunne oli sama kuin esikoisen synnytyksen käynnistyttyä supistuksilla. Vatsa meni ihan sekaisin ja tyhjeni täysin, mutta mitään muuta pahaa oloa asiaan ei liittynyt. Join sitten vettä todella paljon ja siinä ne sitten menivät ohi. Nyt on ollut jonkinlaista painontunnetta sen jälkeen alavatsalla kokoajan. Mitään kummallista en ollut edellisenä päivänä tehnyt tai sen kummemmin rasittanut itseäni. Toivon nyt kovasti, että supistukset jäivät nyt vähäksi aikaa siihen. Viikkojakin on vielä niin kovin vähän lapsen syntymää ajatellen.

Sikainfluenssarokotteesta. Keskustelu rokotteen turvallisuudesta on tosiaan käynyt melko kuumana eri keskustelupalstoilla. Meidän perheessä rokote nähdään ilman muuta ottamisen arvoisena ja erityisen perusteltuna. Asiantuntemusta löytyy puolisoni työskentelyn liityttyä nimenomaan tartuntatauteihin. Samoin isovanhemmilla on alueelta vahva osaaminen ja he pitävät rokotteen ottamista ehdottoman tärkeänä. Kyllä minusta on jotenkin huolestuttavaa, jos luotetaan omaan osaamiseen ja netistä löytyviin tietoihin, ilman varsinaista substanssiosaamista. Tosin rokotuksen ottaminenhan on täysin vapaaehtoista, joten sen osalta jokainen voi toki tehdä omat ratkaisunsa. Voin myös kertoa, että viime vuoden lopulla odottaessani pikkutytärtämme otin myös kausi- influenssarokotteen. Ja siitäkään ei mitään haittavaikutuksia aiheutunut ei niin minulle kuin lapsellekaan. Uusimpien tutkimusten valossa, odotusaikana annettu kausi-influenssarokote suojaa myös vastasyntynyttä lasta influenssalta. Mutta missään virallisissa rokotussuosituksissahan tuo kausi-influenssarokote ei raskaana oleville vielä ole.

Fanni rv. 23+3

18/34 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli aika käydä taasen äitipolilla. Lääkäri oma-aloitteisesti katsoi samalla vauvan rakenteitakin, kun mulle ei se rakenneultra kuulunut, ja en sit yksityisellekkään halunnut mennä. Kuulemma kaikki oli pikkuisella kunnossa. Sydäntä ja napanuoraa oli kuulemma vaikea tarkastella, kun pieni oli koko ajan kovasti liikkeessä :)

Kuvankin sain mukaan, kun kysyin saisinko miestä varten kuvaa, kun mies ei päässytkään mukaan..

Mietin kovasti etukäteen, kysyisinkö lääkäriltä vauvan sukupuolta, mut sit en halunnutkaan (ainakaan vielä) kuulla arviota. Onpa sit ylläri helmikuulle ;) Jos siis sinne jaksan odottaa ilman uteluita..

Eilen alkoi myös se "ihanuus" piikkien kera. Sain tosi puutteellisen ohjeistuksen sairaalassa. Piikkejä heillä ei siinä ollut, vaan kätilö näytti mustekynällä omaan vatsaansa, missä asennossa piikki tulee pistää ja miten mahasta pitää pitää kiinni. Siinä sit illalla kotona käytiin henkinen taistelu: Mullahan on hirmuinen piikkikammo :(

Meni jonnin aikaa, et uskalsin OIKEESTI piikin nahkaani työntää. Sit ihmettelin, kun aine jäi ihon alle kuin kuplaksi. Sisko sit tänään puhelimessa ohjeisti, et olin ilm. työntänyt piikin eilen liian pintaan, ja sain hältä kehoituksen työntää piikin hivenen syvemmälle tänään. Niin siinä kävi, et tänään olin jo valmistautunut paremmin piikitykseen, ja piikki upposi nahkaan ilman samaa kipua kuin eilen ja sain aineen ruiskutettua ilman sitä eilistä paukamaa, joten eiköhän tää tästä.. Vielä on muutama piikki pistettävä, ennen kuin piikityksen saa lopettaa..

Tänään kävin pikimmiten kirppiksellä ja löysin sieltä edullisesti pinnasängyn reunasuojan. :)

H&M osui kirppiksen jälkeen matkan varelle ja mukaan tarttui musta äitiysmekko, joka oli pakko ostaa, kun se oli niin ihana päällä ja ens viikolla on mummon synttärit.. Niin ja mun maha näytti mekon kanssa ihan valtavalta, kiitos mekon mallin :)

Tänään päätin, et en rupea enään edes yrittämään asian salailua asiakkailta. Jos joku hoksaa, ni sitpä hoksaa. Kauaa ei salailu ja peittely muutoinkaan onnistuisi.

Huomenna ajattelin mennä juttusille pomon luo, saa nähdä mitä hän tuumaa.. Tänään hänet näin ohimennen ja hän tuskin osaa aavistaa mitään ;)

Kelan paprut on viel täyttämättä, mut nekin pitäis saada pian postiin.

Influenssa rokotteen ajattelin ottaa, Sikainfluenssarokotteesta en ole viel päätöstä tehnyt.

Mukavaa alkanutta viikkoa meille kaikille :)

T:Sara 24+2

Vierailija
19/34 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli huomasin tämän ryhmän ja ajattelin liittyä sekaan... :)

Huomenia vain kaikille!

16.2.10, EllaM82, 3, 27, KAKS

Vierailija
20/34 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Ilmottaudun kun löysin tälläisen :)

4.2.10 Eemeli5 2 23 NKL