Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~KESÄHELMET VKO 43~

19.10.2009 |

Uusi viikko uusi pino! Huomenta kesähelmille.

Iso halaus helmensä alkutaipaleella menettäneille. Jaksamista ja plussatuulia tietysti!

Täällä pyörähti vko 6 käyntiin. Kirjoittelen lisää myöhemmin.

Peipposka rv 6+0 (kai?)

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monen muun tavoin murehtinyt noita rokoteasioita. Ensimmäisenä vastaan tulee kausi-influenssarokote, jota ahkerasti tarjoillaan työpaikallani. Tänään sain sitten jo tekstiviestin, jossa ilmoitettiin että rokote on minullekin tilattu. Nopeasti mietittyäni ja neuvolaakin konsultoituani päädyin ilmoittamaan, että kausi-influenssarokotetta en nyt ota. En ole koskaan sairastanut influenssaa ja olen perusterve, joten näin alkuraskaudessa pelkään rokotetta enemmän kuin tautia. Sikainfluenssan suhteen päätynen samaan päätelmään, eli harkitsen vasta raskauden ensimmäisen kolmanneksen jälkeen jos tämä raskaus nyt yleensä sinne saakka kestää. Jos raskaus olisi pidemmällä, niin sikainfluenssarokotteen kyllä ottaisin.

Viime raskauttani leimasi niin voimakkaati hillitön pahoinvonti, että nyt sen puuttuessa en oikein jaksa uskoa, että tämä raskaus jatkuu. En ole edes epätavallisen väsynyt kuten koko viime raskauden ajan. Tolkutan itselleni, että pahoinvointi voi vielä astua kuvaan myöhemmin ja kai sekin on mahdollista, että raskaudet ovat erilaisia? Eilen kerroin asiasta siskolle ja hänen miehelleen, muualle en vielä ole uskaltanut. Mites muilla tuo tiedottuspolitiikka?

Hassu juttu, toissailtana lepäilin sohvalla ja 4,5-vuotias tytär tuli kysymään "äiti, oletko sinä raskas?". En tajua, mistä hän oli tuon keksinyt, kun asiaa ei ole hänelle kerrottu, mutta lapsethan ovat fiksuja ja kai hän oli aistinut jonkun muutoksen minun käytöksessäni ja miehen ja minun vuorovaikutuksessa. En tuohon suoraan kysymykseen antanut suoraa vastausta, pienelle olisi varmaan aika raskas asiaa selittää, jos raskaus päättyykin keskenmenoon.

Mukava viikomlopun odotusta kaikille!

Paprika ja Naksu 5+5

Vierailija
42/67 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli moikkelis vaan kaikille! ultrasta juuri palanneena voin raportoida iloisia uutisia, että yksi pieni salamatkustaja löytyi jolla oli kuulemma erittäin hyvä ja vahva syke! pikkuisen oli vain viikot vähemmän kuin neuvolan laskujen mukaan, mutta ei lähdetä vaihtamaan laskettua aikaa kun ero oli kuitenkin alle viikon. näin ajattelin itsekinkun sen oviksen bongasin kp20 ja plussa oli testis jo kp28, mutta koska meen kuitenkin yliajalle niin sillä ei nyt niin suuresti ole mulle merkitystä.

eli yksi etappi päästy eteenpäin, ihana kun ei tarvitse enää miettiä, että voiko siellä olla kaksi yms... eli pelkkää hyvää tällä hetkellä omaan napaan!

rontsukalle ja aie:lle pahoittelut, toivotaan että tämä kokemus ei enää toistu ja saisitte ensi kesänä kuitenkin sen oman nyytin, vaikka sitten loppukesästä!

nyt kohta keitto kiehuu liedelle, pitänee sitä lähteä vaihtimaan. toivottavasti saadaan pian lisää iloisia uutisia muiltakin!!!

bleeder rv8+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on sitten eilen käyty ensimmäisessä neuvolassa. ja ihmeen kaupalla sain ar.ultran maanantaille.nyt siis sitä jännäillään..

pelko aikamoinen ja suuret toiveet!

vainoharhasuus senkun jatkuu,koska muuten ei ole huono olo,illalla pikkasen etoo.

maha edelleen turvoksissa.ei enää farkut mene kiinni =/.

pistely/juiliminen on loppunu melkein kokonaan.

pelottaa niin kovin että ei oo kaikki kohdallaan.

ei varmaan kannattais miettä ja stressata liikoja,mutta minkäs pienelle mielelle voi?

kaikille muillekin paaaaljon tsemppiä!

(ja ainaki meidän perheessä miehelle joka joutuu kärsimään temperamentista!!!)

Vierailija
44/67 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sitä myös itse mennä ar ultraan? Tekis kyllä mieli nähdä onko tuolla katkarapua kyydissä vai ei... Ensi vkon ti olis 7+1 silloin varmaan jo näkyisi?

Peipposka 6+3

Vierailija
45/67 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullua miten tämä olotila vaihtuu niin nopsaan! Tähän asti on ollut ihan kohtuu normaali olo, mutta tänään nosti ällötys päätään! Niin hirveä olo, ettei voi edes kunnolla liikkua! Ensimmäinen päivä, kun en ole edes kahvia pystynyt juomaan. Ehkä ihan hyväksi...

blitza 6+0

Vierailija
46/67 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia pitkästä aikaa! Iltaisin niin poikki, ettei ole edes koneella jaksanut istua:)

Pahoittelut kesähelmen menettäneille, voimia kovasti.

Itsellä oli vahva tunne että kaikki olisi hyvin ja päätettiin olla menemättä sittenkin ar-utraan. Nyt kuitenkin tissituntemukset poistuneet ja muutenkin tullut epävarmaksi niin varasin ensi viikolle ajan. On kyllä oireita, huonoa oloa, varsinkin iltapäivällä ja illalla ja tämä tolkuton väsymys. Vatsakin näyttää niin turvonneelta että voisi luulla olevan pidemmälläkin. Ultrapäivänä tasan 7 viikkoa, pitäisi sykkeen näkyä. Np-ultraan vielä niin kauan, että pakko nähdä onhan siellä joku asumassa. Jännittää!!

Nyt taas hetkeksi telkkarin pariin ja nukkumaan!

Mammatus 6+3

Vierailija
47/67 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi voimia kaikille pienokaisen menettäneille..

Täällä on menossa ilmeisesti 6+6 ja aikamoinen huojennus eilen ultrassa, että kaikki on ainakin tällä hetkellä hyvin. Takana yksi kohdun ulkopuolinen raskaus. Syke näkyi vaimeasti, mutta näkyi. Ihana tunne! Oireet kun on olleet aika minimaaliset, niin panikoin tietenkin että olenkohan edes raskaana. Nyt kuukauden verran seuraavaan ultraan, sormet ristissä toivon että kaikki menisi hyvin.. Mulla on vielä rasitteena mahdollisuus sikiövaurioihin, johtuen traumaperäisestä leikkauksesta, joten jännättävää riittää loppuun asti.

Tällä hetkellä kuitenkin hymyilyttää! =)

Vierailija
48/67 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani kaikkien huonoja uutisia saaneiden puolesta! Voimia ja jaksamista kovasti!

Tänään kävin ekassa ultrassa, pikkuinen piste siellä näkyi ja sydänkin sykki! Menkkojen mukaan viikkoja olisi pitänyt olla jo 7+5, mutta ilmeisesti onkin paljon vähemmän, eli nyt menossa 6+1. Tämä vähän masentaa ja pelottaa, mutta tärkeintähän on, että syke löytyi :)

Nyt vaan pelkään kamalasti, että mitä tahansa voi vielä tapahtua, maagiseen 12 viikkoonkin on vielä toosi pitkä aika...

Saa nähdä, toivon vaan niin kovasti, että pikkuinen pysyis kyydissä.

Veka

6+1

Vierailija
49/67 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola-ajan varasin eilen , on vasta parin viikon päästä. Ultra vasta 17.11. Päätin nyt etten käy yksityisellä ultrassa ennen tuota kunnallisen puolen tarjoamaa ultraa. Jotenkin luottavainen mieli, että kaikki on masussa hyvin :) Uutena oireena väsymyksen ja palelemisen rinnalle on tullut kuvottava ja yökottövä olo aina jos maha tyhjä. Nyt alkaa taas se vaihe, että kuivaa näkkäriä kannettava käsilaukussa AINA ja joka paikkaan. Aiemmissa raskauksissa pahoinvoinnin olleessa voimakkaimmillaan, pidin näkkäriä yöpöydällä ja söin sen ihan ekana ennen ylösnousua sängystä. Tämä auttoi itsellä ainakin siihen, ettei tarvinnut pöntöllä yökkiä ensitöikseen aamuisin.

Joo ja sitten hajuaisti on herkistynyt, yökkäilen jopa kun pienimmäisen yöpissivaippaa otan pois... Mut oksentanut en ole kertaakaan vielä ja toivottavasti ei niin pahaksi menisikään pahoinvointi.

Syöttekös te mitään vitamiineja nyt? Minä olen Berocca-poreita käyttänyt jo kuukausia ja sillä samalla nyt jatkan, kun tajusin että siinähän on sama määrä foolihappoa kuin kahdessa tabletissa Multitabsin raskausvitamiinia. Olen kyllä sitten parsaa ja kukkakaalia keitellyt myös jotta tulis oikeesta ruuastakin sitä foolihappoa.

Eipä tässä muuten ihmeempää, hyvillä mielin mennään eteenpäin:) Ja sain muuten nyt itseni jo vakuuttuneeksi että nuo rokotteet kannattaa minun ehdottomasti ottaa, joten menen piikeille heti 13.11, kun niitä täällä meillä aletaan raskaanaoleville antaa.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

Mansikkamarja10 rv6+0

Vierailija
50/67 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä lisään edelliseen viestiin, että olen kyllä ite ajatellu ottaa sen rokotteen. Luotan siihen, että ei sitä annettais raskaana oleville jos siitä olis jotain haittaa.

Ja tuo näkkäri-idea kuulostaa hauskalta :) Mulla on sama, että jos en syö säännöllisesti niin tulee huono olo, ja heti tunnin päästä kunnon ruokailustaki tulee jo nälkä...

Ja minä olen syönyt multivitaa (huom, ei multivita plus), sitte semmosta missä on kalsiumia, magnesiumia ja d-vitamiinia ja lisäksi omega-3. Eli ihan mukavasti menee pillereitä päivässä :D

Olen jo täällä vähän paremmalla mielellä kuin äsken, nyt lähden ulkoilemaan ja sitten töihin!

Mukavaa päivää kaikille odottajille!

Veka

Vierailija
51/67 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kaikki luuraa? Hiljaista näyttää olevan. Ei minullakaan ihmeitä ole, sikatautia mietin ja väsymystä poden. Muuten kaikki normaalisti. Nyt skarppaan ja tilaan neuvolan heti maanantaina.

Mukavaa viikonloppua kaikille!!!!

T.Rosa

Vierailija
52/67 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kirjauduin tälle palstella ja koska en o mikään tekniikan ihmelapsi niin katotaan saanko vastattua tuonne yleiselle palstalle vai onko tää keskustelu ihan vain kahden keskinen!=)

Itse sain keskiviikkona 21.10 positiivisen testin! Oli kyllä aivan sanoin kuvaamaton ja epätodellinen tunne. Tosin vieläkään en usko tätä todeksi,lasta yritimme 2v10kk ja kävimme jo lapsettomuushoidoissa reilun vuoden verran. Ehkä kaikki konkretisoituu,kun pääsen ultraan 6+6. Todellakin toivon,että kaikki menisi hyvin,koska en usko,että enään niiden lukuisten pettymysten,jotka ajoivat minut ajoittaiseen masennukseen,jälkeen kestäisin keskenmenoa! Mutta asenteeksi olen ottanu sen,että kaiken on vain mentävä hyvin,että ei ole muuta vaihtoehtoa!

Itsellä ei ole liiemmin ollut mitään erikoisia oireita. Nännit ovat olleet arat,hajujen voimakkuus on yllättänyt ja alavatsaa on nipistellyt jonkin verran. Painoa ei ole tullut lisää,päin vastoin se on lähtenyt hieman tippumaan. Syynä tähän on terveelliseksi muuttunut ruokavalio.Aiemmin rakastin kaikkia makeita jälkiruokia,mut nyt ne vaan ei kerta kaikkiaan maistu. Tosin ystävä sanoi,että kyllä se makeannälkä sieltä vielä palaa,et odota vaan!;) On se jännä miten ruokahalut muuttuvat,kun ennen söin myös salaattia tosi paljon,mutte nyt se ei maistu lainkaan. Ehkä osttian myös tämä pimeys ja kylmyys tekevät sen,että salaatti ei maistu niin hyvältä kuin kesähelteellä!:)

Ois kyllä kiva oppia käyttämään tätä palstaa oikein ja vaihtamaan kuulumisia kaikkien kesähelmien mammojen kanssa!:)Oikein ihanaa syksyä ja odotusaikaa sulle!=)

Vierailija
53/67 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran vielä lisäystä tuohon äskeiseen,että tällä hetkellä eletään viikkoa 5+0 ja laskureiden mukaan laskettuaika olisi 27.6.

Vastaus tulikintuonne yleiseen keskusteluun eikä yksityisenä vastauksena Pöpö 7+5:lle. On kyllä hauskaa kuulla ja vaihtaa kuulumisia teidän kaikkien suunnilleen samoilla viikoilla olevien kanssa,kunhan ensin opin käyttämään tätä palstaa!:)

Vierailija
54/67 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minzbe! :)

Omia juttuja: Mulla on neuvola jo ensi viikolla, mikä on tosi hienoa. Jouduin perumaan jo varatun ajan ja sainkin uuden ajan näin aikasin, jee! Kuulemma kiirettä tulee pitämään neuvoloissa possuflunssarokotusten kanssa lähiaikoina.

Mukavaa, että pääsee pian neuvolaan kyselemään vitamiineista ja muistakin askarruttavista asioista mm. possuflunnsarokotteesta.

Ar-ultra myös varattu muutaman vkon päähän, joten sitäkin innolla odottelen :)

Oireita ei ole mahdottomasti, välillä alavatsaan sattuu jonkin verran ja vähän kuvotusta. Rinnat ihan vähän arat. Tietysti miettii, että onko tämä nyt hyvä vai huono. Täytyy vaan yrittää olla liikaa lukematta netistä huonoja juttuja, muuten iskee paniikki. Neuvolassa pääsee onneksi kyselemään näistäkin.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Lumileopardi n. 5+2

Vierailija
55/67 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hiljainen viikonloppu täällä pinossa, vaikka ulkonakin on tylsä sää...

Minzbe: Tervetuloa! Meillä onkin ihan samat viikot ja plussattukin on samana päivänä :) .

ON: Väsymystä alkanut tännekin tuppaamaan, tähän asti kun ei ole oikeastaan mitään oireita ollut. En tiedä kyllä sitten johtuuko vaan syksyisen pimeästä säästä vai raskaudesta, ehkä vähän molemmista.

Taidan vielä käyttää tilaisuuden hyväksi ja oikaista hetkeksi ennenkuin esikoinen tuolta kohta heräilee :) .

-vanilja 5+0

Vierailija
56/67 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki kesähelmien odottajat! :)

Vihdoin pääsin kirjoittelemaan teidän kanssa, kun on ollut niin kiirettä koko lokakuu. Kivaa, kun kesähelmiä näyttäisi olevan paljon!

Tein positiivisen testin jo muutama viikko sitten ja laskettuaika olisi kesäkuun alussa 8.6. Ihanaa ja niin uskomatonta!! Meidän esikoinen täyttää ensi viikolla vasta 6kk, joten lapsukaisille ei tule kuin hieman yli vuosi ikäeroa. :) Onko muita joilla lapset pienellä ikäerolla? Saattaa ensimmäinen vuosi olla aika haipakkaa, mutta aina ollaan miehen kanssa puhuttu ja toivottu, että tehdään lapset samaan syssyyn. Joten toivottavasti nyt toiveemme toteutuu ja uusi vauva saapuu perheeseen kesällä. :)

Ensimmäinen neuvola käynti mulla on jo huomenna. Kovasti ensimmäistä ultraa odotellaan. Nyt ei meinattu käydä yksityisellä alkuraskauden ultrassa, vaan odotellaan sitä niskapoimu-ultraa, joka muistaakseni on silloin 11 viikon tienoilla.

Kuvotus olo alkoi 6. viikolla, mutta onneksi ei ole tarvinnut oksentaa. Kun muistaa syödä noin tunnin välein jotain pientä, niin pahin olo pysyy kurissa.

Kaikille paljon iloa odotukseen ja kirjoitellaan kuulumisia!

-KimpaleKultaa82- ja vauvan alku 7+5

Vierailija
57/67 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa! Oon yrittänyt käydä teidän juttuja lukemassa, mutten oo ehtinyt sinne kirjoittamiseen saakka :)

Ensimmäiseksi pahoittelut niille, joiden helmi kyydistä tippui... Toivottavasti jaksatte pian uuteen yritykseen ja se sieltä ihan varmasti pian tärppää uudelleen!! Meillä oli yksi kierto välissä ja sitten pärähti plussa...

AIE:lle tsemppiä myös odotteluun!! Se on rankinta aikaa...

En muista juuri nyt mitä muuta piti kommentoida...

Jotain puhetta taisi olla sikainfluenssarokotteesta... Mä oon kans miettinyt pääni puhki sen kanssa, että mitä tehdä. Neuvolaan kun soitin kyselin myös vähän, niin sieltä sanoi, että jos ei ole influenssaherkkä, ei oo koskaan sairastunut kausi influenssiin, ei tuu helposti kipeäksi ja silloin kun tulee, ei kaadu täysin sängyn pohjalle, ei sitä ole välttämätöntä ottaa.. Näiden tietojen perusteella aion lykätä sitä ainakin yli tämän ekan kolmanneksen ja katson sitten mikä tilanne Suomessa ja täällä E-Suomessa on meneillään...

Omaa napaa: käytiin maanantaina alkuraskauden ultrassa ja siellä se syke pomppaili

Vierailija
58/67 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä loput: toivottavasti tulee nyt, en tiiä miks tää pätkii..

Vauski oli 7 mm pitkä ja LA:ksi tarkentui 8.6.2010. Katsotaan nyt mitä ne neuvolassa sitten käyttää... Lääkäri sanoi, että nyt on sitten enää parin prosentin riski keskenmenoon, kun vaatimalla vaadin tilastoja siltä :) Helpotti kyllä huomattavasti!!

Oma olo on ollut yllättävän hyvä. välillä väsyttää ja kuvottaa ja huono olo tulee helposti, jos on liian pitkään syömättä. Silti jotenkin tuntuu, ettei niin paha kuin esikoisesta. Noh... sitä tietenkin mietin sitten, että mitäs nyt jos jotain sen ultran jälkeen onkin tapahtunut...!!! Neuvolassa täti kyllä lohdutteli, että keskenmenon kokeneilla nää tuntemukset voi jatkua pitkäänkin, jopa sinne asti, kun maha kasvaa ja liikkeetkin tuntuu... Rankkaa!!! Täällä oli myös muita km:n aiemmin kokeneita, joten lohdutukseksi myös teille, tää on tämmöistä vainoharhaisten puuhaa ;)

Ai niin ja uusille tervetuloa mukaan!!

Kaisa4 7+5

Vierailija
59/67 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh... Missä vaiheessa aiotte kertoa/kerroitte lähipiirille raskaudesta? Olen kertonut parhaalle ystävälle ja siskolle, mutta vahempien ja appivanhempien tiedottamista pyrimme lykkäämään siihen saakka, kun ollaan turvallisemmilla vesillä. Kuitenkin tuntuu, että salaileminen stressaa ihan mielettömästi ja tekisi mieli vain haljeta! Lisäksi todella voimakas pahoinvointini alkaa kohta olla aika ilmiselvää... Mitäpä tehdä?

blitza 6+3

Vierailija
60/67 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon kans kertonu muutamalle ystävälle,jotka oli suurena tukena lapsettomuushoitojen aikana. Ja myös sisko sai ilouutisen heti seuraavana päivänä,kun olin plussannu. Oma äiti on myös tietoinen lapsettomuushoidoista,mutta ajattelin antaa tulevalle mummulle ikimuistoisen syntymäpäivälahjan ja kertoa vasta kuukauden päästä,kun on äiten syntymäpäivä!:) voi olla,et tarvii tilata ambulanssi varuiks pihaan,kun en tiedä kuinka sekoo onnesta kuullessaan kauan odotetun uutisen!:) muille isovanhemmille (omat ja miehen vanhemmat on eronnu)kerrotaan vasta,kun raskaus on edenny pidemmälle ja on käyty ultrassa,et varmuudella tiedetään sikiön olevan oikeassa paikassa ja kehittyvän normaalisti. jotenki outoa,että tarvii salailla näin mahtavaa asiaa,mut jotenki sitä vaan on varpaillaan niin kauan,kun saa raskaustestin lisäks jtn positiivisia uutisia myös lääkäriltä..