Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KYSELY!! Vastaathan:)

Vierailija
18.10.2009 |

1. Kuinka kauan hoidit lastasi kotona?

2. Olisitko hoitanut kauemmin, jos olisi ollut taloudellisesti mahdollista? Miksi? Miksi et?

Ihan vain kiinnostaa, olisivatko äidit lastensa kanssa kauemmin kotona, jos se olisi taloudellisesti mahdollista. Itse ainakin olisin!

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) 1,5 v ja 1 v. En olisi ollut kauemmin, meillä kuopuksen kanssa isä oli vielä puoli vuotta hoitovapaalla ja on edelleen osittaisella hoitovapaalla.

Vierailija
22/79 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kauan, kunnes kuopus täytti 2,5 vuotta.

En olisi hoitanut kauemmin eikä minun ollut pakko palata töihin rahan vuoksi. Pää meinasi levitä ja seinät kaatua päähän, koska olin yhteensä 4,5 vuotta kotona. Ei sen puoleen, tein pari viimeistä vuotta osa-aikatyötä ihan vähän, mutta se ei riittänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. 7,5 kk

2. En, halusin antaa myös puolisolleni mahdollisuuden vauvanhoitoon.

Vierailija
24/79 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikos tassa kyselty kauanko kukakin on hoitanut lapsiaan kotona?! Miksi pitaa ilkeilla toisten haaveille. Nykypaivana 38-vuotias ei todellakaan ole mikaan vanha synnyttaja. Asun ulkomailla ja suurin osa "aitiystavistani" on ollut yli 35v kun ovat saaneet esikoisensa. Eli uskon, etta haaveesi viela toteutuu!

Vastaanpa viela kyselyyn. Eli itsellani on kolme lasta ja minulla ei ole taloudellisesti mahdollista palata toihin. Taalla yhden lapsen hoitomaksu on 1000€/kk eli kolmesta joutuisin maksamaan 3000€/kk. Kotihoidontukia tai muitakaan sosiaalietuuksia emme saa. Eli elamme miehen tuloilla ja parjaamme hyvin. Itse kylla haikailen aina valilla toihin.

Vierailija
25/79 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan pärjää alle 400 eurolla/kk.

Vierailija
26/79 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Olisin hoitanut vielä vuoden pitempään jos se olisi ollut uran kannalta mahdollista. Meidän työpaikalla ura katkeaa aika lailla automaattisesti jos on pitkälti yli 2v kotona.

Vierailija
27/79 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luojan kiitos en ole urapyrkyri, vaan kykenen rauhoittumaan lasten pariin kotiin. Kumpaakohan lapset arvostaa enemmän?

Vierailija
28/79 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli esikoinen meni juuri kouluun ja nuorempi aloitti eskarin. Tähän syksyyn asti olen ollut kotona. Olen opiskellut kuitenkin samalla yliopistossa ja nyt saan viimeisteltyä opinnot syksyn aikana.

Taloudellisesti se siis oli mahdollista, koska miehellä on kohtuulliset tulot ja olen opiskellut samalla, jolloin olen saanut pientä lisätuloa opintotuesta.

Vierailija
29/79 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme hoitaaneet heitä kotona

Esikoinen: minä 2v, mies 2kk

Toinen: minä 2v1kk, mies 7kk

Kolmas: minä 1v7kk, mies 1kk

Neljäs: minä 2v5kk, mies 7kk

Meille ensinnäkin hoitovapaa on ollut mukava katkos työelämän oravanpyörään. Itse olen nauttinut vauva- ja taaperoajasta, mies taas halunnut käyttää vapaansa hieman isomman lapsen kanssa.

Toiseksi en ikinä raaskisi viedä alle vuoden ikäistä vauvaa hoitoon. Kolmas lapsemme oli 1v8kk, kun aloitti ryhmiksessä ja kyllä sopeutuminen oli huomattavasti vaikeampaa ja hitaampaa kuin nuilla muilla, jotka kauemmin olivat kotona.

Toiseen kysymykseen.. Olisimme ehkä voineet hoitaa lapsia kotona eskari-ikäiseksi, mikäli kotihoidontuki olisi ollut n. 2-kertainen nykyiseen verrattuna. Toisaalta asiat oli ja on ihan hyvin näinkin :)

Vierailija
30/79 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidin kolme vuotta poikaani ja pitempäänkin olisin ollut kotona jos sellainen mahdollista...Jotenkin tuntui ettei olisi malttanut olla poissa lapsen luota koska silloin väistämättä menettää jotakin, ei saa yhteisiä kokemuksia tarpeeksi, ei tiedä mitä lapsi oppii ja kokee ja ikäväkin kieltämättä iskee...Julma on tämä maailma kun päivässä kerkiää vain muutaman tunnin sen kaikkein tärkeimmän ihmisen kanssa viettää...

Vierailija
31/79 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kuinka kauan hoidit lastasi kotona?

2. Olisitko hoitanut kauemmin, jos olisi ollut taloudellisesti mahdollista? Miksi? Miksi et?

Lapset oli 4,5 ja 2,5 kun lähdin töihin. Taloudellisesti olisin voinut olla siihen saakka kotona, kun kuopus täytti 3, mutta sain hyvän tarjouksen, jota en voinut ohittaa :)

Vierailija
32/79 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut taloudellisesti mahdollista, mutta lähdin opiskelemaan, eli oli oma valinta.

Vierailija
33/79 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut mahdollista olla kotona pidempään.

tasapainoinen lapsihan tuo silti on, ei näy mitään traumoja, ainakaan vielä. nyt eskarissa.

Vierailija
34/79 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Melko tarkkaan vuoden.

2. En. Halusin pois neljän seinän sisältä.

Tosin myös taloustilanne pakotti pois.

Vierailija
35/79 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin hoitanut ainakin kolmevuotiaaksi ehkä pidempäänkin jos olisi ollut taloudellisesti mahdollista. Miksikö? Uskon, että pitkä kotihoito on parasta mitä lapselleen tai lapsilleen voi tarjota.

Vierailija
36/79 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja neljä lasta. Velkoja ei ollut kun oltiin niin köyhiä ettei lainoja saatu.

Vierailija
37/79 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä 11kk

Toista 12kk

Kolmatta 15kk (+ isä 7kk)

Pitempikin hoitovapaa olisi joka kerralla ollut mahdollista rahallisesti mutta ei kovin viisasta ammatillisesti. Lapsi kun tarvitsee kodin, ruokaa ja kaikenlaista muutakin )myös sen jälkeen, kun on täyttänyt 3v).

Vierailija
38/79 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt lapsi 9-13 päiväkodissa VIRIKKEITÄ hakemassa, kyllä...

Itse käyn noina aamun tunteina lenkillä,salilla,lähettelen työpaikka ilmoituksia jne... Eli periaatteessa minun OMAA aikaa..

hyi minua :( oman jaksamisen takia oli yksinkertaisesti pakko ja nyt jaksaa paljon paremmin

Vierailija
39/79 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka josta oli hoitovapaalla sijaitsi niin kaukana, että olisi lasta hoitopäivät venyneet turhan pitkiksi. Siksi etsin uuden työpaikan lähempää. Olisin mennyt jo aikaisemmin töihin jos olisin työpaikan löytänyt aikaisemmin. En vaan jaksanut enää arkea kotona. Rahallisesti pärjättiin kyllä.

Sitten kyllä nautinkin työpäivistä täysillä. Työt oikeastaan alkoi kotiin päästyäni ja se itse työ oli vapaa-aikaani.

Nyt kun lapset on jo kouluikäisiä tuntuu kotona olokin vapaa-ajalta ja töissä ollaan töissä.

Vierailija
40/79 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto-opinnot jäi vaiheeseen ja niitä olen tässä hissukseen kotoakäsin suoritellut. Ei mitään kiirettä. Vauva syntyy 2kk päästä ja tarkoitus olisi olla kotona vielä siihen saakka kunnes hän täyttää 3v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi