Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana olevat, jotka ETTE ota si-rokotetta: Selittäisittekö

Vierailija
18.10.2009 |

logiikkanne, en vilpittömästi ymmärrä sitä!

Taustaksi faktaa: Vaikka valtaosalle ihmisistä sikainfluenssa on ollut lievä sairaus, niin raskaana olevia se on kohdellut selvästi keskimääräistä rajummin. Pelkästään USA:ssa on sairauteen kuollut useita kymmeniä odottavia äitejä. Myös riski joutua sairaalahoitoon on moninkertainen muihin verrattuna.

Edellä mainitut asiat ovat täysin todistettuja faktoja, eivät arvailua.

Selittäisittekö, miksi teidän mielestänne on ISOMPI riski ottaa turvalliseksi arvioitu rokote kuin altistaa itsensä sikainfluenssalle? Ymmärrän kyllä, että rokote saattaa tuntemattomuudessaan pelottaa, mutta tähän mennessä rokotetuille ja tutkituille noin 10 000 ihmiselle ei ole ollut siitä haittaa.

Ydinkysymys: Miksi pelkäätte enemmän mutua kuin faktaa?

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman neuvolan terkkarini kanssa tuosta rokotteesta ja silloin hän sanoi, että meidän terkkarissa ei rokotetta ehkä anneta kaikille raskaana oleville, vaan lääkärin kanssa neuvotellaan, että kenelle se annetaan!

Hieman olivat sillä kannalla, että ei suin päin aleta rokottelemaan.. keskusteltiin ja siinä tuli hänen (ja muun henkilökunnan) kantansa selville, että ei ehkä ole 100% turvallinen tämä rokote. Sanoi, että jos olisi itse raskaana, joutuisi kovan paikan eteen, kun miettisi että antaako rokottaa itseään vai ei!

Ja tämän lasten rokotuskampanjan, missä testattiin suomalaislapsia, tyrmäsi täysin!

Ja onneksi en enää ole raskaana, vauva syntyi 5 vkoa sitten ja etuajassa!

Vierailija
22/120 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tavallisen influenssankin sairastaminen raskaana vaarallista, mikä poikkeus tää ois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virushan ei ole nyt vain ollut, vaan jo useamman vuoden tiedossa, Meksikossa se vain levisi pandemiaksi.

http://www.who.int/dg/speeches/2009/.../en/index.html

"To date, we have been fortunate in the way the influenza pandemic has evolved. Outbreaks initially spread in countries with good surveillance and reporting systems. Data have been quickly generated and shared. Parts of the world are now entering a second wave of spread with a reasonably good body of knowledge and experience.

The overall picture remains largely reassuring. The overwhelming majority of cases continue to experience mild illness and recover fully within a week, even without any form of medical treatment. We have no signs, at either the epidemiological or the virological level, that the virus has mutated to a more virulent form. Despite the administration of many millions of doses of the antiviral drug, oseltamivir, fewer than 30 instances of drug-resistant virus have been detected worldwide."

Ei ole tarpeen kaikille tuo rokotus.

Vierailija
24/120 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä neuvolatäti kysäisi ketkä haluaa rokotteen..tuolloin sanoin suoraan että otan, mutta nyt olen kyllä tullu toisiin ajatuksiin.

eihän tuosta tiedä sata varmaksi mitä se voi tehdä niin en itse ota sitä riskiä todellakaan, että perunpa sittenkin tuon ottamisen..

nyt menossa rv23

Vierailija
25/120 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ehkä ole 100% turvallinen tämä rokote.

Eli rokote ei "ehkä" ole ole "100% turvallinen".

"Ehkä"? Se on ainakin VARMAA, että sikainfluenssa ei ole 100% turvallinen.

ap

Vierailija
26/120 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko te sitten, että on varmasti turvallista sairastaa sikainfluenssa?

Vierailija
27/120 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan turhaa teidän on tuomita sellaisia jotka sitä eivät ota.

mä en sitä rokotetta todellakaan ota koska tosissaan sitä ei ole tutkittu mitä se tekee sikiölle. ja miksi mun pitäisi tehdä mun vauvasta koekaniini??

sitä paitsi neuvolan kanssa kun oon asista keskustellut niin ovat sitä mieltä että H1N1-virus ei tule todellakaan niin vahvana epidemana että se rokote olisi välttämätön.

Ja sitä paitsi voihan tässä vauvaa odotellessa sairastua vaikka mihin viruksiin ja sairauksiin, mutta todennäköisyys on tosi pieni. joten mä en turhaa lähde lapselleni mitään rokotuksien haittavaikutuksia hakemaan.

Vierailija
28/120 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarpeen kaikille tuo rokotus.

Mutta riskiryhmäläisille se on tarpeen.

ap

Vierailija
29/120 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Minulle riittää tuo "ehkä", eli ei siis ole varmasti turvallinen! Logiikka on siinä!! Lastani en altista millekkään, mistä en ole täysin varma.

En raskaana ollessani muuten syö homejuustoakaan, en siivoa kissan hiekkalaatikkoa, en syö vakuumipakattuja kaloja, en mätiä, en juo alkoholia enkä polta tupakkaa.. Haluan SUOJELLA sisälläni olevaa pientä kaikin keinoin! Ehkä olen sinun mielestäsi ap ihan idiootti, mutta kaikki elää tyylillään ja tämä on minun valitsemani tie.

Otan sen riskin, että JOS tuo sikainfulenssa minulle tulee, niin lepään ja otan rauhallisesti (nämä ohjeet, jotka olen saanut neuvolasta, niillä vältän todennäköisesti nämä "tappavat" jälkitaudit)

Vierailija
30/120 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Minulle riittää tuo "ehkä", eli ei siis ole varmasti turvallinen! Logiikka on siinä!! Lastani en altista millekkään, mistä en ole täysin varma.

En raskaana ollessani muuten syö homejuustoakaan, en siivoa kissan hiekkalaatikkoa, en syö vakuumipakattuja kaloja, en mätiä, en juo alkoholia enkä polta tupakkaa.. Haluan SUOJELLA sisälläni olevaa pientä kaikin keinoin! Ehkä olen sinun mielestäsi ap ihan idiootti, mutta kaikki elää tyylillään ja tämä on minun valitsemani tie.

Otan sen riskin, että JOS tuo sikainfulenssa minulle tulee, niin lepään ja otan rauhallisesti (nämä ohjeet, jotka olen saanut neuvolasta, niillä vältän todennäköisesti nämä "tappavat" jälkitaudit)

Vierailija
31/120 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on koitunut kymmenien raskaana olevien kuolemaksi ja sikiöiden keskenmenoiksi.

Ei avaudu logiikkasi edelleenkään, mutta jääköön avautumatta. Ei sinun ratkaisusi minulta pois ole. :o

ap

Vierailija
32/120 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on koitunut kymmenien raskaana olevien kuolemaksi ja sikiöiden keskenmenoiksi.

Ei avaudu logiikkasi edelleenkään, mutta jääköön avautumatta. Ei sinun ratkaisusi minulta pois ole. :o

ap

Vierailija
33/120 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.foodmatters.tv/_webapp_262149/Warning_-_Swine_Flu_H1N1_Vacci…

Jokaisella oma päätöksensä, jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee.

Vierailija
34/120 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
35/120 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näin ollen arvostan kovasti sitä, että uusia lääkkeitä ja rokotteita jatkuvasti kehitetään, tutkitaan ja tuodaan markkinoille. Lääkkeessä arvostan myös käyttökokemusta ja potilasvuosia aliarvioimatta yhtään uusien lääkkeiden merkitystä ihmisten parhaaksi!

Mikään lääke, tai ylipäätään aine, ei ole kuitenkaan täysin vaaraton ja sivuvaikutukseton. Mitä uudempi molekyyli, sitä enemmän raportoidaan uusia haittavaikutuksia. Sikainfluenssarokotteessa itseäni huolestuttaa nimenomaan mahdolliset sikiövaikutukset, ei niinkään se, mitä siitä minulle seuraa. Lääkkeen kuin lääkkeen suurin ongelmahan on usein juuri se, ettei meillä ole luonnollisestikaan riitäävää tutkimustietoa lääkkeen vaikutuksesta sikiöön tai lapseen.

Itse en ole vielä päätöstäni tehnyt ja laskettu aika on minulla hyvin pian. On todennäköistä, että jätän rokotteen ottamatta ja linnottaudun kotiini, jos paha epidemia puhkeaa...

Vierailija
36/120 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap raskaana? Aiotko ap ottaa rokotteen? Millä alalla työskentelet?

Vierailija
37/120 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatu lääkkeelle? Miksi Meksikossa rokotteen testauksen jälkeen alkoi epidemia? Virushan on tunnettu jo muutamia vuosia.

Vierailija
38/120 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta altistathan sinä hänet - sikainfluenssalle, joka on koitunut kymmenien raskaana olevien kuolemaksi ja sikiöiden keskenmenoiksi.

ap

Vierailija
39/120 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se pysähtyi perus syysflunssan alle. Joten en jaksa pelätä.

Vierailija
40/120 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi