Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana olevat, jotka ETTE ota si-rokotetta: Selittäisittekö

Vierailija
18.10.2009 |

logiikkanne, en vilpittömästi ymmärrä sitä!

Taustaksi faktaa: Vaikka valtaosalle ihmisistä sikainfluenssa on ollut lievä sairaus, niin raskaana olevia se on kohdellut selvästi keskimääräistä rajummin. Pelkästään USA:ssa on sairauteen kuollut useita kymmeniä odottavia äitejä. Myös riski joutua sairaalahoitoon on moninkertainen muihin verrattuna.

Edellä mainitut asiat ovat täysin todistettuja faktoja, eivät arvailua.

Selittäisittekö, miksi teidän mielestänne on ISOMPI riski ottaa turvalliseksi arvioitu rokote kuin altistaa itsensä sikainfluenssalle? Ymmärrän kyllä, että rokote saattaa tuntemattomuudessaan pelottaa, mutta tähän mennessä rokotetuille ja tutkituille noin 10 000 ihmiselle ei ole ollut siitä haittaa.

Ydinkysymys: Miksi pelkäätte enemmän mutua kuin faktaa?

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikähän tällä palstalla nuo fiksut ole tarpeeksi hyvin perustellut miksi rokote kannattaa jättää väliin. Te jotka puollatte rokotetta raskaanaoleville jäätte jalkoihin. Haittavaikutuksia sikiöön ei tiedetä, piste. Se on jo ihan tarpeeksi suuri syy. Ja minäkään en sairauden sattuessa söisi mitään myrkkyjä. Onhan noita tapauskia ollut että panadolia vetämällä selvitty.

Vierailija
82/120 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan altistaisi syntymätöntä lastani aineille joista ei kukaan näytä tietävän yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oleva kirjoittaa että olen jo niin loppu metreilla esim rv 35 että tuskin koskee minua..siis sehän iskee pahiten ja on vaarallisin juurikin loppuraskaudessa!!

Vierailija
84/120 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nähdään kun osaa raskaana olevista rokotellaan että seuraako siitä mtn..

Vierailija
85/120 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

logiikkanne, en vilpittömästi ymmärrä sitä!

Taustaksi faktaa: Vaikka valtaosalle ihmisistä sikainfluenssa on ollut lievä sairaus, niin raskaana olevia se on kohdellut selvästi keskimääräistä rajummin. Pelkästään USA:ssa on sairauteen kuollut useita kymmeniä odottavia äitejä. Myös riski joutua sairaalahoitoon on moninkertainen muihin verrattuna.

Edellä mainitut asiat ovat täysin todistettuja faktoja, eivät arvailua.

Selittäisittekö, miksi teidän mielestänne on ISOMPI riski ottaa turvalliseksi arvioitu rokote kuin altistaa itsensä sikainfluenssalle? Ymmärrän kyllä, että rokote saattaa tuntemattomuudessaan pelottaa, mutta tähän mennessä rokotetuille ja tutkituille noin 10 000 ihmiselle ei ole ollut siitä haittaa.

Ydinkysymys: Miksi pelkäätte enemmän mutua kuin faktaa?

Suomessa kuolee satoja ihmisiä vuosittain normaaliin influenssaan. Jos Sikainflu on jenkeissä tappanut kymmeniä äitejä niin en minä näe mitään syytä ottaa sitä rokotetta. Siellä kuitenkin taitaa olla "hieman" enemmän odottavia äitejä.

Vierailija
86/120 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän joutui tehohoitoon hengityskoneeseen ja vauva oli vaarassa joten rokote ei ole mikään turhajuttu!

Vierailija
87/120 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja entä jos tapahtuu sellainen juttu että huomataan myöhässä rokotteen olevan haitallinen sikiölle?

tuota rokotetta ei ole testattu kerta tarpeeksi kauan ja yleensä rokotteita testataan sen viisi vuotta ennenkuin käyttöön otetaan. myös senkään takia minä en ottanut rokotetta vaikka meilläpäin raskaana olevat rokotettiin eilen ja tänään.

Vierailija
88/120 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän joutui tehohoitoon hengityskoneeseen ja vauva oli vaarassa joten rokote ei ole mikään turhajuttu!

puhut ykdestä raskaana olevasta! tämä ei takaa että kaikille käy näin!!

Vierailija
89/120 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eihän niitä tuoda julkisuuteen kun henkilöllisyys halutaan pitää salassa. Mistä sitä kukaan tietää monta raskaana olevaa on ollut jo teholla hoidossa ja moniko sinne joutuu.

Vierailija
90/120 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi haastattelussa, että on vaikea kuvitella edes teoriassa, mitä sikiövaikutuksia tällä rokotteella voisi olla.

Ehkäpä hänkin jotain tietää.

Vierailija
91/120 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisissa asioissa joutuu AINA valitsemaan pienemmän pahan. Minusta se on tässä tilanteessa ehdottomasti rokote.

Jos olisin raskaana, ottaisin ilman muuta rokotteen. En todellakaan riskeeraisi omaa ja vauvani henkeä. Koska en ole, on riski si-komplikaatioihin olematon enkä pidä rokotetta välttämättömänä.

ap

Vierailija
92/120 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kuolee ensimmäinen odottava äiti.

Totta kai sikainfluenssa tuntuu tällä hetkellä harmittomalta, kun se ei ole kunnolla edes iskenyt Suomeen vielä. Tilanne muuttuu kyllä, kun epidemia pääsee kunnolla vauhtiin.

Vierailija
93/120 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoa rokotteen todellisista vaikutuksista sikiöön on saatavilla vasta vuosien päästä. Me olemme koekaniinit. Me ja meidän syntymättömät lapsemme.

Joko teillä testataan rokotteen mahdollisia haittavaikutuksia tai sitten sitä, kuinka herkästi rokottamaton raskaana oleva sairastuu vakavasti ja kuolee.

Vierailija
94/120 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt kun kyseessä on syntymätön lapseni, niin taidan kallistua siihen, että en ota rokotetta. En voisi elää odottaen, että mitä jos lääke on vaikuttanut sikiöön jotenkin tai mitä jos vaikutukset näkyvät lapsessani vasta 2 vuoden iässä. Liian kauhea tunne kantaa mukana. Odotan mielummin infulenssaa ja lepään niin saatanan hyvin ja vaikka monta kuukautta, että jälkitautia ei tule!

Vierailija
95/120 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teitä lohduta edes edellä siteerattu rokotetutkijan kommentti?

Sain muuten eilen kuulla, että leukemiaakin voidaan hoitaa raskauden aikana eikä siitä ole useimmissa tapauksissa koitunut sikiövaurioita. Olin yllättynyt: olisin ilman muuta luullut, että raskaus pitäisi keskeyttää tällaisessa tapauksessa.

Jos siis leukemiamyrkkyjäkin voidaan raskauden aikana antaa, niin eikö sitten yhtä rokotetta, jossa asiantuntijat eivät näe edes teoreettisia haitan mahdollisuuksia...?

Vierailija
96/120 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle suositeltiin viime syksynä kausi-influenssarokotetta, kun halusin sen ottaa luettuani tutkimuksesta missä syntyvä vauva sai suojaa influenssalta aina 6kk ikään asti. Piikin sain, eikä me kumpikaan sairastettu sitä talvella kun muu perhe (yksi aikuinen ja kolme sisarusta) sen sairasti.

Nyt olen hoitovapaalla mutta saan rokotuksen koska käyn välillä apteekissa tuuraamassa. Ja rokotteen otan heti ihan sen takia että olen tolpillani muita hoitamassa. Neljän äiti ei voi maata 40 asteen kuumeessa!

Tässä keskustelussa on unohdettu rokotuksen syvin olemus: populaatioimmuniteetti. Mitä suurempi osa rokotetaan, sitä vähemmän tautia levitetään, ja ne joille tauti on tappava mutta eivät voi rokotetta ottaa ovat paremmassa suojassa. Vapaamatkustajille ja itsekkyydelle ei ole sijaa. Varsinkin, kun rokote on turvallinen hysteriasta huolimatta!

Vierailija
97/120 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle suositeltiin viime syksynä kausi-influenssarokotetta, kun halusin sen ottaa luettuani tutkimuksesta missä syntyvä vauva sai suojaa influenssalta aina 6kk ikään asti. Piikin sain, eikä me kumpikaan sairastettu sitä talvella kun muu perhe (yksi aikuinen ja kolme sisarusta) sen sairasti. Nyt olen hoitovapaalla mutta saan rokotuksen koska käyn välillä apteekissa tuuraamassa. Ja rokotteen otan heti ihan sen takia että olen tolpillani muita hoitamassa. Neljän äiti ei voi maata 40 asteen kuumeessa! Tässä keskustelussa on unohdettu rokotuksen syvin olemus: populaatioimmuniteetti. Mitä suurempi osa rokotetaan, sitä vähemmän tautia levitetään, ja ne joille tauti on tappava mutta eivät voi rokotetta ottaa ovat paremmassa suojassa. Vapaamatkustajille ja itsekkyydelle ei ole sijaa. Varsinkin, kun rokote on turvallinen hysteriasta huolimatta!

Eikös se ole itsekkyydestä kaukana jos ei halua altistaa sikiötä jollekkin aineelle mitä ei ole tutkittu tarpeeksi? Eri asia jos en olisi raskaana, toki ottaisin rokotteen koska haittavaikutukset vaikuttaisivat vain minuun. Mutta raskaana ollessani teen päätöksiä myös vauvan puolesta ja en vain kertakaikkiaan voi pumpata häneen ainetta jonka haittavaikutuksia ei vielä tiedetä!!!

Vierailija
98/120 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle suositeltiin viime syksynä kausi-influenssarokotetta, kun halusin sen ottaa luettuani tutkimuksesta missä syntyvä vauva sai suojaa influenssalta aina 6kk ikään asti. Piikin sain, eikä me kumpikaan sairastettu sitä talvella kun muu perhe (yksi aikuinen ja kolme sisarusta) sen sairasti. Nyt olen hoitovapaalla mutta saan rokotuksen koska käyn välillä apteekissa tuuraamassa. Ja rokotteen otan heti ihan sen takia että olen tolpillani muita hoitamassa. Neljän äiti ei voi maata 40 asteen kuumeessa! Tässä keskustelussa on unohdettu rokotuksen syvin olemus: populaatioimmuniteetti. Mitä suurempi osa rokotetaan, sitä vähemmän tautia levitetään, ja ne joille tauti on tappava mutta eivät voi rokotetta ottaa ovat paremmassa suojassa. Vapaamatkustajille ja itsekkyydelle ei ole sijaa. Varsinkin, kun rokote on turvallinen hysteriasta huolimatta!

Eikös se ole itsekkyydestä kaukana jos ei halua altistaa sikiötä jollekkin aineelle mitä ei ole tutkittu tarpeeksi? Eri asia jos en olisi raskaana, toki ottaisin rokotteen koska haittavaikutukset vaikuttaisivat vain minuun. Mutta raskaana ollessani teen päätöksiä myös vauvan puolesta ja en vain kertakaikkiaan voi pumpata häneen ainetta jonka haittavaikutuksia ei vielä tiedetä!!!

Ei tiedetä myöskään sun käyttämäsi hiusvärin haittavaikutuksia! Eikä kännykkäsi säteilyn vaikutuksia! Saati sitten ruokasi sisältämien lisäaineiden! Ehkä vauvallesi tulee kehityshärö leikki-iässä juuri huoneilman radonista?

Todennäköisyydet, hoi, ne juuri.

Vierailija
99/120 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta raskaana ollessani teen päätöksiä myös vauvan puolesta ja en vain kertakaikkiaan voi pumpata häneen ainetta jonka haittavaikutuksia ei vielä tiedetä!!!

miten omatuntosi kuitenkin sallii sinun ottaa sen riskin, että sairastut sikainfluenssaan, mahdollisesti kuolet siihen ja lapsesi jää äidittömäksi? Tai että influenssa sinänsä korkeine kuumeineen vaurioittaa syntymätöntä vauvaasi?

En ymmärrä tätä ajatusmallia, jossa mörköjä nähdään vain rokotteessa eikä ollenkaan itse taudissa. Ei millään pahalla, mutta jotenkin tuntuu että näin ajattelevilla peittää lappun toisen silmän kokonaan ja toisestakin puolet.

Vierailija
100/120 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://www.foodmatters.tv/_webapp_262149/Warning_-_Swine_Flu_H1N1_Vacci…" alt="http://www.foodmatters.tv/_webapp_262149/Warning_-_Swine_Flu_H1N1_Vacci…">http://www.foodmatters.tv/_webapp_262149/Warning_-_Swine_Flu_H1N1_Vacci…; Jokaisella oma päätöksensä, jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee.

Et sitten sattunut tajuamaan haastattelijan toteamusta etta han on haastatellut 3 eri laakaria talla viikolla ja nama olivat sita mielta etta ehdottomasti ottavat itse rokotteen ja antavat sen myoskin lapsilleen. Mutta tama haastateltava oli ainoa eri mielta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä