Tytölleni valkeni nyt virikeäitien idea
4,5 v kysyi, miksen voi hakea häntä kotiin jo heti välipalalta kuten x:n ja y:n äidit. X ja y ovat 3 v.
Sanoin, että ne äidit eivät olekaan töissä päivällä, vaan oletko huomannut, että x:llä ja y:llä on pikkusisarukset ja äidit ovat kotona ja hoitavat niitä vauvoja ja x ja y ovat päiväkodissa sen aikaa. Ja että mä oon töissä ja tuun kyllä heti, kun voin.
Hän mietti ja kysyi, miksi x ja y ovat päiväkodissa, kun äiti on kotona? Sanoin, että sen takia, että x:llä ja y:llä olisi kavereita ja äiti saisi hoitaa vauvaa rauhassa. Hän taas mietti ja sanoi, voishan ne leikkiä puistossa kahdestaan ja vauvojen kanssa kotona ja käydä kylässäkin. Ja kysyi oliko meidän esikoinen (nyt ekaluokkalainen) päiväkodissa, kun hän oli vauva? Sanoin että ei ollut, ja varmaan x ja y voisivat leikkiä puistossakin yhdessä, mutta äidit ovat nyt päättäneet näin.
Ei taida olla tuleva virikeäiti tämä meidän tyttö...
Kommentit (182)
He voivat lyhentää päiväänsä ihan vaan lyhentämällä sitä.
Ja sairaanhoitaja voi jäädä kokonaan kotiin hoitamaan ja tehdä sillä välin yö- ja viikonloppukeikkaa. Ei tarvitse lyhentää edes.
Ja ihan ensin mainitsen että mun lapset eivät ole koskaan olleet virikehoidossa.
Mikä mulle tuli mieleen aloituksesta oli se että ap:een lapsi vaikuttaa pikkuvanhalta. Mä en jostain syystä ole koskaan oikein pitänyt sellaisista lapsista.
Toinen ajatus oli se että, toisaalta oikein toivon että ap:een lapsi on näitä jotka omat lapsensa joskus virikehoitoon vievät. Ja niin saattaa ollakin? Mä en vaan jaksa uskoa että lapsi tossa iässä tekee mitään isoja päätöksiä tulevaa elämäänsä koskien. Esim. päättäisi että, "minä en koskaa lapsiani hoitoon vie, vaan hoidan ne itse puistossa"
Oman lapseni eivät ole koskaan kyseenalaistaneet toisten lapsien päivän pituutta. Pääasia on aina ollut se että saavat leikkiä kavereiden kanssa, toiset on haettu aikaisemmin, mutta ei siitä ole ikinä mitään numeroa tehty. Leikit on jatkuneet seuraavana päivänä.