Tytölleni valkeni nyt virikeäitien idea
4,5 v kysyi, miksen voi hakea häntä kotiin jo heti välipalalta kuten x:n ja y:n äidit. X ja y ovat 3 v.
Sanoin, että ne äidit eivät olekaan töissä päivällä, vaan oletko huomannut, että x:llä ja y:llä on pikkusisarukset ja äidit ovat kotona ja hoitavat niitä vauvoja ja x ja y ovat päiväkodissa sen aikaa. Ja että mä oon töissä ja tuun kyllä heti, kun voin.
Hän mietti ja kysyi, miksi x ja y ovat päiväkodissa, kun äiti on kotona? Sanoin, että sen takia, että x:llä ja y:llä olisi kavereita ja äiti saisi hoitaa vauvaa rauhassa. Hän taas mietti ja sanoi, voishan ne leikkiä puistossa kahdestaan ja vauvojen kanssa kotona ja käydä kylässäkin. Ja kysyi oliko meidän esikoinen (nyt ekaluokkalainen) päiväkodissa, kun hän oli vauva? Sanoin että ei ollut, ja varmaan x ja y voisivat leikkiä puistossakin yhdessä, mutta äidit ovat nyt päättäneet näin.
Ei taida olla tuleva virikeäiti tämä meidän tyttö...
Kommentit (182)
kaatunut jo ensimmäisiin vittuilukommentteihin, te virikeäidit ette kerta kaikkiaan kärsi minkäänlaista arvostelua moraalisesti kyseenalaisesta toiminnastanne.
Mun mielestä ei kyllä ole mitenkään moraalisesti kyseenalaista toimintaa, jos on sairas, eikä pysty väliaikaisesti huolehtimaan molemmista lapsistaan ja laittaa sen vuoksi päivähoitoon... :D
Itse olen onnellinen virikeäiti eikä virikyydestäni saa moraalisesti arveluttavaa, vaikka tätä keskustelua käytäisiin missä sävyssä. Meidän perheelle virikepäiväkoti on aivan loistava ratkaisu, eikä meillä ole työttömyyttä eikä muutkaan hämärää syytä lapsen hoidolle. Minusta tätä keskustelua leimaa selkeästi kotimammojen hyvin syyllistävä asenne virikemammoja kohtaan. Sekä kotimammat että virikemammat ovat mielestäni yhtä arvostettavia ja jokaisella perheellähän on omat perustelut ratkaisuilleen. Ihmettelen vaan kotimammojen ainaista hyökkäystä virikemammoja vastaan. Miksi te luulette olevanne niiiiin paljon parempia, kun olemme kaikki varmasti ihan yhtä hyviä?
lähtee nyt leikkimään lastensa kanssa. Oli hauska nopeestipiipahtaa taas täällä katsomass, että mitä hulluja täällä taas motkottaa muille... Jääkää te motkottajat tänne huohottamaan muiden niskaan ja kuluttamaan aikanne, jota voisitte käyttää lapsiinne, jotka raukat joutuvat olemaan arjet koko päivän tarhassa ja sitten viikonloppuna äidit vaan datailee ja lapset ei saa taaskaan olla äitinsä kanssa. Päivänjatkot vaan kaikille!! :D
mutta heitä on tosi vähän turhaanhoidattajaporukassa. Sinunkinlaisesi lällättäjälle tekisi ihan hyvää viettää rauhallista kotiaikaa lastesi kanssa, ulkoilla pari kolme tuntia päivässä ja syödä terveellistä monipuolista kotiruokaa. Paremmin se masennus sillä paranee kuin sohvalla maatessa ja maailman kolkkoutta märehtiessä.
Pikkusielu, pikkusielu, pikkusielu!!! :P
kaatunut jo ensimmäisiin vittuilukommentteihin, te virikeäidit ette kerta kaikkiaan kärsi minkäänlaista arvostelua moraalisesti kyseenalaisesta toiminnastanne.
Mun mielestä ei kyllä ole mitenkään moraalisesti kyseenalaista toimintaa, jos on sairas, eikä pysty väliaikaisesti huolehtimaan molemmista lapsistaan ja laittaa sen vuoksi päivähoitoon... :D
Mun tyttö alle 2v on ollu jo puolivuotta virikehoidosta!
Tykkään omasta ajasta ja lapsella on kavereita!!
mitään tarvetta opettaa lapselleni sen enempää suvaitsevaisuutta tässä asiassa kuin mitä itsellänikään asiaa kohtaan on. mielestäni törkeää verovarojen hyväsksikäyttöä ja oman vastuun pakoilua. toivon, että omat lapseni kasvavat vähän kestävämmiksi ja tasapainosemmiksi kuin nämä nyky "muka"äidit jotka ovat äitejä tasan sen pari tuntia illasta.
Hänhän ei tänäänkään ole ollut lastensa kanssa yhtään!
vaikka olinkin kotona lasten kanssa 2002-2004 ja 2005-2008.
En siis ole kotiäiti, vaan molemmat käymme töissä.
ap
Toivottavasti hän ei turhaan kouluttaudu veronmaksajain rahoilla, jos itse aikoo olla kotiäitina vuosikaudet. Mitä hyötyä meillä on ylipäätään kouluttaa tyttöjä? Eikö heidän olisi parempi kasvaa vain kotona, koska kotiinhan heidän on kuitenkin jäätävä hoitamaan perhettään? Kallis koulutus menee IHAN hukkaan. Kyllä se vaan on niin, että mies ja AINOASTAAN vain mies elättäköön perheen ja nainen hoitakoon yksin perheensä ja kotinsa.
Niinkö??
Kuten itsekin sanoit, nyt ei työelämä perhettä huomioi.
Kotona on takuulla sellaisia äitejä, joiden työelämässä mukana olevat miehet painavat töitä kuin viimeistä päivää. Ainoa perheen saama apu on tuo päivähoito.
Ja oletteko kuulleet sellaista, että aikuinen voi kuunnella puuttumatta, että sujuuko leikit hyvin, ja antaa leikin sujua kun kerran sujuu?
Tyttö oli mukana kyllä kaupassa ja nyt on tullut pyörimään mukaan, kun muutkin on tänne kotiutuneet.
Kohta syödään.
ap
no luulisi että noin hyvä äiti tekisi jotain lapsen kanssa edes viikonloppuna, kun nuo teidät viikot on jo pilalla.
Upeaa kun tytön viikon kohokohta on teillä se, että pääsee pyörimään viereen, kun äiti mäkättää av-palstalla...
mutta ei sitä asennetta saa siirtää pieneen lapseen.
erittäin paljon PITÄÄ siirtää lapsiin.
siis asenne, jonka siirrän omiin lapsiini on, että
-äiti ja isä rakastavat heitä eivätkä koe heidän kanssaan olemista työksi tms
-että molemmat vanhemmat ovat pistäneet työnsä tauolle ja hoivanneet omia lapsiaan, kuten kuuluu
-että lapset tehdään sitten kun ollaan valmiita myös heistä kantamaan vastuu
-että arki ei ole pelkkää luksusta
-että elämässä ei kaikki ole minä minä minä, eikä joka hetki saa kaikkea niinkuin haluaa tai olisi helpointa
-että yhteiskunnan tuki on arvokas asia, jota tulee käyttää vain oikeassa tarpeessa, ei silloin kun ei vaan huvita kantaa vastuuta omista valinnoistaan
terveisin äiti, jolla on kaksi kroonisesti sairasta, pienellä ikäerolla syntynyttä lasta, joka on tehnyt kovasti töitä saadakseen tukiverkot ja voidakseen hoitaa lapsiaan, joka on valinnut miehekseen ihmisen joka kokee lastenhoidon myös tärkeäksi, joka on nyt töissä eikä heitä koulutustaan hukkaan, mutta silti joustaa enemmän kodin kuin uran suuntaan.
virikeäidin asennetta en halua koskaan lapsiini istuttaa, koska jos se sairaus leviää tulee hyvinvointivaltion rippeetkin katoamaan hyvin pian, valtio ja yhteiskunta eivät vain voi hyysätä avuttomia aikuisia loputtomiin.
tämän tarinan, jotta saisi kehuja muilta samoin ajattelevilta. Onhan niitäkin tullut. Ap on varmaan nyt onnellinen, kun on saanut päänsilityksiä.
samalla kun muovailtiin värillisestä muovailumassasta ruokaa (mm. porkkanoita ja herneitä) hänen pehmoelukoilleen.
En tiedä, oliko sekään viikon kohokohta. Luulen että oli kuitenkin tiistaina, kun pääsi kaverinsa 5-v synttäreille. Eikä harmita, että sekin on ilman mua koettu.
Viikot eivät ole meidän perheessä mitenkään pilalla, vaikka käydään töissä. Aikansa kutakin, olen jo ollut kotona. Nyt perheessä on jo koululainenkin ja muutaman vuoden päästä 2.
ap
no luulisi että noin hyvä äiti tekisi jotain lapsen kanssa edes viikonloppuna, kun nuo teidät viikot on jo pilalla.
Upeaa kun tytön viikon kohokohta on teillä se, että pääsee pyörimään viereen, kun äiti mäkättää av-palstalla...
Se paikkaakin sitten koko viikon poissaolon.
Edustamasi näkemys on muutenkin typerä: Makaat kotona kun lapsi on pieni, mutta sitten ei voisi vähempää kiinnostaa.
Lapsen suusta se totuus...
Toivottavasti lapsi sanoo X:lle ja Y:llekin jotain tästä keskustelusta ap:n kanssa ja he taas äideilleen jotka ehkä alkavat tahoillaan pohtimaan hieman tarkemmin tätä asiaa.
voivat sitten sanoa äideilleen, että kiva kun meillä on edelleen mahdollisuus myös omiin kavereihin eikä vain puuhasteluun äidin ja vauvan kanssa!
että ns. virikeäidit, joilla ei oo mitään todellista syytä laittaa isompi hoitoon, tajuaisivat, että pieni lapsikin tajuaa, että on outoa, jos joku lapsi viedään päiväkotiin, vaikka äiti on kotona vauvan kanssa.
Todellinen syy on musta joku kuntoutussyy, äidin tai lapsen, tai esim. lastensuojelusyyt.
Ja tarkoitan nyt pienempiä päivökotilaisia kuin noin 5-6-vuotiaita.
ap
tämän tarinan, jotta saisi kehuja muilta samoin ajattelevilta. Onhan niitäkin tullut. Ap on varmaan nyt onnellinen, kun on saanut päänsilityksiä.
'Mun tyttö alle 2v on ollu jo puolivuotta virikehoidosta!
Tykkään omasta ajasta ja lapsella on kavereita!!'
Toivottavasti hän ei turhaan kouluttaudu veronmaksajain rahoilla, jos itse aikoo olla kotiäitina vuosikaudet. Mitä hyötyä meillä on ylipäätään kouluttaa tyttöjä? Eikö heidän olisi parempi kasvaa vain kotona, koska kotiinhan heidän on kuitenkin jäätävä hoitamaan perhettään? Kallis koulutus menee IHAN hukkaan. Kyllä se vaan on niin, että mies ja AINOASTAAN vain mies elättäköön perheen ja nainen hoitakoon yksin perheensä ja kotinsa.
Niinkö??