Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytölleni valkeni nyt virikeäitien idea

Vierailija
18.10.2009 |

4,5 v kysyi, miksen voi hakea häntä kotiin jo heti välipalalta kuten x:n ja y:n äidit. X ja y ovat 3 v.

Sanoin, että ne äidit eivät olekaan töissä päivällä, vaan oletko huomannut, että x:llä ja y:llä on pikkusisarukset ja äidit ovat kotona ja hoitavat niitä vauvoja ja x ja y ovat päiväkodissa sen aikaa. Ja että mä oon töissä ja tuun kyllä heti, kun voin.

Hän mietti ja kysyi, miksi x ja y ovat päiväkodissa, kun äiti on kotona? Sanoin, että sen takia, että x:llä ja y:llä olisi kavereita ja äiti saisi hoitaa vauvaa rauhassa. Hän taas mietti ja sanoi, voishan ne leikkiä puistossa kahdestaan ja vauvojen kanssa kotona ja käydä kylässäkin. Ja kysyi oliko meidän esikoinen (nyt ekaluokkalainen) päiväkodissa, kun hän oli vauva? Sanoin että ei ollut, ja varmaan x ja y voisivat leikkiä puistossakin yhdessä, mutta äidit ovat nyt päättäneet näin.

Ei taida olla tuleva virikeäiti tämä meidän tyttö...

Kommentit (182)

Vierailija
161/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin sen, että hänen äitinsä on hänen kanssaan vähemmän kuin ne virikelasten äidit omiensa kanssa. Sinun lapsesihan sinne jää roikkumaan, kun muut lähtevät kotiin.

Vierailija
162/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haen lapsen yleensä 14.30 ja hän marisee aina kun ei pääse ilta ulkoiluun mukaan. Jos joskus on joutunut olemaan esim. 16 asti, niin on ihan onnessaan kun tulin niin myöhään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai etkö oo saanut seksiä kuukausiin?

En ole viikkoa poissa. Olen töissä, noin 15.30 haen pienemmän, isompi tulee koulusta nykyään itse, ja olen koko illan heidän kanssaan, miinus yksi ilta, jolloin käyn omassa urheiluharrastuksessani.

En maannut kotona silloinkaan, kun olin kotona, vaan ulkoiltiin monta tuntia joka päivä, käytiin srk:n ja mll:n kerhoissa ja kahviloissa, puistohommissa, muskarissa, kotona askarreltiin, leivottiin, leikittiin jne. jne.

Nyt kiinnostaa todellakin lapseni, nousen heidän takiaan joka arkiaamu ennen kuutta. Mistä päättelet, ettei voisi vähempää kiinnostaa?

ap

Se paikkaakin sitten koko viikon poissaolon.

Edustamasi näkemys on muutenkin typerä: Makaat kotona kun lapsi on pieni, mutta sitten ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
164/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet juuri ihan itse kertonut, että esimerkiksi viime viikon illoista yhden lintsasit, yhden lapsi oli synttäreillä, eilen olit hetken askarrellut ja tänään et ole ollut lastesi kanssa käytännössä yhtään. Saldo on siis kolme kertaa pari tuntia, yksi hetkellinen askartelu ja tänään pyörintää av-palstalla meuhkaavan äidin jaloissa.

En ihan heti lähtisi jakamaan tuosta hyvän äidin mitalia!

Vierailija
165/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilusti yli puolet, kun haen hänet, joten ei jää roikkumaan. Esim. paras kaverinsa haetaan aina myöhemmin, ja ilmeisesti myös tuodaan joskus 9.30-10 aikaan, koska mies sanoo, ettei oo nähnyt sitä tyttöä siellä aamuisin.

Ihmisillä on eri rytmit, mutta kaikki eivät ole virikeäitejä, koska veikkaan noin 5-6 on hävinnyt kotiin ennen mun lasta ja osa varmaan on työssäkäyviä, joilla on esim. etätyömahdollisuus, vapaapäiviä arkisin tai epäsäännöllinen vuorotyö. Tai työttömiä, joilla täytyy olla hoitopaikka, että voivat hakea töitä ja ottaa helposti työ vastaan, kun saavat.

ap

kuin sen, että hänen äitinsä on hänen kanssaan vähemmän kuin ne virikelasten äidit omiensa kanssa. Sinun lapsesihan sinne jää roikkumaan, kun muut lähtevät kotiin.

Vierailija
166/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hankit ammattiapua ja/tai lääkityksen. Harhasi alkavat olla sitä luokkaa.

ap

Vierailija
167/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summasin vain ihat kirjoituksesi. Hätkähdyttävää varmaan tajuta, miten onneton oikeasti olet.

156

Vierailija
168/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..eli todella pitkän ajan! Nyt mars mars heti lasten kanssa leikkimään, ettei ressukoiden tarvitse pyöriä jaloissa.

Vierailija
169/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukahdetun katkeruuden ja vihan tunteita, jotka tunkevat hyvin monesta sun kirjoituksesta läpi.

Hanki ihminen itsellesi jotain apua. Älä pura ainakaan lapsiisi tuota vihaa.

ap

Summasin vain ihat kirjoituksesi. Hätkähdyttävää varmaan tajuta, miten onneton oikeasti olet.

156

Vierailija
170/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sekä täydellinen äiti että täydellinen kyökkiterapeutti. Sen lisäksi olet vielä täydellinen tollo.

On siinä miehelläsi kestämistä!

Vierailija
171/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvomaailmaansa lapsiinsa. Tältä ei voi välttyä.

Itse pidän kuitenkin hyvin tärkeänä myös sitä, että lapsistani kasvaa avarakatseisia ja hyväksyviä aikuisia. Että ketään ei tuomita "turhaan", faktoja tietämättä omiin ennakkoasenteisiin nojaten. Että lapsista kasvaisi sellaisia, että osaavat nähdä asioista eri puolet ja ajatella, että ehkä jokaisella on syynsä toimia kuten toimii.

Itsensä tunteminen ja omien tunteiden ymmärtäminen on vaikeaa, mutta kun osaa jäsennellä omaa itseään, on helpompi löytää myös muista ihmisistä ja heidän toimminnastaan useampia ulottuvuuksia. Että ei elä elämäänsä mustavalkoisena, nähden asiasta vain kaksi puolta (esim. virikehoito huono - kotihoito hyvä). Tähän pyrin kasvatuksellani, toivottavasti onnistun.

erittäin paljon PITÄÄ siirtää lapsiin.

siis asenne, jonka siirrän omiin lapsiini on, että

-äiti ja isä rakastavat heitä eivätkä koe heidän kanssaan olemista työksi tms

-että molemmat vanhemmat ovat pistäneet työnsä tauolle ja hoivanneet omia lapsiaan, kuten kuuluu

-että lapset tehdään sitten kun ollaan valmiita myös heistä kantamaan vastuu

-että arki ei ole pelkkää luksusta

-että elämässä ei kaikki ole minä minä minä, eikä joka hetki saa kaikkea niinkuin haluaa tai olisi helpointa

-että yhteiskunnan tuki on arvokas asia, jota tulee käyttää vain oikeassa tarpeessa, ei silloin kun ei vaan huvita kantaa vastuuta omista valinnoistaan

terveisin äiti, jolla on kaksi kroonisesti sairasta, pienellä ikäerolla syntynyttä lasta, joka on tehnyt kovasti töitä saadakseen tukiverkot ja voidakseen hoitaa lapsiaan, joka on valinnut miehekseen ihmisen joka kokee lastenhoidon myös tärkeäksi, joka on nyt töissä eikä heitä koulutustaan hukkaan, mutta silti joustaa enemmän kodin kuin uran suuntaan.

virikeäidin asennetta en halua koskaan lapsiini istuttaa, koska jos se sairaus leviää tulee hyvinvointivaltion rippeetkin katoamaan hyvin pian, valtio ja yhteiskunta eivät vain voi hyysätä avuttomia aikuisia loputtomiin.

Vierailija
172/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän työnantaja sanoisi, jos tietäisi, että työaika meneekin lapsen kanssa leikkiessä. Ja jos ei mene, niin lapsihan on käytännössä yksin ja pk:ssa olisi parempi olla sekin aika.

Vai onko työ niin joustavaa, että voi siis tehdä vasta puolison tultua kotiin tms?

Siis itse teen etätöitä säästääkseni matka-ajassa ja sen verran se lapsen päivä sitten lyhenee.

Vierailija
173/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on se lällättelijä... Ja oon muuten se sama, joka on ex-virike-äiti myös. Joku tuossaoli näköjään kehottanut minua olemaan enemmän ulkona jne. Kiitos neuvoista, mutta eletään siis lasten kanssa nykyään ihan normaalia elämää. Olin aikaisemmin masentunut ja lapseni oli siksi "virikehoidossa" päiväkodissa. Nykyään olen ihan kunnossa (vaikkakin vähän lällätän ja vittuilenkin). Minusta vaanon niin huvittavaa, kun ihmiset tärkeilevät ja luulevat tietävänsä kaiken ja ovat olevinaan parempia, kuin muut. Me olimme tuossa lasten kanssa ulkoilemassa ja tapaamassa tuttavia loppupäivän ja nyt olen saanut lapseni nukkumaan. Mutta näköjään monet, kuten ap onkin ollut täällä koko päivän väittelemässä turhanpäiväisyyksistä, eikä ole ollut lastensa kanssa. Voi kyllä olenkin tänään saanut nauraa eräiden ihmisten kustannuksella. :DDDD

Vierailija
174/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyy tekemään töitä kotoa käsin.

Vierailija
175/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hemmetissä voit notkua netissa koko iltapäivän / illan, jos kerran olet hyvä äiti ja vietät aikaa lapsesi kanssa...

Ettekö te av-mammat tajua, että ei ne työssäkäyvät akateemiset roiku missään av-palstalla, hyvä jos edes kuulleet koko palstasta... Täällä nyt vaan roikkuu tylsistyneitä työttömiä, joilla ei ole elämässä mitään muuta arvon aihetta kuin se, että ovat äitejä ja yrittävät sitä kautta nostaa itsensä jalustalle.

Vierailija
176/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka kaikki täälläkin tietävät. Meillä pääsääntöisesti kaikki ylemmät toimihenkilöt (akateemisia) voimme tehdä etätöitä.

Mahdollisuus etätöihin riippuu toki paljon alasta, eikä se tarkoita sitä että lapset pystyisi hyvin siinä ohessa hoitamaan..

Edelleen odotellaan niitä akateemisia, joista siis suurin osa pystyy tekemään töitä kotoa käsin.

Vierailija
177/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei huvita hakea häntä aiemmin? Ehdotuksia? Nuo äidit ovat kotona vauvojen kanssa, ja syy miksi hakevat jo silloin on tasan se. Ei mikään muu. Päivät eivät meilläkään ole pitkät, isä vie aamulla vasta yhdeksäksi (mä meen seitsemäksi) ja mä haen jo 15.30, kun pääsen klo 15 pois. Joten ei oo huono omatunto päivien pituudesta.

älä välitä kateellisista. Niitä tällä palstalla riittää.

Vierailija
178/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin kaikki viestit tähän asti yhdeltä istumalta.

Ap saa multa pisteet, ihan siitä, että tuli kommentoimaan ja kertomaan mielipiteitään. Eikä noilta kaameilta hyökkäyksiltä olisi kai pystynytkään suojautumaan.

Jos ap kaikki kertomasi on totta, ihan ok hoitoajat sun lapsellasi on. Monista muista mielipiteistä ei voinut ajatella kuin että toivottavasti on lääkitykset kunnossa...

Vierailija
179/182 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin että jotkut vanhemmat haluavat enemmän rahaa kuin toiset. Toiset taas haluavat olla enemmän lastensa kanssa.

[/quote]

Ihanan uskomaton kommentti :) Oletko koskaan kuullut/ajatellut, että työpaikkoja/työnkuvia ON erilaisia.

Minä tekisin mieluusti lyhyempää työpäivää. Jos olisin esim 6 h päivän töissä saisin tehdä koko 7,5/8 h työmäärä. Kyllä. Nykyisessä työpaikassa ja vaikka vaihtaisinkin työpaikkaa. Kokeiltu on ja huonoksi todettu.

Mieluummin teen sen saman työmäärän 8 tunnissa kuin 6 tunnissa. Jaksan paremmin olla lapseni kanssa työpäivän jälkeen, kun en ole loppuun ajettu.

Vierailija
180/182 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei teistä kumpikaan tee lyhennettyä päivää? Tai muuten järjestele töitään. Meillä ei todellakaan nelivuotiaat notkuneet tuonmittaista päivää, vaan minä tein omaa työtäni kotoa käsin ja mieheni teki lyhennettyä päivää. Meille lapset ovat tärkeimmät.

Kertoisitko ystävällisesti, ihan vinkiksi, miten sairaanhoitaja tekee työtä kotoa käsin? Tai sosiaalityöntekijä? Meidän perhe ottaisi mielellään sinun vinkkisi vastaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi