Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytölleni valkeni nyt virikeäitien idea

Vierailija
18.10.2009 |

4,5 v kysyi, miksen voi hakea häntä kotiin jo heti välipalalta kuten x:n ja y:n äidit. X ja y ovat 3 v.

Sanoin, että ne äidit eivät olekaan töissä päivällä, vaan oletko huomannut, että x:llä ja y:llä on pikkusisarukset ja äidit ovat kotona ja hoitavat niitä vauvoja ja x ja y ovat päiväkodissa sen aikaa. Ja että mä oon töissä ja tuun kyllä heti, kun voin.

Hän mietti ja kysyi, miksi x ja y ovat päiväkodissa, kun äiti on kotona? Sanoin, että sen takia, että x:llä ja y:llä olisi kavereita ja äiti saisi hoitaa vauvaa rauhassa. Hän taas mietti ja sanoi, voishan ne leikkiä puistossa kahdestaan ja vauvojen kanssa kotona ja käydä kylässäkin. Ja kysyi oliko meidän esikoinen (nyt ekaluokkalainen) päiväkodissa, kun hän oli vauva? Sanoin että ei ollut, ja varmaan x ja y voisivat leikkiä puistossakin yhdessä, mutta äidit ovat nyt päättäneet näin.

Ei taida olla tuleva virikeäiti tämä meidän tyttö...

Kommentit (182)

Vierailija
21/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ainakin tarhassa saattaa sanoa että haen liian ajoissa jos olen heti välipalan jälkeen hakemassa, eikä lapset PÄÄSE muiden kanssa ulos!

Mutta ihan miten vaan, hankaa vaan vastaan sun näkökulmaasi vastaan joka tässä se ainoa oikea.. ;)

Vierailija
22/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi hän on liian pitkiä päiviä kun on kateellinen lapsille, jotka haetaan aiemmin.

Vai oletko työpaikassasi niin korvaamaton, ettet voi lyhentää päiviä tai vaihtaa työpaikkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei huvita hakea häntä aiemmin? Ehdotuksia?

Nuo äidit ovat kotona vauvojen kanssa, ja syy miksi hakevat jo silloin on tasan se. Ei mikään muu.

Päivät eivät meilläkään ole pitkät, isä vie aamulla vasta yhdeksäksi (mä meen seitsemäksi) ja mä haen jo 15.30, kun pääsen klo 15 pois.

Joten ei oo huono omatunto päivien pituudesta.

Vierailija
24/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen suusta se totuus...

Toivottavasti lapsi sanoo X:lle ja Y:llekin jotain tästä keskustelusta ap:n kanssa ja he taas äideilleen jotka ehkä alkavat tahoillaan pohtimaan hieman tarkemmin tätä asiaa.

Vierailija
25/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 5v pk:ssa jo parisen vuotta ja minä kotona pikkuisen kanssa, mutta näin vaan siksi että leikkipuistoissa on ihan mahdotonta olla kaiken maailman äitien kanssa joilla on just se eka lapsi ja ei mitään aiempaa lastenhoitokokemusta. Sitten siellä tullaan juttelemaan että tässä ja näin on sanottu kirjassa että pitää näin toimia. Mulla on kaksi lasta j a5-6 vuoden kokemus lapsi ja nuorisotyöstä.

Yhteiset säännt kaikille puistoissa ja kenenkään lapsia ei uhkailla tai muuten epäasiallisesti "kasvateta".

Vierailija
26/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolipäiväiset ovat niitä kadehdittuja ja etuoikeutettuja.

Eli ymmärrän tyttäresi murheen. Ei ole kiva notkua säilössä, kun kaverit ovat lähteneet jo aikaa kotiin!

Vierailija
27/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolipäiväiset ovat niitä kadehdittuja ja etuoikeutettuja. Eli ymmärrän tyttäresi murheen. Ei ole kiva notkua säilössä, kun kaverit ovat lähteneet jo aikaa kotiin!

ei kai siellä päiväkodissa niinniin ihanaa ole, mutta toiset äidit kasvattaa lapset näin näppärästi paljon kättä siinä likaamatta.

:)))

Vierailija
28/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin ovat lapsenikin. 5-vuotias poikani on 3 päivänä viikossa päiväkodissa ja olen kotona 1,5-vuotiaan kanssa. Aina kotipäivinä 5-vuotias kysyy, miksei saa olla päiväkodissa kun siellä on kaikki kaverit. Lähipuistomme on täynnä taaperoita ja vaikka leikinkin poikani kanssa välillä hippaa yms., se ei ole hänelle sama kuin kavereiden seura. Täällä on niiiiiin helppo arvostella muiden elämää ja nostaa itseään jalustalle. Jokainen perhe tehköön omat ratkaisunsa ja se ei ole muiden asia.

Vierailija
29/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöllesi, että esim. opettaja äidit voi hakea lapsensa heti 14 jälkeen kotiin, samoin yrittäjä äiti hakee lapsensa viimeistään klo 15.00, tosin tiedän että päivä jatkuu vielä lasten nukkumaan menon jälkeen, samoin meidän pk on vanhempia jotka järjestävät työnsä niin ettei lasten tarvitse olla pk yli klo 15.00!

Vierailija
30/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha kenenkään väittää, etteikö suurimmassa osassa virikehoidetuista olisi kyse juuri siitä, että lapsi menee sinne hoitoon juuri noista syistä. Harvinaisempaa on, että taustalla on joku vakavampi syy, kuten masennus tai vastaava. No, ei tarvii kuin tätä palstaa vähän lukea, kun huomaa millainen suhtautuminen ihmisillä on päiväkotiin ja sen tarjoamiin virikkeisiin, ja virikehoidon käyttöön.

Vierailija
31/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti tyttäresi oppii vanhempana ymmärtämään myös sen, että miksi niitä lapsia viedään sinne virikehoitoon....

Vierailija
32/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivähoito on huono juttu ja kotihoito parempi?

Itse olisin sanonut, että jokaisella lapsella on eripituiset hoitopäivät, koska joka perheessä on erilainen tilanne vanhempien töiden ja muiden menojen suhteen. Itse asiassa, tästä aihepiiristä on käyty meillä keskustelua eskarin kanssa, joka on vain puolipäiväisenä ja osa lapsista taas kokopäiväisenä. Eipä tulisi mieleenkään selittää jotain paskaa siitä, että jotkut huonot äidit ovat töissä niin pitkään, että kaverisi joutuvat olemaan hoidossa koko pitkän päivän...

Vierailija
33/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sulla nyt sädekehä kiiltää.

*taputtaa*

Vierailija
34/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapsi ei. Kumpikaan noista ei oo ainakaan minkään kehityssyyn tai vastaavan takia, tai vauvat eivät ole mitään kovin sairaita.

Ja ymmärrän myös että ei sitä seuraa aina ole, mutta sitä olisi, jos kaverusten tai pienemmillä samanikäisten tutut äidit esim. sopisivat että tavataan puistossa jne. Itsekin sovin treffejä, kun meillä oli isompi kotona.

ap

On sulla yksinkertanen elämä, jos sun mielestä virikehoito on VAAN noilla syillä.

Ps. Itsekin olen ollut useamman lapseni kanssa kotona, eikä puistoissa juuri mammoja ole ollut.. ;) Joten se niistä puistovirikkeistä!

Vierailija
35/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla on paljon ohjattua toimintaa ja vapaata leikkiä, välipalan jälkeen alkaa odottelu, koska haetaan kotiin... Ap:n lapsi sevästikin haluaisi aiemmin kotiin, siitähän tuossa kyse.

Vierailija
36/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että x:n äidillä on ollut masennusta ja y:llä puolestaan on huomattu erityisopetuksen tarve jo varhain. Että lapsi sitten varmasti osaa osoitella riittävästi sekä x:ää että y:tä päiväkodin pihalla.

Vierailija
37/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen osa-aikaitöitä. Ja mun lapsi ihmettelee, miksi jotkut äidit&isät on niin pitkiä päiviä töissä, eikö niille tule ikävä lapsiaan.

Sanoin että jotkut vanhemmat haluavat enemmän rahaa kuin toiset. Toiset taas haluavat olla enemmän lastensa kanssa.

Vierailija
38/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut pieni muutaman viikon kuherrusaika, korkeintaan noin 1-1,5 kk jolloin on aina liian aikaisin ja leikit kesken, mutta sitten on tasaantunut.

Kotonakin on mielekästä hommaa, ja toki sekin tekee, etteivät oo ainoita lapsia + meillä on sopivanikäisiä kavereita samassa taloyhtiössäkin, joita voi pyytää ulos tai kylään.

ap

Meillä lapset ainakin tarhassa saattaa sanoa että haen liian ajoissa jos olen heti välipalan jälkeen hakemassa, eikä lapset PÄÄSE muiden kanssa ulos!

Mutta ihan miten vaan, hankaa vaan vastaan sun näkökulmaasi vastaan joka tässä se ainoa oikea.. ;)

Vierailija
39/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, muistathan myös opettaa lapsellesi suvaitsevaisuutta ja sitä, ettei ulkopuolisena kannata tuomita toisten ratkaisuja, koska ei voi tietää koko totuutta ;)

Vierailija
40/182 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten käyny mielessä että äiti saattaa tehdä kotona vaikka jotain lisäduunia niinkuin yleensä äidit tekee ymmärtääkseni. esim. nettikauppa tai sitten muuta pienempi muotoista. meillä tyttö oli kyllä kotona 5 vuotiaana kun sisaruksensa oli vauva ja hyvin meni niin. tein lisäksi pientä työtä lasten hoidon ohella. lapsi ei KOSKAAN kaivannut päiväkotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi